A legfontosabb: minél közelebb menni!
Olykor mást is fotózom, mint víztornyokat: Bëlga koncert :))
Ezek is G2-vel készültek természetesen, tök vegyes beállítással.
Egy része full automata, aztán van egy csomó P-s és M-es, vaku nélkül, vagy épp sok-sok vakuval.
Nem egyszerű, főleg ha az ember közben táncol is a tömeggel:)))
Jajajaj, elszúrtam, elfelejtettem a linket lezárni, sorry. Az igazság az, hogy először megírtam a hozzászólás nagy részét, aztán a gépem lefagyott, így kezdhettem az elejéről az egészet, ezek szerint másodjára már nem sikerült odafigyelnem... (Tényleg, van itt az index fórumon valaki, aki az ilyen hibákat néha korrigálni szokta, vagy túl nagy már ez a fórum ahhoz, hogy ilyennel foglalkozzanak?)
Még annyit, hogy ha éjszaka fotózól, akkor az automata állás értékeit érdemes korrigálni (exp.korrekció), hiszen a gép nem tudja, hogy éjszaka van és ő igyekszik egy átlagos világosságú képet előállítani. De ez sokmindentől függhet.
Koncertfotónál pedig érdemes manuálfókuszban dolgozni, hogy ne szenvedjen a gép és hogy azonnal tudj exponálni.
Pompi ajánlatán túl, én még annyit fűznék hozzá, hogy mindenképpen keress valami fiksz pontot amire rátámaszthatod a gépet. Nem tudom persze, hogy milyen koncertekre gondolsz, ha popzene, akkor persze nehéz az ügy, hiszen mindenki áll, sőt ugrál. Igyekezz minél közelebb kerülni a szinpadhoz, mert tele állásban nyilván még nehezebb kitartani hosszú záridőt. 400-on meg sajna nagy lesz a zaj mértéke :-( Szóval állvány nélkül csak mázlival sikerül. Arról már nem is beszélve, hogy a világítás miatt olyan nagy a kontraszt amit a digitálisok nem képesek átfogni.
Én a múltkor a Zeneakadémián befészkeltem magamat a kórusállásba az Il Gardino Armonico koncertjén (olasz barokk)"nyomattam" a képeket RAW-ba de jóformán alig volt köztük elfogadható. Igaz én szenvedtem az élességállítás nyavalyáival is. Felrakok három képet, három különböző koncertről a tárra Ezek most itt negatív példák, tehát úgy tessék kritizálni :-))
Bocs, de nem rakom fel, mert a tár éppen az igazak álmát alussza.
Éjszakai akcióképek készítéséhez, pl. koncertfotók stb. tudna valaki beállítási tanácsokat adni. Volt már ilyen próbálkozásom, de teljes kudarc! A neten meg olyan G2-vel készült képeket látok, hogy nem hiszem el!
No igen. Igy jar az aki nem olvassa el figyelmesen a szolgaltato felhivasait. Ugyanis a X MB-nal nagyobb fajlokat a freeweb rendszere a feltoltes pillanataban torli. Igy letre kellett hoznom egy uj oldalt, ahol mar bizonyosan megmaradnak a kepeim. No a benasagrol ennyit. Remelem az uj cimen mar minden rendesen megjelenik... bocs! Es szep es tartalmas fotokban gazdag Karacsonyt es Ujevet mindenkinek!
A cim pedig:
http://kep.tar.hu/szalergy/
A kepek a korabban emlitett modon, naprol napra kusznak fel zepen lassacskan.
"Ha jól tudom, akkor ebben (?) a kategóriában a Fuji 602-ese képes arra, hogy "korlátlan" - csak a memória mennyiségétől függő - hosszúságú filmet vegyél föl vele. De ez csak rémlik, nem vagyok benne biztos!"
Az S602-es 30f/sec 13perc, 15f/sec 37 perc folyamatos feleveteli lehetoseggel bir 1GB os microdrive-ra!!!
Na szoval. A gepem lassan egy honapja van meg, de kepek alig keszultek vele, mert egy olyan munkat kaptam, ami minden percemet lefoglalta egy honapig. Nem beszelve arrol, hogy kb. harom honapig semilyen hozzaferesem nem volt a nethez, igy meg akkor sem tudtam voltna kepeket, ha lett volna mit.
Tegnap elott azonban vettem egy modemet es az eddig elkeszult kepeimbol valogattam nehanyat kedvem szerint.
Mindegyik kep vagatlan, teljesen erintetlen, allvany nelkul keszultek, kezbol kitartva. Kommenteket es egy normalis oldalt azert meg mindig nem hoztam ossze, de az EXIF adatokbol azert lehet a korulmenyekre es a beallitasokra kovetkeztetni.
A felveteleket szep lassan toltom fel, naprol napra (2k/sec), de elobb utobb felernek es a vegere meg magyarazatokat is fuzok majd hozzajuk.
Ha valakinek van valamilyen kerdese, kerese, tegye fel! Szivesen keszitek olyan felveteleket, hogy igy, vagy ugy allitsam be a gepet es fotozzam le ezt, vagy azt - osszehasonlitaskeppen pl. egy G2-vel (persze figyelembe veve a feltoltesi sebessegemet tudom teljesiteni a dolgot). A szunetben azert ennek a feltolteset meg tudom oldani.
Ha pedig megneztetek a kepeket, igazan orulnek nemi kritikanak, velemenynek. Nem fotoztam meg eddig es kivancsi lennek, mit tudok es persze hogyan javitani, hogy minnel tobbet hozhassak ki a gepembol.
Srácok bocsi a hirdetésért, de hátha érdekel innen valakit.
Eladó a Canon Speedlite 380EX vakum 45ezres irányáron. Tökéletesen együttműködik a G2-vel. Akit érdekel dobjon egy mailt.
Nem mindenki perfekt angol (én sem), ezért álljon itt a dpreview G3 tesztjének egy részének a fordítása:
A G2 és G3 által készített felvételek közötti különbség azonnal szembetűnik. Első pillantásra a G3-al készített kép kevésbé éles, de a képek tüzetes vizsgálata során megállapítható, hogy a G3 legalább olyan jó teljesítményt nyújt, mint a G2. A látható különbséget a képalkotó algoritmusok finomítása okozza, melyeket a G3 esetében kevésbé agresszívan hangoltak be. A finomítás célja, az egyes G2 tulajdonosok által jelzett úgynevezett "fehér pötty" effektus csökkentése.
Ahogy az várható is volt, a G3 nagyjából hasonló felbontású képeket készít, mint a G2. Úgy tűnik a Canon eldöntötte, hogy a moiré (?) csökkentése érdekében feláldoz valamicskét a felbontásból. Ez a döntés valószínűleg sokak tetszésével találkozik. Más négy megapixeles kamerákhoz képest a G3-nak rendkívül jó felbontása van, simán állja az összehasonlítást a legjobbakkal (pl.a Sony's DSC-S85-el.) Nem érdemes arról beszélni, hogy a Canon kép élesítő algoritmusa nem szűri ki eléggé az 5° -os vonalak "fűrészfogait".
A PS G2 még mindíg rendkívül népszerű, és kivívta magának a megfelelő tiszteletet a saját súlycsoportjában. Ez nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy hogy az értékelések szerint a legjobb képminőséget, a manuális beállítások lehetőségét, az opcionális tartozékok széles választékát kínálja, és mindennek a tetejében még a hozzá adott tartozékok is kiváló minőségűek (jó akkuk). Az emberek azért is szeretik a G2-t, mert a pillanatfelvételek készítésétől kezdve a sokkal kreatívabb, beállított felvételek készítésére is alkalmas, és az eredmény szinte minden esetben kiváló.
Azt azért nem mondjuk, hogy tökéletes, a lencsék például mutatnak némi kromatikus torzítást maximális, vagy ahhoz közeli appertura állásban, de őszinén szólva, ez már közel sem olyan lesujtó probléma mint a múltban volt (lásd a G1-ről korábban írt cikkemet.), és csak szélsőséges beállítási körülmények között észlelhető. A zajszint elfogadható úgy ISO 50 szinten, de (a G2-nél) nem éri el az ISO100 szintet. Bár a kamera érzékenyebb, mint a specifikált ISO érték, de nem olyan érzékeny, mint az összehasonlításhoz használt Coolpix 4500.
Hogy melyiket ajánljuk? Ezt a kérdést naponta felteszik nekem, de a döntést nem nekem kell meghoznom. Viszont az egyes szempontok jobb megvilágítása érdekében a szokásos kiértékelő cikk mellett létrehoztam néhány kapcsolódó linket is, amelyeken az egyes olyan témákat beszélhetjük majd meg, melyekre e hasábokon valamiért nem kerítettünk sort.
Sajnos ez a gép sem tökéletes :) Ha videózni szeretnék a fényképezőgépemmel :) akkor biztos, hogy a Fujit választanám. Azért maradtam végül a G3 mellett, mert a képei jobb minőségűek (nekem jobban tetszik), és a ZOOM funkciót nem használnám annyira, hogy amiatt érje meg. Mellesleg sokkal kisebb, ami nem hátrány. A G3-mal ellentétben az S602Z-t biztosan nem vinném magammal pl. egy buliba.
Nekem ugyan csak G2-m van, de szerintem:
- lehet használni a Microdrive-ot video-ra és fényképezésre is
- korlátozott a felvehető idő, így például G2 alatt 30 vagy 120 másodpercet lehet egyszerre rögzíteni.
Ha jól tudom, akkor ebben (?) a kategóriában a Fuji 602-ese képes arra, hogy "korlátlan" - csak a memória mennyiségétől függő - hosszúságú filmet vegyél föl vele. De ez csak rémlik, nem vagyok benne biztos!
Erősen gondolkodom egy digitális fényképezőgép vásárlásán. Leginkább a G3 tetszik, csak az nem világos, hogy lehet-e vele Microdrive-re videózni, illetve milyen hosszan. Tudom, hogy rossz minőségű, nem ez a fő szempontom, csak érdekel.
Ezeket a nyelveket tudja, szinte biztos vagyok, hogy csak át kell állítani, ha megnézed ezt a listát, akkor látszik is, hogy ittvan minden ami "számít".
English, Deutsch, Francais, Nederlands, Dansk, Suomi, Italiano, Norsk, Svenska, Espanol, Chinese, Japanese.
A setup menüben a 14. menüpont.