Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38178

Szai!

A Modell&Hobby tud alkatrészt rendelni Neked a PIKO-tól.

Előzmény: Gysev V43 335 (38175)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38177

 

Már nagyon régen írom, hogy a PIKO (Hobby, Expert, Classic, stb.) modellekbe - az egy Desiro kivételével - beszerelt motorok értéke erősen közelít a 0-hoz, csak sajnos alulról...:-( A két kép, azt hiszem önmagáért beszél, ez konkrétan egy 8 hónapig üzemelt E93-asban volt, vagyis nem egy Taurusban, ami 50-60Euro... Ezek konkrétan pont olyan motorok, amik a Sárkány Centerben kapható elemes játékokban vannak, drága esetben egy ezres egy ilyen elemes kütyü. Csak ezeket nem 3V-ra, hanem 12-re tekercselik meg. Sajnos javíthatatlanok valóban, a képeken látni, hogy miért. A kefe cserélhetetlen, meg minek is, amikor a gyártási technológia miatt a keferugók nyomóerejét nem lehet ellenőrizni, és ilyen szép árkot ásnak a kommutátorba. cseremotor nincs, a kis Bühlerrel lehetne helyettesíteni, csak ennek a gyártását beszüntette a Bühler. Gyíártól kell kérni cseredarabot. Ez van. Olcsó hús és híg lé esete forog fenn. enm azért olcsóbb a PIKO, mert Kínában gyártatják, hanem azért, mert a műszaki tartalma a fele más gyártókénak.

Előzmény: benbe (38174)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38176

Keresd meg HOTotyát, ő a nagy hajtásfelújító, biztos tud segíteni (ne rémisszen meg a HO! :-))!

Előzmény: Gysev V43 335 (38175)
Gysev V43 335 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38175

Az öregek szerint a motorok nem javíthatóak, mert ha egyszer elkopnak, akkor már menthetetlen a dolog. A mozdonyok igen sokat futnak, lévén, hogy 2 db igen nagy TT-s terepasztal található a helyiségben. Mechanikailag a mozdonyok rendben vannak. Az áramfelvétellel nem tudom mire célzol. A 2 asztal analóg rendszerű, és tapasztalt modellezők által lettek építve.

 

Én annyira nem vagyok a TT-ben jártas, főleg a Taurusokban nem, mert nekem nem volt. Ilyen motort hol lehet kapni? Ha elérhetőséget, vagy linket tudsz írni, az még jobb lenne.  

Előzmény: benbe (38174)
benbe Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38174

A PIKO-tól is tudsz rendelni, de ez a motor közforgalomban is megvehető, kérdés, mennyivel olcsóbb. Hogy tudott kilenc mozdony motorja tönkremenni? Mennyit futnak ezek és milyen terheléssel? Biztosan jó az áramellátási rendszeretek? Egyáltalán mi a motorok hibája, nem javíthatóak?

Előzmény: Gysev V43 335 (38173)
Gysev V43 335 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38173

Sziasztok! 

 

Segítségre lenne szükségem: 

 

A klubbunknak a TT-s Taurusai közül több darab (8-9 db) mozdony áll a polcban motorhiba miatt. A kérdésem, hogy motort hol lehet hozzájuk kapni? Vagy esetleg más gyártó által kiadott motor, jó-e hozzájuk, mindenféle átépítés nélkül? Szeretnénk a mozdonyokat újra üzembe helyezni, ám ehhez új motorokra lenne szükségünk.  

karpathia Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38172

Eladó TT mozdony öntetek  megvehetők holnap a Lángbőrzén vagy postazássa. 2500Ft/db

Elérhetőségem: karpathiamodel@azet.sk

Battila51 Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38171

Üdv!

Eladó szili fémkasztni írányváltó ledes villágitással NEM kuplunfoglalattal,ára 23000Ft.

Váltógyártó Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38170

Hi All!

Elkészült egy 45 fokos átszelés:

 

 

Bővebben:

 

Facebook album

karpathia Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38169

Eladó öszerakhatós TT vagonok. Érdeklődni ezen a címen: karpathiamodel@azet.sk

Átvehetők most szombaton a Lángbőrzén vagy esetleg postán is.

MTTP Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38168

Egy kis útibeszámoló a lößnitzi vásárról: http://mastertape.freeweb.hu/blog.htm

Battila51 Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38167

Üdv. Mindenkinek!

Eladó egy gigant ára 30.000Ft.

Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38166

Sziasztok Urak!

Ismét megjelent egy új írás az oldalamon, bővebben: Link

Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.08.31 0 0 38165

Urak!

Ismét megjelent egy irományom a saját oldalamon, akit érdekel: http://fűtőház.hu/b-e-v-jarmupark/tehervagonok/item/61-zeuke-159-54-nyitott-teherkocsi

 
Mostantól újításként a cikkekhez készülő nagy felbontású nyers fotóanyag megtekinthető a Flicker oldalamon is: http://www.flickr.com/photos/101053954@N05/sets/


Illetve változatlanul a Facebook-on is megtaláltok: https://www.facebook.com/pages/F%C5%B1t%C5%91h%C3%A1z/446761962057674
, itt lehet lájkolni

U.i.: Ha valaki rendelkezik a cikkben szereplő felesleges darabbal, kérem jelezze.

MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38164

Jah kérem a csecsemőknek, vagy az újrakezdőknek minden vicc új. És bár úgy szól a mondás, hogy minden út Rómába vezet, sajnos jelen topik egykori, és a méret szempontjából igen fontos törzsközönsége kiűzetett a paradicsomból, így az érdemi diskurzus sajnos nem iTT folyhat.

Persze a TT méret iránt maximálisan elkötelezettek, így Csíkos is és még sokan mások azért visszajárnak megvédeni a méret becsületét.:-)

Előzmény: tatumadar (38161)
Mk48 2024 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38163

Okés!

Előzmény: tatumadar (38162)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38162

Szerét ejtjük, de nem itt :P

Előzmény: Mk48 2024 (38159)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38161

Há' vannak itt emberek, akik nem csak a saját, hanem mások állományának gyarapításáért is felelnek :) Örömteli volna, ha valahol-valamikor személyesen is össze tudnánk futni. Sokat olvastalak és sokat hallottam is Rólad, így már régóta tervben van amúgy is. Vagy MTTP-nk mesél Neked, hogy négy év kihagyás után milyen módon szeretnék visszakanyarodni kicsit a TT-hez ;)

Előzmény: Törölt nick (38154)
AntalffyAkos Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38160

Üdv! "Profilváltás" miatt eladnám eddig összegyűjtögetett U profilos sínanyagomat. Gyakorlatilag minden van: Egyenes és íves sínek különböző méretben, betápsínek, megszakítósínek, ütközőbakok, kocsileakasztók, balos jobbos váltók, angol váltók, ütközőbakok.  A sínek javarész szép fényesek, váltók szépen működnek. Van köztük pár dobozos is, amelyek még soha nem voltak beépítve. Érdeklődni e-mailben.

Mk48 2024 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38159

Egy kicsit bővebben is kifejthetnéd ezt a Gags témát és nem csak utalgatva! :D

Előzmény: SÜNÖCSKe (38158)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38158

Pedig még utaltam is rá...! Gags... :)

Előzmény: MTTP (38155)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38157

Rendben, akkor megnyugodtam :D

 

Jah igen! Hogy reagáljak arra is, hogy van a műhelyedben Br 110 alkatrész. Belülről nincs benne semmi eltörve, viszonylag kímélt belülről. Szénkefék szinte vadi újak, a többi fogaskeréknek nincs baja, valószínűleg csak a girbe-gurba U profilos sín miatt tűnik úgy, mintha billegne, rendes flexi vágányon a korához képest szépen futna.

Előzmény: MTTP (38156)
MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38156

Egyáltalán nem volt itt harag. Véleménykülönbség akad mindenhol, amit igyekszünk kulturált, európai módon kezelni.

Előzmény: Törölt nick (38153)
MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38155

Időközben kiderült, hogy nagyon is egy csapatban focizik iTT mindenki, de mivel az IRL szent, ezért mindenki saját döntése alapján fedheti fel magát.:-)

Ettől függetlenül a modellek kenésével kapcsolatosan vannak eltérő vélemények, a napi gyakorlatból eredető tapasztalatokat érdemes megosztani és esetenként megfogadni.

Béke van. 

Előzmény: Törölt nick (38154)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38154

"Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom..."

 

Mire???

Most hoztak be egy OFF méretű Liliput motort. Tulaj elmondása szerint a gőzöst használtan vette, de láthatóan új állapotban van a modell. Nem láttam, csak a motor landolt a műhelyben, mert előbb szaga volt, aztán meg nem ment. Gondolom eladás előtt nepperkém alaposan kivaxolta a gőzöst kívül-belül, hogy örüljön a vevő, hogy "jajdeszép", meg "milyencsendes"...

 

Eredménye: kefecsere, mert a "vax", akármi is volt, beette magát a motorba. A zsíros/olajos por lefogta a keferugókat is, meg az egyik kefe hosszában ketté is volt törve. A kommutátor légrései teljesen el voltak tömődve olajos kefeporral, abszolút zárlatban volt mindenki mindenkivel. Szerencsére a motor nem égett le, és a szinterbronz csapágyak is megúszták. Nehezen tudtam volna a Bachmann Europe-nak beadni, hogy garanciális a motor...

 

A mihez tartás végett: én egy jókora injekciós fecskendővel szoktam kenni a modellek mechanikáját. Mondjuk nem akkorával, amivel a lovakat oltották be 100 éve:-) De nekem elég 3-4 hetente egy kb másfél "fityfasz méretű ROCO" zsírmennyiséget utántölteni, pedig napi 10-12 órában dolgozik a műhely. Ha Te két hét alatt elnyomkodod, akkor két dolgot nem szívesen csinálnék:

1: utánad takarítani egy modellt,

2: a pályádat lepucolni attól a termérdek kiverődött, porral kevert kenőanyagtól, ami a mozdonyaidból kijön.

Azért egy mozdony, még egy H0-s Big Boy sem kéri, hogy úgy kenjük a mechanikát, mint  a zsíroskenyeret!:-)

 

Gábor barátomnak igaza van az előző szösszenetében.

Előzmény: tatumadar (38151)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.28 -1 0 38153

Huhh most remélem azért nem keltettem haragot senki szívében, mert megosztottam veletek, hogy mivel kentem le a homokban való tologatástól megóvott kis mozdonykát hisz ezért vettem meg, másrészt meg azért mert egy Br 110 mégis csak egy Br 110 :D Azért kentem azzal a zsírral, mert nekem azt javasolták.

Előzmény: MTTP (38149)
MTTP Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38152

Semmi gond. Tényleg. Gags! :-)

Nekem a Tillig zsír tökéletesen megfelel a célra.

A fogyása meg benne van az árban.

Előzmény: tatumadar (38151)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38151

Ne érts félre, sem letámadni, sem megsérteni nem akartalak, pláne nem felbolygatni a topikot! Pusztán eszmecserét szerettem volna folytatni egy általam megfelelőnek vélt eljárásról, de csak annyit tudtam meg Tőletek, hogy _talán_ az az anyag rossz, amit évek óta használok. Étolajjal lekent modell… ööö, igen… vakartam már ki étolajat levédénegyvenezett kasztnijú T334-esből. Utána napokig nem tudtam aludni…

 

Nem akartam otrombán reagálni, de a gyártók támogatása nálam egy kissé fordított irányban műküdik, ugye :) Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom, ha éppen olyan a helyzet. Ezért kérdeztem, hogy van-e valami márkalájt, ipari kiszereléses anyag, ami nem szilikonzsír, de nem is ÁFOR csapágyzsír.

 

Egyébként meg: Gags :)

Előzmény: MTTP (38149)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38150

Gondoljatok mindketten a TT-s Gags kocsira, hátha lenyugosznak a kedélyek! ;)

 

/Én szóltam! :D/

Előzmény: MTTP (38149)
MTTP Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38149

Hmm. Sajnos a kesztyüt nem szoktam lent hagyni, de azért meglep, hogy ilyen hangvétel lett úrrá egykor szeretett topikunkon.:-(

Nem fogok vegyészkedni és nem is várom el senkitől, csupán a tapasztalat beszél belőlünk (Csíkosból és belőlem is), amikor az újító kedvű modell-reparátorok után kell rendbe tenni a mozdonyokat. Hogy milyen az összetétele az általad emlegetett szilikonzsírnak, nem tudom, de az biztos, hogy nem egy, rossz anyaggal kent modell landolt mindkettőnk műhelyében. (beazonosíthatatlan, erősen viszkózus anyagok, vagy netán étolaj...!!!) Nem véletlen, hogy a gyártók  és ezáltal a szervizek is miért ajánlanak csak egy szűk körből kenésre alkalmas zsírokat. A javítandó modellek sokasága mellett sajnos nincs idő egy-egy újnak vélt anyag tesztelésére, mert inkább a célszerűség vezérel minket, meg az, hogy a kuncsaft valóban elégedett legyen a végeredménnyel és ne hozza vissza a javított, tmk-zott, tisztított, kent modellt fél éven belül. Szerencsére nem is hozzák vissza, így azért mégsem lehet rossz a hagyományos(abb) anyagokkal történő zsirzás...

Persze elfogadom az érveidet, hiszen ez áll a bemutatkozásodban: "Ha az ember nem követ el hibákat, nem is tanul belőlük!". Saját modellen, saját költségre lehet próbálkozni, de mindezt üzemszerűen kicsit problematikus véghez vinni.

A gyártók támogatása replikád kicsit otrombára sikeredett, de azért biztos vagyok benne, hogy ha kicsit hátrébb rántod az agaraidat, még mindkettőnk és a köz számára is építő diskurzusba kezdhetnénk...:-)

Előzmény: tatumadar (38148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!