Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10847
Nincs rá fel6almazásom, de kimondom végre az igazságot. A Középrigóc-Sellye szakasz bezárása pusztán a pécsi "Igazgatóság" marketinfogása. Mióta a hír felröppent, azóta soxorosára nőtt a vonal személyforgalma, így bejött az 5let. ennek 6ására a Területi Személyszállítási Központ vezetése úgy döntött, hogy ezentúl félévente +szüntetik majd a vonalat:-)))
FOMA Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10846
Még soxor kell visszatérnünk rá, hogy a pécsi összeeskövéselmélet marhaság.:-)) Pl. hogy jön ehhez Magyarszék, vagy Komló-Teher pu.?
Előzmény: v_peti (10840)
FOMA Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10845
Nyugalom, senki nem akarja a helyi pályások nyakába varrni a dolgot.
Előzmény: gumpy (10835)
HG. Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10843

Ez olyan mint xx éve a kaszárnyában: tessék honapra rendet csinálni, mert a miniszter elvtárs meglepetésszerű látogatást tesz nálunk... :-(((

 

Mellesleg ez hasonlít a Bz ügyhöz, ha "életveszély" állna fenn, akkor haladéktalanul le kellene állítani mindent, ha nem teszik, bűnösök.

 

Ha meg nincs életveszély, akkor meg feleslegesen riogatják a lakosságot, így bűnösök.

 

Szeritnem egyébként egy 10-zel száguldó Bz nem nagyon tud életveszélyes lenni, még ha kisiklik, akkor sem; sőt, még egy öngyilkosra se nagyon, mert bőven észreveszi és megáll...

Előzmény: Önműködő térközjelző (10834)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10841

"Kiemelendők az M9-es autóúttal kapcsolodó fejlesztések, illetve a Komlót elkerülő út megépítése - ez utóbbi célja a teherszállításból eredő környezeti ártalmak mérséklése. Komlón a jövőben épp az előbbi okok miatt - megszűnik a vasúti kőszállítás."

 

 

Na neeee!!!

 

Építsünk tizmilliárdokért elkerülőutat Komlón, az adófizetők pénzéből, hogy a kamionosok szállíthassák a követ, miközben vasúton szinte fejlesztések nélkül megtehető a jövőben is ez...

 

Előzmény: gyozy (10832)
v_peti Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10840

Pécs környékén van szerintem a legtöbb rossz állapotú, vagy már bezárt vonal. Ott szeretik teljesen felszámolni a feleslegesnek itélt állomásokat (46-os, 50-es vonal.) Ami igencsak megnehezíti majd az ütemes mentrendek kialakítását, mert a kevés keresztezési hely miatt nehéz lesz jó csatlakozásokat szerkeszteni mindkét,végponton. (Máshol legalább a vágányok vagy azok egy része megmarad, hogy ha szükség lesz rá, akkor lehessen használni, és csak a forgalmi szolgálat szünetel, de itt nem!)

 

 

 

Előzmény: gumpy (10835)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10839
Azért, ha Drávafok és Barcs között már csak 1 azaz egy utas(+9 -13 vasútmániás) van), nehezen lesz rentábilis. A többivel viszont 1et értek.
Előzmény: GyöBzs (10838)
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10838
Hadd ne mondjam el minden ötletem :)
Esetleg egy sör mellett...
Előzmény: M40 120 (10833)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10837

A fele lemaradt.

 

Igen, ismert az ítélet, Bástya elvtársnak befogták a száját. Tégla elvtárs viszont serényen dolgozik.

Előzmény: gumpy (10835)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10836

Két eset lehet.

 

1. Kap némi pénzmagot, ha részletesen kimondja, miért nem közlekedhet többé vonat a megadott pályaszakaszon.

 

2. Megmarad az állása, ha részletesen kimondja, miért nem közlekedhet többé vonat a megadott pályaszakaszon.

 

A PÜ főemberei és tanácsadói már dolgoznak az ügyön.

Előzmény: gumpy (10835)
gumpy Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10835
Nem menetrendi módosítással fogják megszűntetni, mert az politikailag nem vállalható föl, a pályamester fogja életveszélyessé nyilvánítani.
Már előre ismert az ítélet? Hol van Bástya elvtárs? :(
Ja, a pályamester arról is fog nyilatkozni, miért lett életveszélyes? Remélem ezek után ki is tüntetik.
Előzmény: Önműködő térközjelző (10834)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10834

"Valaki akkor most meg tudná mondani, hogy mikor szűnik meg a Középrigóc-Sellye vonal?"

 

Taxxx úr az illetékes benne. A kidolgozott ütemterv alapján napra pontosan ismert, igazán betehetné ide (is).

 

Nem menetrendi módosítással fogják megszűntetni, mert az politikailag nem vállalható föl, a pályamester fogja életveszélyessé nyilvánítani.

Előzmény: fggeri (10667)
M40 120 Creative Commons License 2006.03.29 0 0 10833

innentől kezdve hatalmas egyszerűsítéseket lehet elérni az alábbiakban:
- követési rend,
- útátjárók,
- járművek kialakítása, stb.

 

Így van.

 

Ezek a dolgok lehetővé tennék valamennyi mellékvonal rentábilis működését, a nem nagyvasúti szabályok alkalmazásával történő üzemvitelét (fénysorompó helyett pl. közúti fedezőjelző alkalmazható, amit nem kell visszajelenteni sehová, csak a vonatszemélyzetnek kell a "sárga fényes" ellenőrzést kiépíteni).

 

Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a mellékvonalak vesztesége csökkenne a jelenlegi szinthez képest, mivel a rentábilis működéshez utas is kellene, márpedig sok helyen az sincs "elég".

 

Esetleg, ha kézihajtány járna a vonalakon, kalauz nélkül.

Előzmény: GyöBzs (10825)
gyozy Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10832

Sziasztok,

 

Találtam egy számomra igen felháborító szöveget egy ingyenes, havonta megjelenő regionális és közéleti lapban. ( ez egy egyértelműen politikai célú lap, de nem politizálni akarok, csak vasútbaráti indítatású a hozzászólásom ) 

 

A hasáb címe: Milyen fejlesztések indulnak a térségben?

 

Szó szerint idézem:

"Kiemelendők az M9-es autóúttal kapcsolodó fejlesztések, illetve a Komlót elkerülő út megépítése - ez utóbbi célja a teherszállításból eredő környezeti ártalmak mérséklése. Komlón a jövőben épp az előbbi okok miatt - megszűnik a vasúti kőszállítás."

 

Hadd ne fűzzem hozzá az én gondolataimat - egyelőre - mert mind vasút, mind Komló témában elfogult lehetek.

 

Kiváncsi vagyok a ti  véleményetekre.

 

gyozy

 

 

 

 

 

 

 

gabor144 Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10831
Lehet, hogy éppen pont azért!
Előzmény: v_peti (10830)
v_peti Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10830

Nem szerepel benne a vasút szó. Akkor miért ontopik?

 

olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10829

Ok.

Most már értem, hogy mire gondoltál.

Nem is rossz ötlet.

Előzmény: GyöBzs (10825)
Gashpy Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10828
Van olyan információ is, hogy Mocsolád-Tab-Siófok HÉV okt.22-én indult.
Előzmény: Törölt nick (10737)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10827
Tegnap végigutaztam a 35-ösön. a kaposvári indulásnál alig volt ülőhely. Mernye után már lézengtünk, K.apáti után kb öten voltunk a motorban. és menetrend előtt érkezett Siófokra!
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10826
Egyébként meg útátjáró biztosítási módjában visszalépést nem engedélyeznek... ez megkerülhető úgy, hogy mondjuk Kazincbarcika-Rudabánya között 24 órakor megszűnik a nagyvasút és másnap 0 órától üzemel a közúti vasút (más kérdés, hogy egyébként indokolt-e ott vonatozni...).
Előzmény: olcsolemezek (10824)
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10825
103/2003 GKM rendelet a hagyományos vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságáról, 3-as melléklet írja elő a nagyvasutak szabályait...
Az Országos Vasúti Szabályzat II. rész a 18/1998. KHVM rendelettel került kiadásra. Előírásait közúti vasút, közúttól elkülönített vasút, HÉV és fogaskerekű vasút esetén kell alkalmazni. Az abban leírt peremfeltételek alapján egy mellékvonal simán közúti vasút is lehet... innentől kezdve hatalmas egyszerűsítéseket lehet elérni az alábbiakban:
- követési rend,
- útátjárók,
- járművek kialakítása, stb.
Ezek a dolgok lehetővé tennék valamennyi mellékvonal rentábilis működését, a nem nagyvasúti szabályok alkalmazásával történő üzemvitelét (fénysorompó helyett pl. közúti fedezőjelző alkalmazható, amit nem kell visszajelenteni sehová, csak a vonatszemélyzetnek kell a "sárga fényes" ellenőrzést kiépíteni).

Azt hiszem emiatt talán érthető, hogy ideszúrtam és nem okoskodás...
Előzmény: olcsolemezek (10824)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10824

Ezt most nem értem. Nem vagyok járatos az OVSZ-ben.

Hogy én is okosodjam egy kicsit, mi tartozik az OVSZ I és II hatálya alá?

**********

Az eredeti témában szerepelt egy olyan, hogy napi 4*2=8 vonatért (ami vmax=20 sebességgel közlekedik) érdemes-e fenntartani a teljes sorompót (biztberkarbantartás munkadíja, alkatrészek) azért, hogy aztán a motorvonatunk minden sorompónál kétszer megálljon és elinduljon (ez 2 fékezés-gyorsítás--> féktuskó és gázolajpazarlás) illetve a menetidőt is megnyújtja sorompónként 3 perccel.

 

Ha leszerelnénk őket, és tennénk helyette András-keresztet, akkor ezt a pár dolgot elfelejthetnénk, és mindenki nyerne vele.

Én bemásoltam ide azt, hogy mikor kell csinálni új sorompót, és ezek alapján max. a buszközlekedés indokolhatja a megtartását.

 

Valaki feltette a kérdést, hogy a Főfelügyelet vajon engedné-e egy kiépített sorompó leszerelését? Erre jöttek olyan válaszok, hogy az folyton kötöszködik, és már csak azért sem engedné, mert bürokrácia és egyebek.

 

Itt tartunk most...

Előzmény: GyöBzs (10823)
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.28 0 0 10823
Ez jó... és mitől lesz egy vasútvonal OVSZ I hatálya alá tartozó; tehát hogyan sorolhatom OVSZII-es "közúti vasútnak"? Sokkal egyszerűbbek az útátjárós dolgok...meg minden egyéb.
Előzmény: olcsolemezek (10786)
Kovi707 Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10821
Az a reggeli diákvonat, meg a 14:20-kor S.tarjánból induló személy, azok most is tele vannak.
Előzmény: István Gyuri (10820)
István Gyuri Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10820

taxxx: Megszámoltátok ?

Természetesen. Csak a saját szememnek hiszek :)

(Az egyik ilyen diákvonatot még Carpyval néztük meg vagy 1,5 éve.)

IKER_BZ Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10819

Ezek programok, amit ka letöltünk, az interneten keresztül ingyenesen tudnánk beszélgetni.

Fel kell menni a következő oldalra:

http://messenger.msn.com

Itt rákattintani a letöltésre, e-mail cím alapján regisztrálni, és már kész is.

Próba...szerencse.

 

 

YOSSARIAN Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10818
IKER_BZ Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10816

Nincs esteleg MSN vagy ICQ-ja.

Az számomra könnyebb, és egyben olcsóbb is lenne.

 

ICQ számom: 223 624 229

MSN: g_balu@citromail.hu

 

Így sztem egyszerübben tudnánk beszélgetni a témával kapcsolatban.

 

Előzmény: Törölt nick (10813)
v_peti Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10815

Nekem ez hazai pálya.

 

Előzmény: IKER_BZ (10811)
István Gyuri Creative Commons License 2006.03.27 0 0 10812

taxxx: A napi sok vonatból van két-két erősebb vonat reggel le, délután fel, ezek elérhetik a 100 utas / 296 ülőhelyen értéket is

Azért a reggeli iskolás vonatokon jóval többen szoktak lenni (pl. Kisterenyétől Starján felé is), ott kell a 3+1-es összeállítás is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!