Az arányok egyébként ugyanazok 91-ben egy 500 sel 12 millió forint volt, ma egy NEM LÁBBAL HAJTÓS olyan 1-1,5 körül ér... vagyis mondjuk a régi árának tizedét... A 124-esek mennyibe kerültek akkor? 2-6 millióig, szerintem, ha a cabriókat és az 500-ast nem vesszük figyelembe. 600-ért szerintem már abból is van normális darab... És arányaiban ugyanott vagyunk... De meddő a vita amúgy :D Minél több 140-est bontanak el, annál ritkább lesz ;)
mert azokat jóval olcsóbb fentartani... de ez elég logikus. A luxusautó soha nem az értéktartásáról volt híres.... Ennyi erővel a matiznál nincs jobb autó, 2 milla újonnan, és még tíz évesen is a harmadát éri... wow
Egy ismerösöm mondta a múltkor, 10 éven felüli autót tartani....betegség, én meg mondtam neki, akkor én beteg vagyok, de nem cserélnék az Ő fullos Fordjával, amit ha most eladna annyit bukna rajta, amennyiért én még éveket autózom, akkor ki a beteg?
Szerencsénk van, hogy ennyi a sznob, így mi is hozzájuthatunk ilyen dolgokhoz. Ha nekem 15 éve lett volna pénzem venni efgy új s500-ast, valószínűleg még ma is meglenne, agyonkímélt állapotban. Más meg 2-3 évente cseréli, és 10milliókat bukik rajta a semmiért.
basszus két napja filózok, de egyszerűen nem tuom mit kéne a tiédről levésni nekem... Mondjuk miután pénteken megrendeltem a rolót, az nem lett volna jó, ha ma bejelnted, hogy van egy motorod egy 20-asért :D Szintszabályzós futóműd nincs... a könyöklő kéne ha fekete lenne... más nem jut eszembe :(
ez is csak egy használati tárgy... és ugyanazok az elvek vonatkoznak rá, mint akár egy mobiltelefonra, vagy egy tv-re... Ha rolls-royce vagy bang&olufsen akkor tartja az árát... Ha merci, vagy nokia mobil, akkor max akkor ha szép gyári állapotú, és esetleg ritka darab... pl. cabriók, vagy valami limitált fos mobil :D :D :D
Ja, és van a harmadik törvény... ha kurva régi és hibátlan akkor mindegy mi az, jó drága lesz :D
Leszakadt teljesen.Épp most próbálom lefeszíteni,de semmi.Csak a hátsó ülés alattiak jöttek le szépen.Lehet épp emiatt feszül a csomagtér alatti 2 szilentNyomjak oda egy kis olajat,lehet rá van rohadva?
Sziasztok!Remélem tudtok segíteni.Hátsó futóműtartó bakot csrélek.Három a négyből ki is jött,viszont az egyik csavarnak kiszakadt a feje.Nem tudom leengedni a futóművet.Létezik,hogy a csomagtér felöli szilentekben is van menet,amivel oda lehet húzni a kasznihoz?Az ülés alatti futómű szépen leereszkedett,de a másik kettő nem.Tud valaki adni tanácsot?
Ha ez száz százalék, akkor pont jókor jött rá a hülyeség. Reggel indulok, és csak vasárnap jövök haza. Csak akkor lesz időm lebontani, és megnézni. Remélem kibirja. Mit gondolsz?
Szép estét mindenkinek! Egy gyors segítségre lenne szükségem. Holnap vár rám egy 800km-es menet, és ma délután egy eddig nem jelentkező probléma merült fel. Izzítás után lámpa elalszik ahogy kell, amikor a motor beröffen, ismét világít, megyek vele 300 métert, kialszik, és onnan minden a régi.Mi okozhatja? Mit nézzek meg? Nem szeretnék útközben szervizelni.
Szia!Írtam Neked mailt,/az én mail-em is látod az adatlapomom/benne a mobilszámom.Budapesten-akár a 4napban is-megbeszélhetünk egy helyet ahol lezajlik a csere.
Mindenesetre ha még soha nem volt Mercid akkor a B alapjàn ne itéld meg a màrkàt. Ha meg màr volt, akkor meg nem biztos, hogy fogod szeretni. Se hàtsokerékhajtàs, se csend, se kényelem. Egy Golf csillaggal.
Ez egy kiskategóriás autó,még ha merci is. Családban volt egy ilyen úgy másfél éve, nem volt se motortakaró, se szigetelés. Rokon hozta sajátkezűleg Németországból. Viszont a kocsi előéletét jól nézd meg, mert Ő közel fél évet szívtott vele mire eladta. Minden érdeklődő attól hőkölt vissza, hogy németországi az autó, és nyilván vagy törött volt, vagy visszatekert órájú. De ha ezek nem is, tuti nincs befizetve az áfája...
Most nézem mobile.de-n 16.500 euro egy épkézláb 2006-os b200cdi 100ezer alatti km-rel... az ugye még egy hónappal ezelőtti euro áron is 4.125.000 forint. A regadója 530.000 forint. El kell érte menni, haza kell hozni, egy autóval oda, kettővel vissza, minimum 100-150 ezer forint, és akkor nem aludt kint az ember, hanem rögtön jött haza... forgalomba helyezés még 100.000 ugyebár (első vizsga, forgalmi, törzskönyv, eredetvizsga...) Tehát kb. 5 millióba van az autó ha rendesen jön be, áfa befizetve... vagyis kint bruttó áron vette a kereskedő... És ez úgy ennyi, hogy 120 db 2006-os b200cdi van a mobile-n és már a 10. autó 16.500 euró, tehát nagy rá a sansz, hogy még az is tréfás állapotú...
Hasznaltauto.hu-t megnézed... és jééééé 4 db 2006-os is van 5 millió alatt :)))))) Ami pedig drágább az már automata váltós, navis, bőrös stb.... tehát az kint is drágább :))))
Magyarul ha belefutsz egy kamu áfás autóba akkor később simán megszívhatod... járhatsz rendőrségre stb.... És, hogy be van-e fizetve az áfa... azt sajnos nem tudod kideríteni...
Na de a lényeg, takaró meg szigetelés nekem se volt :))))
Most szeretnék venni egy B-s 200 CDI 2006-os kismercit. A motoron nincs motortakaró alkatrész, ami nagyon furcsán mutat. Egy merci szervízt felhívtam telefonon és azt mondták, hogy nincs benne, viszon a neten a totalcar honlapján le van fotózva egy turbos változat (tesztelték), azon pedig van. Nincs valakinek ilyen kocsija, hogy tudna érdemben válaszolni a kérdésemre? És motorzajcsökkentő sincs a motorháztatő alatt. Az sem a gyári széria tartozéka? Köszönöm a válaszokat.
nekem is lenne 1 kérdeésem!Hátha tudtok segiteni!Adott 1 w210-es,multikormánnyal és a kormányon a multigombok kopottak!Lejött rola a felsö gumirozott réteg!Na éshát nagyon szem elött van és nagyon nem tetszik a szememnek!:-(Eddig 40-et mondtak rá de az gondolom kompletten,nekem csak a gombok kellenek!Kellenének!Valakinél elfekvöben,vagy ötlet!?Amúgy hogyan lehet azt leszedni!?Lelehet, ugye?Pattintós?Elöre is köszi a segitséget!
Megnezem, mert nem hagy nyugodni, egyebkent ez automata klimasokba valo, de valamiert az enyemben is van ilyen szuro, hogy hogy az istenbe kerult bele? Koszi a segitseget!
nekem polo gyűjteményem van otthon,azt jobban elnézik bár egyszer már feljelentettek,szemet szúrt valakinek,hogy mindig ugyanaz a rendszám:))...most vettem megint egyet 88 e km szervízkönyv újszerű gyakorlatilag,wintercar:)))
Teli volt vele a puttonya :) Mint néha nekem az enyémmel. Visszaáll a szarvasokra, mert azokon nincs diagnosztikai csatlakozó, meg azt mondja, télen amúgy is jobb a fronthajtás :-D
Nekem is kettő van, az egyik közvetlenül a motortérben lévő fűtésventi fölött, de azt is pollenszűrőnek hívják, csak más a formája. Vagy várjál csak, lehet. hogy aktívszenes szűrő? Mindegy, én szépen ki tudtam tisztítani, mert ilyen szivacs szerű valami van az eredetiben, nem pedig ez a papír. Ha még a gyári van, akkor megtalálod rajta a gyári számát.
Nincs, de most lehet, hogy alszik az a projekt, hirtelen sok zsé ment a kocsira. Viszont van hibátlan néma csöndes katalizátoros kipufogórendszerem, meg elektromos kormányállításom :-)
Én ma reggel Zsiga emberével találkoztam. Lekísértem őket a Plázához, csináltam pár képet is: Megtelt a hátsó ülés, ugye üveget nem szerencsés a csomitartóba tenni.:-)) Nagyon jók az alkatrészek, nagyon szépen köszönöm Zsiga, hogy ennyit fáradoztál. Ment egy kissebb ajándék visszafelé is, küldök képet majd mail-ben hogyan is kell összerakni, de a leányod szerintem tudni fogja. Biztosan Neked is fekete lett a kezed, a gépzsírtól, ami az üvegek alján van.:-)))) Róka! Nagyon szép a konzol, küldtem, +1 kis meglepit Neked is. Aranyosak vagytok!
Köszi :) Azt hiszem el kell raknom valahova hátra, mert gyakorlatilag kilógnak az utcára, a szomszédok meg sokkot kapnak, mert még alig tudták az 500-ast is feldolgozni. :D
Sajnos amit belinkeltel az a kabinfilter, ezt mar sikerult kicserelni nekem egy masikra lenne szuksegem ami szivo motor elott (marmint ha a beszivott levego utjat nezem)van, sajnos a kabinfilter meg pont utana van.
" Km?" Nem. Mérföld :) 239e miles, azaz 380e km. Ott ugye nem tekergetnek. Ez tuti, hogy ennyi, mert este megtaláltam a szervizkönyvet, és 8 évig , 230e km.-ig volt vezetve, azóta ismét eltelt 8 év, és majdnem 2x annyi van benne. Az ára vicces volt.
Ismet a segitsegeteket szeretnem kerni, az auto W210 E300 96.05havi, a gondom a kovetkezo lenne, a szellozteto motor jobb elolrol egy racson keresztul szivja be a levegot az utasterbe, ha racsot kiveszem (falevelmentesitest csinaltam :) )lathatova valik egy szelep ami a kulso levegot zarja el (ha belsolevegokeringetest valasztok), pontosan a szelep mogott lathato egy levegoszuro, na ezt a szurot szeretnem kicserelni. Az auto gyarilag manualis klimaval van szerelve, az EPC egy budos szot nem ir ra, hogy a kabinfilteren kivul mast is tudnek cserelni itt. Legyetek szivesek segitsetek ebben nekem, hogy milyen cikszammal tudnek egy ilyen filtert vasarolni. Elore is nagyon koszonom a faradozasotokat!
éltem az ír szigeten pár évet, hihetelen milyen verdákat adnak zsebpénzért, ha az átlagfizut nézed akkor még olcsóbb... elég sok kiszakadt szlovák, lengyel, magyar emberke gurul 10 év koruli komoly Merkákkal, BM-ekkel, Jaguarokkal stb. Kánaán.
Nézd meg, hogy fut az oldalán a fény a második képen... A jobb elsőn kívül, még az ajtószervók is tökéletesek. Motorosan állítható kormány is van benne. Még a Blaupunkt cd táras hifit is bent hagyták. Roló az persze nincs.
Én meg gratulálok :) Szereld át a tiédbe a baloldalra is pedálokat, így lehetne oktató autó :) Egyébként én is licitálgatok egy szép külföldi papíros coupéra donornak... de egyfolytában az jár a fejembe, hogy nem lenne szívem szétkapni... bár bal kormánynál azért más a helyzet :D
Ma bővült az autóparkom :-) Egyszerűen nem hagyhattam ki, és donornak vettem egy Csillagost. Az a baja, hogy rossz oldalon van benne a kormány, és nincs bent klíma (ilyent még 140-esben nem is láttam) de mivel Európa legboldogabb végéből származik, egész jól egyben van. V8-as 92-es darab. Örülök neki, mint a kisgyerek :)))))))) Tekintve, hogy hirtelen kialmoltam vele magam alól, és valamennyit szeretnék belőle kihozni, ha bárkinek kellene belőle valami, szóljon bátran, megegyezünk! Beszéljenek a képek:
Szia ofmamasan! :) Basszus eltévedtem hazafelé miután megvettem a gumikat is :))) Bejártam minden apró falvat... konkrétan szerintem a környék minden édesanyja csuklott :) A kupakokat meg majdnem kidobtam ma véletlenül :))))
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne hogy a nokia cark-91 kihangositokat,a központi egységeket, hova szokták beszerelni?w 210-röl lenne szo!Van valami jol bevált általános helye,vagy minden szerelő máshova rakja?Mert ki szeretném szedni és nem tudom merre keressem,nem akarom szétszedni az egész elejét,nehogy valahol valami pöcköt letörjek!Hátha találkozott már vele valaki valamilyen szerelés közben!Szerencsére most csak ez a legnagyobb problémám!:-)Elöre is köszi a segitséget!Szép estét!
Nem, de nagyon olcsón. 11-12 ezer volt darabja szereléssel. Matador elite 2, 15 colos gumit a neten 13-16500/db áron láttam. Más autómon már volt Matador, nem tudok róla semmi rosszat sem mondani. Nehéz dolog lehet a netes áraknak aláverni, mert ők nagyban utaznak. 2 igen nagy gumis-oldalon megnéztem.
Nemrég megnéztem ismét az autót,be indítottam és most pörög rendesen,megy 3000 felé is.Ezt most nem értem)))Talán valami csati kontakt hibás. Az a ciripelő hang mondjuk ,megvan még)))
A furogép adattàblàjàn rajta van, hogy milyen tartomànyban dolgozik, az alapjàn be tudod loni a helyes fordulatszàmot (jo esetben). :)
Lépések, nagy vonalakban:
1. Alapos tisztitàs. Kàtrànyt, fékport, mindent nagyon alaposan.
2. Tisztitàs szilikoneltàvolitoval. Ha nincs, jo a nitro higito is.
3. Csiszolàs (vizesen). Jo alaposan. Ha mélyebb karc van, ott sajnos durvàbb papirt kell alkalmaznod (P1200-P1500). (Mire idàig elérsz, eltelt egy ora, tiszta szutyok korulotted minden és elborzadva konstatàlod, hogy még csak egy, legfeljebb ketto felnivel vagy kész. Es ez még csak az elokészités.)
4. Tisztitàs. Port lefujni/torolni, nitros ronggyal.
5. Polirozàs. Kis paszta a korongra, koronggal kicsit szétkenni a feluleten és beinditani a gépet. Addig csinàlni, aprànként haladva, mig gyonyoru fényes nem lesz. A pasztànak el kell tunnie, ha maszatos a felulet, akkor még nem jo. (Mivel a felni ritkàn sik feluletu, igy ez a tevékenység nem tartozik a legegyszerubb elfoglaltsàgok kozé. A kanapén ujsàgot olvasni példàul sokkal kellemesebb.)
6. Tisztitàs. Mikroszàlas kendovel, maradék pasztàt eltàvolitani, szép fényesre torolgetni.
No ezt négyszer. ;)
7. Muhelyben/garàzsban rendet rakni, eszkozoket tisztitani, port osszeseperni, felmosni. Most johet egy sör.
Furogepem van, allithato fordszammmal, de csak + meg - kijelzessel. :( Mik volnanak a lepesek? Hogyan kell elokesziteni, stb? Csak az erdekesseg kedveert, hatha elmegy a kedvem tole, es keresek egy szervizt...
Most a Plussban van mikrószálas kendő, nagyon jó az is, vizessen csak, és vegyszerek nélkül - a kárpitból a zsebrész alatt a 19 éves koszt lehozta, ...nagyon szépen tisztít.
Olyanom van, nagyon nagy, én kicsi vagyok, ha felemelem az ülést...nagyon bután nézek ki benne amúgy meg a kormány alatt nézek ki, őrült nagy kereket raktak bele, gyárilag:-(((
Most milyen van a tiédben(kormány?) - ha kisebb mint a gyári, eredeti 124-es..akkor üzletelhetünk, ha jól tudom a lufis kisebb mint a hagyományos, nekem nem a lufi kell, csak egy kisebb bőrös körmány.
Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni. Vito 108-as CDI-m van,2000-es évj. Ma reggel észre vettem hogy valami ciripel-kattog a motortérben,sajnos nem tudtam megállapítani hogy mi.Úgy hallom hogy a motor bal oldalán valahol lentről vagy belülről jön a hang.A felderítés közben nyomtan neki egy padlógázt és akkor látom hogy 3000-nél nem pörög többet.Nem tudom hogy összefügg a két dolog,mivel nem szoktam padlózni és nem hajtom.Amúgy normálisan működik,alapjárat rendben,nem füstöl,semmi más rendellenesség.Tudom hogy felületes a leírás és így nem lehet hibát feltárni,de van e valami ötlet hogy érdemes e valamit megnéznem (csatlakozó ,vagy ilyesmi) mielőtt szerelőhöz vinném.Vagy lehet hogy a compúter tiltott le?Ha igen azt ki lehet deríteni? Vagy esetleg tud valaki egy szerelőt aki nem horror?És ért is hozzá? Előre is köszi a segítséget!!!
En az Auchanban vettem (tisztitoszereknél volt egy also polcon), kb egy honapja. Kivàlo. Automosàs utàn a szélvédore szàradt vizkofoltokat, rovarmaradvànyokat pikk-pakk le lehet vele torolni. Fényezett (lakkozott) feluletrol is, de az ovatossàg erosen javallott. (oké én konnyen beszélek van mindenem egy jo kis polirozàshoz, de talàn pont ezért mertem kiprobàlni)
Ellenben börrel vigyàzni! Nem csak a koszt szedi le, hanem a börfestéket is! (nejem Smartjàban vajszinu bör kormàny van, most màr nem csak tiszta, hanem foltos is)
Kiprobàltam még kromozott feluleten (hutomaszk), muanyagon, vitrokeramia fozolapon. Mindenhol jo eredménnyel teljesitett.
Egy par hete beszeltetek itt egy szivacsrol amivel eleg hatekonyan lehet muszerfalat illetve muanyag elemeket tisztitani (Well Done szuperszivacs), kicsit szetneztem, illetve utanajartam mi is ez, egy mikroporozus szivacs ami egyfajta dorzspapirkent szolgal azert kell nedvesen hasznalni mert egyebkent iszonyatosan kopik illetve csiszol. A helyi Muller-ben, shmutz radierer (sajat Mulleres markanev alatt) neven fut, 400HUF 4db mosogatoszivacs meretu hasab belole. Az elso hasznalatnal oly mennyisegu retket szedett ki a konyoklobol, a muszerfaltetejerol es a kormanyrol, hogy nem hittem el, hogy eddig en ezt az autot valaha is taritottam. Miutan megszaradt a nedvessegtol, ugy nezett ki az osszes muanyag elem, mintha ket evre kitettem volna a szabadba, nedves rongyal attoroltem oket, es nem hittem a szememnek, egyszeruen mintha mindet kicsereltek volna. Azert biztos ami biztos, attoroltem muanyag melyapoloval mindent :) Nem fenyes, nem tukrozodik es nem szedi magara a port, viszont egyetlen dologgal nagyon kell vigyazni, szigoruan tilos lakkozott polirozott feluleten hasznalni a szivacsot!
Sziasztok! Szia Cuba!:-)) Hol a pi-be voltál?:-))) Gumissal nem jó ám haragban lenni! Egyébként korrekt, és nagyon olcsón-gyorsan dolgozik, a 2 új gumit is nála vettem, fura módon alávert a netes áraknak is a Matador-ral, ami azért nem semmi egy vidéki gumistól. Ajánlotta a ragasztott súlyt, de az is csak a peremen kívül, középen lett volna, és az úgy sokkal szemetszúróbb szerintem, mintha az ólomsúly hagyományosan rá van ütve csak a szélére, és nem bentebb. Én kértem így. Régen sem ragasztották a súlyokat. A maradékokat majd eltávolítom, az tényleg nem szép. Lassan fagyállót kell tenni a gépekbe,,,hűvösödik az idő.
"normális gumis,akinek van egy kis sütnivalója ilyent nem csinál!"
A normális gumis megkérdezi a tulajt, hogy mit szeretne! :-P A normálisabbja azt is elmondja, a peremre ütött súllyal sokkal pontosabban lehet kiegyensúlyozni a kereket.
Tudom! :), "elsőszerelésre"minden gyár ezt csinálja :(( (költséghatékonyabb) DE, akkor is csúnya,és sérti a fényezést,normális gumis,akinek van egy kis sütnivalója ilyent nem csinál!
...azt tom,hogy most az van neki,csak azt hittem elötte ez volt...:) ...andrásé???az enyém nem...:)...télleg vmi rémlik,szám is van a nick nevébe,na ő se járt itt mostanába...:)
Hááát ja... Szerintem nagyon jól mutatna azon a nagy "vason"!! :)) Az új rácssal együtt meg... Brutál jól nézne ki!! :))))))) ((nem voltam,vagy két hétig),visszaolvasva láttam,hogy ez a hütőrács téma nagyon nem akar Neked összejönni(?):-(( )
...Én is a teljes polírra szavazok! :))) Persze ízlések,és pofonok... (a polírozásra,a lakkozás meg értelmetlen,nem szép,nem tartós! sokkal tartóssabb a csupasz polír!)
Nekem semmi szerencsére, Ozulátor kollégának kell ESP jeladó. Bár ha van nekik szép díszrács, vagy olcsó sminktükörfedél, esetleg valami különlegesebb extra, az jöhet..
Inkább használj glicerint a szilikon helyett. A gyógyszertárban kapható tökéletesen megfelel erre a célra. A szilikon egyébként sem tesz jót a guminak.
Nem tudom 140-es AMG volt e, de amit árulnak 3,5 millió Ft körül a használtautón (függőleges hűtőrácsos ), annak ismerem a tulajdonosát. Kicsit más az autó . A bőrkárpit és talán az ülés formája is sokkal finomabb, hátsó könyöklő mögött hütőszekrény stb......
Te Robi,ha legközelebb a gumisodnál ráütik a súlyt az alufelnire,akkor azonnal törd el a kezét v. az orrát... hát milyen dolog ez(?)!! (a régi ragasztott súlyok helyét,meg finoman takarítsd le,mert csúnya. Egyébként az öntapadóst se rakják(jobb helyeken)kivülre a peremre!!) Ja,és a két hónapos kosz miatt sem dicsérlek meg! Tessék lemosni sűrűbben!! Azért bírlak... (tudod) ;))))
Szilikon azt hiszem azért télen a gumi szegélyekre nem árt, hogy ajtók ne fagyanak be mosás után. Mosatás elött télen mindig lefujom szilikonnal mind a négy ajtó gumi szegélyét + csomagtartó. Van jobb ötlet ?
...nem ez volt bő ing-é???...g(k)ittes a c-oszlop,meg suzuki kereskedésbe volt,2kilóval kevesebbért,most meg asszem kikerült budaörsre,kipucolták,jaó fényképek,stb...:)
...nem-nem ott még nem tartok,csak...csak...majdnem...:) ...1ébként télleg nem,csak nem értem az évjáratot...elírás,átpapírozott,af/kf ami pont jaó lenne,stb...:) ...meg találtam kint 1szépet,amúgy,azé nézegetem ezt az árkategóriát...:)
Tényleg van ott egy doboznak tűnő valami, de még sohasem nyitottam ki. Vajjon mi lehet benne??? Holnap megnézem. Lehet, hogy teli van kokóval!:-))) Vagy akár kispisztoly is lehetne benne.:-)) Viaszt azért nem akarok, mert a második festés felületét elrontotta egy kicsit az első festésre rákent szilikon+viasz. Néhány helyen "pattanásos" (picike kráter néhol), a gép, de azért fa@a. Megfogadtam, hogy soha többet viaszt+szilikont. Nehéz eltávolítani.
Prevent a zsír,értem:-)Én a vip cars gyöngyviaszával spickolom&törlöm szárazra,azt is bátran ajánlhatom.Utastérben?Azért ne húzd a pilótaszékre mint autóstársaink:-D
Utoljára talán faterom autójában láttam a kalaptartón eüdobozt:-))Nekem a kalaptartón van egy/süllyesztett/kis doboz gyárilag ahova az ilyen 'kincseket' lehet pakolni,a Tiedben nincs?Pár erősebb kanyar&leradírozza a fűtőszálakat a szélvédőn...
Holnap kipróbáljuk egy másikból kivett kütyűvel, majd meglátjuk mi lesz. Ennek a szívócsövében egy olyan szerkezet van aminek két pólusú csatlakozója van. Nem csak a léghőmérsékletet méri ez?
Köszi szépen, igyekszem felzárkózni hozzátok.:-)) Könnyen koszolódik.:(( A fehér autóim soha nem voltak ennyire koszosak, mint ez a piros. A madarak is mindig az enyémet találják meg elsőként. Az elsősegélydobozt+a hülyegyerek-mellényt kötelező az utastérben tartani sajnos. Prevent-autósampon rulez!!!
Ciao:-)Nagggyon zsír így a Típus:-)Csillog-villog!A kincseket a kalptartóról,száműzd a csomiba sztem,ne szánkózzanak ott hátul,még összeba--ák a szélvédőt:-))
Ilyen felnim-Melber-volt nekem is bibi:-D
Szép,-sokadszor is-csak gratulálni tudok,lehet menni csajozni a 4napban a patika verdával:-))
Tee!!!:-)))Ma lemostam a gépet, 2 hónapos vastag koszréteg volt rajt. Prevent autósampon+slag! (300 ft, tesco)Ajánlom mindenkinek! Foltmentesen szárad, nagyon szuper! A felni is megköszönte.:-)) Az üvegről pedig lejött a festék, nitróval+zsilettpengével, nagyon könnyen. Aztán kifelé menet felszántottam vele az egész udvart, annyira vizes volt minden. Csupa sár lett, a kapu előtt +3 vödör víz.:-))
Akkor depláne elmegyek megnézni őket:-)Jó vele vezetni gondolom,különben nem raktad volna fel:-)Milyen méretű gumival használod a 190est ezen a felnin?
Megnézem a másikat,bár az nem olyan szép,de élőben ha tetszik ennyiért nem rossz.Esetleg kap egy szintert&máris jobban mutat.Bár egy másik oldalon 18at kér érte...Nem is olyan rossz rajta ez a kerék,csak ez a szín:-))
Amiért megvettem (1990-es az évjárat!), az az volt, mert szép korához képest. Ennél csak lepusztultabb darabokat láttam ennyiért. Valószínűleg születése óta taxi volt,így rendelkezik mútjának minden előnyével és hátrányával. Gondozott külső és belső, szakszerűen javított és karbantartott kocsiszekrény- kontra lepukkant 2000-es dízel motor(megjegyzem az előző tulaj rakatta bele ezt a motort, az eredetivel nem tudom, mi baja volt, a műhelyben most sok furcsaságot találtak) Mindig az volt a vágyam, hogy szép, öreg autóm legyen (lehet, hogy sokan hülyének néznek!), inkább belerakok pénzt, de az új autókat nem szívlelem! Nincs stílus, vagy ha van akkor az technokrata-futurisztikus stb.... Felülmúlhatatlan teljesítményt akarnak kihozni adott köbcentikből, és lassan már nem is az autós vezeti a járművet, hanem fordítva. Némely régi autóban azonban van valami kortalan: a style és a minőség. Az, hogy nem akar merőben új, forradalmi formákat hozni, hanem csak úgy néz ki, mint egy"AUTÓ". Hűtőmaszkkal, lökhárítóval, gápháztetővel, stb... Az új autókban mindig valami egyénire, újdonságra törekednek. Rengeteg extrával, mintha az ember az autóban töltené le az életét. Köszönöm szépen: én hi-fi-t a nappaliban hallgatok, pihenni az ágyban, levegőzni a szabadban, a bőr kanapét amúgy sem szeretem, otthon sem autómata mozgatja az ablakot. Az egész csak üzlet, amiben a gyárak felgyorsult ütemben egymásra licitálnak. És amiből az amúgy (tisztelet a kivételnek) gusztustalan márkaszervízek aránytalanul jól megélnek. Válaszul még annyi: szeretni nem szeretek egy darab vasat, de csodálatba ejt a tervezés gondossága, a kialakított funkcionális kényelem, a biztonságérzet, és persze erősen befolyásolt 6 éves kislányom: Apa vedd meg ezt az autót, mert szép, nagy és csillag van az elején. A gyerekek tudnak valamit, mert ezzel össze is foglalta azt a tényt, amiért mi itt ilyen autót használunk! Ha kész az autó, feltehetek pár képet. még egy hét.
40?akkor amiket találtam azok jó áron vannak:-)Nem tudom az ET-ket.A 17ezresre azt írja a tag,hogy et 37..a másikról nincs infóm,de olyat láttam már 41,49es et-vel hirdetve.Igaz volt olyan amin a forma ilyen volt,de nem 8lukas volt hanem 9.Sztem 195 még jó a 7jésen.Nekem w201re meg pláne:-)A mostani 7.5" x17" 215/45 után a 195el szállni fog,mint a sas:-)Mennyi a gyári ET a 201esnek?Már többször kérdeztem tudom,de az enyémen már volt:ET25 Melber-jó csúnya is volt vele-,a mostani ET35 evvel picivel beljebb van a sárvédőknél.A pótkerekem "C"-ről van az pedig asszem 39es?
Mindkettő 7"x15".A felső képen szereplő kerekeknek-azt írja róla 124esen volt neki- az ET-je 37.Az alsó fotón lévőknek nem tudom,még nem hívtam a hirdetőt.
hátsó világítást vezérlő modul ? esőérzékelő+automata világítás modul nem akar kommunikálni? ledes féklámpa 35e? SBC modul 470e ? Az meg mi a bánat? Aps fejegység szoftver?
Azt hiszem, én örökre megtartom a 140-est, és azt is megértem, aki a 200d-t. :)
De tényleg, ezeknek a dolgoknak mi értelmük van? Addig még ok, amíg garanciális, de utána halál.
Lehet, de besárgul rajta, és le is jön. Csak akkor érdemes, ha valaki télen is azt akarja használni, de így sem bír ki 1 teljes évnél többet, utána már egyre csúnyább lesz. Ha csak polírozva van, és télre (csak amíg sóznak) van másik kerék, akkor két szezont is simán kibír, és szebb. Ráadásul csak fel kell frissíteni a polírozást, a lakkozottnál meg először le kell maratni a lakkot.
Ilyen az enyém.Sztem w201en nagyon jól áll:-)Hogy mennyire tré vezetni a gyárihoz képest azt most hagyjuk...Szvsz egy nagy Mercedesnek jól állhat a telipolír,de egy kicsin "idegen" lenne.
Nekem a pereme lett polírozva&a közepe kapott egy szintén polírozott sima kupakot.A többi részét fényeztettem.Így hetente mosva,ápolva,-és nagyon vigyázva rá-ezek is szépek mardtak.Most téliszettet keresek,találtam egy garnitúrát a tesz-veszen de a fotókat elnézve azt is javítani kell.amennyiben sikerül azt elhozni,lehet szintereztetni fogom,strapabíróbb/igénytelenebb mint a fényezett felni szvsz.
Nekem így nézett ki egy teljes szezon (márc-nov) után a toyotán a polírozott, én sem lakkozattam le. Ez a mostani nyári kerekem a második képen, a pereme polírozott és lakkozott, de már mattul, itt-ott bejutott alá a víz... Azt nem tudom eldönteni, hogy teljesen felpolíroztassam-e olyanra mint a 3. képen lévő, vagy csak a peremét (mivel a közepén hibátlan a fényezés), és kapjon a közepébe egy króm kupakot. Asszem a második verzió elegánsabb lenne.
Ezért nem lakkoztattam le.....inkább 1-2évente újra políroztatom.ezt tanácsolta a polírozó is,lakkal veszít a fényéből,nehezebb karbantartani stb.Nekem uolyan mint amikor elhoztam tőle,azt mondta,ha gumit cserélek-tavasszal fogok,már elég hangos az F1-előtte vigyem el,megnézi és ha kell javít rajta.
Van polírozóm aki szépen dolgozik,ha gondolod adok kontaktot,Budapesti az úr,a Vidámpark magasságában van a műhely.A korábbi hsz.-im között találsz képet-most vmiért nem engedi feltenni-profi&olcsó.Bátran ajánlom.Persze ha téli keréknek akarod,akkor tárgytalan,én lebeszéllek a polírról.
Vettem egy garnitura alufelnit 120 euroert, de nem hibatlan.
A kepeken lathato foltokat szeretnem eltuntetni, de egyelore nem akarok belekezdeni, hatha tudtok valami okosat javasolni. En ugy latom, mintha az alu igy oxidalodna korabbi serulesek helyein. Az is lathato par helyen, hogy a feluleten van egy reteg (lakk?) ami par helyen serult. Mit lehet csinalni?
Akkor azért nem volt túl messze az igazságtól. Lenonnak tehát szintén fehér Mercije volt, és Ringo Star-nak volt 190-ese. A nagy csillagot a filmekben lévő régi autókra mondta, nem a Lennon autójára. A régi filmekben pedig valóban lehetett ilyen nagycsillag, múltkor linkeltél egy ilyen képet pl.: "már régen is valakinek kevés volt az egy csillag" nevű zöld Merci-teherautó rácsára gondolok. Együtt csak kinyomoztuk a dolgot!!:-))))
Azok a "kalapos románok". Vagy "erdélyi futócigányoknak" is hívják őket. Mind dilisek, kivétel nélkül. Tudom, mert valamikor sofőrködtem ilyen féle emberkéknek is fél évet, volt időm kiismerni őket. Nézetük szerint: Az nem is ember náluk, aki nem hord ilyen kalapot!:-))))))))))
Ku..vára mérges vagyok! Akármikor megyek ki a 4esre szép 24esek, 190esek, cés mercik még bálnák is sárga vagy piros szélű rendszámmal húznak a balkánra. Kereklámpás csak elvétve. A soförök, utasok egyenszerkója: nagy fekete kalap, fehér ing, fekete bő nadrágú gyűrött öltöny, nagy fekete bajúsz. A regadó miatt mi meg csak lessük őket. Mikorra esetleg nálunk is csökkene nekünk már 1 se marad.
Sohasem értettem, hogyan lehet egy szerte széjjel lőtt kocsit 100%-osan kitakarítani a vértől meg a szilánkoktól, tormelékektől.??? Lásd, Seres Bentley-je, most meg ez...
Ezt így nem lehet megmondani, sok minden lehet. Csinálni kellene egy számítógépes diagnosztikát menet közben, loggolni az értékeket, aztán lehet bogarászni mi jó, mi nem. Egyáltalán miben van ez a JTD?
Szia! Jó, persze, de a Tiéd az más tészta. Az én 190-esem eléggé lelakott volt belül, igaz külseje az meg szép volt. A motorja az fa@a volt, de a váltóról csak annyit mondanék, hogy a srác, aki megvette ma felhívott, és hazafelé Pestre csak a hegymászó 2-3 fokozatban tudott menni, max. 45-km/h-val, a "D" meghalt teljesen. Annak ellenére, hogy fel lett töltve alaposan váltóolajjal. Egy automata nem olcsó. Nem ért többet az autó, árán lett eladva. Anyám sajnálta a 190-est. Azt mondta, hogy szebb, mint a piros, mert az elején a nagy Merci-jeles hűtőrács az olyan volt, mint amit a filmekben lát, és hogy a John Lennon járt ugyanilyennel.:-))))))))
A soros adagolok működéséről még voltak fogalmaim de ez az elektromos vezérlésű hengeres csoda meghaladja ismereteimet. holnap megnézem az előmelegítőt. A baj egyébként egyik pillanatról a másikra jött elő, nem volt előjel. Az az érzésem valami szakadt vagy eltörhetett mert olyan hirtelen kezdett akadozni és füstölni.
" Bármelyik szűrő tömődik is el a jelenség hasonló, vagyis a motor normálisan működik csak épen a mintha nem nyomnád a gázpedált úgy viselkedik."
Ez csak az egyik gond, a nagyobb baj az, hogy nincs háznyomás az adagolóban, így nincs előtöltés szabályozás sem. Legalábbis a Te adagolód esetében. A Mercedes dieselek többsége soros adagolós, azoknál ez nem jelentkezik.
...köszi...:) ...nekem simán nem megy...:) ...1ébként off 1.9jtd,de alig futja meg a 170et,meg nem gyorsul,meg ijesmi,elötte a sima 1.7di(48KW) c-corsa állva haggya ezt a fost,az feketézett vastagon,ez semmit,meg szétpadlózva is 6,7-7,0L-es átlag csak bp-n belül,teli tankra mérve...:) ...múltkor eszmbe jutott,h adjunk a turbonyomásnak,spanom lebeszélt,nebántsuk...:)...mondta cseréljek gázolajszűrőt és nézzem meg,h miva',erre még nem került sor,de naon kiváncsi vok...:)
Értem. Látom, nagyon szereted az öreg harcost! Motoron kívül amúgy jó állapotú a géped? Ha már ennyire célkeresztbe került, tehetnél fel róla pár képet!:-)) Mennyi km-nél mondta fel a motor a szolgálatot? Óra szerint, persze. (tudom, nem jelent sokat,,,de mégis) Csak kíváncsiságból.
Az eltömődött szűrő miatt a dizel motoroknál csökken a teljesítemény először majd nem veszi fel a fordulatot végén csak alapjáraton megy. Bármelyik szűrő tömődik is el a jelenség hasonló, vagyis a motor normálisan működik csak épen a mintha nem nyomnád a gázpedált úgy viselkedik. Ha alacsony fordulaton mégy akkor megtelik a szűrő utáni rész majd amikor nagyobb gáznál kiürül vagyis az utánpótlás nem elegendő akkor leesik a fordulat.
...szeva gabi...:)...ma nézelődtem a kerítésen keresztül...:) ...ezen megakadt a szemem,gondoltam,ha 5kilóba megáll átírással érdekel,de itthon néztem,h nincs klíma,csaszi a sport kipufogó,váltógomb,16os szám a "C"-oszlopon,stb.,uh lemondtam róla...:) ...értem mér nem tetted be ide,remélem pénzt nem adtál érte...:)
"A környezetvédelmi vizsgálat azért kell mert más környezetvédelmi besorolásba esik."
Nem tudom ezt ki mondta neked, de nagy hülyeség. Nem esik más besorolásba, és semmilyen szakértő nem kell ehhez, mindössze egy zöldkártyás. Mert a környezetvédelmi felülvizsgálat nem más mint a "zöldkártya". Az meg teljesen logikus, ha motort cserélsz, arra kell zk-t csináltatni. Egyébként az előírás szerint minden jelentősebb, a "környezetvédelmi paramétereket befolyásoló" motorjavítás esetén új zk-t kellene csináltatni. A másik lényeges szabály motorcserkor, az új motor nem lehet alacsonyabb kv besorolású a réginél.
Miért füstől ha baj van az üzemanyag előmelegítővel? Kipufogón dől ki a félig elégett üzemanyag, tehát kap épp eleg gázolajat. Talán rossz időpontban, talán kevés a befecskendezési nyomás, talán nem elegendő a sűrítési végnyomás valamelyik hengerben, vagy a fene tudja. A sokat szidott hengeres Lucas adagoló van benne, talán az a baja. Talán a ráolvasás lenne a leghasznosabb. Egyébként üzemanyag szűrőt már csak azért cseréltem mert olyan hasznosnak és előremutatónak látszott mint a szönyegek cseréje.
...hát annak akinek kevésbé kerek a feje,mint az enyém...ergo a hosszúkásabb arcoknak...:) ...nekem van 1 ducati gascanom,aminek elhagytam a szárát,meg ducati five-om,ami kicsit leharcolt,és most veszek vmi ojat ami jaól is áll...:)...sztem megin gascan-t...:)
Igen a szönyeggel is próbálkoztam de egyik irány sem segített. A világítást még nem ellenőriztem de a gumi nyomás rendben van és mégis füstől. Próbálkoztam üzemanyag szűrő cserével is, attól sem gyógyult.
Az elektromos dolgokat mindenképpen. Nálam vétel után pár hétre pont Horvátországban halt meg a hátsó világítást vezérlő modul (csomagtérben bal oldalon, szép nagy fekete doboz). Az új ára 87.000 Ft. Csömöri Zoli javította meg egy procit kellett benne cserélni. Azóta ok. Két hete a jobb első ajtó központi zár halt meg, ez sajnos csere lett (Árendás 25.000 Ft). Most éppen az esőérzékelő+automata világítás modul nem akar kommunikálni, fogalmam sincs mennyi lesz. Jah a középső pótféklámpát szintén cserélnem kellett (a benne lévő ledek négyesével vannak csoportosítva és persze, hogy mindkét oldalon kiégett egy-egy, igy ez is csere: 35.000 Ft)
Érdemes az SBC modult is megnézni, hogy mennyi van benne. Egy bizonyos időre van tervezve, ha elérni akkor cserélni kell (470.000 Ft, viszont ha végig szervizelt az autó akkor ezt a Mercedes átvállalja).
Vétel után az összes folyadékot cseréltesd le, szűrőket úgyszintén, a sebváltóra különösen figyelj, hogy rendszeresen legyen a szűrő+olaj cserélve, sajna ez is hajlamos a meghibásodásra, lekopogom nekem eddig semmi bajom vele.
Ha APS fejegység van az autóban akkor érdemes egy szoftver frissitést ezen is csinálni, mert hajlamos lefagyni (nekem 6 lemezes cd tárral van, és eddig kétszer fordult elő, hogy csontra "beállt", ilyenkor autó leállít, kulcs ki, várni vele pát percet és restart. Mióta upgradeltem a navit az új térképpel (ami kicsit átrendezi a régi menűt is) nem fordult elő ilyesmi.
Ezeket leszámítva imádom, szeretem semmi pénzért nem válnék meg tőle, és ugy gondolom, hogy mint minden tipusnál ennél is el kell fogadni, hogy ez ilyen, de ha figyelsz rá sok sok (száz) ezer kilóméterrel fogja meghálálni.
Ha egyéb infóra van szükséged bátran keres akár e-mailben is. Üdv!
Még egy kérdés: ha a fűtéscsap nem zár, de nem a csap a felelős, akkor a vezérlő panel a hibás? Ha az autóban nem gyári klíma van (Diavia), a panel sem a gyári. Nem igazán értem, hogy a fűtést is és a klímát is ugyan az a vezérlő szabályozza?
Van valami ötletetek mi lelhette a 97-es 202 TD motorját? Szolid városi haladásnál egyszer csak elkezdett kopogni, dől belőle a füst, kigyulladt az EPC lámpa ami újraindításnál kis idő múlva újra meggyullad. Lemostam a szélvédőt, kiszálltam beszálltam, újraindítottam még ki is lett porszívozva a belseje de nem segített. Olaj, víz rendben lévőnek látszik még menni is lehet vele de fekete füst az dől belőle. Könnyen újraindul kicsit dadogva megy.
Tényleg ennyire eladni a 190-eseket. Nekem is ilyenem van, bár nem szándékozom eladni. De 1 M alatt nem is tenném, nincs is értelme. (92-es 2,5 TD). Igazából nem vagyok teljesen tisztában a 190-esek jelenlegi piaci áraival, de hacsak nincs nagyon rozzant állapotban a kocsi, szerintem nagyon olcsón nem érdemes eladni.
Pár éve, amikor eldöntöttem megveszem a 190-esem, és egy hidrós Citroenem volt, aminek az ég vilkágon semmi baja nem volt, eladtam szinte fillérekért, csak azért mert nem volt rá már szükségem. Akkor megfogadtam mégegyszer ugyanabba a hibába nem esek!
Nem vagyok híve a megveszem-eladom folyamatnak, inkább kiszámolom, mennyiből jön ki egy autó hosszú távra, még ha tetemes költség is a javítás. Vehetnék másik autót, de már az átírás is 80.000. Inkább másra költöm. Vagy inkább a szerelőnek adom, mint a Hivatalnak. Én megelégszem a 200D vel, nem vagyok az utak réme. Megtartom a régi Swiftem is, azzal lehetne száguldani, de inkább annak örülök, ha tankoláskor a napi számláló minél többet mutat. Hát nem vagyunk egyformák. Vagyis ez csak részben igaz, mert erre az oldalra írunk mindannyian :)))
Sanyi üdv! Az íves láncfeszítőre a műhelyben azt mondták, hogy amit Szt.endrén kaptam a boltban az hosszabb valamivel , mint az eredeti (tényleg így van), és nem tudják jó-e ez így. Kb. 1 centivel hosszabb. Megjegyzem: az eredeti (ami benne volt) sokkal bíztatóbbnak tűnt, már ami a minőséget illeti, csak hát már használhatatlan. A boltban meg erre azt mondták, nem csak az utángyártott, hanem a gyári is már ez a méret. Nem lesz ez probléma?
A környezetvédelmi vizsgálat azért kell mert más környezetvédelmi besorolásba esik. Ha pedig így van, akkor ezt szakértő vizsgálja. Egyébként kell beépítési terv, beépítésröl számla, stb. Ezeket mind szakértő megvizsgálja, aminek a díja 750.000.- és 1.000.000.- Ft közé esik.
Én már ilyen ügyben beszéltem a Közl. Felügy. illetékes emberével (kb. 20 percig lelkesen magyarázta: igazolni kell, hogy a típus készült ilyen motorral is. Ez azt jelenti, hogy magyarországi márka képviselettől kell kérni igazolást (gondolom jó pénzért!). Reg. adó köteles a két motor közötti különbség (na ez a kicseszés, mert ez tényleg nem olcsó). Csak olyan autó megy át, ami minden porcikájában megegyezik az eredeti típussal (difi mű, váltó stb). Környezetvédelmi vizsgálat (ezt nem tudom, miért?mennyiért?) Nekem a 200D-be olcsóbb a motorgenerál, mint ez a hercehurca. Ja, amúgy lehet, hogy nem lesz 360.000 a vége (mármint a generálnak) Vagyis nálam a helyzet így állt volna: bontott 2.5-ös motor 250.000 (azt hiszem a 2000-essel kitörölhettem volna a s...., vagyis csere alpként talán 0 forint) Reg. adó valahol 100.000 fölött. Vizsgák, papírok átírása (az is költség):pontosan nem számoltam, de 30-40 lehet. Plusz költség+költség+akármi. Hol is tartok? Azt hiszem a generál olcsóbb lesz nekem, meg azt is tudom, mi van az autóban.
Kösz Rob! Szó sincs róla, hogy a régi csapágysort használjuk, a műhely nem is vállalná úgy. Természetesen bemérik a főtengelyt és köszörülik is, ha kell. Fogaskerék 3.000 volt, az is megvan. Vezérmű láncra, olajpumpára nem kaptam még ajánlatot az embertől, de a műhely, úgy nyilatkozott, hogy ennyiért nem tudnák ők sem adni a cuccokat (kivétel a csapágysorokat),ezért gondolom kedvezményes árat ajánl azokra is. Nem tudja valaki, mibe kerül egy vezérmű lánc és egy olajpumpa (W124 200D)? Csak hogy legyen összehasonlítási alapom. Csak a hajtókarok maradnak (kivétel 1-et, ami eltört), a többi dolog gyakorlatilag kukába megy. Hát izgi! Meg drága mulatság, de nekem nagy és megbízható autóra van szükségem, és ha arra gondolok, nem sokára elkészül az autóm, szelíd mosoly fut át az arcomon, mivel egy Merciről van szó, nem másról, legyen az akár hány éves!
Igen, egy 190 D-m van, de nem talkoztam ilyesmivel soha, talalgatni meg hulyeseget mondani nem akarok... De biztos kerul itt olyan, aki latott mar hasonlot.
Olyat már hallottam múlt héten, hogy 123-as benzinesbe 300-as dízelmotort raktak. Igaz, be is sz@rt a benzines váltó, és sokat is fogyasztott, 14 litert. Azt nem mesélte a srác, hogy hivatalos lett -e volna,,,szóval passz.
:-)))) Én nem akarom kicserélni a motort nagyobbra, meg egyáltalán,,,,jó ez, ami benne van. Kopp-kopp.( Ezt lekopogom azért ) A hivatal az nagy visszatartó erő szerintem is. Utálom a hivatalokat. Meg a szabályokat is.
A NKH-nál vizsgáztatni egy ilyet....hmm,.....kérnék a nagyobb féket,papírok a szervíztől akik szerelték,típusmódosítás,meg 'mittudomén'...lerántanád magad már az elején:-))
Ezért /is/ vállalják inkább azt,hogy poraiból feltámasztanak egy motort,minthogy cseréljen...segítőkész,'felhasználóbarát',lojális&még sorolhatnám a Hivatal/ok jellemzőit:-))
hat, ha szabalyosan akarod csinalni, akkor papir is kell hozza, penz is. de az eddig munkassagodbol nem ugy tunik, h pont ez erdekelne, szal csereld ki es kesz
Unios szabályok nélkül is bele lehet tenni, mivel a típus készült azzal a motorral is. Az egy egészen más kérdés, hogy a legalizáláshoz van-e elegendő időd és idegi kapacitásod! :-( A "hivatal", mindent meg fog tenni, hogy megakadályozzon ebben, még akkor is, ha szabályos az egész. A másik, hogy megéri-e? ( hivatalosan! ) Valószínűleg olcsóbb és egyszerűbb eladni és venni egyet olyan motorral.
Szia! Nem tudom, hogy igaz lehet -e,,,ez csak egy feltevés, bár lehet hogy valaki tudni fogja közületek. Anikor vettem a piros-t, az eladó azt állította, hogy a motort ki lehetne cserélni legálisan a következő, eggyel nagyobb méretű motorra, mindenféle bonyolult hivatalos procedúra nélkül. Tehát, hogy a 250-es motort beépíteni a 200D-be teljesen törvényszerű, az új uniós szabályok szerint. (nem biztos, hogy így van, az eladók sok mindent állítanak, ami nem is úgy van) De új lehetőségeket rejtene magában, ha ez így van! Mert akkor már 2 fajta motor is jó az autóba, nagyobb az esély találni is hozzá.
Más: Ezelőtt 2 éve, itt Zalában tőlem nem messze bontottak egy 190-es dízelt. 50 ezerért adta a tulaj a pöpec motort. Külföldről hozta be alakatrésznek saját célra. Neki csak a belső volt érdekes, a többi nem. Másnap akartam érte menni utánfutóval. A világ másik feléről, Nyíregyházáról jött le érte valaki, beelőztek. 1 napon múlott az egész...:((
Ez igaz! Írta, hogy valószínűleg alapméretes a főtengely. A dízelmotorok 2 "rácsapágyazás"-t megbírnak köszörülés nélkül. ( És kizárólag a dízelek, benzinmotorra ez nem érvényes!! )Mercinél ez így nézhet ki: Gyártól a kukáig: 700 ezer km, aztán mégegyszer 700 ezer=az már millió-négyszáz ezer km.:-)) És még mindig lehet vele 700-at menni köszörülés nélkül.:-)) Szvsz. igen jók az esélyek. Inkább ezt a köszörülést hagynám ki, költségtakarékossági szempontból, de viszont új csapágyak mindenképpen. A csapágyak tényleg nem lehetnek olyan drágák, mindenképpen újat kell venni csapágyakból. Nehogy ablakon kidobott pénz legyen a "Dezső"-projektből.
Nincs mit,a nincs mit:-))Ha már bontó inkább talján,mint fricc:-D
Más:ma kigyulladt az olajlámpám/sárga/és a tankműszer kislámpa/szintén sárga:-)/egyszerre....Ilyen még sosem volt.A jövőhéten tervezem az olajcserét&cirka/pont 10e-t mentem el vele.Gyanítom ez véletlen,vagy van benne vmi elektronika ami "figyeli"a km-t?Leállítottam,nívó max alatt 2mm,újraindít&azóta semmi.Tudsz vmit erről?
Szia!Gondolom gépműhely fogja fúrni-összefűzni a blokkot,ott maguktól is mondják majd de ha nem:én is új főtengely csapágyakkal raknám&síkoltatnám a blokkot+ a hfejet.Lehet nem kell köszörülni a főtengelyt&jó lesz hozzá egy alapméretes szett,ilyenkor megpolírozzák és úgy szerelik össze.Még 20évig jó lesz:-)
Ciao!Hívtam ma ürömöt,de sajnos nem tudott hozni sem Neked,sem nekem rácsot,mert nem volt a nagykerben:-(Ezért is nem hívtalak tegnap,mert tegnap azt mondta ma hívjam,de sajnos nem kapott rácsot.Az ünnepek utáni hétre ígérték neki,azaz a jövőhetünk&az azt követő sajnos szép rács nélkül telik.31.-én megy újra az ünnepek miatt,én másnap hívom hogy van-e&ha van megyek és hozom Őket.Addig hátha lesz,vonószemtakaró,BE-barna-ajtókárpit is az enyémhez,Neked pedig hátha beesik egy szép 140 a piperetakaró+mszfal műanyag :-)
...off...kaptam a szerelmemtől 1oakley razorwire szemcsit,nekem nem áll túl jaól,és így eladnám inkább...:) ..makulátlan,vadiúj,dobozban,a bluetooth-ot még nem is párosítottam telefonnal...18eFt...:) ...a fekete szinűről lenne szó...:) ...itt 1link...:)
Érdemes lenne megnézegetni a régi dugokat, mert ha jok, joval olcsobban kijöhetsz, ha veszel jo minöségü hüvelyeket, amit aztán a régi dugattyukhoz illesztenek.
Jó reggelt mindenkinek! Szia! Elég húzós akkor egy ilyen művelet. Tehát 360 ezer körül lesz akkor ezek szerint. Beleteszed a bontott főtengelyt a régi csapágyakkal, jól értem? Ebből szvsz. olajnyomásprobléma is lehet kicsit később. Ha már ennyit áldozol rá, érdemes lenne a bontott főtengelyt is megköszörültetni, és új csapágycsészéket tenni bele, akkor egész biztos, hogy nem lesz vele később olajnyomás-gondod. Hátha a bontott csapágysor nem fogja megbírni a megnövekedett kompresszióviszonyokat. Vezérműtengelyen az a fogaskerék van nekem 1. Ha nem sikerül szerezni, vagy nagyon drága, akkor szóljál.
Halihó! Ma vettem bontott főtengelyt (itthoni méréseim alapján, ami persze nem jelent semmit, alapméret) csapágyakkal együtt. Perselyezni nem kell (mínusz 45.000), mert fúrható az összes régi persely. Plusz 1 hajtókar (a régi hosszában volt elrepedve), vezérmű tengelyen 1 fogaskerék (a régi egy bebuherált flexszel csinosított mittudoménmi volt). Kell még kuplungszett, olajpumpa (lehet, hogy amúgy nem kellene, de kapjon egy újat), dugattyúk, tömítések, stb, stb, stb... Egy cimbi szerez nekem Kolbenschmidt cuccokat 30% engedménnyel, így az összes kütyü kb. alulról veri a 200.000-t. A munkadíj mindennel együtt 160.000 körül lesz. De a motorháztető alatt majdnem minden ki lesz cserélve, vagy felújítva. Na majd meglátjuk! Holnap folytatom, még "szerencse", hogy munkanap! Jóccakát
Ma megkelett tapasztalnom, a Merci is tud "tréfát" űzni az emberrel, már vagy két hete kinlódok a kuplungommal (beragad a pedál) na ma...a forgalom kellős közepedte megint beragadt, nem baj gondoltam visszahúzom mint szoktam, na nem jött..a harmadik zöldnél aztán sikerült, örültek nekem, az Örsön.-((((
Az új főhenger meg a csomagtartóban:-(((( - de kedden már bent lesz a helyén, remélem.