Igen, ez nem a legkomolyabb változat. Hasonló van fiam Eliminátorán, azt a devecseri lomisoknál vettem egy Oxigen lappal együtt 2500 Ft-ért. Érdemes ott is körülnézni.
Szerdán este voltam Eplényben: a pálya egész jó volt még este is, köszönhetően a hidegnek. Nem voltak túlzottan sokan, mert nagyon cudar idő volt. Bár a hőmérő csak -8 fokot mutatott az autóban, én az utóbbi 10 évben egyszer ha átfagytam ennyire - Nassfelden -19 fokban. A nagy lábujjam még mindig el van zsibbadva, pedig 2 napja voltam ott...
Ez az olcsóbb műanyag keretes változat elsősorban freecarve lapra. Ettől még nem rossz, csak minerel súlyához és a szlalomlapra egy fém talán jobb (merevebb) lenne. De ha más nincs ... Sajnos én is pont akkor leszek boardozni, úgyhogy kölcsön adni sem tudok :-( Ha nagyon nem lesz semmi akkor tudok adni egy Burton Race Automat-ot, de az nem InTec rendszerű és az InTec sarokkal nem is lehet belelépni. Őrzöm mint egy kincset, hátha találok valahol egy másik párt és akkor lehet hogy áttérek rá az InTec-ről :-)
Sajnos ma Visegrádon, miközben Sümi csiszolgatta a tudásomat eltörött a kötésem. Orbántéren kérdeztem de ott nem adják már el a használt tesztkötéseket :-(
Február 4-én mennénk csúszni egy hétre, addigra kellene valamit találnom.
Első ránézésre nem bírtam kitalálni az évjáratot. Az biztos, hogy titanal, és újabb mint az enyém. Csak moderáltan hammerhead a kép alapján. Én rocker-t sem látok rajta, de ez gondolom a moderált hammerhead miatt érthető is (na persze a kép lehet hogy csal!). Variable sidecut: azt helyben kéne látni.
Az F2 információközlésben katasztrófa, nem lehet megtalálni semmilyen valós adatot. Mindenesetre szép deszka, és ha az újabb évjáratok tényleg annyival másabbak, nagyon jónak kell lennie.
Az SL valóban volt de az egy régi lap volt aminek elfogyott az éle. Nem is nagyon használtam mert akkor még nagyon bátortalan voltam az alpinhoz. Az áttörést az RS hozta valahogy 2 éve ráéreztem és nagyon élvezem azóta is. A régi SL pedig emlékként a gyerekszobában funkcionál polcként. :-)
Viszont a lényeg, hogy eldőlt a vásárlás és tanácsodat megfogadva az SL vonal maradt. Egy alig használt F2 speedster SL World cup series lett a befutó.
Én is jártam Eplényben 29-én este. 18:00-ra értem oda, a fenti parkolóban is voltak autók, azaz napközben nagyüzem lehetett. Szerencsére ekkor már hazafelé tartottak a népek. Az első órában még időnként be-bezavart valaki, az utolsó 2 órában szinte zavartalanul csúsztam. Mondjuk a pálya már eléggé szét volt túrva, nem volt ideális carving-ra, de azért voltak jó szakaszok. Meglepően jól ment ahhoz képest, hogy a szezon első csúszása volt. Az az új nagy villogó kijelző elég kiábrándító ott a sípálya szélén ...
én ajánlanám neked a nálam levő lapot, mert szerintem neked valószínűleg jó lenne. A 168cm hossz és 11m sugár valahol a GS és SL határán van. Nem olyan keskeny, mint a Silberpfeil, tippre olyan 19-20cm lehet. Én is próbáltam és rendben volt, kb. ugyanolyan paraméterei vannak mint az én hosszabb lapomnak, csak éppen nekem túl kemény. Talán neked sem lenne túlzottan puha. Van hozzá elég jó kötés is (nem stepin). Nem mai gyerek, de hibátlan és szép állapotban van. Anno egy elég profi lap volt, pl. a kötések alatt gumi csillapítás van. Ilyen lapról van szó (de nem ez): http://sport.vatera.hu/teli_sportok/snowboard/snowboard_deszka/nidecker_snowboard_170_extreme_race_gs_2407486385.html
Ha érdekel utána kérdezek hogy mennyi lenne most az ára, nagyságrendileg valahol 15e körül lehet. Ha komolyan érdekel még az is lehet, hogy megkaphatod egy tesztre vásárlás előtt, de ezt meg kell kérdezzem.
Szombaton adtunk még egy esélyt Eplénynek. Sajnos a hochkari besíző táborba egyéb okok miatt nem tudtam kijutni (pedig az idő gyönyörű, és jó a hó is). Gondoltam a szombat nyitástól pár óra így a karácsonyi bevásárlóláz közepén esetleg bevállalható. Szerencsére a tippem bejött.
3 órás jegy volt a cél, de mivel a 4 órás 300 Ft-al több összesen, meg nem tűnt nagynak a tömeg, inkább azt választottuk.
A hó jó, általában porhó jellegű, helyenként a "meredekebb" részeken jegesebb foltokkal. Csak az A1 pálya ment. Napközben is mentek a hóágyúk a középső keskenyebb részen, ez jelentősen lassított azon a részen. Nyitástól 1 órán keresztül kellemes, szinte üres pályákon lehetett menni. Utána megjelentek a tanuló csoportok, egyes csúszásoknál nagyon sok helyet blokkoltak, de néhány kanyart szinte mindig jól lehetett venni. Ekkor a megfelelő taktika az agresszív szlalom rövidcarving volt (nem egyenes veretés, a félkörök mindig kihajlítva). Alibiző hosszabb ívekkel szinte mindig felakadtam valahol.
Meglepően jól ment az egész idény első napjához képest, de a kisebb letörések back-es kanyarban nagyon sokszor megvicceltek. Először a hátsó kéz első bakancshoz zár taktika segített ugrásszerűen, utána az előre-hátra mozgás is, azaz frontos végén deszka előre elenged, ami átdőlés után radikális előreterhelést okoz, betonkemény éltartással. Ha összgyűlt a tömeg előttem, meg hirtelen magas, béna, alibiző kezdőmozgást vettem föl...
Találkoztunk még egy alpinossal, egy gyönyörű Qcséber szlalom lappal ment. Elég érdekes volt a lap, brutális sidecut-al, ránézésre kb. 8 méteresre tippelném a sugarát. Ezt úgy, hogy a srác legalább 190 centi magas, a deszka 168. Nagyon szépen ment a lappal, mindenhol tudott íven menni, bár gondolom sokat segített a minimális sugár is. Neki éves bérlete van, és az idén már ment annyit, hogy a bérlet ára be is jött neki! Ő is mondta, hogy a kedvezményes időszakokat messziről el kell kerülni.
Plusz bónuszként, míg itthon ködös nyirkos idő volt, ott sütött a nap.
Ha a megfogalmazásodból indulok ki, egyetlen alpin lapod van, és az GS. Akkor viszont javasolnán, hogy vegyél egy racing szlalomot. Ekkor lenne egy régi GS, amit továbbra is tudnál használni, ha nagyobb íveket akarsz, és lenne egy nagyon jó, stabil szlalom lapod is. Nagyon más a két világ, érdemes mindkettőbe belemerülni. Az öszvér (freecarve) nem sokkal szlalomosabb, de közel sem annyira stabil, mint egy GS. Szóval a freecarve-al akkorát nem nyernél szerintem. Persze ez csak az én véleményem.
Csak úgy hirtelen ránézve, mert annyira én sem követem a legújabb technológiát. Mindenesetre annyira új azért nincs a nap alatt méretezésben. Az adataiddal a gyártók által ajánlott legnagyobb méretekben kell gondolkodni.
F2:
slalom - 163
GS - 185
Kessler:
slalom - 168, 8-12 m rádiusz
GS - 185, 12-21 m rádiusz
kb.20 centi szélesség
SG
slalom - 163
GS - 185
kb.20 centi szélesség, elég erős rádiuszok :)
És persze meg lehet még nézni pár gyártó adatait. Esetleg ha GS-nél a nagy hossz és rádiusz túlzottan félelmetes, 1 méret mehet lejjebb. Szlalomban nem igazán, ott a 163-168 közötti méret, és a 8-12 m rádiusz ekkora magassággalés súllyal kötelező.
A fentiek azért a racing kategória.
Ha öszvér, kb. a félút lesz, de a nagy neveknél ilyen nem nagyon van. A Siginél az "öszvér" specifikációja szinte mint a GS...
Sajna az alpin lapom ami van ölég öregecske már és egyre jobban válik le a külső héja is illetve az éle is szinte elfogyott így fiatalítanék. Mivel most csak egy lapot tudnék venni még nem döntöttem el, hogy GS, SL, vagy valami öszvér legyen e. A GS-t mondjuk megszerettem az elmúlt időkben.
Viszont elég rég volt amikor foglalkoztam keresgéléssel így kicsit kiestem a témából.
Én 103kg(pssszt!) és 185 magas vagyok haladó tudással. A különböző stílusú alpinlapokból mekkorák javallotak?
Már nem mai gyerek, de teljesen hibátlan. A GS-től nem kell megijedni, érzésre 11m lehet a fordulósugara, tehát nem olyan óriási, de azért már lehet vele gyorsabban is menni. Hasonló mint a 172-es Silberpfeil. Nekem azért nem kell, mert van hasonló lapom. Illetve az én súlyomhoz (72kg) kicsit keménynek találtam.
Mivel tippre a 90-es évek végéről / 2000-es évek elejéről származik valószínűleg a legmodernebb technológiák nincsenek benne, de minőségi darab és van hozzá jó kötés is. Legutóbb azt hiszem 10e forint volt az ára, de ha valakit érdekel utána kérdezek. Amúgy nálam álldogál a pincében, úgyhogy Budapesten egyszerűen megoldható a megtekintés.
zsurival a 7VGn offtopik bringás megmozduláson találkoztunk - sajnos biciklit is újítanom kellene lassan, a választék meglenne hozzá... :-) - ott beszéltünk röviden arról, hogy az évek óta tologatott freeride/backcountry 1 napos csúszásunkat végre meg kellene ejteni. Felvetettem, mi lenne, ha 2 napban gondolkodnánk, akkor talán messzebbre is el tudnánk menni, olyan helyekre, ahol biztosabban összejöhet a lehetőség, mint a kelet-ausztriai terepeken. Ha időben megfelelően távolra tervezzük (március?), kit érdekelhetne? Az ad hoc jellegét nyilván így sem lehetne nagyon csökkenteni, akkor kellene menni, mikor jónak látszanak a viszonyok, de talán ha ennyire előre be lehet tervezni a költségvetésbe, többen elgondolkodnának rajta.
Ugyanitt továbbra is aktuális: "Nem találkozott már vki olyan matricával, amit az autók hátuljára szoktak ragasztani arra való figyelmeztetéssel, hogy a kocsiban gyerek utazik (sarkára állított sárga/narancssárga négyzet), csak éppen "Daddy on board" felirat van rajta, és egy snowboardozó férfi a grafikája? Google képkeresővel próbáltam, de nem láttam."
Ahogy vau is írta megvolt a hétvégi Stuhleck, részemről szezonzárás. Valóban a múltkori jeget én is jobban szerettem, mint a mostani kását. A múltkor a jégen jó technikával és nem hibázva szépen lehetett menni (kivéve 11-es), az alsóbb pályaszakaszokon a hókásán most maximum szörfözni lehetett. Amúgy ezzel sincs gond így márciusban, ha az embernek megvan a megfelelő eszköze rá. Nekem sajnos nem volt. "Tradicionálisan" mindig 2 lapot viszek magammal (egy nagyobb délelőttre és egy kisebb délutánra) és a "délutáni" lapom kiválasztása sem most, sem a múltkor nem sikerült. Múltkor kellett volna vigyem a szlalomlapot (az jobb jégen) és most a Speedcross lapomat (az jobb hókásában). Hát igen, ha az embernek több lapja van mindig pont az nincs ott, ami igazán kellene. Ezért lenne jó valahogy a két kisebb lapomat egybevonni (szlalom + speedcross = pureboarding ? :-) De nem vészes így sem, nyilván a Speedcross-szal is lehet jól carvingolni, csak jégen picit gyengébb, és nyilván a szlalomlappal is lehet hókásázni, csak kicsit bizonytalank a hirtelen "fartologatós" fordulók.
Ebben az évben 10 alkalom jött össze, vegyesen volt benne minden hóminőség (jég, mélyhó, tökéletes pálya, hókása). Pályák tekintetében kék és piros volt, feketére ebben az évben nem jutottam el.
A múltkorihoz képest totál kontraszt volt a hó. Akkor tükörjég, most főleg kása. Azt hiszem mindannyian megállapítottuk, hogy a jég sokkal jobb opció
Kezdés óriás lappal. Tömeg szinte nulla, 1-es pályán bemelegítés, az elején széles vigyor az arcomon. Tök mindegy volt hogy mit csinálok, a deszka csak tart, és kanyarodik, és álom. Aztán hirtelen nem tart. Az átmenet a jó hó és a latyak között kb. 50 méter alatt történt. A pálya alja katasztrófa. Át a 3-asra, ott ugyan ez. A teteje álom, az alja kásatúrás. Menjünk csak fel a 11-esre. Ez a múltkor volt eddig a leghasználhatóbb, nézzük meg hogy mit tud melegben. A teteje álom, de utána nagyon nem tetszett, buckás, dobál, göröngyös. Na jó, le a free deszkáért.
A free deszka most ideálisnak bizonyult. Egy dolog nem, az pedig az erőnlétem. A mély állás statikusan brutál megterhel, gyakorlatilag egy csúszás alatt jutottam el a görcshatárig. Viszont nulla sebességgel carve-ol, és a latyakban teljesen szörf érzés. A fenti 11-esen sem csalódtam a deszkában, de azért egy idő után csak lementem a síért. Sível a latyakon kívül mindenhol jól el lehetett boldogulni. A 11-es napközben felpuhult, nem dobált annyira, vagy csak a sporteszköz simította el az egyenetlenségeket?
Ezen a napon egyértelműen a free deszka volt a lehető legjobb választás, csak a lábamat kéne felturbózni. Pedig kapja a kiképzést, egész éves bringázás formájában. Hát ez nem elég. Az alpin deszkára is kellett jópár év, mire felerősödtem, most itt az új lecke, felerősödni a mély tartású free carvingra.
Még nem tudom hogy ez idényzárás volt-e, elvileg egy húsvéti Hochkar elképzelhető, gyakorlatilag még majd kiderül.
A freeride-ból úgy néz ki ebben az évben sem lesz semmi. Én a mostani hétvégére terveztem szezonzárást, jobb ötlet híján Stuhleck-en, bár most éppen havazik és hideg van, úgyhogy szerintem jó viszonyok lehetnek. Még nem 100%, de ha megyek érdekelne valakit szombaton (19)? Fishtax, neked mindenképpen biztosított a hely, ha jönnél - tudod, hogy miért :-)
Mi tegnap voltunk Kreischbergen. Fél 10-re értünk oda, a hómennyiség a pálya aljában nem volt túl ígéretes, a hegyen viszont tökéletes pályák fogadtak bennünket, az elmúlt héten sok hó esett. Semmi jegesedés és délutánra sem buckásodott, szerencsénkre nem volt tömeg . Délelőtt még sütött a nap de kora délutántól befelhősödött és egy kevés hó is esett, szerencsére volt elég fény, szemüvegben nem volt zavaró. Nagyon jól éreztük magunkat, a múltkori stuhlecki jégpálya után nagyon könnyű volt csúszni. Fél 5kor zárásként lementem az 1-es feketén, ott már enyhén olvadt és buckás volt a hó. Fáradtan nem volt túl sok az élvezeti értéke de ezen nem lepődtem meg, a túlélésre mentem. :) A gps szerint a felvonózással együtt 75,5 Km-t közlekedtem összesen, (ha az 1060 Km autókázást nem számolom...) amikor este 11-kor hazaértem nem voltam túl friss és üde. Egy napra még soha nem mentem ide, ez az ötlet is pillanatnyi elmezavar és a közeli pályák hóminőségének az ismeretében született de nem bántuk meg. Nagyon jó volt.
Ahogy nézem, tényleg 4 éve voltunk. Látszik öregszem, mert nem gondoltam volna hogy azóta ennyi idő eltelt. Stuhleck pályarendszere azóta tudtommal nem változott semmit.
A pályatérkép csalóka, az 1-es pálya, és minden variációja kék, hiába írják az 1b-t pirosnak. Sőt, ami a 2-essel párhuzamos rész, az a legenyhébb szakasz, és a legszélesebb is. Kék még a 3a is.
Normális piros pálya a 3, és a felső 11 (az utóbbi ha épp nem jeges vagy szeles).
Arra azért érdemes számolni, hogy hosszúhétvége van, lehet hogy fél M.o. az osztrák pályákon fog tobzódni.
Engem max. 1 napra érdekelhet, de inkább valószínű hogy nem.
Srácok, jól olvastam vissza, hogy négy éve márciusban valóban Stuhlecken voltunk együtt egy szombati(?) csúszáson? Jövő hét eleji egynapos családi túrára keresek határmenti terepet (kék pályák, ülős felvonó... ahogy lentebb is olvashattátok a kritériumokat), és próbálom összerakni az emlékeimet a mai pályatérképpel, de sehogy sem megy! Ennyire fejlesztettek volna, vagy nekem szita az agyam?
A másik tervem Mönichkirchen-Mariensee, de ott egy kicsit keveslem a kék pályák hosszát, viszont oda is még télies időt mondanak keddig.
Esetleg érdekelne vkit egy március 15-i szezonzárás a két pálya vmelyikén? Ha megyünk, 2-3 embert el tudunk vinni.
[Mariazell, illetve snowboard szempontjából igazából Gemeindealpe]
Múlt héten voltunk - az időjárást nézve - pár piszok szerencsés napot Mariazellben. Gyerekoktatás miatt nem túl távoli terepet kerestünk, olyat, ahol kabinos lift megy a településről a hegyre és van minimum ülős felvonóval ellátott kék pálya. Első körben csak Schladmingtól nyugatra nézelődtem, gondoltam, kabinosak attól keletre nem igazán vannak. Aztán szóba jött még Annaberg a hosszú varázsszőnyeg miatt, de a kinézett szálláshelyen nem tudtak már fogadni minket. Nagyjából véletlenül néztem meg Mariazell Bürgeralpe pályatérképét, és meglepődve láttam a gondolás liftet, városközpontból indulva, hegytetőn hüttével, játszótérrel (előzetesen úgy nézett ki, még arra is szükségünk lehet... :-) ), kilátóval, fórumokon szolid kék pályának mondot, ülőliftes résszel... belevágtunk.
A helyi turizmusirodának írtam, nagyon gyorsan kaptunk sok ajánlatot, végül mégsem a Mariazell központjában tobzódó hotelekből választottunk, hanem a St. Sebastianban, a négyüléses Bürgeralpe Nord-West lifttel szemben, az út túloldalán álló Hotel Bartelbauerben szálltunk meg, tulajdonképpen pályaszállásunk volt. A hotel mindenkinek ajánlom, három felnőttel és két gyerekkel kétszobás, két fürdőszobás, néhány éve készült lakosztályt kaptunk, a félpanziós ellátás bődületesen sok és nagyon finom volt, a személyzet egy része magyar, és mindenki hihetetlenül kedves és segítőkész!
Időjárás, amivel kezdtem: hihetetlen szerencsénk volt ebben a - február végéig - hószegény szezonban! Odautazásunk napján +5 fok alá nem ment a hőmérséklet, hó már csak a pályákon volt, és azok közül is csak 3 volt nyitva (1 - fekete, 2 - piros, 4 - kék). Másnap hajnalban azonban elkezdett erősen havazni, így első nap havazásban, egyre gyarapodó, délutánra jelentősen buckásodó hóban boardoztunk (néhány négyzetméteren még a jeges alap is előjött, de nem volt zavaró). Másnap felhős időben, de tökéletesre elkészített pályán csúszhattunk, csak a 3. nap délelőttjén kezdett megint olvadni, de akkor meg az ifjak is inkább a síelést akarták kipróbálni, nem is mentünk fel a hegyre, pár tíz métert húzogattam őket a szállásunkkal szemben.
Snowboard szempontjából arra, amire most nekünk kellett, bejött a hely, a kék pálya valóban jó volt a kezdők tanítására, nekem itt csak annyi jutott, hogy rolózásban közlekedtem a többiek előtt-mögött a 4-es pályán, meg háromszor lejöttem a piroson, kétszer ebből úgy, hogy egy gyerek-board volt a hátizsákomon, egy felnőtt deszka meg a hónom alatt. Volt benne kihívás, pláne, hogy azt a piros pályát még a helyi oktatók is inkább feketének mondják! :-)
Az utolsó nap délutánján szabadprogramot kaptam, gyorsan át is mentem a közeli Gemeindenalpe-Mitterbach terepre, aminek csak a középállomása van olyan magasan, mint Mariazellben a tető, és onnan még 400 métert emelkedik a hegy. Látszott is az előző napokban, hogy több havat kapott, bíztam benne, hogy lesz egy kis freeride-ra lehetőség, és ebben annak ellenére nem csalódtam, hogy a viszonylag kevés síző és a még kevesebb deszkás már eléggé lejárta a hegyet. Utoljára négy éve csúsztam Magyarországon kívül, az utolsó freeride-élmenyem 3 szezonnal ezelőtt volt, amikor Visegrádon akkora hó esett, hogy egy délutánt lehetett a Nagyvillámról az erdőben lecsúszni a felvonók tetejéig :-) , szóval már a kicsivel is beértem volna, amit viszont Gemeindealpe most nyújtott, az bőven elég volt a megkopott tudásom és az újra elveszett bátorságom miatt a határaim feszegetéséhez!
A pálya egyébként érdekes, fogalmam sincs, hogy akik csak kezelt pályán tudnak csúszni, azok mit élvezhetnek benne, a tetőről a közepéig "pályán" igazából csak egy változó szélességű "erdei" úton lehet lecsúszni, de a közepétől lefelé is inkább ez dominál. Aki viszont szereti az offpiste-érzést, annak a teteje fekete, majd a középállomásig pirosba hajlik, megfelelő hó esetén (most az volt) elég kihívás legalább egy napra. Lejjebb menni nem is érdemes, mert a lenti ülős lift ugyan gyors, de hosszú (9 perc), épp elég a fenti kétülőssel felmenni a tetejére (az is 6 percig tart a metsző szélben).
Néha össze kellett szedni az inamba szállt bátorságomat a legalább 30 centi, kicsit már összetúrt, az idő haladtával egyre jobban kifagyó, keményedő szűzhóban, főleg a frontos kanyaroknál éreztem, hogy bizonytalan vagyok a fekete részen, nem mindig sikerült a fordulók közben térdből lent maradni, néha kipattogott alólam a lap, egyszer meg akkorát szaltóztam előre, hogy a deszka vége úgy befúródott a hóba, hogy feltápászkodás után simán meg tudtam állni rajta. :-) Lejjebb már érzésre szépen ment a kanyarodás mélyebb hóban is, bár zárás felé, a második óra végén már jelentősen éreztem a fáradtságot. Bizony-bizony, rég mentem ennyit egyszerre.
A középállomás alatt egy elég sok elemből álló freestyle park van, ha minden igaz, a terep egyetlen (a háromból) húzóliftje szolgálja ki, még lejjebb pedig van egy gyorsasági kapu, ahol egyszer 61 km/h-t értem el egyszer pedig 44-et, pedig érzésre ugyanolyan gyorsan mentem, így most nem tudom eldönteni, melyik menetnél zavart be vki a mérésbe.
A csúcson lévő, frissen felújított Terzerhaus meglehetősen impozáns, belül is jól néz ki, egyetlen hibája talán, hogy jelentős részt kitakar az amúgy lenyűgöző körpanorámából.
A két terep egy bérlettel síelhető (plusz Annaberg), nincs is messze, nagyon kényelmesen öt óra volt az út Kismartonon keresztül (egy hosszabb megállóval), tanulókkal, családdal optimális, és ha jó hó van, Gemeindealpe megfelelő kikapcsolódás kicsit komolyabb csúszásokra is.
Mióta utoljára voltam Ausztriában, sokat fejlődött a technika is, elkezdtem "játszani" a skiline.cc oldallal, ott láttam, hogy több síterepen már videófelvétel készítésére is alkalmas pályarészek vannak, ilyet láttam Mariazellben is a 4-es tetején, egy kis elkerített pálya kapukkal, rajtállvánnyal, kb. 20 mp "versenyzési" lehetőséggel - sajnos kipróbálni már nem volt időm. És most már azt is tudom, hogy Gemeindealpén kb. 2 óra alatt 3333 métert utaztam felfelé (vagy mentem lefelé, tetszés szerint). Legközelebb a Garmin gps-t még mindenképp a hátamra kötöm... :-)