Már nagyon régen írom, hogy a PIKO (Hobby, Expert, Classic, stb.) modellekbe - az egy Desiro kivételével - beszerelt motorok értéke erősen közelít a 0-hoz, csak sajnos alulról...:-( A két kép, azt hiszem önmagáért beszél, ez konkrétan egy 8 hónapig üzemelt E93-asban volt, vagyis nem egy Taurusban, ami 50-60Euro... Ezek konkrétan pont olyan motorok, amik a Sárkány Centerben kapható elemes játékokban vannak, drága esetben egy ezres egy ilyen elemes kütyü. Csak ezeket nem 3V-ra, hanem 12-re tekercselik meg. Sajnos javíthatatlanok valóban, a képeken látni, hogy miért. A kefe cserélhetetlen, meg minek is, amikor a gyártási technológia miatt a keferugók nyomóerejét nem lehet ellenőrizni, és ilyen szép árkot ásnak a kommutátorba. cseremotor nincs, a kis Bühlerrel lehetne helyettesíteni, csak ennek a gyártását beszüntette a Bühler. Gyíártól kell kérni cseredarabot. Ez van. Olcsó hús és híg lé esete forog fenn. enm azért olcsóbb a PIKO, mert Kínában gyártatják, hanem azért, mert a műszaki tartalma a fele más gyártókénak.
Az öregek szerint a motorok nem javíthatóak, mert ha egyszer elkopnak, akkor már menthetetlen a dolog. A mozdonyok igen sokat futnak, lévén, hogy 2 db igen nagy TT-s terepasztal található a helyiségben. Mechanikailag a mozdonyok rendben vannak. Az áramfelvétellel nem tudom mire célzol. A 2 asztal analóg rendszerű, és tapasztalt modellezők által lettek építve.
Én annyira nem vagyok a TT-ben jártas, főleg a Taurusokban nem, mert nekem nem volt. Ilyen motort hol lehet kapni? Ha elérhetőséget, vagy linket tudsz írni, az még jobb lenne.
A PIKO-tól is tudsz rendelni, de ez a motor közforgalomban is megvehető, kérdés, mennyivel olcsóbb. Hogy tudott kilenc mozdony motorja tönkremenni? Mennyit futnak ezek és milyen terheléssel? Biztosan jó az áramellátási rendszeretek? Egyáltalán mi a motorok hibája, nem javíthatóak?
A klubbunknak a TT-s Taurusai közül több darab (8-9 db) mozdony áll a polcban motorhiba miatt. A kérdésem, hogy motort hol lehet hozzájuk kapni? Vagy esetleg más gyártó által kiadott motor, jó-e hozzájuk, mindenféle átépítés nélkül? Szeretnénk a mozdonyokat újra üzembe helyezni, ám ehhez új motorokra lenne szükségünk.
Jah kérem a csecsemőknek, vagy az újrakezdőknek minden vicc új. És bár úgy szól a mondás, hogy minden út Rómába vezet, sajnos jelen topik egykori, és a méret szempontjából igen fontos törzsközönsége kiűzetett a paradicsomból, így az érdemi diskurzus sajnos nem iTT folyhat.
Persze a TT méret iránt maximálisan elkötelezettek, így Csíkos is és még sokan mások azért visszajárnak megvédeni a méret becsületét.:-)
Há' vannak itt emberek, akik nem csak a saját, hanem mások állományának gyarapításáért is felelnek :) Örömteli volna, ha valahol-valamikor személyesen is össze tudnánk futni. Sokat olvastalak és sokat hallottam is Rólad, így már régóta tervben van amúgy is. Vagy MTTP-nk mesél Neked, hogy négy év kihagyás után milyen módon szeretnék visszakanyarodni kicsit a TT-hez ;)
Üdv! "Profilváltás" miatt eladnám eddig összegyűjtögetett U profilos sínanyagomat. Gyakorlatilag minden van: Egyenes és íves sínek különböző méretben, betápsínek, megszakítósínek, ütközőbakok, kocsileakasztók, balos jobbos váltók, angol váltók, ütközőbakok. A sínek javarész szép fényesek, váltók szépen működnek. Van köztük pár dobozos is, amelyek még soha nem voltak beépítve. Érdeklődni e-mailben.
Jah igen! Hogy reagáljak arra is, hogy van a műhelyedben Br 110 alkatrész. Belülről nincs benne semmi eltörve, viszonylag kímélt belülről. Szénkefék szinte vadi újak, a többi fogaskeréknek nincs baja, valószínűleg csak a girbe-gurba U profilos sín miatt tűnik úgy, mintha billegne, rendes flexi vágányon a korához képest szépen futna.
Időközben kiderült, hogy nagyon is egy csapatban focizik iTT mindenki, de mivel az IRL szent, ezért mindenki saját döntése alapján fedheti fel magát.:-)
Ettől függetlenül a modellek kenésével kapcsolatosan vannak eltérő vélemények, a napi gyakorlatból eredető tapasztalatokat érdemes megosztani és esetenként megfogadni.
"Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom..."
Mire???
Most hoztak be egy OFF méretű Liliput motort. Tulaj elmondása szerint a gőzöst használtan vette, de láthatóan új állapotban van a modell. Nem láttam, csak a motor landolt a műhelyben, mert előbb szaga volt, aztán meg nem ment. Gondolom eladás előtt nepperkém alaposan kivaxolta a gőzöst kívül-belül, hogy örüljön a vevő, hogy "jajdeszép", meg "milyencsendes"...
Eredménye: kefecsere, mert a "vax", akármi is volt, beette magát a motorba. A zsíros/olajos por lefogta a keferugókat is, meg az egyik kefe hosszában ketté is volt törve. A kommutátor légrései teljesen el voltak tömődve olajos kefeporral, abszolút zárlatban volt mindenki mindenkivel. Szerencsére a motor nem égett le, és a szinterbronz csapágyak is megúszták. Nehezen tudtam volna a Bachmann Europe-nak beadni, hogy garanciális a motor...
A mihez tartás végett: én egy jókora injekciós fecskendővel szoktam kenni a modellek mechanikáját. Mondjuk nem akkorával, amivel a lovakat oltották be 100 éve:-) De nekem elég 3-4 hetente egy kb másfél "fityfasz méretű ROCO" zsírmennyiséget utántölteni, pedig napi 10-12 órában dolgozik a műhely. Ha Te két hét alatt elnyomkodod, akkor két dolgot nem szívesen csinálnék:
1: utánad takarítani egy modellt,
2: a pályádat lepucolni attól a termérdek kiverődött, porral kevert kenőanyagtól, ami a mozdonyaidból kijön.
Azért egy mozdony, még egy H0-s Big Boy sem kéri, hogy úgy kenjük a mechanikát, mint a zsíroskenyeret!:-)
Gábor barátomnak igaza van az előző szösszenetében.
Huhh most remélem azért nem keltettem haragot senki szívében, mert megosztottam veletek, hogy mivel kentem le a homokban való tologatástól megóvott kis mozdonykát hisz ezért vettem meg, másrészt meg azért mert egy Br 110 mégis csak egy Br 110 :D Azért kentem azzal a zsírral, mert nekem azt javasolták.
Ne érts félre, sem letámadni, sem megsérteni nem akartalak, pláne nem felbolygatni a topikot! Pusztán eszmecserét szerettem volna folytatni egy általam megfelelőnek vélt eljárásról, de csak annyit tudtam meg Tőletek, hogy _talán_ az az anyag rossz, amit évek óta használok. Étolajjal lekent modell… ööö, igen… vakartam már ki étolajat levédénegyvenezett kasztnijú T334-esből. Utána napokig nem tudtam aludni…
Nem akartam otrombán reagálni, de a gyártók támogatása nálam egy kissé fordított irányban műküdik, ugye :) Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom, ha éppen olyan a helyzet. Ezért kérdeztem, hogy van-e valami márkalájt, ipari kiszereléses anyag, ami nem szilikonzsír, de nem is ÁFOR csapágyzsír.
Hmm. Sajnos a kesztyüt nem szoktam lent hagyni, de azért meglep, hogy ilyen hangvétel lett úrrá egykor szeretett topikunkon.:-(
Nem fogok vegyészkedni és nem is várom el senkitől, csupán a tapasztalat beszél belőlünk (Csíkosból és belőlem is), amikor az újító kedvű modell-reparátorok után kell rendbe tenni a mozdonyokat. Hogy milyen az összetétele az általad emlegetett szilikonzsírnak, nem tudom, de az biztos, hogy nem egy, rossz anyaggal kent modell landolt mindkettőnk műhelyében. (beazonosíthatatlan, erősen viszkózus anyagok, vagy netán étolaj...!!!) Nem véletlen, hogy a gyártók és ezáltal a szervizek is miért ajánlanak csak egy szűk körből kenésre alkalmas zsírokat. A javítandó modellek sokasága mellett sajnos nincs idő egy-egy újnak vélt anyag tesztelésére, mert inkább a célszerűség vezérel minket, meg az, hogy a kuncsaft valóban elégedett legyen a végeredménnyel és ne hozza vissza a javított, tmk-zott, tisztított, kent modellt fél éven belül. Szerencsére nem is hozzák vissza, így azért mégsem lehet rossz a hagyományos(abb) anyagokkal történő zsirzás...
Persze elfogadom az érveidet, hiszen ez áll a bemutatkozásodban: "Ha az ember nem követ el hibákat, nem is tanul belőlük!". Saját modellen, saját költségre lehet próbálkozni, de mindezt üzemszerűen kicsit problematikus véghez vinni.
A gyártók támogatása replikád kicsit otrombára sikeredett, de azért biztos vagyok benne, hogy ha kicsit hátrébb rántod az agaraidat, még mindkettőnk és a köz számára is építő diskurzusba kezdhetnénk...:-)