Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2021.03.26 -1 0 32044

"...voltak a MÁV történetének legnagyobb darabszámú tehervagonjai..."

 

Ebben biztos vagy? Úgy tudom, az 1. Vh. előtt a MÁV-nak több, mint 40000 fedett teherkocsija volt, aminek túlnyomó többsége közönséges G-kocsi volt.

Előzmény: Felek Ferenc (32040)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.26 0 2 32043

                                    

 

                  

                                                 

 

 

Relikvia Komáromból.

division by zero Creative Commons License 2021.03.26 0 1 32042

És manapság még mennyi maradt meg ezekből?

Előzmény: Felek Ferenc (32040)
tom sawyer Creative Commons License 2021.03.26 0 1 32041

Kedvenc típusom. Bakancslistán van, hogy egyszer valami böhömnagy méretarányban megcsinálom.

Felek Ferenc Creative Commons License 2021.03.26 -1 3 32040

Eddig jutottam, de akkor újra nekiugrok a témának:

 

A MÁV

 

A MÁV Ky, majd 1966-tól E és Es (utóbbinál s = 100 km/h sebességre alkalmas fékrendszer) nyitott kéttengelyes teherkocsik voltak a MÁV történetének legnagyobb darabszámú tehervagonjai, ők váltották le a sok – sok, olykor még a Monarchiában épült tarkabarka nyitott kocsitípust.

1956 – 1967 között közel 17 000 darab vagon lett a MÁV állományába besorozva! A Győrben gyártott 402 kocsin kívül vásároltunk Belgiumból, Bulgáriából, Hollandiából, Lengyelországból, az NDK és NSZK gyáraiból, Ausztriából és Romániából.

Típushiba volt az ágyvezeték feletti hossztartó repedés, de ezt a MÁV Debreceni Járműjavító kb. 10 év alatt – olykor hossztartó cserével – javította.

1966 után a kocsicsalád az alábbi középszámokat kapta:

 

  • E 500 0000

  • Es 552 4000

  • Es 555 0000

 

A balesetek miatt selejtezett példányok után a megmarad győri kocsik az E 500 8079 – 8475 pályaszám csoportot kapták. 

1988.XII.31.-én még 6 897 darab az állomány!

Az első 8 916 darab Ky kocsik érkezése:

 

1956. – 740 darab

 

MÁV Ky 273 000 – 739

 

1959. – 1 376 darab

 

MÁV Ky 274 000 – 059

MÁV Ky 274 100 – 499

MÁV Ky 275 000 – 165

MÁV Ky 276 000 – 499

MÁV Ky 277 000 – 249

 

1960. – 3 675 darab

 

MÁV Ky 260 000 – 999

MÁV Ky 261 300 – 499

MÁV Ky 262 000 – 409

MÁV Ky 263 000 – 319

MÁV Ky 264 000 – 199

MÁV Ky 275 166 – 494

MÁV Ky 277 250 – 499

MÁV Ky 278 030 – 330

MÁV Ky 278 332 – 499

MÁV Ky 279 000 – 499

 

1961. – 1 141 darab

 

MÁV Ky 260 500 – 999

MÁV Ky 263 320 – 399

MÁV Ky 264 200 – 503

MÁV Ky 265 000 – 258

 

1962. – 1 784 darab

 

GySEV Ky 5000 – 5049 (Lengyel, PAFAWAG)

MÁV Ky 261 000 – 299

MÁV Ky 264 504 – 570

MÁV Ky 265 259 – 879

MÁV Ky 266 000 – 499

MÁV Ky 267 701 – 999

 

 

1963. – 200 darab

 

MÁV Ky 267 500 – 700

 

1964-ben egy MÁV Ky tehervagon ára 400 000 Forint, összehasonlítás kép egy MÁV 424, gőzmozdony 2.5 millió Forint.

 

Népszabadság, 1957.IX.12. lapszám

 

Az idei őszi forgalom lebonyolítását nagyban elősegíti, hogy a Német Demokratikus Köztársaságból és hazai gyárainkból sok kocsit kap a vasút.

Nemrégen érkezett meg az NDK-ból 240 darab Ky teherkocsi. A kocsik magas oldalfalúak és alkalmasak szénszállításra.

A győri Wilhelm Pieck-gyárból eddig 385 darab hasonló teherkocsit kapott a vasút. A gyár napokon belül leszállítja a megrendelésből még hátralevő 15 darab kocsit. Ezek, az egyenként 30 tonna raksúlyú teherkocsik a legkorszerűbb tervek alapján épültek és megfelelnek a nemzetközi vasúti előírásoknak.

 

Kisalföld, 1963.XII.14.

 

A győri vasútállomástól másfél kilométernyire, a Rába-töltés mellett ötven - hatvan kocsi bújik meg a sűrű ködben. Belepte őket s zúzmara.

Körülöttük olajos ruhás emberek dolgoznak. Kocsi- lakatosok. A MÁV Ky 273 221-es számú tehervagon különválik a kocsisorból. Kiss József és Kövendi Márton, az „alvázas”-brigád két tagja vette kezelés alá. Az ütközője mondta fel a szolgálatot.

Néhány szakavatott mozdulat a villáskulccsal, és a megnyomorított vagonalkatrész máris ott hever a sínpár között, mintha mutatná: nézzetek meg, milyen lelketlenül bántak velem. Az összetörött rugó helyébe vasalátétet raktak valamelyik javítóműhelyben. Ki tudja, mennyi ideje futott ez a kocsi rugó nélkül. Csak a jó szerencsének köszönhető, hogy nem okozott balesetet. Szétzúzódott a rugótartó persely is. Ki kell cserélni az egész ütközőt.

Az lenne az ésszerű, ha Kiss József és Kövendi Márton most fogna egy tartalékütközőt, és nyolc - tíz perc alatt felszerelné a rossz helyébe, hogy az áruval megrakott vagon folytathassa útját. De nem tehetik. Nincs tartalékban egy fia ütköző sem. Most fognak majd az esztergályozásához. és ha miden jól megy, másfél, két óra múlva elkészülnek vele. A vagon addig áll, növeli a kocsifordulók idejét.

1966.IX.19.-én 5:10 órakor Kecskemét állomás XX. számú vágányáról több kocsival kihúzó III. állomási tartalék (MÁV 326,074) horzsolódott a XIX. vágányról kiguruló MÁV Ky 259 044 pályaszámú kocsival. Oka a megfutamodás elleni biztosítás elmulasztása volt.

1966.X.15.-én 23:50 órakor Szeged-Tiszai pályaudvaron a MÁV Ky 267 342+MÁV Subn 475 906 pályaszámú teherkocsik – előbbi 2, utóbbi 1 tengelyével – siklottak.

OKÜ-nek átadott kocsik Ózd-Center állomáson 1993-ban - P. Gyula gyűjtemény

Előzmény: MilosGrimasz (32039)
MilosGrimasz Creative Commons License 2021.03.26 0 2 32039

Ezt meg te küldted nekem. Ez sincs a listán.

 

Ky 266802

 

 

 

Előzmény: MilosGrimasz (32038)
MilosGrimasz Creative Commons License 2021.03.26 0 2 32038

Itt egy szép zsírúj kocsi:

 

Ky 269260. Nyékládháza, 1964. augusztus 20.

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-ai8zSnVNbkZ5Vm1wc2dPdVdPZktxVjRrUGxCTHBCUjZOQTAwZDFiaExhUT0

 

 

 

Mondjuk a Hungaria felirat érdekes rajta. Vagy csak nekem, mert eddig még ilyennel nem találkoztam.

Előzmény: MilosGrimasz (32037)
MilosGrimasz Creative Commons License 2021.03.26 0 3 32037

"Akkor 1964 - 1968 között már E - Es kocsik álltak forgalomba?"

 

Feri!

 

Ha a listád pontos 63-ig, Akkor még később is.

 

Például:

 

Ky 259473. Cibakháza, 1965. szeptember 15.

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-ekI2OGZqYjJiMDMwWEY2N1FlMEczVUd4cEY1QVE2QlljRUZ3WGQ4S0dWbz0

 

 

 

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (31026)
koller andor Creative Commons License 2021.03.24 0 1 32036

Ezek a Promontorvin kocsijai voltak.

Előzmény: róbertke (32016)
róbertke Creative Commons License 2021.03.24 0 0 32035

Igen, ezek a nyílt hozzáférésű adatok. 

Előzmény: DonThomas (32034)
DonThomas Creative Commons License 2021.03.23 -1 0 32034

Azt azért nem hiszem, hogy az RCH ekkora adatbázissal rendelkezne. Ezek, az RCH-tól rendelhető kocsik leírásai! 

Előzmény: róbertke (32025)
505519570004 Creative Commons License 2021.03.18 0 3 32033
Csa80 Creative Commons License 2021.03.17 0 1 32032

Előzmény: Csa80 (32031)
Csa80 Creative Commons License 2021.03.17 0 1 32031
gumidani Creative Commons License 2021.03.15 0 1 32030

Egy nem idevaló 1932-es kép részlete:

gumidani Creative Commons License 2021.03.09 -1 1 32029
Előzmény: DonThomas (32022)
gumidani Creative Commons License 2021.03.09 0 1 32028

31 55 537 6 042-4 Eanos

Előzmény: róbertke (32027)
róbertke Creative Commons License 2021.03.09 0 1 32027

Előzmény: róbertke (32026)
róbertke Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32026

Talán amit keresel azt inkább a VASÚTGÉPÉSZET újságokban kéne keresned ..... 

 

vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/2011/04/201101_36-39_vegl_20110314.pdf 

Előzmény: DonThomas (32024)
róbertke Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32025

Bocsi de ez az RCH naprakész adatbázisa. 

Előzmény: DonThomas (32024)
DonThomas Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32024

Köszönöm a válaszod!

 

De az RCH 4. könyvét már feldolgoztam, és az említett jellegrajz albumok már túlságosan régiek.

Valami mostani adatbázis kellene.

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (32023)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.09 0 1 32023

A kérdéseid egy részére a választ az RCH 4 sz. kézikönyvében is megtalálod, ami innen letölthető: https://rch.railcargo.com/hu/szolgaltatasaink/dokumentumok/belfoldi-fuvarozas

 

Ha régebbi kocsik is érdekelnek, akkor itt megtalálod az 1967-es és az 1975-ös jellegrajz-albumot szkennelve: http://vasutikocsi.hu/kocsi.html Ez ugyan kevesebb adatot tartalmaz, de a fékrendszereket pont írja, amit a kézikönyv viszont nem.

Előzmény: DonThomas (32022)
DonThomas Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32022

Sziasztok!

 

Egy nagyon-nagy segítséget szeretnék kérni!

Munkámhoz kellene, egy olyan részletes adatbázis, amiben a lehető legtöbb vasúti teherkocsi adatai szerepelne. Többek között pl: forghóváz típusa, fék típus, féktuskó/betét típusa, rakodó felület ill. kocsi hossz, magasság, szélesség, önsúly, féksúly, kézifék típus stb. stb. stb.

A lényeg, hogy ne csak a kocsira feliratozott adatokat tartalmazza, hanem amit az üzembentartó is ismer például!

Ha ez online adatbázis nagyon jó, de ha nyomtatott formátumban van valakinek hasonló az is tökéletes.

 

Ha tudtok, segítsetek!

 

 

róbertke Creative Commons License 2021.03.09 -1 2 32021

Könyörgők, képeket is rakjunk fel ide, ne csak jpg. címeket! :-)) 

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (32020)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.09 0 1 32020

... Cegléden az Unghváry pince megálló-rakodóhelyen készült. Az épület homlokzata árulkodott :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (32018)
róbertke Creative Commons License 2021.03.09 -1 0 32019

Tegnap én sem jól Tippeltem .. :-)) 

Előzmény: SÜNÖCSKe (32017)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.09 0 1 32018

Ééééés, google képkeresővel találtam is további egy fotót, amit ráadásul ebbe a topicba töltött fel valaki valamikor :)

 

https://img.index.hu/imgfrm/1/1/3/2/IMG_0012561132.jpg

Előzmény: róbertke (32016)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32017

Köszönöm, nem vagyok ismerős azon a környéken, csak abból indultam ki, hogy van ott élesztőgyár is, és ahhoz is tartálykocsiban érkezik a manna. Így most tippeltem, nem jött be :)

Előzmény: róbertke (32016)
róbertke Creative Commons License 2021.03.09 0 2 32016

Boros tartályok, Hungaroviné.

Melasz nem lehet, ez a Nagytétényi úti Törley pince bejárata.

A gödörnél járnak éppen, ahol most egy gőzös és pár kocsi ki van állítva. 

Előzmény: SÜNÖCSKe (32015)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.09 0 0 32015

Vagy esetleg melasz?

Előzmény: tumikas (32014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!