Volt swifttem 6évig az is hiba nélkül működöt de azért a kétt autó nem lehet összehasonlitani magassan a jazz nyert,azért hozzá teném,hogy árban a jazz 1millával drágább volt 2002-ben.
A 2002-es évjáratúmnál hasonló a helyzet. A mutató majdnem a legalacsonyabb szinten állt(de még nem villant a sárga alacsony szintet jelző LED) és 25 litert toltam bele, de még fért volna, azaz lett volna még "vésztartalék"benya a rendszerben.
Érdeklődni szeretnék hogy tapasztalt már valaki korábban problémákat a benzinszint mérővel?
( Évj:2006-os 1.4 ES )
Rátankoltam legutobb a félig üres tankra és belecsúszott 30 liter, azóta elmentem már vele 510km-t és még mindig a fél fölött mutattja picivel a Benyát.
Az átlag fogyira 5.5 öt ír a comp ki.
Attól tartok a műszer nem mutatt valódiszintett.
Korábban akkor mentem tankolni ha a sárgalámpa kigyulladt és mindig 33 és36 literel tellet meg.
Kb 2hete volt Akksi cserém de nem hiszem hogy ez befolyásolná....
Nemrég ültem egy másik jazz-ban és meg kellett, hogy állapítsam, az kocsim mind a négy ajtajának határolója tökéletesen rossz. Eddig is zavart, de gondoltam szériahiba lehet. Most, hogy látom, milyennek kellene lennie, kimondottan idegesítővé vált. Nálatok mi a helyzet vele?
Hétvégén megvolt az EGR csatorna tisztítás és szelephézag állítás 149000 km környékén. Azóta nem ég a motordiagnosztikai ellenőrző lámpa :-)
A szerelő azt mondta, hogy annyire koszos EGR csatornát még nem sokszor látott, mint ami ebben volt. Haza felé kb. 19 km-es távon kíváncsiságból nullázás után néztem egy átlagfogyasztást félig országút, félig város (nem dugóban) és újra a régi szép időket idéző 4.7 l/100km-es fogyasztás kaptam nyugis stílusban vezetve :-)))
Nálam sem. (Még a kutyám sem... igaz, Neki volt egy plédje.)
Szerintem a legveszélyesebb a hóesés... :-? Élelmiszer adományokat hordtam szét tavaly, és közben a szállingózó hópelyhek becírkáltak az üléshuzatra, mindegyik helyén egy folt lett, és mind a mai napig ott is vannak.
Köszi az infot! bár kicsit sokallom a 15-25öt arra, hogy majd lerókázza a baby :) de holnap felhívom, hátha van már sablonja és nem kerül ennyibe... Köszi!
15-ös 9küllős alufelnije továbbra sincs eladó senkinek?!? ;)
100 után érdemes? Nem egy nagy tétel, 1,5 L, csak milyet érdemes?
Elvileg 120e Km, vagy 8 évente, de ha nem drága én kicserélném.
"Minden esetben Honda kézi sebességváltó-folyadékot használjon. Motorolaj használata keményebb kapcsolást eredményezhet, mert nem tartalmazza a megfelelő adalékokat. "
Üzemanyagszűrő!
Lehet csere helyett tisztítani?
Egy kicsit bonyodalmasnak tűnik a kiszerelése, de biztos megérné!
Sziasztok. 2004-es évjáratú cvt váltós Jazzem van. Induláskor berezonál az auto, de nagyobb sebességnél simán fut. Ha volt már vkinek hasonló problémája , kérem írja meg.
...de az a mintegy 200 km távolság kettőn között ellehetetleníti ezt, a helyi autoszerelő felhozatal meg inkább felejtős, sajnos nem szivesen bízom rájuk, idáig többet ártottak neki mint használtak.
Én azt vallom, hogy inkább szöszölök vele egy napig, de magamnak csinálom és az tökéletes lesz! :)
Szóval, fórum sokszáz oldala megvolt, SzervízManual pipa, DE biztos vagyok benne, hogy merülnek majd fel érdekes dolgok menet közben!
Pl:
-Milyen szerelőpasztát érdemes vennem?
-Egr szelepet valóban le se vegyem? Nagy rá az esély, hogy szakad a tömítés, tényleg nincs értelme azt is takarítani?
-kell e vmi célszerszám a logikus, kulcsok, hézagmérőn kívül
-Serv.Man. megemlíti a hűtővizet, lehet, hogy az is utban lesz, nekem nem tűnt úgy hogy azt bántani kellene!
-A vákumcsöveket, simán le lehet venni?
-Minden megoldható felülről, ugye nem kell alámenni az autónak?
-a többin még agyalok...
Jó lenne, egy összefoglaló féle tőled Waste, azt szerintem mindenki megköszönné!
Napi rutinom 3 éve ezen fórum olvasása, megnyugtató hogy ekkora itt az élet, rengeteg infót kaptam tőletek.
Köszönöm(MINDENKI NEVÉBEN)
Aki a Jazzét szereti, rossz ember nem lehet! :)
Hamarosan szeretnék belevágni, egy gyertyacsere-szelephézag-EGR tisztítás kombinációba, 100e Km, amúgy panaszmentes, zakatol, mint egy varrógép, de szeretem rendben tudni!
Elnézést, egy dolgoról megfeledkeztem: a szerelő 5k-s díja számomra egy barái ár volt (törzsügyfél évek óta stb.), de ha pl. 50%-kal több, akkor is megéri.
Ezt honnan tudod ilyen pontosan. Egyébként én voltam a nagyon hülye, vagyis Pató Pál. Annyira mondták, hogy a Honda motorok hallhatatlanok. Először azt mondták klíma kompresszor csapágy, javítva 20 ezer.
Majd lekötöttek mindent a motorról és akkor vált bizonyossá, komolyabb a baj.
Mondtam nekik, hogy nem szeretnék így járni vele, nehogy nagyobb legyen a kár.
Sikerült meg ijeszteniük, avval, szétszedik a motor, de nem biztos, hogy a hiba kiderül és fizethetek x százezret. Elvittem a fáy utcába, (ott tippelték a csapszeget) összeírják az alkatrészeket és beszélnek a HH- val. Kb;30-40% engedményre (méltányosságra) lehet számítani. Most itt tartok. Vagyis 60-70 ezret bele raktam a kopogás felfedezése óta. Szerintetek, nem lenne jobb egy bontott motor?
40.000 km-es szervizen voltam ma, igaz Honda City-s vagyok, de az a topik kicsit le van ülve.
Beírom ide a tapasztalataimat.
Amit vettem a Japanparts.hu-nál (XIV. Füredi 72):
1. 8 gyertya: 8.000 ft
2. egy motorolajszűrő: 1500 ft
3. egy levegőszűrő: 2500 ft
A Gyömrői út 38-ban vásárolta:
4. 5 l Mobil Super 3000 FE 5w-30-as motorolajat*: 9250 ft-ért
5. A fenti cseréket és a szervizkönyvben előírt ellenőrzéseket - fényszóróbeállítás, felfüggesztés tesztpados ellenőrzése és szelephézag-ellenőrzésen kívül - a XVI. ker. Anilin utcában lévő maszek autószerelőnél (Durkó Lajos, Tel. 20 414-4107) ) végeztettem el nagyon korrekt áron: 5000 ft-ért.
A gumikat nem ellenőriztettem vele, mert amúgyis mentem nyári-téligumi cserére.
______________________
Összesen: 26.250 ft.
A márkaszervizek ehhez képest az Androméda galaxisban vannak, ha nem tévedek.
Megj.:
* A motorolajat ebből a katalógusból kerestem ki. Azon jót nevettem, hogy 5000 km-enkénti olajcserét írnak elő. Ki cseréli ilyen gyakran? Szerintem senki.
Úgy látszik, Amerikában az autószerelőknek nem oktatnak ilyen alap dolgokat.
Ellenben kicsit más aspektusból nézve van igazság abban, ahogy hozzááll a motorszereléshez.
Egy ilyen Civic odaát két heti átlagfizetésbe kerül, de biztos vagyok benne, hogy egy hetiért is ki lehet fogni.
Megnéztem, a Hahu 8 találatot adott két heti magyar átlagfizura.
Szarrá hajtott Kispolák, Trabi, Zaszti, Samara, A-Corsa a felhozatal.
Gyanítom, ha Pista bácsi beáll a szervízbe egy ilyen hulladékkal, (ami a kinti Civic VTEC, de bármi más tizenhúsz éves kocsi itthoni megfelelője)
nem fogják előtte kiporszívózni a műhelyt.
Arra sem fognak nagy hangsúlyt fektetni, hogy ne villáskulccsal húzzák meg az anyát.
Más kérdés, hogy lehet, nem csak az 1-2e$-os autót "javítja" így.
Viszont még mindig legyen inkább kicsit lenyalva a kontraanya lapja, mint kötelező szervíz alkalmával Tesco gazdaságos olajcsere, valamint nem kicserélve az olajszűrő, csak letisztítva!
Nekem pont ilyen típusom van és van pár hibája. Fél műszerfal nem világít, valahol az A oszlopnál fügyül a szélzaj. De a legdurvább, kb.90-110 ezernél. Kopogást hallottam a motorból. Most 168 ezer van benne és egyre hangosabb, ércesebb, intenzivebb a hangja. Mint egy dízel. Főleg hidegben. Nem rég derült ki, hogy valószínűleg csapszeg lesz. Javítási költség kb. 400-800 ezer. Fogalmam sincs, hogy mit csináljak. Ennyit nem biztos, hogy költenék rá. Eladni így nem akarom. A szervízekben csak annyit mondanak: -" Volt ilyen fajta típushiba de én már kivül esek. A javítás összege horror, tekerd fel a zenét és használd így tovább." Hozzá teszem első tulaj vagyok, végig szakszervizbe hordtam. De még így is azt mondom, a jazz cvt a világ legjobb városi autója
Közben nézegettem, például Youtube videóka0t is, amelyek bemutatják ezt a bonyolult műveletet. A kukcskifejezés, amelyre keresni kell: Honda valve check/adjustment.
Ez sajnos valóban így van. Saját tapasztalat márkaszervízben: 120000 km-nél mikor jeleztem, hogy még soha nem volt szelephézag ellenőrzés és állítás, akkor is ezt mondták. Szerintük elég meghallgatni és nem kellett állítani. Gondolom túl időigényes munka és sokallnák az ügyfelek a magas szerelési költséget alkatrészbeépítés/csere nélkül.
Na de most vasárnap ez is meglesz máshol.
Egyébként 1 hete nekem is feléledt a motordiagnosztikai lámpa 148000 km-nél. A szerelő szerint EGR csatorna tisztítás kell. A kilolvasás szerint "gyújtáskimaradás a 3. hengerben". Egyébként az utóbbi időben mintha sok is lenne a fogyasztás. Városban 8.5/100 km, pedig még nincs is igazán hideg, régebben ez kb. 1 literrel kevesebb szokott lenni. Hosszú távon nem ilyen jelentős a különbség de mintha ott is pár decivel több lenne a megszokottól. Régebben simán 5 liter alá ment, most viszont ez nagyon ritka, inkább kicsivel felette szokott lenni.
Szintén szerelő vélemény: a Jazz-be ha 15000 km-ként le van cserélve az olaj, ami szerinte ajánlott, akkor bőven elég a 10W-40-es olaj is. A teljesen szintetikus 5W olajok szerinte, csak a 20000 km-es hosszú olajcsereintervallum miatt kellenek. De ha valaki 1 év alatt max. 15000-et megy akkor felesleges a drágább olaj.
Third generation (19841987) European-spec third generation Honda Civic Shuttle (wagon) Main article: Honda Civic (third generation)
The third generation was released in 1984. The separate five-door hatchback and wagon models were merged into a four-door "shuttle wagon" or "wagovan" sometimes referred to colloquially as a "breadbox" due to its appearance. An additional two-seat coupe stylelabeled CRXwas introduced, noted for its compact dimensions and light weight. The third generation Civic saw the introduction of the long running four-cylinder D series engine including a new 1.5 L (91.5 cu in) CVCC engine. 1984 also saw the release of a high-performance Si model for the Japanese market, featuring upgraded suspension and the 1.6 L (97.6 cu in) DOHCZC engine which was rated at 130 PS. Si models were offered in the US as a 3-door Civic Si hatchback and the CRX Si variant with a 91 horsepower (68 kW) fuel injectedSOHC 12-valve engine. A 4WD engine with different transmission mounts was introduced for the first time in 1984, and later upgraded in 1987. It delivered a fuel economy commensurate with today's AWD SUVs of around 28 mpg highway. The AWD system was push-button operated and called "realtime" because it could be engaged and disengaged while driving. The manual transmission featured a synchronized 6th gear, called "SL", which was used for very low speeds.
Nem tudja valaki hogy Honda Shuttle 4w-n hogyan kell kapcsolni az összkereket? A kocsi 1984 körüli, tehát nem a folyamatos összkerekes változat. Előre is köszi ha valaki segíteni tud!
Megmaradt, mert a Jazz elment, 4db 175/65 R14-es Goodyer Ultragrip 7+ téligumi acélfelnre szerelve tehát 4 komplett kerék. A gumik egy szezont futottak, mégpedig a tavalyit. Kb 10 000 km van benünk.
Az acél felnik 5 évesek. A 4 kereket kompletten 44 000-ért eladnám. Érdeklődni mailben vagy itt a fórumban.
Sziasztok! A Jazzemet eladtam a nyárom, de a téligumik megvannak hozzá: 2 db Dunlop SP Winter 185/55 R15 21-26eFt (egy defekt miatt a tél végén lett vásárolva párban, kb. 2 hónapot volt a kocsin, ennek megfelelően újszerű állapotú! (eredeti ára legolcsóbban is kb. 23eFt/db) A két újszerű gumit együtt 20.000 Ft-ért adom az első jelentkezőnek. (És adok hozzá tartalékba 1db Barum Polaris II. 185/55 R15, legalább 80%-os abroncsot, mert nem tudok mit kezdeni vele. )
Honda Jazz -re való 5 éves acélfelni garnitúra keresi gazdáját 5.5x14 4x100x56,1 ET:45 alkalmi vétel, még 1 napig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Végülis a legegyszerűbb megoldás lesz, elvittem a márkaszervizbe és a munkadíjból lealkudtam a szervizes Castrol olaj és a netes Castrol olaj ára közötti különbözetet :-)
Sziasztok!
Olajos kérdésem lenne.
1,2-es, 2009-es Honda Jazzbe 5W-30 Castrol SLX Professional után Castrol Edge 5W-30 menne, mert a Professionalt nem találom a neten.
Szerintem jó bele, de nyugtassatok meg.
A "bármimástcsakneCastrolt"és a "hiperszupermegafolyósplusszmégolcsóbbis" ötletek nem érdekelnek, maradnék a Castrolnál, köszönöm a megértést.
Egy órája letörték a visszapillantóm:((( Ami a gondom, hogy a vezetékeken lóg és nem tudom leszerelni. A belsejében tört el valami műanyag, maga a tükör "sértetlen" kisebb karcok vannak rajta ugyan, de nem bírom leválasztani a vezetékekről.
Valami ötleted lenne esetleg? Árakban mit kostál egy ilyen szerelése?
Ja a kis ablak is tiszta karc + ott ahol a kocsihoz ütődött a letört visszapillantó:(
Szeretnem lecserelni a jo oreg (89-es) de nagyon megbizhato golfom (210e km). Egy 2003-2005 koruli 1.4 ES jazzre. Szeretnem ha tudnatok tanacsot adni nehany kerdesben.
Azt olvastam hogy 2003-ban tortent egy futomu athangolas. Szeretnek athangolas utani peldanyt. Hogy lehet megtudni mikor volt a valtas? Pontos gyartasi honap vagy barmi mas?
Tobb hirdetesben kinaljak kiporgesgatloval a jazzt, elegge osszevissza. Az nekem nagyon jol jonne (hegyvideken lakom, keservesek tudnak lenni az emelkedok neha telen). De kicsit bizonytalan vagyok a felszereltsegben, van kiporgesgatlos modell egyaltalan? Tudtok ajanlani olyan webcimet ahol osszehasonlithatom a felszereltsegi szinteket? Egy csomot googleztam de nem talaltam.
Vehetnek 2005 My-t is de kicsit tartok a mindenfele plusz kutyuk meghibasodasatol amik belekerultek a My-ba. Jogos a felemem? Egyaltalan ad annyi pluszt a My hogy erdemes legyen azt venni? Nyilvan ha csak abban lenne kiporgesgatlo akkor az megkonnyitene a dontest.
Regota szenvedek hogy valaszt talaljak a kerdeseimre, remelem ti tudtok segiteni :).
Ps bocs az ekezetmentessegert meg az esetleges elgepelesekert, a korhazi agyban csak a mobilom all rendelkezesre :).
A héten dugóban araszolgatás alatt, mikor bekapcsolt a ventillátor, párszor hallottam egy furcsa hangot a motortérből. Olyan, mint mikor régen a kazettás magnónál beletekertünk és furcsa, éles "visszatekerős" hangja volt. Többször hallgatóztam lehúzott ablaknál, és egyértelműen a venti beindulásához van köze!
Pár hete életünk egy meghatározó mérföldkövéhez érkeztünk, a családba került egy fitt Jazz. 2002ES CVT. Régóta szemeztem a típussal, de most nem kukoricáztunk, megvettük. :)
Mivel még nem volt CVT-s kocsim - Jazz meg pláne! - egy kérdéssel fordulok a T. Közösséghez: parkolás utáni elinduláskor, az indulás után pár másodperccel - akár előre, akár hátra - 1 másodperces halk "morgást" hallok a motortér felől. Ez ilyen, avagy valamilyen beavatkozást igényel?
Lett 4db 175/65 R14-es Goodyer Ultragrip 7+ téligumi acélfelnre szerelve tehát 4 komplett kerék. A gumik egy szezont futottak, mégpedig a tavalyit. Kb 10 000 km van benünk.
Az acél felnik 5 évesek. Jutányos áron eladnám őket mert csak a helyet foglalják. Érdeklődni mailben kellene.
Nekem 2-szer Castrol Magnatec 5W 40, legutóbb 0W 40 Castrol Edge Sport, és most is azt tervezek. 5W 30-hoz képest szerintem nem érzékelhető a különbség.
Azt ne feledd, hiaba 3 polusu a gyertya, minden esetben csak az egyik poluson keletkezik szikra. A 3 polusu gyertya hosszabb elettartamot kinal csak, tobb szikrat sohasem.
Egy 2003-as Jazzel a 200e km-es szerviz előtt állok. A szelephézag állítás miatt mindenképp szakszervizbe kéne vinnem. De a szokásos folyadék, szűrő cseréket szeretném házilag megoldani. Mire kell még odafigyelnem?
sziasztok, tudna nekem valaki segíteni, hogy Jazz-hez kiegészítőket hol lehetne beszereznem (sárvédő, szélterelő, védőcsík oldalt) ami vélhetően olcsóbb, mint a gyári cuccok, és megbízható, szép minőség?
nem tudom normális-e, de a hűtőventillátor ha kell, ha nem, kb. percenként bekapcsol s megy 10-20 másodpercet. Sokszor még akkor is, ha csak a gyújtás van rajta, s a rádiót hallgatom :-(
Üzemanyag szűrő (szivacs) cseréje - vezető ülés alatt - 9.000Huf volt a csepeli hondában!
más.
Akinek sebváltó problámája van - előre menetben is olyan hangja van mint hátramenetben - azt tudjátok kiterjeszett garanciában cserélik 2004-es modellig.
Csakhogy! Kilóméter korlátozás is van: 160.000 km a határ. (még éppen belefértem :)
Ha benzinkúton tankolsz - szerintem - nem kell szűrőt cserélni. Előző autómnál amikor cseréltek - kérdezés nélkül, én meg fizettem - azt kérdezte a szaki, hogy kúton tankolok-e, mert a szűrőn látszik milyen tiszta.
Most voltam a Honda márkaszervízben ahol meglepetésemre azt mondta a főnök, hogy a Jazznél nem is kell egyáltalán benzinszűrőt cserélni mert az benne van a tankban. Csak azért van benne a szervízkönyvben, mert az a szervízkönyv az összes Honda típusra vonatkozik. Azt is mondta, hogy kb. 80 000 Ft munkadíjért kiszereli és kicseréli de szerinte felesleges... Mit szóltok ehhez?
(most van 125 000 km a kocsiban)
Tudtok olyan helyet ahol olcsó a műszaki vizsga? 16-20 000 a max amit kiadnék érte:)
Értem én, értem, hogy villanymotor, de mi hajcsa ?! ... :-)
Szóval elhiszem, de magamtól sose gondoltam volna.
Más: Vagy egy hónapja már, hogy végre - több mint egy év után - meguntam a motor ikont és szétszedtem, kipucoltam az EGR-t. Jól be volt rakódva. Azóta nyoma sincs a hibának.
Hello! Újra eladó, mert egy kedves márkatárs, akinek hetekig tartogattam, elállt a vételtől, mikor házhoz akartam neki szállítani.
Szombati napon 40e Ft, budapesti házhozszállítással. Máskor vidék (Sopron) a lent áron. Teljesség kedvéért, nagyon jó gumik, egy telet használtam, de most 16" alut vettem téligumival, ezért eladó. Sajnálom, meg sokat bukok rajta, de már nincs rá szükség.
Eladó 4 db gyári Honda télikerék! 14x5.5. 175/65 Tigar forgásirányos gumival. Gyártás 3710. Első szerelés. 2x7mm, 2x8mm. Jó állapot, centírozva. 44e Ft
- levettem tankolás után is a tanksapkát csak megnézni valamit (erre írták korábban, hogyha nincs rendesen visszatekerve akkor emiatt is kigyulladhat a sárga lámpa - mondjuk leellenőriztem és vissza van tekerve)
- az autót most vettem, menettulajdonságokkal minden rendben és legutóbb augusztusban volt alapszervizen
Köszi, meg is rendeltem. Ma reggelre a korábbi aksi ki is dőlt, pár órán belül pedig már be is szereltem az újat, mivel ma ki is hozták. Persze pöccre röffen ahogy kell.
Szűrőknél és az olajnál minőség vagy az olcsóság a szempont ...?
A ketto linearis kombinacioja :D Viccet felreteve, inkabb jo legyen mint olcso, de pl aktivszenes pollenszurohoz nem ragaszkodom (masik automba azt teszik a markaszervizben de halottnak a szenteltviz :) )
A multkor csereltem a baloldali helyzetjelzot. Akkor tunt fel, hogy elolrol a (rendszam alatt bal oldalt) van egy kis muanyag csatorna, ami az akksi ala engedi be a friss, hideg levegot gondolom a motornak.
Most a hideg bealltaval azon gondolkodtam, hogy bedugaszolom. Vki probalta? Ervek/ellenervek?
Tovabba lassan olajcsere es szurok csereje jon.
Olajra Eneos 0w20-ra gondoltam. Van vkinek vele tapasztalata itt? Illetve olaj, levego es pollenszurobol melyik markat javasoljatok es honnan beszerezni?
Nekem is hidegen mar nehezen indult, sot a vegen mar elfelejtette az atlag fogyit, a radio csatornakat es az automata ablakemeles funkciot is. Ekkor mondtam, hogy eddig es nem tovabb. En Bosch S4-et vettem, mert csak ez volt keznel.
Szerintem nem nehéz cserélni a hátsó gyertyasort. Nem tudom... Én 40.000 km-nél vettem ki és cseréltem a gyertyákat, de szinte alig látszott rajta valami, nyugodtan visszarakhattam volna.
Félig oldódott a problémám, mivel látom ez elég gyakori hiba (rángatás - leállás alacsony fordulatszámon), gondoltam megosztom:
Úgy néz ki, a hátsó gyertyasor mögötti trafó a rossz.
A gyertyákat (csak a hátsó sort) 23ezer km alatt elégette, de már az előző gyertyacserénél is azt mondták, hogy szerintük nem volt cserélve. Úgy tűnik volt, csak a trafó rossz.
Az autó most nem rángat, nem áll le, hónapok óta először. (Thanks to gyertyacsere - 8 ezer Ft)
Azt meg nem kommentelném, hogy ha megkérem a szerelő(ke)t, hogy nézzék meg, jók-e a gyertyák, akkor csak az első sort nézik meg, mert állítólag a hátsókat sz..r kiszedni.
De legalább másodjára is kecserélték a főtengely jeladót (41 ezer Ft). Yess.
"...feltételezni kell a gumik kopásából eredő hangokra!"
Bizony! A Golffal én is voltam így. A kopott guminak bizony zaja van, még akkor is, ha kézzel nem lehet észrevenni rajta semmit, illetve szemmel láthatóan hullám, csipkézettség nem tapasztalható rajta!