Na vegre, ezt bevette!
Akkor most KemenyAdam -nak is a valaszom:
OFF
> Nem csak én értek itt a vasúthoz, sőt biztos van itt olyan, aki még nálam is jobban ért a maga szakterületéhez (én igazából még most kezdem tanulni a területem gyakorlatát). Az már más kérdés, hogy mivel úgy tapasztalom, más > pályás hátterű ember nem jár erre a fórumra (hanem főleg mozdonyvezetők, gépészek, startosok), ezért próbálom elmagyarázni néha hogy vannak odalent a dolgok.
OK.
> Bevallom, hogy nem jártam még Hódoson túl, sem másfelé.
Kar, de akkor majd idovel.
> Nem is titkoltam ezt soha. Viszont ha elolvastad és értelmezted volna az írásaimat akkor tudhatnád, hogy soha nem is próbáltam szakérteni olyan témához, amit nem ismerek, vagy esetleg max egy-kétszer láttam, max ötletellés
> szintjén.
Erdekes, en is epp ezt elmondhatom: Otleteim, megjegyzeseim vannak, sot kritikaim is boven (plane a 25-osre), de soha sem mondtam, hogy tudom mi az az ETCS, vagy hogy ...., csak megjegyeztem, hogy nem vili, miert kell szaz torpe tolatasjelzo es guritodomb es miegymas, no meg helikopterleszallopalya nagysagu peronok olyan helyekre, ahol 300-an elnek ma, de 290 mar abbol is oreg, a maradek 10 meg ugyis autoval rendelkezik, stb...
Ez itt sokaknak (pl. neked is) nem tetszett, es innen jott a fellengzoeseg, hogy bezzek ti, a nagy vasuthoz ertok, szemben a SuedBahn-nal, aki meg csak itt pattog ...
Hat elegge rosszul latjatok, mert itt nem errol van szo!
> Jártam. Most már nem.
OK, akkor hat gratulalok a vegzesedhez!
> És az ETCS nincs nekünk a tananyagunkban.
Az enyemben sem volt bent ...:-)
> De az én végzetségem nem is arra való, hogy megállapítsam, mennyi potenciál van egy vonalban (erre inkább keress egy közlekedésmérnököt).
Az enyem sem, megis alkottam velemenyt!
Ahogy te/ti is!
A kulonbseg csak az, hogy mig te/ti lenezitek az enyemet, addig en nem a tiedet/tieteket!
Itt hivatkozik sok illeto erre meg arra, hogy o ETCS profi, meg tudom is en, de ez meg arrol nem szol, hogy Bp - Lokoshaza vonalra kellene az az ETCS vagy inkabb a Hodos-ira...
(Tudom, is is, hisz az EU fizeti ....)
> De nem is kell egyetemi végzetség ahhoz, hogy lehessen látni mennyien ülnek a vonaton, milyen a vonzáskörzet infrastruktúrája. És ahol a 60-40-es pálya ellenére van annyi utas, hogy egy szóló Bz nem elég, ott van még
> potenciál a vonalban, még ha sosem fog itt tízkocsis személy vagy gyorsvonat járni. De mellékvonalként igen is van értelme.
En soha sem mondtam, hogy a 23-asnak NINCS ertelme, mellekvonalkent!
Sot, en meg nalad/nalatok is tovabb mentem, hogy meg regionalis vonalkent is lenne ertelme, meg tan teher is menne rajta, nem csak ketto kocsi feladott fa havonta egyszer, stb...
De ez csak ugy menne, ha nem Redics lenne a vegpont, hanem Lendava (es tan Csaktornya, mint anno, ahogy Ukk-rol epitve is lett).
Persze ez meg csak az en velemenyem, nem tobb.
> Az érveléses szakaszon már rég túl vagyok veled kapcsolatban. Bocsánat, hogy nincs kedvem Don Quijote harcot vívni veled.
Semmi gond.
En meg sokat tanultam a 25-oson sok sok embertol (szerintem toled is), revidealtam csomo velemenyemet (pl. az eredetit, hogy a 25 vesszen, minek az, stb.) azota, de ettol meg mindig az alapveto ellentmondas az koztunk (no meg az egyeb ZEG kornyekiek es 25-os partiak kozt), hogy mig en ugy erzem 9de nem tudom bizonyitani persze), hogy 25 nagyjabol elerte a fenypontjat, innen neki mar jobb nem lesz/nem lehet, epp ezert kar tovabb olni bele a garast, addig ti ezt maskepp latjatok!
En meg nem gyozom irni (de en is feladtam mar a szelmalom harcot veletek), hogy az egy labon allas (Hodosra es Koperre mindent) meg veszelyes lehet, tobb labon jobb allni, leszoritja az arakat a konkurencia, stb...
Persze ez gondolom hogy nem esik jol egy olyannak, aki onnan valosi, esetleg epp azon a vonalon dolgozik, de sajnos ez attol meg (szerintem) igy van es lesz is...
Klaszikus utiranyokat csak ugy kinyirni, hosszu tavon, allatalaban nem szokott menni (habar van ra ellenpelda azert)...
A 25-os alapveto baja min HUN mind SLO eseten, hogy NEM erint nagyobb varost, hoszabb, es CRO-t kihagyja, pedig Adria NINCS CRO nelkul, stb....
No meg Koper mereteiben korlatos, meg lehet epszilonokat hozza toldozni, foltozni, de nagyot dobni mar nem fog. (Igy a 25-oson jelzett ZEG-i nagy terminalnak sem latom ertelmet, en magam, mindenfele szaktudas nelkul.)
Ez utobbirol tan Koller Andor velemenye iranyadobb lehetne, csak o meg eltunt, mostanaban, innen legalabbis...
> ads 1.: Én stílusomnak feléd csak egy oka van: a TE STILUSOD.
Konkretabban egy kicsit? Mi a baj a stilusommal? (Azon kivul, hogy mas velemenyen vagyok sok mindenben, mint te/ti?)
> ads 2.: Én sosem gondoltam, hogy a Sopron-Szentgothard majd olyan nagy üzlet lesz, ahogy gondolom még többen is itt, max leírtuk a tényt, hogy a GYSEV mit gondol (vagy legalább is mit publikál a nép felé). Mindenesetre a
> fuvarozok-fuvaroztatok nem hülyék. Majd ha olcsóbban/gyorsabban el lehet jutni a GYSEV vonalain, mint az Semmeringen keresztül, akkor majd erre jönnek.
Sok sok ember a 25-oson (koztuk tan Aln, stb.) anno pedig gunyolt engem, hogy Semmering BasisTunnel marpedig nem lesz, majd a Sporon - Szentgotthard az majd az OEBB-nek jo transit lesz, stb...
Hat en nem tudom, most sem, de hulye lenne OEBB ezt hosszu tavon hagyni! (Ha maskepp nem, akkor mesetrseges fuvarpolitikaval addig, amig az a nyomi BasisTunnel tenyleg meg nem lesz.)
Ilyen is csak Magyaro.-on fordulhat elo, hogy valaki komolyan elhiszi azt, hogy OEBB lemondana a nagy aruforgalmarol, es azt Magyaro.-on at korridoroztatna, hosszu tavon... Ez szemellenzossegre vall, sajnos!
Nem baj, a Sopron - Szentgotthard is fel lett ujitva, milliardokert, stb., igaz kihasznalva mar nem lesz, ahogy a Hodos-i lift sem!
(Mar megbocsass, de Hodos-on legalabb teher van MOST, mig a 21-esen nem tudom mennyi, de erzesre nem tul sok lehet ...)
> ads 3.: Remélem emlékszer Koller Andorra?
No meg szep! Mindenkire emlekszem, rad is, Aln-re is, Szutyi-re is, stb...
> Ott dolgozik az egyik cégnél akik használják a 25 vonalat teherfuvaroztatásra vagyis van valamennyire rálátása a hogy-miért kérdésekre. Leírta nem egyszer, hogy nem csak a vámhatár a probléma számukra, hanem a horvát
> vasutak-vasutasok hozzáállása is. És leírta már párszor, hogyha nem változik meg az utóbbi, akkor hiába szűnik meg az előbbi, nekik akkor sem éri meg arra menni.
Nem hinnem, hogy egy HZ-s vasutas egyen szintjen (mint ember) gazemberebb/roszabb vasutas lenne, mint egy SZ-s!
A baj valszeg azzal van, hogy SZ korabban kapitalizalodott, mint HZ, az utobbi meg le van maradva, nem igazan erti a szolgaltatas lenyeget es miben letet: A fuvarozoert kell legyen a vasut, nem a vasutert a fuvaroztato, stb...
En magam szerint BIZOK ABBAN, de nem tudom persze, hogy HZ-nel is lesz szemleletvaltas, no meg halozatfejlesztes, stb., es akkor bizony valodi konkurenciaja lesz (ismet) a regi utirany(ok) a mostani Hodos-inak, stb...
Persze itt meg az is kerdes, hogy Rijeka-val mi lesz, stb... Mert ugye Koper prosperal, azt latjuk, Rijeka meg csak lasan jon meg, egyenlore...
Mindenesetre a CRO EU-s tagsag ezt csak segitheti, hatraltatni csak nem hatraltatja majd!
> Egyszerűen túl sok a változó ahhoz, hogy ki lehessen jelenteni teljes bizonyossággal mi lesz itt 5-10 év múlva.
Egyetertek!
> Ugyanannyi az esélye, hogy Hódos fog uralkodni, mint hogy Gyékényes, de szerintem csak meg fog oszlani a két határátkellő között.
Egyetertek, azzal a mellekfeltetellel, hogy uralkodni egyik sem fog, hisz van amire Hodos lesz a jobb, es van amire Gyekenyes, igy nullas forgalmat egyiknek sem josolnek (de meg Murakereszturnak sem, pedig az a leg eselytelenebb (szerintem) a 3 atmenet kozul az Adria fele).
> A teherfuvarozok úgy is azt fogják nézni merre tudják olcsón-gyorsan-pontosan leközlekedtetni a vonataikat, a történelmi útirányok meg teljesen hidegen hagyják őket.
> (ads 4.: Most érvelni próbáltam, amit szerinted nem szoktam)
Igen, vegre! Jo latni, hogy ervek is vannak!
A fuvarozo valoban ezt nezi, szerintem is.
A baj csak ott lesz es van is, mar ma is, hogy mig Hodos-ra mar elegge fenyes ETCS mit tudom en milyen vaganyok mennek, addig a masik utirany (30-ason es 41-esen is) lassan le-/szetrothad, ergo ha majd Hodos-n 24 ora alatt megy le a vonat Koperbe, mig Gyekenyes fele meg 48 alatt, akkor nehez lesz ezt a ket iranyt valoban versenyeztetni ... (Mintha az elit ettermet (Hodos) akarnam versenyeztetni a kesdobalos fustos kiskocsmaval (Gyekenyes). Vajon mi lesz a kimenetel egy atlag vendeg eseten?)
Osszefoglalva: Hodos-nak oriasi nagy elonye lesz meg jo ideig a Gyekenyes es Murakereszturral szemben, hogy Hodos fele relative jol le lehet jutni, mind MAV mind SZ felol, mig a masik kettonel a HZ-s szakasz es a MAV-os is KO-kozeli allapotban van....
Ezen csak az tud(na) valtoztatni, ha EU-nak egy szep magyar-horvat nepmese (hasonloan a 25-osehez, csak az sloven-magyar volt) be lenne adva, hogy az miert is lenne hujj de jo, es ha EU fizetne, mint a katonatiszt! En ebben nem bizom, sok dolog miatt:
- valsag van
- Magyaro. mar letette a voksot az V. folyosojara, sok sok penzt beleolve es EU-tol felveve (Hodos)
- Magyaro. szegeny, mint a templom egere
- Horvato. nem annyira az, de a HZ ugyancsak KO-kozeli allapotban van anyagilag (ahogy hallom)
- stb...
Ugyhogy lehet, hogy az a revans nem is lesz olyan gyorsan, de egyszer meglesz! Meg kell legyen! (Ennek oka a csillagok veletlen, de nagyon rosz egyuttallasa, ahogy Hodos megszuletesenek az oka meg az akkori csillagok veletlen, de nagyon jo egyuttallasa volt ...)
> Kösz, hogy megtisztelsz a fokozattal, de még messze állok attól, hogy ki is érdemeljem.
> Viszont azt hiszem amennyi okítást már kaptunk tőled, inkább neked járna ki ez a Tanár Úr titulus.
Ha neked igy jobb, felolem ...:-)
ON