Keresés

Részletes keresés

LLaurent Creative Commons License 2019.08.25 0 0 17907
Jól emlékszem, hogy először a GMK-926, utána a HDY-517 járta?
Előzmény: Törölt nick (17904)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.25 0 0 17906
Nem nem, Volánbuszos kocsi.

A BHM '86-os, azon még "mechanikusan" dönthető ülések voltak, a gázrugós történet a 89-es 256-osokon jelent meg először.
Előzmény: Törölt nick (17903)
ex-kristikoma Creative Commons License 2019.08.25 0 0 17905
Ez is tizensok évvel ezelőtt volt.
Előzmény: Törölt nick (17904)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.25 0 1 17904

Az orosháziaknak volt egy 600 km-es fordájuk. Hosszabb volt mint a Gyula-Lenti.

 

6:00 Orosháza - Békéscsaba 6:55 (4840)

6:55 Békéscsaba helyi járat (9A)

7:50 Békéscsaba- Pécs 13:55 (1486)

15:30 Pécs - Orosháza 20:25 (1486)

Előzmény: trizs77 (17893)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.25 0 0 17903

 Talán BHM-970 lehetett?

Előzmény: LLaurent (17895)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.25 0 0 17902

MPZ-724

Előzmény: Snake-Mojzi (17717)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.08.24 0 1 17901

Köszönöm és örülök, hogy tetszett! :-)

Előzmény: Komlósfecskés (17900)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.24 0 3 17900

OFF

Gratulálok! Az üzemidős táblázat különösen tetszik. És azok a Makó táblás sárgaságok, mint anno a cukorgyári műszakváltósok Palotáról és Tótkomlósról, Mezőhegyesen...

Előzmény: Gábrisvitéz (17898)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.24 0 1 17899

A kor zászlóshajója papagájban :) Az az egy biztos, hogy volt pár év kihagyás mind a gyulaiban, mind a battonyaiban, hogy aztán más útvonalakon induljanak újra. A '85-ösben és '89-esben sincs egyik sem.

Előzmény: LLaurent (17895)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.08.24 0 7 17898

OFF: Annyira tetszett a 266-osokról szóló írásod, hogy én is kedvet kaptam hozzá, bár kisebb léptékben, mert nekem kissé idegen ez a terület.

 

https://sony872.blog.hu/2019/08/24/ik266_tv

 

Biztosan van mivel kiegészíteni, javítani, stb. ON.

 

Előzmény: Komlósfecskés (17891)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.19 0 2 17897

Nem tudom.

 

Én kb. 1980-ban vittem a Budapest-Szolnok-Gyula járatot.

Talán kétszer (?) .

 

Tartalék napokon adták az embernek, mert ez négykezes járat volt, Budapest-Szolnok-Gyula-Komádi-Nagyvárad útvonalon.

De csak hetente háromszor járt.

 

A közbenső napokon csak Gyuláig járt (gyorsjáratként) és azt adtak rá, aki épp ráért.

Üdülőváltási napokon ( vagy szerdán vagy csütörtökön, kéthetente) volt egy betétjárata ami nem állt meg Gyulától Budapestig.

 

Akkoriban ilyen kéthetente egyszer közlekedő üdülőváltás járat ment az Engels térről :

 - Lillafüredre,

 - Gyulára,

 - Harkányba,

 - Hévízre,

 - Sopronba

 - meg ami még nem jut eszembe.

Az alapjáratokon felül.

 

Általában dugig tömték, + 40-42 db bőrőnd és usgyi végig.

 

 

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (17894)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.19 0 0 17896

"...vadiúj járatként indult..."

 

..mármint ezen az útvonalon

Előzmény: LLaurent (17895)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.19 0 1 17895

Nekem pedig akkor is csak az rémlik, hogy a Budapest-Kecskemét-Szarvas-Békéscsaba-Gyula járat olyan '89 körül (1990 maybe), vadiúj járatként indult (egy ugyanolyan 256-ossal, mint a CJN-334: légbefúvó, felhajtható karfás és gázrugóval dönthető ülések, gázrugós csomagláda ajtók, csíkos üléshuzat).

 

Kéne keríteni egy menetrendet tán'... :) ;)

Előzmény: Komlósfecskés (17894)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.18 0 0 17894

Köszönöm. A gyulai talán nem is közlekedett már akkoriban?

Előzmény: trizs77 (17893)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.18 -1 6 17893

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152199128&t=9213095

 

Tessék.

 

1.

 

Olvtársunk kérésére, kivonat a VOLÁNBUSZ Andor utcai üzemegységének 1981. május 31-től érvényes, Békés megyét érintő járatairól :

 

Budapest - Battonya 1122 számú vonal.

 

Jelentkezett  Andor utcai autóbusz garázsban  10,35

Indul Andor utcai autóbusz garázsból Engels térre 15,45

10,35 és 15,45 között az Andor utcában tankol + mosat, ha kell javíttat.

Érkezik Engels térre 16,15

Indul Engels térről Battonyára 16,30

Battonyára érkezik 21,40

Szolgálatból távozik 21,40

 

Jelentkezik Battonyán 3,55

Indul Battonyáról Bpest Engels térre 4,10

Érkezik Bpest Engels térre 9,30

Indul Engels térről Andor utcába 9,45

Érkezik Andor utcába 10,15

Szolgálatból távozik 10,15

 

Szolgálatban volt 23 óra 40 percet.

Vezetett 492 km-t.

Vezetéssel töltött idő 11 óra 30 perc = 49 %.

 

Járati bér 7+59+7+59 Ft.- = 132 Ft.-

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

2.

 

Budapest -Szarvas - Orosháza - Szarvas -Budapest     1132 vonal

 

(lassú járat, a VB  utolsó kalauzos távolsági járata)

 

Jelentkezett 5.000-kor Andor utcai autóbusz garázsban 

Érkezik Engels térre 5,30

Indul Engels térről  5,30

Orosházára érkezik 10,55

 

Indul Orosházáról Bpest Engels térre 13,20

Érkezik Bpest Engels térre 18,30  (!)

Indul Engels térről Andor utcába 18,45

Érkezik Andor utcába 19,15

Szolgálatból távozik 19,15

 

Szolgálatban volt 14 óra 15 percet.

Vezetett 426 km-t.

Vezetéssel töltött idő 11 óra 20 perc = 76%.

Járati bér 7+59+7+59 Ft.- = 132 Ft.-

 

Ezt a vonalat az Andor utcások nagyon nem szerették.

Végül sikerült rá 2x2 fős állandó személyzetet összehozni.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3,

 

Szarvas-Budapest-Szarvas 1130 mező.

 

 

Jelentkezett 4,30-kor Szarvason

Indul Szarvasról 4,45

Érkezik Engels térre 8,30

Indul Engels térről Kecskemétre 9,00

Érkezik Kecskemétre 11,00

Indul Kecskemétről Engels térre   12,30

Érkezik Engels térre  14,30

Indul Engels térről Szarvasra 19,40

 

Szolgálatban volt 15 óra 10 percet.

Vezetett 506 km-t.

Járati bér  = 136 Ft.-

 

Itt látható, hogy a fordába nem volt betervezve Andor utcai garázs látogatás.

Ami abszurd.

Hol tankolt volna, hol mosatott volna ?

Elméletileg éjjel tankolhatott + mosatott volna Szarvason az ottani Volán telepen, de ki vitte volna ki az autóbusz állomásról a buszt, végezte volna el a munkákat és vitte volna vissza feltankolva, lemosatva a buszt hajnalban a szarvasi autóbusz állomásra ?

 

Ezért a valóság az volt, hogy a napközbeni Kecskeméti fordulót nem ez a busz csinálta hanem valamelyik tartalék vagy lazább fordájú busz.

ez bizony nyíltan rossz fordaszervezés volt, ami sajnos átment a kiadás előtt a vállalati szűrőkön.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

4.

 

Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Békéscsaba- Gyula - Budapest járat.

 

Ennek a fordáját nem találtam meg a forda könyvben.

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.15 0 0 17892

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-kozelet/elektromos-hiba-miatt-gyulladt-ki-a-malom-2139250/

 

"Téma volt a buszközlekedés is

Pályázatot ad be a város, a helyi közösségi közlekedési feladatok ellátására igényelhető támogatás – erről szintén döntött a képviselő-testület. Az előterjesztés szerint az önkormányzat tavaly nettó 220 millió forintot biztosított a volántársaságnak, a DAKK Zrt.-nek a tömegközlekedés biztosítására.

Szarvas Péter polgármester Takács Péter (LMP) mondataira reagálva fontosnak nevezte, hogy minél jelentősebb támogatást kapjon a város, az elmúlt években 14-15 millió forintnyi segítségben részesült. Takács Péter (LMP) azt is szorgalmazta, hogy korszerűbb buszok járjanak Békéscsabán, ebben kérte Herczeg Tamás országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP) segítségét is.

A pénzügyi bizottság elnökeként kért szót dr. Ferenczi Attila tanácsnok (Fidesz-KDNP). Elmondta: kiírták a pályázatot, és a jelentkezők közül választják ki azt a céget, amely jövő évtől szállíthatja az utasokat a városban, biztosíthatja a tömegközlekedést. Nem rejtette véka alá, miszerint vélhetően az önkormányzatnak több pénzt kell áldoznia minderre."

Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.13 0 0 17891

Köszönöm.

Előzmény: sosiforda (17890)
sosiforda Creative Commons License 2019.08.13 0 1 17890

Remek összefoglaló. Méltán került fel ma a link az Index főlapjára is.

Előzmény: Komlósfecskés (17879)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17889

Mondjuk a Mór klasszissal jóbb, mint az eredeti, a 628-on, meg a 629-en is cserélhették volna.

Előzmény: LLaurent (17884)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17888

Azt nézem az 516-nak már június végén lejárt a műszakija, vagy lassan csinálják, vagy sehogy. Mondjuk utóbbi se lenne probléma, ha nem HEU meg HOP meg ilyesmik jönnének helyettük.

Előzmény: LLaurent (17883)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17887

Köszönöm.

Előzmény: Gábrisvitéz (17882)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.12 0 1 17886

Köszi.

Előzmény: ex-kristikoma (17880)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17885

Sok új információt kaptam, köszi. És micsoda tömeg a Szarvas-Szentandrás járaton... :D

Előzmény: Komlósfecskés (17879)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17884

Te jó ég (úgy is fogalmazhatnék, hogy HOPpá): tegnap láttam Csabán, hogy a HOP-ban Mór székek vannak, súlyos....

Előzmény: IVE-630 (17876)
LLaurent Creative Commons License 2019.08.12 0 0 17883

Azért a 2019-es év "266"-osát, a HEU-468-at itt hagyták Gyulán, ami a HDY-516 helyett egész nyáron a Gyula-Gyomaendrődöt csinálja (meg Hunyát, mi több, a 14.25-ös Szarvas-Örménykútot is).

Előzmény: ex-kristikoma (17877)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.08.12 0 1 17882

Óriási! :-)

Előzmény: Komlósfecskés (17879)
Döbrögi! Creative Commons License 2019.08.11 0 7 17881

Nagyon köszönöm, nagyot segítettél!

Előzmény: Volvo8700 (17870)
ex-kristikoma Creative Commons License 2019.08.11 0 1 17880
Igen, főleg ha pattog. :D. Jó írás ismét. ;)
Előzmény: Komlósfecskés (17879)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.10 0 6 17879
Előzmény: ex-kristikoma (17877)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.08.10 0 3 17878

Májusban volt 20 éves a vonal.

Az egyik fele, Mezőkovácsháza - Lőkösháza, vasútállomás között, a párhuzamos kisvasút felszámolásakor, 1974/75-ben indult. Ennek kettős szerepe volt, egyik végén a járásszékhely Kovácsházára hordta az embereket, a másik végén klasszikus vasúti ráhordó járatként üzemelt.

A névadó 4828-as létrehozását a Szabadkígyós vasútállomás - Kétegyháza út leaszfaltozása tette lehetővé, így lett közvetlen csabai járata Kétegyházának és Eleknek. 1990 január 2-ától bő 9 évig Békéscsaba - Elek között közlekedtek a buszok. 

Ezt a kettőt kötötték össze a '99-es menetrendváltáskor. Ez egyrészt Dombiratosnak és Kevermesnek adott közvetlen járatokat a megyeszékhelyre, másrészt így Kunágota - Kevermes térségéből is újra be lehet jutni reggel hatra Csabára, este tíz után meg vissza. A végig utazás sose volt jellemző, bár amíg rosszabb volt a 121-es menetrendje, egyes járatoknál (mint az esti 22:35-ös) elvétve előfordult ilyen, a nem létező vonatnál a 2 órás buszozás is jobb :)

Előzmény: trizs77 (17871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!