leszeded a deknit és egyszerüen lehuzod kézzel a kosarat a tengelyről.fogsz egy csavarhuzót,kipiszkálod a régit és berakod az újat,utána visszaraksz mindent ugyanugy.gyerekmotor,nem lehet elrontani.Próbálkozz baj nem lehet belölle.Lesznek ennél nagyobb gondjaid is vele ugyhogy sózd rá valakire de tüstint,mielött felmegy a vérnyomásod.Bár mondjuk nem olyan szar mint mondják használható kis távokra,jobb mint gyalog menni és koptatni a talpam,a betonkemény CCCP-és gumik ugyse kopnak el soha,csak arra vigyázz hogyha fékezel nehogy felgyürje az aszfaltot!
Korábban Laciapu voltam, de nem fogadja el a régi regemet, ezért a továbbiakban Toneros leszek :)
Szóval van egy Riga-4-em, amin a szimeringcserét én is el akartam végezni, ami a gyújtásoldalival sikerült is, de a kuplungnál megakadtam.
Ahogy itt leírtad, az piszkosul egyszerűnek tettszik, de hogy emelem ki a kuplungkosarat? Nem kell a kuplungot szétszedni? Milyen szerszám kell a kiemeléshez?
Ja, ráadásul a régi olajban találtam egy kb. 1,5X1,5cm-es 1mm vastag fém lapocskát. Ez nem hiányzik nekem valahonnan? :)
Miért jó az, ha 3-asban 130-at megy?Inkább egyen keveset, húzzon már kis fordulaton is. Egyszer kipróbáltam egy 125-ös Apriliát.65-öt ment.Bőgetni és kuplungozni kell állandóan.Nem nekem való moci. A Riga...az más.Az nyomaték a köbön.Elég is neki 2 sebesség. :)
rigát pár kilométerre kell használni nem arravaló amire egy Mz,csak arra jó hogy faluban postára,kocsmába venni kenyeret tejet stb.
Ha többet akarsz akkor mást vegyél.Ez erre jó és erre találták ki!
Na de válaszolva a kérdésedre,kb.10évig biztosan tudnád használni.Azért nem megy olyan hamar tönkre.De a gyújtás idővel mivel kopik a kalapács is elfog állítódni.De azok is évek.Télen tartsd garázsban hogy ne érje nedvesség és esőben se használd inkább.
Ha nem húzod neki akkor csak 2litert de az a minimum.Nem köbcentitől függ a fogyasztás egy 2ütemü 125ös többet fogyaszt jóval mint egy 4ütemü 600as sportmotor normálisan használva!!!
Úgy értettem, hogy hány kilométert tudok megtenni egy dugattyúval, hengerrel a következő felfúrásig. 3 literrel az MZ-vel járok.A rigával csak szépen, óvatosan bánnék.Az egy ékszer, egy kincs, amire vigyázni kell, megőrizni az utókor számára. :)
Nem értem a kérdést,mi az hogy hány kilométert bír ki??
kicseréled a szimmeringeket ,felfuratod ez megvan kb.4000ft ból!
a szimmering cseréhez nem kell széthúzzni a blokkot,csak lekell szedni a lendkereket mondjuk egy nagyobb csapágylehúzóval ,lekapod a gyújtáslapot és alatta van szimmering,fogsz egy csavarhuzot és kipiszkálod,nem érdekes ha tönkre megy,ugyis megy a kukába,utána fogod az újat kicsit bezsírozod a szélét és benyomod a helyére.A másik oldalt leveszed a karternek a dekliját,de elötte engedd le az olajat,után kuplungkosarat kiemeled és már meg is látod a szimit ugyanugy kipiszkálod ahogy kijön,és beleteszed az ujat.Csinálsz kartonpapirból új tömitést esetleg mehet rá paszta is és visszateszek a deklit,utána feltöltöd olajjal a szintjelző csavarig!ennyi!!
Csapágyat nem érdemes cserélni mert azok általában jók!nem futottak ezek annyit hogy szétmenjenek!A két szimmering kb.7-800ft
Sajna eladósorban van egy szép 12-es Rigám, bordó-zöld, amit szerelgetni vettem anno. Az állapota nagyon jó, csak egy-két alkatrészt kellet rá szereznem, egy iskolai kiállítási darab volt, így a kézzel mozdítható dolgokat leszedték róla, ezeket majdnem mind pótoltam. Ami gond: nincs hátsólámpa, nem is nagyon találtam sehol, így azt eszkábáltam egy lakókocsi-lámpabúrából. A sztender törött, a tank pedig horpadt, de ezen kívül mindene nagyon szép, a króm króm, a festés is szép. A motorja jár, eddig kb. 500 km van benne, ebből 200at én mentem vele, kisebb szerelgetéssel. Jár hozzá egy doboz pótcucc.
Wehe, már sikerült hasonlót produkálnom. Kirezgett a furulya csavarja, miért is ne este. Szerencsére nem akartak egyből megkövezni, de éppen elég volt, hogy a sötétben keresgélhettem a darabokat. Az enyémben gyári a fúvóka; ahogy elhagytam a furulyát, azt tapasztaltam, hogy nem megugrott, hanem fuldoklósabb lett kicsit. Arra gondoltam akkor, hogy amikor a friss keverék kitolja a gázokat, kell neki a furulya ,,ellentartása'', különben a keverék egy nagyobb része is eltávozik. A nagyobb fúvókával több benzin kerül be, így nem okoz gondot, ha egy része kiszalad, marad bent éppen elég.
Mint említettem,a sok üzemanyagtól befullad a motor. A sátáni nyomaték akkor szabadul fel.ha a kipufogódob lekerül a motorról. Azaz csak könyökcső.Örülni fognak a szomszédok.
70-es fúvóka a Simson 16-os karburátorába illik. Ha jól emlékszem,a Riga 12mm-es karburátorában 55-ös főfúvóka van gyárilag.
Egyszer csodálkoztam,hogy nem megy a gép, és rengeteget fogyaszt. Leesett a kipufogódob a könyökről,és akkor két személlyel húzott, mint a mozdony, 2-esben sárban elkapart, nyomaték a köbön, sosem fulladt be.Brutális volt. A karbit szétszedve MZ-be illő 100-as főfúvókát találtam.Így már érthető volt a nagy fogyasztás és a hatalmas erő.
Egy régebbi motorrevü számban is benne volt hogy felszerelt egy riga blokkot a kerékpárra.Van még két darab dongóm,ha érdekel valamelyikötöket akkor szóljaktok,szép régi kerékpáron nagyon jól mutat,bárhol megjelenek vele mindenki engem nézz hogy mi berreg alattam.Állitom hogy jobb mint a riga,megbizhatóságát tekintve,sokkal egyszerübb,beindul mindig,nem kell több percen át szórakozni vele.
Sebessége 30-40km/h,ami nem rossz.
Tegnap adtam egy kompletett egy magyar motorokat gyüjtő szivarnak.
06202138103 a számom ha megjönne valakinek a kedve hivjon,neked biztos van szép régi kerékpárod lehetne rátenni egyet és mégegyedibb lenne tőle.
Képet nem töltök fel róla mert teljesen jól nézz ki,új gyürüket is szereztem,szimmeringet is cseréltem rajta.Próbáltam beinditani a dongós topickot de nem irnak oda,pedig pár éve még aktív volt.
Visszatérve a rigára nagy gázadásnál füstöl,de egyébként jónak tünik az alapjárat,egészséges hangja van.De emelkedőn halál,jó hogy még bejáratós,de azért kéne valamit pródukálnia.A gyujtás tuti jó 2,8mm.
A karbit is állitottam és állitom mindig,de sehogyse jó.0,7mm es a főfuvóka átmérője.
Esetleg még arra gondoltam hogy rárakok egy Romet karbit,de ha az se akkor odaadom a szomszéd srácnak.