Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Tanácsot szeretnek kérni: Fűtés korszerűsítés előtt állok és az alábbi két kazán közötti különbségekre lennek kíváncsi. Melyiket érdemes választani? Lennek hozzá egy 1000 literes puffer is.
Én konkrétan bepakoltam a tavalyi 74 mázsából megmaradt kb. 30 mázsát. + hoztak vagy 25 mázsát azt meg szépen összepakoltam az udvaron, hogy száradjon. És még hoznak 25 mázsát egy hónapon belül.....kipróbálom a vastag gyertyán galyfát... a hasított bevállt.
Ja! Szükített alsó járat: amikor kibetonoztam, kicsit vastagabra sikerült a beton mint az eredeti samottozás, szűkebb az alsó "U", torlasztja a szúrólángot, mint egy vissza veri a fúvókára. Viszont jól ellensújozza a "túl jó" kéményem huzatát, nem rántja ki a füstgázt a kazánból.
25 perc... annyi kell is, hogy az elöremenő 40-50 C-ot elérje addig ne is várd a jó gázosítást. Hátsó hőcserélő a hátsó föstcsövek, nem minden kazán "csöves", vannak táskások is.
Az enyém is lambdás. Ha megmarad a szúróláng a csappantyú zárása után akkor a továbbiakban minden rendben. De ehhez 25 percig kell égetni nyitott csappantyúval. Mit jelent a "leszûkitett alsó járat" amit említettél? Elõzõ hozzászólásodban említetted hogy "van hátsó hocserélö... alapból", ez mit takar?
Nálam a bemelegedés gyorsabb, ez valszinü a leszűkitett alsó járat miatt van, ezenkívül a kazánom lambdás, így az égészabályozás "utánamegy" a tökéletlen égésnek :-) Szerintem ha a kazánod sima akkor át kellene egy kicsit állítani a primer-szekunder levegő arányt! Vagy begyújtáskor több aprófa az aljába, ez intenzívebb égéssel gyorsabban bemelegíti a fúvókát.
Az én házam 640 lm3 Vigas 25 lc (ez 31 kw) 750 pufi és simán, kb 100 q fával a tavaji év. Ja és ebből a sima lemodulál, ill. van hátsó hőcserélö... alapból.
Egyébként a hetvenes szorzó hogyan jött ki? Mikor bevezették az SI-t 60- nal kezdtünk szorozni, aztán bevezették a nyegyvenes ikersejt téglát akkor 50- nel, aztán nyílászáró csere+ szigetelés úgy hogy lecsúszott 40- re. De láttam gépésztervet amit ha visszaosztottam 15- 20-ra jött ki!
Jelenleg milyen, mekkora teljesítményű gázkazán van a rendszerben ?
Mennyi volt a gázfogyasztás ? Óraállás, hitelesítés dátuma, eltelt évek alapján kiszámolható, de legjobb lenne a leghidegebb napokon egy nap alatt mennyi fogyott..ű
"Mennyiben változik ez,"
Pont "annyiban" amilyen vastag szigetelést rakatsz fel......a gazdaságossági optimum B30 falra (12)15cm-nél van !
Én is csak 4szer gyujtottam be az acél fuvókával, szerintem a "nehezebben melegszik fel" az elég nagy probléma. Betonfuvókával 7-8 de max 10 percel a begyujtás után legázosit, a vas fuvókával ez min. 25 perc nekem. És persze közben dõl a füst a kéménybõl. Ez folyamatos üzemnél nem gond. De tavasszal és õsszel amikor naponta egy délutáni begyujtással meg lehet úszni, ez kellemetlen. Idõ és fa pocséklás + környezetszennyezés. Ezért két fúvókát célszerü használni?
Összeszámoltam a fűtendő légköbmétert, és olyan 370-400m3 körül alakul (csak kb számoltam). Ez ugye 70-nel beszorozva olyan 26-28kW-ot ad ki.
Mennyire kell ehhez ragaszkodni? Ez azt jelenti, hogy az általam kinézett 25 kW-os faelgáz nem lesz elegendő a ház kifűtéséhez (2000l pufit gondolok mellé)? Milyen hátrányait érzem majd ennek?
Azért kérdezem, mert a 28-32kW-os kazánok nyilván drágábbak, és így is a penge élén táncolok.
Mennyiben változik ez, ha még idén megcsinálom a nyílászárócserét és a szigetelést?
Másik kérdés: Nézegettem az Attack kazánokat. Van a Standard és a Profi. A profi ugyebár képes lemodulálni magát kb 100EUR felárért cserébe. Megéri ezt venni? A pufit úgyis mindig csúcsrajáratva kell fűtenie, nemdebár?
A másik opcionális dolog a hátsó hőcserélő a DPX-ben, ez kb 250EUR. Vajon ad ez annyit hosszútávon, hogy megérje?
Én fúvókát nem öntök, az alsó tűzvájúban cseréltem le a samott téglákat, egyszerűen kiöntöttem egy kerámia kötésű hőálló betonnal 4 cm vastagon. Ennek az anyagnak teljesen mások a tulajdonságai mint pl, a RATH-nak. 1 hét száradás után lassan melegíteni kell, majd fokozatosan ki kell égetni így egy kerámiaszerű anyagot kapunk! Nem tudom pontossan milyen anyag, az erőműben kaptam a kazánkőművesektől. A jövő megmutatja majd mennyire bírja a kiképzést.
Legfőbb jellemzője, hogy nem kopik! 2 méretben kapható 16-40 kw, és 60-100 kw-os kazánokhoz. Ebből is látszik, hogy a kazánok teljesítményéhez igazították a méretét. A szekunder levegő nyílások pontosak, sorjamentesek, alapvetően a tömege is nagyobb a betonnál, ami szerintem lényeges az elgázosításnál, mert bár nehezebben melegszik fel, de képes vörössen izzani ami a bkeveredő gázokat önmagában is bgyújtja, anélkül, hogy a kopások keletkeznének rajta. Én még csak 4szer gyújtottam be vele hisz nem kell fűteni, de mintha a kazán jobban duruzsolna vele mint a betonnal!
Az általad ajánlott Vigas honlapon az öntöttvas fúvókát az alábbi módon méltatják: Elonyei: - magas élettartam - károsanyag kibocsátás csökkenése - teljesítmény növekedés Ebbõl az elsõt értem. A másik kettõrõl tudsz valamit mondani hogy minek köszönhetõ a javulás? Eõzõleg irtad hogy te is próbáltad. Milyen javulást tapasztaltál?
Azért csak fa égetésről és kazánról beszélünk. Ez nem egy atomreaktor :) Természetesen van némi korom szerű kátránypiikely ami minden üzemben az üzemi hőfokon leég, de aztán ha le van folytva kissé akkor kiül a kazán falára. Nem állandó van mikor nincs de általában papír vékonyan felhólyagzik a kazán falon.
Kátránypikkelyeket? Én azt hittem, hogy a gyári faelgázosítók olyan tökéletesen égetnek, hogy nincs miből keletkezzen. Mindenkinek vannak ilyen kátránypikkely problémái?
Egy szervizes kipróbálta, biztos forrásból tudom, egy újra samottozáskor. Mivel nem én csináltam, úgy is írtam. De hogy jó lett az biztos. Mellesleg ide is szokott írni.
Köszönöm szépen a segítségedet! Nem gondoltam hogy a téma ilyen részletesen ki van tárgyalva. Kár hogy német nyelven, angollal jobban boldogulnék. De a képek is sokat segítenek.
Még azt kérdezném hogy milyen állagúra érdemes keverni a betont (önthető, földnedves)?