Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lajesz1 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 14826

Köszönöm szépen, én már jelöltem is. :)

Előzmény: lowdesertpunk (14825)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.31 0 0 14825

csinaltam egy ilyen kerdoivet ahol mindeki be tudja jelolni a neki megfelelo napokat, hogy rogton lassuk melyik nap lesz a nyero: http://doodle.com/nxms6vatrshgpcqf

Előzmény: PetiQP (14824)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.28 0 0 14824

Lajesz azt mondta, ismeri Tata környékét, tatai tó melletti területet. Én örülnék ha azt céloznánk meg, régen jártam arra és nincs is messze tőlem, talán Budapesttől sem. Szeptember eleje vagy vége nekünk jó lenne. Érdemes lenne ha akit érdekel, nyilván mindenkit!!, hogy írjon egy-egy mondatot ezzel kapcsolatban. Hogy jó e neki a helyszín és, hogy mikor biztosan nem jó az időpont.

Előzmény: lowdesertpunk (14823)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14823

ja es meg egy idei, jo idos talalkaban en is benne vagyok

Előzmény: PetiQP (14821)
lowdesertpunk Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14822

Nincs hozza szabvanyos interfesz. Az alapbol elerheto csatlakozon egy eleg buta protokolon keresztul annyit tud csak kozolni h melyik szenzortol jott hibas ertek. Pontosabban lemorzezza a CHECK ENGINE lampan :) Ami ehhez kell azt hazilag ossze lehet dobni par csatlakozobol, kapcsolobol meg vezetekbol. Van egy "komolyabb" PC-hez kotheto gyari interfesz is, ECU-hoz, legzsakhoz, talan ABS-hez is, SD1-nek hivjak. 

 

 

3200GT-tol kezdve van lehetoseg normalisabb diagnosztikara, gyari SD2, SD3 rendszerekkel, es ezekbol mar van jobb-rosszabb visszafejtett verzio is.

 

Amugy ha rendesen karban van tartva, a kotelezo dolgok betartva, akkor nem nagyon szokott gond lenni a megbizhatosaggal (igaz nekem meg nincs olyan hosszu tavu tapasztalatom) foleg a kesobbi evjaratokkal. Akkora mar elegge kiforrott a Biturbo szeria, nem ugyanaz mint az elso karburatoros valtozatok.

 

Előzmény: WarbiRunner (14819)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14821

Sziaa, szervezzük meg! :) Megengednétek, hogy én egy Lancia Gamma Coupe-val menjek? :) Nagyon meg kéne járatnom azt is, persze félek is tőle, hogy működik e még egyáltalán. De ha nem próbálom ki, nem derül ki.

Előzmény: Lajesz1 (14815)
PetiQP Creative Commons License 2015.08.27 0 0 14820

Szerintem simán! Csak már 8-10ezer eurora ugrott az áruk, elindult felfelé elég keményen.

Előzmény: WarbiRunner (14819)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.26 0 0 14819

Rendben, köszönöm. Külföldi fórumokat olvasgatok még egy kicsit. A kiolvasás nekem mindenképp fontos, csak úgy tarom értelmesen fenntarthatónak. Minden kis apró hibajelzésért 200km-t autózni, ha egyáltalán járóképes a gép, értelmetlen. Második, vagy harmadik autó lenne (szerintem mindkét Alfi is megmaradna), de nem hobbiautónak rangsorolva. Kerti díszt nem gyűjtök :-) Szóval ha veszek egyet, akkor használni szeretném. Nyaraláshoz, munka útjaimhoz, bármihez, vagy csak ha épp valamelyik Alfának szerviz igénye támad. Az Alfáimat is úgy használom, hogy tudom, hogy bármikor bárhova elindulhatok velük. Elvisz, visszahoz, nem kérdés. A fiatalabbik (2000-res évj.) már 175e km-e bizonyít. Sosem hordtam szerszámot a csomagtartóban, nem is volt szükség rá. Kiolvasó kábel viszont mindig van nálam és ehhez a Maseratinál is ragaszkodnék, nem tudom hogyan kivitelezhető. Egy Leonardo nevű ECU readert már találtam, de még mindig nem tiszta számomra, hogy ez kell e hozzá. Az sem tiszta, hogy OBD 1, vagy OBD 2 rendszerű e, vagy évjárattól függ (mert ugye 1996 januártól ez egységes szabvány). Az OBD2 elvileg már szabványos adatcsomagokkal dolgozik.

Összességében még olvasgatok, gyűjtöm az infót. Egyik fiatalkori álom autóm a 146-os Alfa volt, amint lehetett megvalósítottam és nem bántam meg, 8 éve ki se lehet robbantani ezekből a mára öregecske masinákból. A másik nagy álom a Quattroporte IV volt, de valahogy mindíg elérhetetlen álom volt. A valósaág meg az, hogy most ők 20 évesek, én meg már nem, így elérhető közelségbe kerültünk egymásnak. Kérdés merem e :-)

Előzmény: GHIBLI II (14818)
GHIBLI II Creative Commons License 2015.08.23 0 0 14818

Hali !

Nem kell megijedni tőle.

Vezérlés csere nem bonyolult nagyon, aki már látott ilyet.

Ha segítség kell, szólj.

Van minden alkatrészem is, meg több mint 20 éves tapasztalat...ddd

Természetesen a sajátomat is én szervízelem.

 

Üdv: GHIBLI II.

Előzmény: WarbiRunner (14817)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.23 0 0 14817
Köszönöm a választ! Az intervallumokkal, szíj árral, Selénia olajjal nincs gondom, nem tartom vészesnek. A szíj csere gondolom azért macerás, mert véletlenül sem elöl van? :-) Ezzel szerintem egy jó szerelő meg kéne hogy tudjon küzdeni. A kiolvasás jobban aggaszt. Az újabbik dízelemen tapasztaltam mennyire fontos.
Van házi megoldás, mint a Fiat csoportos gépeknél a MultiEcuScan? Vagy milyen költség valami alap eszközzel felszerelkezni?
A vezérlést kompletten kb mennyi cserélni? Annyira nem tudom hova tenni, valami kis vezérfonalat adjatok :-) Egy normál "modern" autó fenntartása is egyre drágább, sok apró gond, rengeteg elektronika. Ehhez próbálnám belőni, hogy értelmesen fenntartható e hasonló ráfordítással egy QPIV.
Előzmény: shami (14816)
shami Creative Commons License 2015.08.21 0 0 14816

Helló!

A QPIV fenntartási költségeihez hozzátartozik, hogy lehet rábízni épeszű "mezei" szerelőre, de úgyis valamelyikünknél köt ki a végén...  Ha ugyanis valamilyen szenzorhibája van, nem tudja kiolvasni, speciális olvasó kell hozzá, de a vezérműszíj csere se annyira egyszerű.

Amúgy három évente (ilyen futás mellett) vezérműszíj csere ajánlott (anyagár: 60-70 EUR, ha görgő nem kell).  Olajra mindenki mond mindenféle okosságot, de én csak Seleniát tennék bele, igaz, azt gyakran - 5000-enként javasolt és ezen nem érdemes spórolni.

 

Télen, mint minden hátsókerekes, 300 LE körüli autóval, jó nagyokat lehet vele esni :-)

Előzmény: WarbiRunner (14814)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 14815

Halihó!

 

Köszönjük szépen a képeket, klasszak lettek.

Öröm volt látni a páros fotókon, hogy Téged is megviselt a "szembenap"... :)

Szeptember valamelyik esőmentes és 20-24-fokos 7végéjén össze akar jönni a csapat egy társas zabbantásra?

Már kezdek éhes lenni (lds. korábbi írásom)!

 

Üdv.

 

Előzmény: Sallaci (14813)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.08.19 0 0 14814

Sziasztok!

Biztos sokan bekérdeznek ide, ha nem bánjátok én is megteszem. Nagy olaszautó rajongó vagyok, régen vágyam egy Quattroporte IV.

De nem csak azért, hogy legyen. Egy dolog, hogy tetszik.

Van két 146-os Alfám, mindkettő (szerintem) tisztességgel karban tartott, bármikor bárhova elvisz állapotban, mindkettőt nagyon szeretem. Mostanában felvetődött, hogy vegyünk nagyobb, kényelmesebb autót, az egyik Alfit cseréljük le.

Nálam ez korlátozott lehetőségeket jelent. Konkrétan 159 1.8TBi mint modern, biztonságos, szép, Olasz. A két 146-om dízel, minden előnyével és hátrányával. Következőnek benzinest szeretnék mindenképp. 180e km-t dízeleztem, egy dolgot nem bírtam megszokni. Hangosak.

Szeretnék egy halk erős benzines olaszt.

A TBi-ket nézegetve, rádöbbentem, hogy alapvetően az adója, biztosítása egy QP IV-nek kb ugyanaz. A kerék is ugyanakkora rajta, még felgumizni is egy kategória kb. A 159 tetszik, a QP IV-ért meg oda vagyok meg vissza :-)

Ismerem magam, ez még akár évekig eltart nálam, ezért csak kérdés szinten teszem ide: nagyon hülye ötlet egy QP IV-ben gondolkozni?

Elsősorban amit várok tőle, hogy azt a 8-10e km-t évente autópályán csendben, kényelemben tegyem meg, de megkapjam azt az olaszos ormótlanságot is amit az öreg harciszekér Alfa tud a "kicsit" kevesebb lóerejével is :-) Nem száguldozni akarok, 140-150 a tempóm, de szeretem ha erőtartalék van a lábam alatt, nem fújkálja a szél jobbra-balra, csak megy át mindenen... És ha nem piszkálom a gépet, akkor csendben legyen.

Azt gondolom ezt tudnia kell. Kérdés milyen áron. Mire számítsak? A fenti tempónál gondolom nem zabálja le a hajamat, de nem is 7l-re számítok :-). Inkább a szervízköltségei érdekelnének.

Nekem a legkisebb, 2l-es V6 bőven elég, manuális váltóval. Minimális műszaki rizikót szeretnék, hogy valamennyire ésszerűen fenntartható legyen.

Tudnátok tipikus alkatrész költségeket mondani? Vezérlés, fék, futómű, típushiba alkatrészek.

Mennyire kell speciális felkészültség a javításához? Nem szívesen szaladgálnék Budapestre specialistához, egy "mezei" jó gondolkodású szerelő kezeire bíznám. 

Ja..és télire én nem raknám el, tehát teljes értékűen szeretném használni. Sőt télen még városban is, mert a dízel gyűlöletes tulajdonsága, hogy az életben nem melegszik be, én meg piszok fázós vagyok :-)

Üdv,

WR

 

 

 

 

 

 

 

Sallaci Creative Commons License 2015.08.10 0 0 14813

Sziasztok!

Megkésve, de e-mail-ben elküldtem az Alfa City-n készült képek linkjét. Aki nem kapta meg és igényt tart rá, írjon! Egy közös képet ide is felrakok (sajnos Attila Ghibli-je szemben állt, így nincs rajta).

Üdv:

Laci

GHIBLI II Creative Commons License 2015.07.30 0 0 14812

Hali !

 

Nem is arra gondoltam, hogy szükség lenne rá, de mivan ha mégis...

 

Ez benne van a pakliban.

 

Én magamnak hoztam a Ghibli-be, de Shamiék "lebeszéltek" róla, mert akkor már nem lesz gyári... Van benne igazság.

 

Elég erős így is a vas.

 

Ebből adódóan szeretném fájó szívvel eladni.

Nos ami a lényeg, gyakorlatilag a turbókon kívül minden rajta van. Mit értek ez alatt: a képen is látszik, hogy "kompakt" a motor.

 

Rajta a generátor - klíma - önindító - kuplung - gyújtótrafók, gyertyák benne - pop-off szelepek, szervó, víz, turbócsövek, olajcsövek és még sorolhatnám...

 

A lényeg, hogy ezek értékes dolgok, ha egyesével kell netán megszerezni.

Elég ha csak a elektronikus gázpedál érzékelőre gondolok a szívósor elején található. Használtan sincs 1000Euro alatt..

 

Bocs a litániáért, de a lényeg itt egy lehetőség, ha érdekel élsz vele, ha nem akkor nem...ddd

 

Ha gondolod hívj fel meg is nézheted.

 

Ára: 4000Euro

 

Üdv.

Mobil:06-309/275370

Előzmény: neger1 (14811)
neger1 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 14811

hello, remélem nem lesz rá szükségem:) de mennyiért adod?

Előzmény: GHIBLI II (14810)
GHIBLI II Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14810

Üdv a csapatban !

Ha érdekel, van tartalék motorom hozzá újszerű 67.000km. Papiros.

Majdnem komplett, csak a turbók hiányoznak róla, azt felhasználtam az én autómhoz.

 

Azon kívül komplett!

 

Üdv:Sanyi

 

 

neger1 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 14809

köszi

 

Előzmény: maseratisti (14808)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.26 0 0 14808

Elvileg fekete, és piros műanyag tartókban van a kis izzó. Maga a foglalat szabványos, jobb autósboltokban van ilyen. A piros foglalatos 2w-os, a fekete 1,2w.

 

Itt pld van minden:

http://www.slh.hu/?p=1636

Előzmény: neger1 (14807)
neger1 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 14807

sziasztok, előszőr is üdvözlök mindenkit, hosszú keresés és várakozás után 1 hete én is maserati tulajdonos lettem. Egy ezüst színű 3200 gt-t vettem. Remélem tudtok segíteni, a műszerfalon a visszajelző lámpák közül egy hiányzik, (most éppen a biztonsági öv visszajelző, azt tartottam legkevésbé fontosnak), szal a kérdés az h. nemtudjátok hol tudok ilyet szerezni? a kis égő a műanyag foglalattal együtt, arra gondoltam h. esetleg valamelyik fiat modellben lehet ugyanilyen? Előre is köszönöm.

Gergő  

Lajesz1 Creative Commons License 2015.07.25 0 0 14806

Halihó!

 

Igen, klassz lenne egy "tiszta Maserati"-s összejövetel, jó beszélgetésekkel, finom kajákkal, jó italokkal - pl. 1 liter hideg tej :) - és remek hangulattal. Mindez egy szép helyen, talán egy rövid közös autózással egybekötve. Lehetne a Dunakanyar egyik szépséges és szabad partszakaszán, vagy akár a tatai Öregtó melletti parkban. Vagy bárhol máshol egy kellemes helyen. Közösen kellene kitalálnunk, hogy mindenkinek tetszen a dolog. Akár aktívitással fűszerezve - pl. egy kis kalandpark látogatással - vagy csak sima tollasozással. Ki mit szeretne... És persze az egyetlen kedvessel vagy a családdal felturbózva. Biztosan jó lenne, ha a 7köznapi rohanásaink mellett egy kicsit jobban megismerhetnénk egymást. És elmesélhetnénk a "csapatnak", hogy pl. mikor és hogyan lettünk szerelmesei a márkánknak és azóta mennyi mindenben leltünk örömöt 4kerekü társunk révén. Szóval dióhéjban ennyi.

Én nagyon kezdő vagyok itt és természetesen nem is szeretném feltalálni a spanyol viaszt. Csak úgy érzem, hogy akiket eddig megismertem a csapatból, azok mind nagyon közvetlen és klassz emberek. És ez nagyon ritka manapság, és talán sajnos egyre inkább az. Lehet, hogy a rostánk a Maserati. Simlis és/vagy link ember nem választja  ezt a márkát, vagy talán a márka nem választja ki őt. Ugyanis ehhez megfelelő intelligencia kell...

 

Szóval, részemről (részünkről) a találka lehet:

- bárhol az országban, vállaljuk az utazást (mámorító az érzés),

- közösen főzős, bográcsos-sütős vagy egyénileg készítős-megevős lekvároskenyeres (például ehhez kell nekem a hideg tej),

- aktív programmal tüzdelt (cél a K2) vagy csak telihassal beszélgetős,

- szeptember 01-től bármikor.

 

Kérek szépen minden tervezett résztvevőt, hogy a fenti 4 db "-"-es sorban írtakkal kapcsolatban írja meg az általa kívántakat.

 

Üdv.: Lajesz

Előzmény: PetiQP (14805)
PetiQP Creative Commons License 2015.07.24 0 0 14805

És amúgy Lajesz, beszéltük Füreden, hogy szeptemberben csapjunk falhoz egy állatot és süssük meg, csak Maseratisok és akkor végre beszélgessünk mindannyian egy nagyot!

 

Szerintem lassan el kellene kezdeni beszélni róla. Egy jó helyszínt találni és utána egy időpontot.

Előzmény: Lajesz1 (14800)
PetiQP Creative Commons License 2015.07.24 0 0 14804

Nekem a turbós Alfám, 164 2.0 V6tb-nél a falra tudtam volna mászni ettől a műszer mászkálástól nagy melegben, többször félreálltam, mert azt hittem forr a víz, de nem, soha semmi, 105 fokot is mutatott gyakran a műszerem, ha városban, vagy emelkedőn mentem. A szerelőm is azt mondta, ez ilyen, nem kell félni tőle, azóta nekem is ez a véleményem és Lajesz nagyon jól leírta, manapság már nem engedik, hogy a műszer mutassa a valóságot...sőt, ugye már műszer sincs! Épp ezért gondolom. 

Úgyhogy szerintem ha ennyi mindent átnéztél már, ne aggódj, ilyen melegben ez normális. Én max annyit szoktam csinálni, hogy a klímát kikapcsolom amikor látom, hogy várakozni kell lámpánál vagy ilyesmi. De igazából az is felesleges, talán csak a túlnyomás miatt arra figyelj, hogy a vízcsövek jók legyenek, a bilincsek bírják, meg legyenek szépen húzva, nehogy ledobjon egyet a nagy hőben.  Aztán meg jó lesz ha elkanyarodsz a 430-assal egy találkozóra, mert ilyet még nem nagyon láttunk!

Előzmény: A3 1.8T (14802)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.24 0 0 14803

Lehet hogy nem is melegszik csak a műszer, vagy annak a jeladója szar :-)

Előzmény: A3 1.8T (14802)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.23 0 0 14801

Nem nagyon illene 90 fölé mennie, mert akkor már forognia kell a két ventinek a hűtőnél az meg azért húzza lefelé rendesen a hőfokot. Ha nem indulnak a hűtőventik akkor az a ludas. Kontakt hiba, vagy relé, esetleg jeladó. 

 

Ha szemben állsz a kocsival a jeladó balra lent a vízhűtő motor felőli oldalán a sarokban. Lehetőleg hideg, álló motornál lenyúlsz (nőgyógyász mutatvány, aknából vagy csápos emelőn alulról egyszerűbb) lehúzod az egyik sarut a jeladóról, a másikhoz érinted (állandó áramot kap) a ventinek indulnia kell. Ha elindul akkor a relé és kontakt hibát már ki is zártad. Ha nem indul el akkor ezt a kettőt kell először megjavítani, utána lehet máshol keresni a hibát.

Előzmény: A3 1.8T (14799)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 14800

Szia!

 

Általános "Mazi" tapasztalatom sajnos nincs, a sajátomban 90 fölé még sohasem ment a mutató. A napokban-, és a városban sem. Igaz, azt a hőmérsékletet viszont nagyon hamar eléri... 4,7 V8... :)

Ellenben van autógyártói tapasztalatom: a "modernebb" autókban a hűtővíz hőfokjelzője manapság 75-100 fok között szinte minden esetben fix értéket - mondjuk 90 fokot - mutat. Holott tudjuk, hogy ha lejtőn megy a vas 130-al akkor nincs akkora terhelés, azaz "hűl" a motor, ha pedig 130-al ugyanott felfelé megyünk, akkor meg dől bele a benya, terhelés- és melegedés is van bőven, mégsem mozdul felfelé a műszer. Ezt az "elektronikus csillapítást" azért alkalmazzák a gyártók, mert ha 75-80-85-90-95-100-97-92-... stb. értékeket mutatva folyamatosan változna a műszer állása, akkor sok autógazdi egyből rohanna nyugtalankodva a szervizekbe, hogy melegszik, megy hűl, meg melegszik, meg hűl a motorja... Holott ez egy természetes folyamat. Az alkalmazott módon viszont a mutató stagnál egy helyen, e miatt a gazdi nyugodtan nyomja lejtőn-emelkedőn, a motor meg saját kénye-kedve szerint - terhelése alapján - melegszik-hűl-melegszik-hűl...

Persze ha a 110-et (túlnyomásosak a rendszerek, ezért hivatalosan 100-nál még nem forrhatnak fel) vagy a "piros  mezőt" eléri, tanácsos kinyomozni a "miért?"-et... De egy biztos, ez a 40 fok nem csak nekünk embereknek sok... :)

Sajnos nem ismerem a konkrét típust, ezért általános (autószerelős) okok lehetnek:

- kevés folyadék,

- "lerakódásos" csövek,

- túl tömény (fagyállós) keverék, ugyanis az, a vízhez képest kevésbé vezeti a hőt,

- poros- bogaras hűtő, vagy minden más hűtő ami még előtte van(nak), pl. klímahűtő, intercooler, m.olajhűtő, váltóolaj hűtő, mittudomén hűtő...

- rossz termosztát (pl. nem nyit ki teljesen),

- ha szíj hajtja a ventit akkor az is csúszhat,

- ha elektromos, akkor a venti-motor jeladója későn kapcsolhat (bár ez utóbbi kettő esetében pályán normálisan haladva nem szabadna melegednie),

- és persze hengerfejes is lehet, pl. beledolgozik a vízbe valami, de azt a vízen ("olajos-csillogós" a felszíne) vagy az olajon ("fehér habos") is látni.

Vagy túl közel mentél az előtted lévő autó után, mert jóóól le akartad tolni az útról :)))

Szóval ennyi az ötletem. Nem szettem volna okoskodni, csak általános szerelői emlékek...

Sok sikert a diagnosztizáláshoz!

 

Üdv.:

 

 

 

Előzmény: A3 1.8T (14799)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 14798

Reggel 7-8 között idulunk Pestről, mert érkezés előtt egy mosás még bele kell, hogy férjen.

Az Alfások 7:30-tól gyűlnek a budaörsi Agipnál, és 8:30-kor startolnak tovább.

Remélem szép időnk lesz, mert csobbanni is kéne...

Jó éjt!

 

Előzmény: PetiQP (14797)
PetiQP Creative Commons License 2015.07.08 0 0 14797

Jó, valahol találkozzunk előtte, telefonon egyeztessünk, szerintem 9-10 körül lennék ott. 

Előzmény: Sallaci (14796)
Sallaci Creative Commons License 2015.07.06 0 0 14796

Részemről találkozhatunk előtte valami nyugisabb helyen, bár azt gondolom, lesz nagy tolongás a városban és környékén mindenhol. PetiQP az imént azt mondta, Attila anno intézett külön behajtást, hogy ne kelljen annyit várni. Hátha idén is össze tud hozni valamit. Jó lenne tudni, hányan megyünk, legrosszabb esetben, ha sikerült beérni a parkolóba, jelezzük a szervezők felé a létszámot, hogy tartsanak fent nekünk egymás mellett annyi helyet.

Már csak az a kérdés, hány órára érdemes odaérni? Szerintem 10 órakor valahol Csopakon fog állni a sor vége. Csak bírja a hűtővizünk... (Jut eszembe, én lehet, hogy éppen a másik irányból érkezem a Balaton túlpartjáról...)

Előzmény: Lajesz1 (14795)
Lajesz1 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 14795

Én is leleveleztem velük a behajtást, tényleg nagyon készségesek voltak.

Klassz lenne egyszerre megérkeznünk, hogy bent egymás mellett állhasson a sok szép Maserati. :)

 

Előzmény: Sallaci (14793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!