AZ ÚJ AKSIT ÉN AJÁNLOTTAM,OSZT' MÉG SUZUKIM SINCS.
ILLETVE MOST SEMILYEN NINCS.
AZ ELÖBBI AUTÓMAT FORUMOS LÁTOGATÓ VETTE MEG(MÁSIK FÓRUM),ÍGY SZERETNÉK ÉN IS ADDIG IDE ÍROGATNI OLYANOKAT,HOGY "VENNÉK SUZUKIT ZALA MEGYE KÖRNYÉKÉN",AMIG NEM TALÁLOK VALAMIT.
SIRALMAS EGY FAZON VAGYOK MI?
Na kérem , tisztelettel , visszatértem, mint Suncinéger az Elektro Modulatora Dva c. filmben !
Kölyök ! A műanyag biszbaszt "bolhának" becézik autós körökben , mivel nem tudom hol lax, cimeket csak annak ismeretében, egyébként Suzumax boltokban kapható, 20-30-40 Ft/db. fekete és szürke is kapható ! A Fogarasi úton van a központi bolt, kifelé haladva a felüljáró után, a bal oldalon , ott minden van és olcsóbb, mint a kis autós boltok ! A bikázásról irt hosszas eszmefuttatásokat olvasva csodálkozom, hogy mi a büdös francnak irogatnak ide lelkes, egyébként nem igazán hozzáértő , a szakmát csak távolról ugató emberkék iszonyatos baromságokat ! Az egyetlen értelmes hozzászólás az volt, ami egy új aksi megvételére buzdított !
Már azt hittem, hogy soha többé nem olvashatunk egymás segitségére szolgáló megynyilvánulásokat, és átmegyünk HOGYAN BIKÁZZUNK ÉS MI LESZ A KÖVETKEZMÉNYE topikká !!!!!!!!! :)
nhw: A 6495-ös hozzászólásig nem lapoztál vissza?
Hol lehet ilyen utólag beépíthető ford. szám mérőt kapni?
Én mosásnál ki szoktam szállni az autóból, kivéve a konvejoros rendszert, amikor a mosó áll és az autót viszi előre egy valami.
Napfénytető: azért nem hinném hogy a világ egyik vezető napfénytető gyártója a Webasto nem felelne meg a céljaitoknak... 4 éve 0 leázás. Nem is tud, olyan a kiképzése, hogy hamarabb jön a nyakadba a víz mint a tető alá.
Fordulatszámmérő. Én lusta vagyok műszerfalat cserélni, de lehet olyan külső digitális (!) +/- 1 (!!!!!!) fordulatszám pontos mérőt kapni, amit még szerelni sem kell, egy vezetéket viszel bármelyik gyújtáskábelhez, rácsíptetet kívülről (indukciós adó) bekötöd 12V-ra, világítás, miegymás, és készen is van...
Nekem külön gondot jelentett volna a 3 hengerhez illesztés.
Mit is írtatok még? Ja igen beragadt mosó. Nagy fax volt a srác, attól hogy vizes leszek és kiszálltam volna és rácsaptam volna a jó nagy randa piros STOP gombra az automata dobozkáján (ahova a kártyát teszed).
Nekem 1x ilyesmi volt, elakadt az alvázmosó persze pont a moci felett, és nem akartam ronggyááztatni a kocsit.
Igaz hogy azt ott nem tudták visszatolni, de ingyér' volt a mosás, és mentem (máshol) egy full teljes kört még1x.
Sajna megtörtem a gépet:-(((
Rátolattam egy nagy kőre, a lökhárító alja lepattant és összekarcolódott (de nem tört) és elrepedt a hátsó lámpabúra. Fém nem sérült:-))
Hol lehetne (occsóér') lámpabúrát meg olyan műanyag bisz-baszokat kapni, amivel vissza lehetne pattintani a lökhárító alját?
Tényleg szép a járgányod, szerintem azért nem halmoznak el dicséretekkel, mert az idelátogatók számára ez már egy megszokott látvány (max. más-más színben). :-))
A muszerfal kivetelet tegnap irtam le. A 2 v 3 izzo cserejehez nem kell tul sok esz, kek szinu izzot kapsz a tuningboltokban vagy csinalhatsz magadnak is, a tesco gazdasagos kek izzo par uzemora utan bezoldul, olyat ne vegyel. A nagyobb jatek a kapcsolok es a futesbox "szinezese", a futesboxnal cserelni kell a muanyag rajzot. Minden ilyen kacat kiszedheto, szetszedheto, minimalis kezugyesseg, nehany alapveto szerszam segitsegevel (forrasztopaka, csavarhuzok, stb)
Bovebben: Nem vagyok egy nagy autoszerelo tipus. Ugyhogy majd korulszaglaszom meg a temaban. Masreszrol: ugye attol, hogy kicserelem a muszerfal vilagitasat, meg nem ugrik a gari?! :-o Komolyan kerdezem, mert ugye ez nem egy olyan csere, mint mondjuk az index-izzo csereje... Vagy megis?! :-)
:))))))))))))))))
Örömmel konstatálom, hogy nagyon fotogén a geppa:))
Mindjá' kiszaladok és megnézem, hogy a képen, vagy live vagányabb, mer' nehéz eldöntenem:))
:))))))))))))))))
Napfénytetős hozzászólásommal kapcsolatban nincs valakinek re-AKCIÓja??
@Agi521!
Köszi a képeket, már megcsodáltam!
...mail majd megy!
Köszi.
Egyébként tényleg nyomott a piac, a tavalyi év végén őrült mennyiségű használt autót hoztak be (jan.1-től ugye nem jöhet be 6 évnél öregebb), és ezek forgalomba helyezése március végéig bezárólag történt meg a bürokrácia szűk kapacitása miatt.
Tehát most áprilisban került piacra rengeteg olcsóbb árfekvésű autó, és így aztán tényleg nem könnyű eladni a Swiftet.
Ja és a Suzuki reklám is odatesz a kifutott Swift-nek ("ideje másképp gondolni a Suzukira..."), mert kicsit olyan a hangzása, mintha ezt sugallná: "jójó eddig szart csináltunk, de most már jót... ha azt nem is, de ezt már vegyétek!"
Sziasztok!
Az eladó(6272-es) gépsárkányt néztem én is.
Testszett IS.
Országútra IS.
Melegbe IS.
Nos.A répát félretéve ,én is valami hasonlót szeretnék max 1,3M-ig.
De még nem akadtam rá.
Most istt állok autó nélkül.A kocsimat én is eladtam.
Nem tudok 1xrűen találni valami bődületes gépet.
Gratula, nagyon örülhetsz hogy sikerült ennyiért eladnod. Hihetetlen nehéz autót eladni manapság, suzukit pláne. Nekem egy 96-os 1.3-ast 67eKm-rel szervízkönyvvel,megkímélten,új gumikkal,cd-vel nem sikerült 850-ért eladnom múltkor mikor pénzszűkében voltam. Már nem is árulom, mert nevetséges mit kapok ezen az áron a piacon, és nem viszik el még ennyiért sem. 750-et kínált érte egy nepper. :(
cs_geza köszi az infót a fordszámmérőről, majd összejárom a bontókat. Ja és még valami rendes kormányt milyen áron lehet szerezni (nekem az a gagyi ívelt fapad kormány van) és mennyire bonyolult az átszerelés? Haver 94-es 1.6-osában van sirály háromküllős lufis kormány. Ha van valakinek egy hasonló eladó ne kíméljen.
teny, hogy egy jol felszerelt modell volt,szinte mindenki az arat sokalta szvsz. vegul 1.450-ert adtad el, ha jol ertem -gratula.Gezanak meg valszeg ennyi lett volna ra.
A 6272 hozzászólásomban jelzett kocsit eladtam.
Kicsit fura, hogy a nagyszerű felszereltségű és állapotú kocsit a topicból csak cs_geza nézte meg, ő is csak egy vicc-kategóriás 1,2 millás ajánlatot tett :( (vagy ennyire lámának néztem ki??? na mindegy). Príma kis autó volt, biztos nem bánja meg a vevő.
Amúgy ennél majd negyed millióval többért vitték el, úgyhogy a kifogástalan állapotú jól felszerelt Buzukik bizony eladhatók, csak ki kell várni...
No azért még nosztalgiázni vissza-vissza nézek a topicba, mert a hangulat jó, ami kevés topicra mondható el. Mostantól más gyár gépét hajtom, de a Suzuki Swiftet a maga határain belül nagyon becsülöm, korrekt gép, akárki akármit is mond rá.
Mindenkinek üdv, és mindenekfelett balesetmentes közlekedést kívánok!
ÉN abban "bízom", hogy megbukik az IGNIS (bocs mindenkitől) és esetleg újra lesz Swift, csak a korhoz illő minőségben (értsd kisebb illesztési hézagok, kicsivel szebb anyagok, stb).
Én a mostani kocsim helyett (1.3GLS +ABS+légszák) szívesen vettem volna egy formára ugyanilyet némi pénztöbblettel, de modernebb technikával. De szerintem az Ignis még csúnya is, úgyanúgy, mint a többi ilyen egyterű-demégsem-magas-demégsem-kisbusz-demégsem autó.
Bár szerintem 99,9%, hogy Swift nem lesz többé, még akkor sem, ha az Ignis bukik, pedig én megvétel után annyira beleszerettem, hogy ilyet akartam legközelebb is:(
Nem az volt a célom, hogy a kifutó modell árát hasonlítsam egy frissen bevezetettéhez. Az alapeset a következö. Új autót szeretnék, amiben kényelmesen elférek családostól. Rá bírnék szánni hitellel együtt max 3 millió Ft-ot, és keresem a megfelelö választást. Nem érdekel, hogy 13 vagy 15 mp alatt van 100-on, vagy hogy a motor VVT vagy 16V. Ugyanazért a pénzért, mikor érzem magam jobban a vásárolt autóban. Ebben a saját szempontok szerinti összehasonlításban alul maradt az Ignis... És szerintem nem vagyok egyedül, aki hasonlóan gondolkodik.
Egyébként annak ellenére alul maradt, hogy némi elönnyel indult, mert valszeg a Suzukinál számítanák be legjobban a swiftemet, és szívesen vennék újra suzukit a szervízben kiépített kapcsolataim miatt is, de még ezzel együtt sem veszek Ignist.
Aze' ne hasolliccsuk egy kifuto modell arat, arkepzesi modjat, kedvezmenyeit stb. egy uj, epp bevezetesre kerulo modellehez! Raadasul nem is egy kategoria. Abban viszont szerintem is igazad van h ez az ar kicsit sok erte, de opelert se adnek ennyit. Illetve abban is igazad van, h ezert a penzert valogat6 az ember sokminden kozt, tehat nem lesz egyertelmuen az ignis az uj nepauto, mint volt a swift eddig.
Elindultam asszonykámmal a hétvégén, hogy megtekintjük ezt az Ignist, és ha a méret (csomagtartó föleg) nagyobb valamivel, mint a kis 5 ajtós Swiftünkké, akkor lecseréljük a verdát. Felnyitottam a mi kis "drágánknak" a csomagtartóját, és arra a következtetésre jutottam, hogy a csomagtartó miatt nem veszek Ignist. Gondoltam, majd talán a menettulajdonságok. Felkapaszkodtam a pilótahelyre, és elinduláskor már éreztem, hogy tetszik az új motor. Aztán 90 körül érdekes hangra figyeltem, mintha valaki fütyülne odakint... Mondom a csókának (értékesítő srác), hogy vajh' mi lehet ez a hang. Aszongya a tetösín hangja. Aztán tovább léptem neki, és 120-nál a kocsi nekiállt sétálni jobbra-ballra, és ezt a sétát ölég nehezen lehetett korrigálni az Ignis szervós kormányával. Hozzátenném, hogy nem ez az elsö szervós kocsi, amit vezetek, tehát nem azért esett nehezemre a korrigálás, mert balfasz vagyok, hanem mert egyszerüen túl direktnek éreztem a kormányzást. Mindegy, mondom, ha normális árat mondanak a kis Swiftért, még lehet a cseréböl valami. Ekkor még az Ignis árát sem tudtam. A meghirdetett emelt összegü Swift beszámításból nem lett semmi. A kifogás a kocsimmal kapcsolatban az volt, hogy sok rajta a KÖFELVERÖDÉS!!!!! Mondom a csókának, hogy tán úgy köllött vóna lefújni a verdát, hogy az elsö kö ne verje le a festéket. (Egyébként télleg van rajt néhány könyom, de nem vészes)
A meghirdetett kamatmentes hitel sem egészen úgy müködött Suzukiéknál, mint ahogyan a szórólapokon megjelent. (Zalaegerszeg)
Ekkorra jutottam el oda, hogy meg mertem kérdezni, mennyibe is kerülne nekem az új Ignis. (klíma+2légzsák+...) Aszongya a csóka :2.680.000...
Mondom neki, kicsit sok, mondjuk adják pl a klímát ajándékba, de szerintük ezt gyorsan verjem ki a fejemböl... ...és valaki soknak találja ezért a tökéletes autóért a kettömillióhétszázezer forintot, akkor az ne vegyen Suzukit. Na mondom szép, a végére még le is csóringereztek...
Hirtelen felindulásomban felkerestem a helyi opel kereskedést (csakis kíváncsiságból) és utánajártam a dolgoknak. 2.800.000 Ft-ért megegyeztünk a sráccal : 1.4 Astra Viva + Viva plusz csomag (klíma, el.abl., központi zár, 2 légzsák), a héten kell a végleges választ megadnom. Csak összehasonlításként a csomagtartója nagyobb az Ignisnél, kényelmesebb az Ignisnél, alig drágább az Ignisnél, a havi Cascoja alig több a Swifténél, és még az Ignis Cascójáról sehol sem tudtak tájékoztatni.
...->> Ezen tényekböl következik, hogy Ignisem valszeg a büdös életben nem lesz, és valszeg sokan gondolkodnak hozzám hasonlóan. Elég érdekesnek tartom, hogy egy hazai gyártású autó nincs árelönyben egy külföldi gyárátsú autóval szemben. A versenytársakat sokáig lehetne sorolni, de szerintem mindenki tisztában van ezekkel a dolgokkal. Az évenként 20-25 ezer értékesített Suzuki már a múlté. Lehet, hogy új topikok vannak kilátásban???
-A kALOSOS egy külön állatfaj
-A cORSÁS egy külön állatfaj
-A fIESTÁS egy külön állatfaj
-A pUNTÓS egy külön állatfaj
...
Ja es ha mar kinn van a muszeregyseg, erdemes az osszes izzot, de legalabbis a nagy muszerfalvilagitokat, es az olaj, valamint a toltesellenorzo izzojat kicserelni. Az ordog sosem alszik...
Elballag az ember kolke egy autobontoba, vesz egy fordulatszammeros muszeregyseget, orul h megszabadult 10-12k-tol, hazaballag, lekapja a kormanyt (igyexik nem orrbavagni magat a kormannyal), a muszerfalboritast, muszerfal rogzito csavarokat, a valtobol a rugos rogzites oldasa utan kiveszi a spiralt, elore huzza a muszerfalat, heves karomkodasok es a kis kezu japanok emlegetese mellett lekoti a 3 kabelcsatlakozot es a km-spiralt. Vissza uez forditva.
Meg egy aprosag: ha a muszerfalhoz nem jar megvilagito izzo foglalat + zold koton, azt kerni kell a bontoban, a nem fordulatszammerosben ui csak ketto van, a fordulatszammerosben meg 3.
Ha megszerzed az eszkozt, segitek beszerelni, csak ki kell hozza jonnod Erdre.
Az utólagos fordulatszámmérő beépítősről tudnál valamit írni nekem? Mekkora költséggel oldható meg, a műszer hová lesz beépítve a gépbe ilyesmiket. kösz
Köszönöm!
De hogyan lehet, megállapítani, hogy azt valami összekarcolta, vagy repedések. Egyébként elég sűrű 5-10mm-enként van, és bár nem nagyon látszik, csak viszonylag közelről (mosás után vettem észre, amikor megszáradt a tető), de engem nagyon idegesít.
Belejátszhat az is, hogy ez életem első új kocsija, és tulképpen az első, ami már autónak nevezhető, és így eléggé haklis vagyok rá. Meg előreláthatóan vagy 10 évig nem lesz pénzem másikra. Ez van, meg a méreg, azért vettem új kocsit, hogy sokáig ne legyen vele bajom, és ne keljen szerelőhöz rohangálni vele álandóan.:-(
Nem lehet gépi mosás, mert csak egyszer volt, és utána nem láttam rajta ilyent, most kézi mosóban mostam.
Mi az a FVF?
Sajnos oda nem tudom vinni ahol vettem, mert az kb. 170 km-re van tőlem.
Erroljuteszembe: a multkor allok sorba a Vaci uti Esso szekhaz automosojanal (full automata, nincs kezelo szemelyzet), az elottem levo ficko beall, elkezdi mosni a gep, majd a kefe megall a kocsi tetejen. A ficko dudal mint az eszement, kb 15-20 perc alatt elo is kerul egy kutas srac, nagy nehezen leallitja a gepet. Igen szep lehetett a kocsi teteje azon a szakaszon, ahol megallt a gep....
Korábban írtátok, hogy a swift-ek festése nem a legjobb. Sajnos most azt hiszem hasonló szituba kerültem.
A fél éves ezüst színű kocsim tetején rengeteg párhuzamos vonalat találtam mosás után (mikor koszos volt, nem figyeltem). Teljesen lelonbozódtam, hogy mi a fene karcolhatta így össze, de ahogy alaposabban néztem, feltünt, hogy nem olyanok mintha karcolások lennének, vannak köztük szép ívesek is, de nincsen bennük cik- cak, a mélységük is egyenletes, csak a lakrétegen van, elég hosszúak (30-40 cm-es ek is vannak), nekem inkább úgy tűnik mintha a lakkozás repedezezz volna meg. Remélem nem tévedek. Ja és szinte csak a tetején van, ha karcolás lenne, akkor az ajtók tetején is kellene lenniük, de ott nincs.
Szerintetek mi a teendő? Kihez fordúljak, hogy bíztosan megmondják, mi az oka? Vagy vigyem rögtön egy márkakereskedésbe és reklamáljak?
Valahol visszafele, ugy 2 honapon belul. ;)
Roviden: '95 oszi, csaladon beluli ujkora ota, en hasznalom 99 osze ota, garazsos, piros, 102 ekm, eredetileg GA, azota fordulatszammero, elektromos ablak, hatso kodlampa, hatsoablakfutes, hatso ablaktorlo kerult bele (gyari alkatreszekbol). A central ~20-25 eft (gyari alkatreszekkel), ha megegyezunk, beszerelem neked. 4 telo cserelve 80k-nal, injektor csere ~95k-nal, mas gondja nem volt. Serulesei: bal elso sarvedo (cserelve), jobb hatso sarvedo es csomagtarto (javitva), ezen kivul a pesti autok velejaroi, parkolasi nyomok rajta itt-ott (lokharitok karcosak, ajto ranyitasi karcolasok itt-ott). Komoly serulese, karambolja nem volt. Ja, frissen: jobb lampa-es indexbura-csere (mindketto be volt repedve, valszeg kavics). Friss futomu- es motorbeallitas. Muszaki augusztus vegeig. Teli gumi es felni szett, holanc, nyari gumik a 2. szezont futjak.
Napi hasznalatban van, ha meg akarod nezni, megtalalsz a Margit-hid budai vegenel. Nekem is idealis lenne a nyari eladas, ha megegyezunk, legalabb addig megtalalom az utodjat.
Csak azert ide irok mert ugy erzem itt vannak a legilletekesebb emberek ezen temaban, miszerint:
Tervezem egy Suzuki vasarlasat kb julius kozepere, hogy minel olcsobbol jojjon ki 1.0ra gondoltam es felszereltsegnek eleg lenne egy taviranyitos kpontizar es 5ajto..kb ennyi velemenyeket es esetlegesen arajanlatokat varok..max 800eHUF
Akik le akarjak cserelni swiftjuket IGNISre rajta hat juliusra meg talan klima is lesz az uj modellben...
Joc