Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38181

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a PIKO-ban eredetileg Mabuchi van (vagy a klónja, vagya mai épp van). Én nem kísérleteznék más motorral a gyárin kívül, mert a lendítősúlyt is át kell(ene) szerelni. Persze, meg lehet csinálni a motorcserét, de az sajnos nem csak a motor ára lesz.

Előzmény: MTTP (38179)
MTTP Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38180

Jobb, ha szakszervízben intézi, mert a nagykernél sem mindig az rendelődik meg, amire valójában szükség van. Volt már ilyen, emlékezz rá.:-/

Bár egyszerűbb a beépítése, de ilyenkor szoktak általában elveszni a kardánok, a schaft tetők és az ütközők.

Szóval javasolt út: vagy te, vagy én.

:-)

Előzmény: Törölt nick (38178)
MTTP Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38179

TT-s Tauruszokban rendszeresen cserélünk motort a két budapesti modellszervízben: Csíkosnál és nálam.

Keress meg, cikkszám alapján berendeljük a motort, aminek az ára 13,65 eur. Ezt itthon nagyjából 330-cal szorzza a nagyker.

Ez a legbiztosabb és a modell szempontjából a legjobb megoldás.

Létezik olcsóbb út is, ha Motraxx, vagy Mabuchi motort kérünk bele, ezek általában 1500 ft környékén berendelhetők a Conrad-tól.

Mindenképp javaslom, hogy keress meg, vagy a témát vesd fel a másik TT-s fórumon!

Üdv:

Mt

Előzmény: Gysev V43 335 (38173)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38178

Szai!

A Modell&Hobby tud alkatrészt rendelni Neked a PIKO-tól.

Előzmény: Gysev V43 335 (38175)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38177

 

Már nagyon régen írom, hogy a PIKO (Hobby, Expert, Classic, stb.) modellekbe - az egy Desiro kivételével - beszerelt motorok értéke erősen közelít a 0-hoz, csak sajnos alulról...:-( A két kép, azt hiszem önmagáért beszél, ez konkrétan egy 8 hónapig üzemelt E93-asban volt, vagyis nem egy Taurusban, ami 50-60Euro... Ezek konkrétan pont olyan motorok, amik a Sárkány Centerben kapható elemes játékokban vannak, drága esetben egy ezres egy ilyen elemes kütyü. Csak ezeket nem 3V-ra, hanem 12-re tekercselik meg. Sajnos javíthatatlanok valóban, a képeken látni, hogy miért. A kefe cserélhetetlen, meg minek is, amikor a gyártási technológia miatt a keferugók nyomóerejét nem lehet ellenőrizni, és ilyen szép árkot ásnak a kommutátorba. cseremotor nincs, a kis Bühlerrel lehetne helyettesíteni, csak ennek a gyártását beszüntette a Bühler. Gyíártól kell kérni cseredarabot. Ez van. Olcsó hús és híg lé esete forog fenn. enm azért olcsóbb a PIKO, mert Kínában gyártatják, hanem azért, mert a műszaki tartalma a fele más gyártókénak.

Előzmény: benbe (38174)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38176

Keresd meg HOTotyát, ő a nagy hajtásfelújító, biztos tud segíteni (ne rémisszen meg a HO! :-))!

Előzmény: Gysev V43 335 (38175)
Gysev V43 335 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38175

Az öregek szerint a motorok nem javíthatóak, mert ha egyszer elkopnak, akkor már menthetetlen a dolog. A mozdonyok igen sokat futnak, lévén, hogy 2 db igen nagy TT-s terepasztal található a helyiségben. Mechanikailag a mozdonyok rendben vannak. Az áramfelvétellel nem tudom mire célzol. A 2 asztal analóg rendszerű, és tapasztalt modellezők által lettek építve.

 

Én annyira nem vagyok a TT-ben jártas, főleg a Taurusokban nem, mert nekem nem volt. Ilyen motort hol lehet kapni? Ha elérhetőséget, vagy linket tudsz írni, az még jobb lenne.  

Előzmény: benbe (38174)
benbe Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38174

A PIKO-tól is tudsz rendelni, de ez a motor közforgalomban is megvehető, kérdés, mennyivel olcsóbb. Hogy tudott kilenc mozdony motorja tönkremenni? Mennyit futnak ezek és milyen terheléssel? Biztosan jó az áramellátási rendszeretek? Egyáltalán mi a motorok hibája, nem javíthatóak?

Előzmény: Gysev V43 335 (38173)
Gysev V43 335 Creative Commons License 2013.09.07 0 0 38173

Sziasztok! 

 

Segítségre lenne szükségem: 

 

A klubbunknak a TT-s Taurusai közül több darab (8-9 db) mozdony áll a polcban motorhiba miatt. A kérdésem, hogy motort hol lehet hozzájuk kapni? Vagy esetleg más gyártó által kiadott motor, jó-e hozzájuk, mindenféle átépítés nélkül? Szeretnénk a mozdonyokat újra üzembe helyezni, ám ehhez új motorokra lenne szükségünk.  

karpathia Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38172

Eladó TT mozdony öntetek  megvehetők holnap a Lángbőrzén vagy postazássa. 2500Ft/db

Elérhetőségem: karpathiamodel@azet.sk

Battila51 Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38171

Üdv!

Eladó szili fémkasztni írányváltó ledes villágitással NEM kuplunfoglalattal,ára 23000Ft.

Váltógyártó Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38170

Hi All!

Elkészült egy 45 fokos átszelés:

 

 

Bővebben:

 

Facebook album

karpathia Creative Commons License 2013.09.06 0 0 38169

Eladó öszerakhatós TT vagonok. Érdeklődni ezen a címen: karpathiamodel@azet.sk

Átvehetők most szombaton a Lángbőrzén vagy esetleg postán is.

MTTP Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38168

Egy kis útibeszámoló a lößnitzi vásárról: http://mastertape.freeweb.hu/blog.htm

Battila51 Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38167

Üdv. Mindenkinek!

Eladó egy gigant ára 30.000Ft.

Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.09.03 0 0 38166

Sziasztok Urak!

Ismét megjelent egy új írás az oldalamon, bővebben: Link

Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.08.31 0 0 38165

Urak!

Ismét megjelent egy irományom a saját oldalamon, akit érdekel: http://fűtőház.hu/b-e-v-jarmupark/tehervagonok/item/61-zeuke-159-54-nyitott-teherkocsi

 
Mostantól újításként a cikkekhez készülő nagy felbontású nyers fotóanyag megtekinthető a Flicker oldalamon is: http://www.flickr.com/photos/101053954@N05/sets/


Illetve változatlanul a Facebook-on is megtaláltok: https://www.facebook.com/pages/F%C5%B1t%C5%91h%C3%A1z/446761962057674
, itt lehet lájkolni

U.i.: Ha valaki rendelkezik a cikkben szereplő felesleges darabbal, kérem jelezze.

MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38164

Jah kérem a csecsemőknek, vagy az újrakezdőknek minden vicc új. És bár úgy szól a mondás, hogy minden út Rómába vezet, sajnos jelen topik egykori, és a méret szempontjából igen fontos törzsközönsége kiűzetett a paradicsomból, így az érdemi diskurzus sajnos nem iTT folyhat.

Persze a TT méret iránt maximálisan elkötelezettek, így Csíkos is és még sokan mások azért visszajárnak megvédeni a méret becsületét.:-)

Előzmény: tatumadar (38161)
Mk48 2024 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38163

Okés!

Előzmény: tatumadar (38162)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38162

Szerét ejtjük, de nem itt :P

Előzmény: Mk48 2024 (38159)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38161

Há' vannak itt emberek, akik nem csak a saját, hanem mások állományának gyarapításáért is felelnek :) Örömteli volna, ha valahol-valamikor személyesen is össze tudnánk futni. Sokat olvastalak és sokat hallottam is Rólad, így már régóta tervben van amúgy is. Vagy MTTP-nk mesél Neked, hogy négy év kihagyás után milyen módon szeretnék visszakanyarodni kicsit a TT-hez ;)

Előzmény: Törölt nick (38154)
AntalffyAkos Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38160

Üdv! "Profilváltás" miatt eladnám eddig összegyűjtögetett U profilos sínanyagomat. Gyakorlatilag minden van: Egyenes és íves sínek különböző méretben, betápsínek, megszakítósínek, ütközőbakok, kocsileakasztók, balos jobbos váltók, angol váltók, ütközőbakok.  A sínek javarész szép fényesek, váltók szépen működnek. Van köztük pár dobozos is, amelyek még soha nem voltak beépítve. Érdeklődni e-mailben.

Mk48 2024 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38159

Egy kicsit bővebben is kifejthetnéd ezt a Gags témát és nem csak utalgatva! :D

Előzmény: SÜNÖCSKe (38158)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38158

Pedig még utaltam is rá...! Gags... :)

Előzmény: MTTP (38155)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38157

Rendben, akkor megnyugodtam :D

 

Jah igen! Hogy reagáljak arra is, hogy van a műhelyedben Br 110 alkatrész. Belülről nincs benne semmi eltörve, viszonylag kímélt belülről. Szénkefék szinte vadi újak, a többi fogaskeréknek nincs baja, valószínűleg csak a girbe-gurba U profilos sín miatt tűnik úgy, mintha billegne, rendes flexi vágányon a korához képest szépen futna.

Előzmény: MTTP (38156)
MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38156

Egyáltalán nem volt itt harag. Véleménykülönbség akad mindenhol, amit igyekszünk kulturált, európai módon kezelni.

Előzmény: Törölt nick (38153)
MTTP Creative Commons License 2013.08.29 0 0 38155

Időközben kiderült, hogy nagyon is egy csapatban focizik iTT mindenki, de mivel az IRL szent, ezért mindenki saját döntése alapján fedheti fel magát.:-)

Ettől függetlenül a modellek kenésével kapcsolatosan vannak eltérő vélemények, a napi gyakorlatból eredető tapasztalatokat érdemes megosztani és esetenként megfogadni.

Béke van. 

Előzmény: Törölt nick (38154)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38154

"Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom..."

 

Mire???

Most hoztak be egy OFF méretű Liliput motort. Tulaj elmondása szerint a gőzöst használtan vette, de láthatóan új állapotban van a modell. Nem láttam, csak a motor landolt a műhelyben, mert előbb szaga volt, aztán meg nem ment. Gondolom eladás előtt nepperkém alaposan kivaxolta a gőzöst kívül-belül, hogy örüljön a vevő, hogy "jajdeszép", meg "milyencsendes"...

 

Eredménye: kefecsere, mert a "vax", akármi is volt, beette magát a motorba. A zsíros/olajos por lefogta a keferugókat is, meg az egyik kefe hosszában ketté is volt törve. A kommutátor légrései teljesen el voltak tömődve olajos kefeporral, abszolút zárlatban volt mindenki mindenkivel. Szerencsére a motor nem égett le, és a szinterbronz csapágyak is megúszták. Nehezen tudtam volna a Bachmann Europe-nak beadni, hogy garanciális a motor...

 

A mihez tartás végett: én egy jókora injekciós fecskendővel szoktam kenni a modellek mechanikáját. Mondjuk nem akkorával, amivel a lovakat oltották be 100 éve:-) De nekem elég 3-4 hetente egy kb másfél "fityfasz méretű ROCO" zsírmennyiséget utántölteni, pedig napi 10-12 órában dolgozik a műhely. Ha Te két hét alatt elnyomkodod, akkor két dolgot nem szívesen csinálnék:

1: utánad takarítani egy modellt,

2: a pályádat lepucolni attól a termérdek kiverődött, porral kevert kenőanyagtól, ami a mozdonyaidból kijön.

Azért egy mozdony, még egy H0-s Big Boy sem kéri, hogy úgy kenjük a mechanikát, mint  a zsíroskenyeret!:-)

 

Gábor barátomnak igaza van az előző szösszenetében.

Előzmény: tatumadar (38151)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.28 -1 0 38153

Huhh most remélem azért nem keltettem haragot senki szívében, mert megosztottam veletek, hogy mivel kentem le a homokban való tologatástól megóvott kis mozdonykát hisz ezért vettem meg, másrészt meg azért mert egy Br 110 mégis csak egy Br 110 :D Azért kentem azzal a zsírral, mert nekem azt javasolták.

Előzmény: MTTP (38149)
MTTP Creative Commons License 2013.08.28 0 0 38152

Semmi gond. Tényleg. Gags! :-)

Nekem a Tillig zsír tökéletesen megfelel a célra.

A fogyása meg benne van az árban.

Előzmény: tatumadar (38151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!