Nekem is gyanús ez az olajfogyás. Tényleg ennyire eszi az olajat?? Ha ez így van, el kell gondolkodnom, most, az autóvásárlás előtt. Nem túl szimpatikus ez a történet :(.
valakinél előfordult már, hogy 11000 km-nél lecserélte az olajat, mert elfogyott
az lehetetlen. Ha elfogyott, nem lehet lecserélni...:-) Egyébként hogy a bánatba tud elfogyni vagy 4-5 liter olaj??? Ezt nem vágom, annál az autónál valami nagyon nincs rendben!
Én is ki akartam várni az első olajcserét 20000 km-ig, ahogy az elő van írva, de most a nívó 7100 km-nél a max és a min között félúton van (újonnan maxnál volt) és eléggé sötét is az olaj színe, ahogy valakinél előfordult már, hogy 11000 km-nél lecserélte az olajat, mert elfogyott. Nekem is elfogyna addig, ezért marad az idő előtti csere, amit ugyan nem akartam, és a szervíz sem ír elő, de lehet hogy mégsem hülyeség. Remélem a következő 13000-et és az utánna jövő 20000-et jelentős olajfogyasztás nélkül teljesíti. Lassan én is azt gondolom, hogy jobb lenne a 15000-es intervallum a dieselnek is.
Tulajdonképpen igen. Én csak azt cáfoltam, hogy az, hogy a kormánytagok, "fejesek" betartják a szabályokat, az még önmagában nem elég , ennek nincs súlya a közlekedés többi résztvevőjére. Annak már annál inkább, ha velük szemben is a törvény teljes szigorával járnak el.
A követendő minta ilyen értelemben -bocs-, naivitás. Attól egy felnőtt ember , egy közlekedésszegő, nem megy lassabban, mert egy kormánytag nem száguldozik.
A megoldás inkább az, hogy a szabályok, ill. azok betartatatása mindenkire érvényes legyen
A minta adás úgy igaz, hogy apuka kösse be a gyerekét, akkor is ,ha 100 métert megy a boltig, ne húzzon át a piroson , ha bennül a gyerek stb..
.
És például attól én a falat tudom kaparni, ha egy "médiaszemélyiség, színészakárki" azzal kérkedik, hogy rendőrbácsi felismerte, és jól futni hagyta, mert szépen rávigyorgott a "művészúr"..!
Nem akarok tovább OFF-olni, de csak részben értek veled egyet.
Annak ugyanis semmi értelme, hogy olyan helyen, ahol a baleseti kockázat alacsony, feleslegesen trafizzanak és büntessenek. Pl autópálya, ahol a baleseti kockázat sokkal kisebb, mint egy kétszer egy sávos úton. Viszont kényelmesebb és olcsóbb sebességet mérni, majd büntetni.
Nem mondom kell a büntetés, de ha már büntetést akarunk osztani, akkor azt ne a legkisebb ráfordítással és ne a legkényelmesebben akarjunk.
Sajnos ahogy többen is mondták, a közlekedési morál csak rajtunk közlekedőkön múlik. Lehet büntetni, lehet korlátozni, de egyik sem ér xart se, ha nincs hajlandóság a közlekedők részéről a szabályok betartására.
Szerintem így nem jutunk előbbre. Nem mondom, hogy könnyű a megoldást megtalálni, de törekedni kell rá...
Pontosan nem tudom, (olyan 35.000 körül mozog) mert sikerült belealkudni az autó árába. Itt sajna arról van szó, hogy kb 30-35 cm-re tudom felnyitni, ami azért nagyon kevés. A héten megpróbálok bemenni Angyalföldön egy csomagtartógyártóhoz, hátha valami sínes előretolós megoldást ki tudunk találni.
Értem amit mondasz, de az induló részlet jelenleg egy 1.0-s OFF Yaris-ban van. Az a helyzet, hogy nem akarok télire új autót venni. Most már ezt a 3 hónapot kibekkelem és jövőre veszek egy évvel fiatalabbat :)
Rémtörténetek mindenhol vannak... Aki nagyon alapos akar lenni, vigyen vastagságmérőt, én alaposan megnéztem a fényezést, körbenéztem kívül-belül, oszt el a szalonból.
OFF swift2 fórumon járt valaki úgy, hogy csak otthon vette észre a felhasadt ülésszövetet. Persze elhajtották.
A külső belső sértetlenséget mindenképpen megnézném (gumik is), mert a funkcionális hibákat azért gariban lehet orvosolni. Plusz a felszereltséget, nehogy utólag szereljék be. (pl. tempomatra gondolok)
Rémtörténeteket hallva esetleg rétegvastagság mérőt is lehet vinni....
Én leginkább a fényezést néztem, illetve a legtöbb elektromos kütyüt kipróbáltam, viszont lehet hogy lenyúltak egy csomagrögzítő hálóval. Mintha valaki azt írta volna, hogy az jár az sw-hez.
Abban igazad van, hogy az autópálya a közutak közül a legbiztonságosabb.
Sajnos, az is valószínű, hogy a nagy szabálytalanságokat elkövetők megússzák, míg azok, akiken esetleg "nincs, vagy van sapka", fizetni fognak.
Jó lenne azokat kiszűrni, és a közlekedésből kivonni, akik mások életét-testi épségét veszélyeztetik.
Persze, ehhez az is kellene, hogy a közlekedési rendőrök is betartsák a szabályokat - ezt bizonyára többen tapasztaltátok, hogy sokszor, magasról tesznek rá(záró vonal átlépés, index nem használata, stb.).
- Ti átvételkor mit néztetek meg az autón? (Gondolom most már érdemes lenne azt a pár - általatok is említett problémát célzottan is leellenőrízni..) - Adamax korábbi kérdésére kapható válasz engem is érdekelne: "Ki tudja, hogy lehet megnézni, pontosan mikor gyártották le az autómat?"
Teljesen egyetértek abban, hogy a közekedési morál, és a balesetek visszaszorításának egyértelmű módja a szigor.
De!
Az, hogy a közúti kölekedés egyik legbiztonságosabb terepén, az autópálya vonalain akarnak szigorítani, csak blöff, ill. egy újabb könnyű pénzbehajtási módszer!
Egy olyan út, ahol ha 130 helyett 150 -nel megy valaki (nem helyeslem) nagyságrendekkel kisebb baleseti veszélyforrás, mint egy alsóbbrendű úton 90, 100 km nél szabálytalanul előzni, sebességet túllépni.
Márpedig a balesetek döntő többsége itt, és nem az autópályán gyorshajtás miatt következik be.
Nem beszélve arról, hogy előbb az utakat kellene rendbeszedni, a sokmillió beszedett benzinadóból, mert a sok kinhagyott kilométereken át érvényben lévő 40es 60as sebességkorlátozás demoralizáló hatású az autóvezetők számára.
Véleményünk egyezik, szerintem is JELENLEG az egyedüli út a rengeteg BALESET számának visszaszorítására, a BÜNTETÉS.
A sok felelőtlenül közlekedőt, egyéb módszerrel rendszabályozni, sajnos nem lehet.
Minél nagyobb teljesítményű autót vezet valaki (tisztelet a kivételnek!), azt hiszi, hogy akkor ő már egy ász, azt tehet, amit akar, akár a többi közlekedő, és annak testi épsége rovására!!
A közlekedési kultúra, sajnos nagyon is alacsony Magyarországon.
Illetve a többiektől is várom az ötleteket, mert most kicsit kiakadtam. Az autónak semmi baja, imádom. Most ebéd után volt egy kis időm, gondoltam kipróbálom a gyári keresztrudat, és a síboxomat, hogy mutat az autón. felraktam a keresztrudat, (azzal semmi gond) és ahogy rátettem a síboxot rögtön észrevettem, hogy nem tudom felnyitni a csomagtartót!!!!!!!!!! Elkezdtem előrébb tologatni a boxot, és annyira előre kell tolni, hogy már kezd lebillenni magától, illetve ott már nincs gyári rögzítési pont. (már a kereszttartót sem tudom előrébb tolni) Van valakinek valami ötlete? esetleg valahogy emeljem meg a boxot? (bár légellenállás miatt ezt nem tenném) Szereljem le majd mindig, amint ki akarom nyitni a csomagtartót??? Csütörtökön megyek be az 1000-es átvizsgálásra a szervizbe, majd megkérdezem hátha tudnak valami okosat mondani, de addig is várom az ötleteket. A boxom egy Thule Polar 500-as, már azon is gondolkozom, hogy rendelek hozzá gyorsrögzítőt, és akkor marad a le és felszerelgetés. Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de picit kiakadtam.