Úgy tudtam, 2015 február vége a Kéktúra-projektek befejezsének határideje. Ehhez képest a ranger-rendszer kialakítása, az útvonal festése most zajlik, meg ezek szerint most kezdik majd lecserélni a bélyegzőket is. Nem baj, ha most csinálják, lényeg, hogy ne maradjon már ki.
Kíváncsi leszek az új bélyegzőkre, mert voltak jó ötletek, hogy pl. a környék egy nevezetessége legyen a bélyegzőn - hátha ezekből is megvalósul valami.
Friss hírek! Az RP-DDk őrségi szakaszén Hegyhátszentmártont elhagyva kivágtak néhány jelzést a Lugos-patak után, illetve a sokat emlegetett villanypásztorozott terület kapuját és oszlopait lecserélték, tehát hiányos a jelzés! A területre be tudtunk jutni - ki lehet akasztani a kaput. Felújítás május elején várható. Kérek minden arra járót, hogy az utak, jelzések állapotáról tájékoztasson! Az erdészet trancsírozott egy pár helyen.
Nyílik a Kockás liliom!
Egyéb: lesz teljes pecsét- és ládacsere az egész (kék)körön. És Mászógép kedvéért: én is késmániás vagyok.
Picit túlreagálta ezt garass, de ilyen egy igazi jó lokálpatrióta, felejtsd el a dolgot! :-)
A védelmedben annyit mondanék még, hogy valahol mindenki előítéletes, én is. Ugyanilyen gondolatokkal vagyok tele mikor Észak-Magyarországon járok, valamiért nem várok sokat dolgoktól, mert az a "vadkelet" (kis túlzással. Na jó, nagy túlzással:-) )
Nyugaton meg azt hiszem hogy az a NYUGAT, ott minden csak jó lehet, az agyondomesztikált és ajnározott Dunántúlon.
Hát nagyon-nagyon nem így van, erre szinte mindig rájövök.
A keleti országrészben -lehet hogy éppen a nehezebb sors miatt- sokkal nagyobb az emberek tartása, segítőkészsége, odafigyelése, ez is szubjektív, de nekem sokszor ez a tapasztalatom.
Valahogyan érdekes módon keleten szívesen látják az embert egy éjszakára, egyedül is, nyugaton azonnal húzzák a szájukat, jönnek a kifogások. Nem egy esetben jártam már így mindkét oldalon.
De csak olvass el egy-két beszámolót ahol egyben, egészben keletről nyugatra járják be a kéktúrát, az országot kékezők, ők ezt szinte folyamatában érzik, tapasztalják és meg is fogalmazzák ezt amit én.
Más jellegű példa:
Nyugaton a két hajlékony szinte agyonverhette egymást a keszthelyi vasútállomáson, rendőr sehol.
Életem legimponálóbb rendőreit, rendőri fellépését Encsen láttam, az éppen csak csoportosuló kisebbség úgy vágta magát haptákba a rendőrautóból kiszálló 1.90+ magas 100+ kilós fakabátoktól hogy a szívem is csordultig telt a gyönyörrel! :-))
Természetesen tapasztalataim és véleményem a dologgal kapcsolatosan szubjektív, vitára is adhat okot, de én így érzem.
Borsod megyében (meg a Börzsöny környékén, meg Nógrádban is) a buszok GPS-szel is fel vannak szerelve és az én tapasztalatom szerint percre pontosan közlekednek, persze a tapasztalataim darabszáma korlátozott a tieidhez képest.
Kettőt elmesélnék:
Putnokról Aggtelek felé egy nagyon normális buszsofőrrel és egy helyi utassal hárman beszélgettünk egy jóízűt, miközben megfigyeltem hogy a sofőr Kelemér után lassít, 20-30-cal megy, majd utána a megállóban is várakozik, holott senki sem jött.
Mivel fizetik nekik a megtakarítást, gondoltam spórol, de azért csak furdalta az oldalamat, megkérdeztem.
GPS-szel figyelik a menetrend pontos betartását, és mivel felszállók nem voltak, nem ment el vele idő, így túl gyorsan haladt a járat, direkt lassítani kellett, mert nem csak nem késhet, nem is siethet a busz!
Ezzel a rendszerrel magukat is védik, reklamációkat is ki tudnak védeni.
Volt hogy egy helyi apuka reklamált hogy a fiacskája nem érte el a buszt, és a GPS-szel igazolták, hogy bizony a busz ott volt, csak a fiúcska nem volt ott időben.
2. Kisinóc-Nagymaros túra után busszal mentem vissza Kisinócra, mert kocsim a Kisinóci th előtt hagytam.
Nagyon szerettem volna felvitetni magam a buszsofőrrel a turistaházig így a túra után, mert nem esett volna jól az a két km gyaloglás a falu központjától a th-ig, (a busz csak a központig közlekedett.)
Meglobogtattam egy ötszázast, a buszsofőr kis túlzással majd' ríva fakadt hogy nem vihet el, mert a GPS-szel még azt is figyelik hogy mikor fingik szegény, nem ám hogy plusz kilométereket tegyen a buszba!
Szerintem ahol ilyen rendszerek vannak ott már nagy eltérések nem lehetnek a buszközlekedésben.
Biztos menni fogok még arra, bár a kéktúra keleti részét már javarészt 2009-ben lejártam, de sok minden kimaradt, amit még szeretnék megnézni. Most épp Sátoraljaújhelyen az új canopy pálya izgatja a fantáziánkat :-)
Én nem versengésnek hívnám, egyszerűen mindkét rendszert kell most párhuzamosan használnunk, mert az OSM rugalmasabb, tehát hamarabb felkerülnek a módosítások, a turistautak.hu pedig több adattal rendelkezik az elmúlt 10 évből.
Mint amire HEV olvtárs is célzott, a rajzolókon ott sem múlott a változtatás, csak a rendszer nagyon döcögős...
A magam részéről jelenleg hatékonyabbnak tartom az OSM rendszerét, ezért ha valamit meg kell rajzolnom, inkább ott teszem meg, 10 perc alatt, és látom stabilan 2-3 órán, ill garmin kimenetek esetében 4-5 napon belül az eredményét, mint ugyan azon változást 1-2 órás munkával rajzoljam turistautak.hu-ra, és ráadásul az eredmény megjelenése elég bizonytalan.
A turistautak_hu adatbázisa is az új útvonalat tartalmazza de sajnálatos, hogy a turistautak_hu szerverén kizárólag az OSM adatbázisból generált térkép frissül a saját viszont nem!
A kitéphető kártyákon éppen a Kemeneshát is szerepel. Ezt írják: .... következő helyeken kell begyüjteni bélyegzőlenyomatokat: Sárvár vasútállomás, ...
Kitűnő irást olvashatunk topictársunkról és munkásságáról is ebben a számban.
Az írás címe: Akinek a Petőfi-kilátó a szívügye - ugye nem kell találgatni kiről van szó? Gratulálok, nekünk is fontos!
Mert dalaimnak azt a részét, Mely túlnyomónak mondható,
Minek tagadjam gyöngeségem, Kegyedhez írtam, kis Kató.
És dalaimnak az a része, Mely túlnyomónak mondható,
Kegyednek semmiképp se tetszett, Sőt visszatetszett, kis Kató.
Bocs, de úgy illett ide. De félre a verseléssel, elmondanám, hogy több mint két éve, megyeszerte egységes, központi szerver vezérelte menetrend táblák működnek a nagyobb autóbusz állomásokon, rádiójeles vezérléssel, másodperc kijelzéssel. A jobb pályaudvarokon még az érkező buszok idejét is kiírják, pedig ez azért elég merész dolog. Mindezzel nem kérkedni akarok. Neked is azt javaslom, gyere borsodba is túrázni, kéktúrázni és tapasztald, itt is emberek dolgoznak és ők sem tévedhetetlenek, ugye, mint az ország más pontján se. Sőt a technikát is felülbírálhatják, akár egy repülőn is. Ne sajnáld az útiköltséget, itt is van túrázási lehetőség, sőt…
A fejlesztések nagy része EU-pénzből megy, és mivel azt gyakorlatilag bármely térség megnyerheti, nincs különbség a megvalósítás sebességében. Inkább a "nem tudjuk mire/hogyan használjuk" a probléma, sajnos. És nincs rendszerszintű gondolkodás sem.
A Gerecsét pedig telerakták elektronikus kijelzős totemoszlopokkal. Még beszélnek is! :)
Csak a múltkor is Szomoron leszálltam, azzal hogy mennék tovább egy innen induló járattal. Nem volt azonban rajta a menetrendi lapon. Szerencsére, mielőtt elkezdtem volna azon gondolkodni, hogy biztos rossz az internetes kereső, elsétáltam a sarokig, és azon túl ott volt egy kijelzős megálló, rajta a kiírt indulás. Aztán leesett, hogy ezt úgy sikerült, hogy munkanapokon a járat Zsámbékról jön, így meg tud állni ott ahová a Budapestről jövő buszok is érkeznek. Viszont szombaton helyből indul, így csak a kereszteződés után tud megállni. Mondjuk, lehetne a második megállót rendszeresíteni mindegyik járatnak, gyakorlatilag mindegyik tudná akkor azt használni...
Még inkább remélem, hogy az Alföldi Kéktúra igazolópontjainak mindegyikén rendelkezésre fog állni MTSZ bélyegző. A Galyatetői Turistacentrum költsége mellett talán belefér a büdzsébe kb. kéttucatnyi bélyegző legyártatása is. Ha az OKT egy igazolópontján nincs bélyegző, kitör egy kisebb palotaforradalom, a démosz fejeket követel. Az AK-n ez "mindennapos jelenség". Sajnos. Félreértés ne essék, számomra nem jelent megoldhatatlan problémát céges bélyegzőt kérni, számtalan alkalommal megtettem már. De egy túramozgalom súlyát is jelzik a saját bélyegzők megléte.
Ez most azt hiszem egy kicsit erősre sikerült részedről. Én nem szóltam le a Borsodban élő embereket, mindössze arra gondoltam hogy ott talán az informatikai fejlesztések lassabban haladnak és az emberek is lassabban alkalmazkodnak hozzájuk. Ennek ellenére ha bárkit bánt ez a megjegyzés, akkor attól elnézést kérek.
Egyébként a Duna mellett lakom, középen, egy városnak nevezett faluban, és sokan ismernek de szerintem senkinek nem az jutna eszébe rólam hogy úrinő vagyok. Ha a gyakori repülőutak miatt gondolod, annak mindössze az a magyarázata hogy mindkét lányom Angliában él, ráadásul ha időben veszek jegyet, olcsóbb mint tőlünk Sátoraljaújhely első osztályú vonaton. A másodosztály olcsóbb egy ezressel...
Mondjuk egy 2 milliárdos projektbe, aminek a Kéktúra fejlesztése a célja, beleférhetett volna pár új bélyegző oda, ahol eddig nem volt saját (az AK-n elég sok ilyen van, de azért ez sem egy olyan hihetetlen nagy tétel).
Sok helyen volt/van/lesz változás, ami nem feltétlen baj, a "gond" inkább, hogy ezek nem igazán vannak összehangolva, ezért minden túra előtt érdemes informálódni, hogy mi, merre, hány méter :) Jómagam amúgy a kevesebb aszfalt- több földút megoldás híve vagyok, de tisztában vagyok vele, hogy ez nem mindenhol lehetséges.