Lakasban (belteri) gazvezetek mellett a padlon a kisebb hezagokat mivel erdemes leginkabb befoltozni: a. szilo, b. akril, c. purhab (csak ovatosan adagolva). Kb. 10-12 cm-re van egy radiator, ezert jol gondolom, hogy a szilo lenne a legjobb valasztas?
1. Amikor -amint írtam- a belső termosztát kapcsolja le a főégőt. Ekkor feljebb kéne állítani, mert ezek szerint korán kapcsolja le. Viszont ez vízkövesedésre utal, mert hiszen eddig ennél a beállításnal nem csinálta.
2. Amikor a sztemko -vészleállító- kapcsolja le a főégőt. Ekkor meg lejjebb kéne venni a kazán termosztátját.
Szerintem túlfűti a vizet, és a belső termosztátja lekapcssolja. Eközben a szobai termosztát még engedné fűteni.
Ezért van az, hogy lekapcsol, majd visszakapcsol.
Ha jól értem amit leírtál...
Azt eleve nem tartom normálisnak, hogy 1 órán át dolgozik, fűt.
Persze, sok mást is tudni kéne a pontos hiba behatároláshoz.
Minden javaslat vagy ötlet karbantartott készülékre értendő. Ha ez elmaradt, akkor bármi lehet ami ezt okozza. Pl. Lehet, hogy túl magas a főégő lángja.
Nyilt rendszernél gyakorlatilag nem beszélhetünk víznyomásról. Legfeljebb a gravitációs nyomás jön szóba, az meg kb. 0,1-0,2 bar. A készüléken lévő nyomásmérő meg sem mozdul tőle. Ha van rajta.
Amennyiben például Grundfoss , vagy DAB , vagy szerkezetileg hasonló , akkor a fedélen , ahol az adatok vannak feltüntetve , ott középen látod azt a csavarfejet . Lapos csavarhúzóval kitekered , egy pici víz fog csordogálni , ne zavarjon , tegyél alá egy darab nedvszívó rongyot . Bent látni fogsz egy úgyszintén lapos csavarhúzónak kialakított rést a tengelyen . Azt kell megmozgatnod. Ha le van ragadva , akkor a megmozdítás picit nehezen megy . Utána már könnyedén forgatni tudod . Ha így van , akkor visszahelyezed a kupakot és mehet a rendszer .
Kb. 8-10 perc alatt eléri a beállított hőmérsékletet a rendszer. Először a kompresszor indul be, de a nyomásmérő sem mutat érdemi növekedést, éppen csak megmozdul a mutató. Utána következik az említett melegítési szakasz, ezalatt a szivattyú ikon már nem jelez (kiírja, hogy a szivattyú készen áll). Utána pedig lassan kezd visszahűlni a víz. Gondolom típusfüggő, de a szivattyút lehetséges manuálisan munkára bírni? Korábban a ki és bekapcsolás nem segített.
A hőszivattyú mennyi ideig tud üzemelni? Mert ugye , ha nincs áramlás , nincs hova az energiát leadni , tehát pár perc után úgy kellene leállnia , mintha már felfűtött volna ( ez lehet a szakaszos üzem ) . Ilyenkor a termosztát bekapcsolt állapotban kell , hogy legyen , csak a hőszivattyú vezérlése nem engedi tovább termelni . Ha ez van , akkor a keringetőszivattyú vagy leragadt , vagy a kondenzátor cserére szorult . Leírhatnád kicsit konkrétabban , hogy mi történik a bekapcsolástól a leállásig .
Ötleteket szeretnék kérni az alábbi "problémához":
Adott egy hőszivattyús rendszer, ami eddig rendben működött. A több hónapos fűtés leállás után most indítottam újra a rendszert, de nem a várakozásaim szerint működik. A gép hibát nem jelez, a vizet szakaszosan melegíti, viszont az osztó-gyűjtőn elhelyezett rotaméterek nem mutatnak áramlást. Csavarás esetén sem mozdul az állásuk, pedig a gép szerint a szivattyú üzemel. Levegőt úgy hallottam dolgozott ki magából a légtelenítő.
Mi lehet a probléma? A hőszivattyú vagy a rotaméterek felé induljak?
Hát ha én fizettem volna a beüzemelésért, és még garanciális, biztos nem hagytam volna annyiban a dolgot, mert a "mesternek" épp nincs kedve hozzá... Tuti írtam volna a hazai forgalmazó ügyfélszolgálatának.
Nem javaslat, és nem felel meg a "bibliának", de az a tapasztalatom, hogy a Loctite-ot használva még akkor is tömít, ha fél fordulatot visszatekeri az ember. A kender erre kényesebb.
Macerásnak macerás, de nem bonyolult. Én a helyedben egyszer nekifognék és megcsinálnám! Semmi ördöngős nincs benne. De tény, egyszerűbb, ha van segítséged, aki megtartja a tetejét, amíg szerelsz alatta. Ha nincs, akkor kösdd ki valamivel.
Mivel csak egy nem szikrázik, valszeg lecsúszhatott a nagyfeszültségű vékony kábel róla. Vagy a test nem érintkezik rendesen. Nézd meg ha ráérsz. Sokkal könnyebb lesz úgy használni, nem kell gyufázni.
még annyit tennék cucu véleményéhez (egyetértve), hogy azért is jó az elótte üresen betekerés, mért akkor látni/érezni, hogy mennyire lötyögős a menet. Ez segít dönteni abban, hogy 2-3, vagy 8-10 legyen. Van amelyik tömítőanyag nélkül is megszorul, és van, ami nagyon laza.
A szétrepedést megtapasztaltam sajnos, és pont úgy, hogy nem azonnal, hanem néhány hét mulva.
Valószínű a kapcsoló beragadt vagy áthúz. Nekünk meg a 3-ból egy nemszikrázik, amikor még garanciás volt szóltunk a beüzemelőnek, azt mondta , túl macerás szétszedni, azóta is gyújtóval gyújtjuk.
Sziasztok, gáz főzőlaphoz tartozó elektromos szikráztató egyszer csak elkezdett magától kattogni. Hang alapján mind a 4 egyszerre. Áramtalanítottam, de nem tudom hogy merre induljak el a probléma feltárásban. Van tippetek mi okozhatja, tapasztalt már vki ilyet? Köszönöm előre!