Vakkóstolón bajban lennék vele, inkább (sikerületlen) kékfrankosnak tűnik, mint syrahnak. Közepes koncentráció, enyhe hordós jegyek, savanykás gyümölcsök. 3950 forintért (Ford Petrányi) nem jó vétel.
Igen, szerintem is durva szerep és aránytévesztés így kiemelni a borászt.
"szinte sértés a palackban lévő borra nézve."
A mostani címkét egy szegedi haverral rajzoltuk meg még pár óra alatt 2004 környékén, egy fél liter pálinka elfogyasztása közben. Akkor az volt a követelményem, hogy a Termőhely - Fajta - Évjárat - Termelő szerepeljenek ebben a fontossági sorrendben. Nem akartam a Somló sziluettjén kívül más vizuális elemet. Egyszerűségre és puritán külsőségre törekedtem.
Azóta két profi dizájner is próbálkozott új tervvel, de nem sikerült. A követelményem nem változott. Egyszerű, minimalisztikus és puritán stílussal a legfontosabb információkat közvetíteni.
Ipacs Géza biztos csinálna nelkem is pármillióért valami nagyon vagány címkét... amit aztán 4-5 év múlva meg is unna mindenki :)
Ez a címként immáron 12 éve minimális változtatással ugyenez. Szerintem nincsen sok olyan termelő Magyarországon akinek változatlan az arculata 15 éven át.
"Néha megmosolyogtató, néha szenvedős, néha tanulságos előadások hangoznak el, de pici kritikaként hadd jegyezzem meg: a sablont érdemes volna frissíteni, új lendületet belevinni, mert a közel 200 résztvevő azt mutatja, van érdeklődés."
1. A szőlőnek, a földnek vagy a napnak nincsen víziója a borról. Akinek a bor a karakterét leginkább köszönheti, az a borász.
Na, ez szerintem egy súlyos félreértés.
2. El kellene dönteni, hogy a boroscímke az a fogyasztónak szól a borról, vagy egy artisztikus moziplakát.
Na, a te címkéiden azért dolgozhatna még egy kicsit valaki artisztikus dizájner. Kevés jelentéktelenebb megjelenésű boroscímkét láttam, mint a SAP-címkék, szinte sértés a palackban lévő borra nézve.
Bevallom, én sosem értettem az ő önkifejező, önmegvalósító, fricskás-humoros címkedizájnjait. El kellene dönteni, hogy a boroscímke az a fogyasztónak szól a borról, vagy egy artisztikus moziplakát.
Szerintem a Tokaji palack is egy kalap szar amit ugycsak Ipacs Géza tervezett.
A boroscímkéi pedig söröscímkék. A sörnél nagyon működik egy a képregényes, afektáló vizualitás. Mert a sör az egy gyors fogyasztásra készülő ital amit lényegében 100%-ban az ember főz. A bor viszont jellemzően egy lassú történet.
Ha idén lepalackozok egy 2018-as bort azt még 2028-ban is inni fogják. Ha egy most divatos dizájnt rakok rá akkor az vérciki lesz 2028-ban.
Visszagondolva kb. 5 év, amit hirtelen mondanék. Van még egy 2011-es Szecskő Turánom, ami a 2011-es év legjobbja volt számomra. Lassan azt is ki fogom nyitni, mert éppen a 2011-es évjárat felszámolása folyik otthon.
A Gere járdovány szerintem rendben van. Mi legalábbis nagyon kedveltük, amíg kb. 50%-kal meg nem emelték az árát (lehet pont mi is okozói voltunk, az éves 3-4 kartonnyi vásárlással). Annyit azért nem ér. A 2011-es évjárat jobb állapotban van, mint a 2012-es. De ezek készletét is csökkenteni akarom, lehet lesz egy járdovány 2011-2016 vertikális otthon.
Oportóból Lelovits-csot tudom ajánlani. Nekem bejöttek a különféle oportói.
Mondjuk a Turannal kapcsolatban erdekes kerdes lehet, hogy mennyire eltarthato bort ad. Ha jol sejtem, kulonosebben senkinek sincs hosszutavu tapasztalata, de szoljatok, ha tevedek.
Gereben meg csak nem hiszek, bar a fekete jardovanynak marha jo neve van. A multkori bunteto oporto utan most egy par evig megint nem probalkozok vele.