"egy első-alsó sérülés is ami megnyomta a vázat" ez egy feltételezés részedről, amit bármely szerviz kiszúrt volna, ráadásul nem 30-60e lett volna a kár. Egy biztosító által regisztrált szerviz sem csinálja azt, hogy 30e Ft-t számol el egy vázsérült autóra helyreállítással. Ráadásul ilyen típusú sérüléseknél a kárszakértő megbontás után is szemlézik. Irracionális gondolatmenetekbe nem megyek bele... A kedves fórumtárs, aki lefikázta a szervizt, mert nem vett észre jelentéktelen és/vagy nem is mérhető/látható sérülést... de 6 évig használta, szervizeltette, vizsgáztatta az autóját, aminek semmi baja. Nyilván az összes szerviz balfasz volt ezek szerint... ne csináljunk már Krisztusból bohócot. Jó autót vett, jó állapotban egy korrekt szerviz bevizsgálás után. Ennyi... 6-8 évvel ezelőtt is egy regisztrált szerviz 8-10e Ft munkadíjat számolt el óránként. Szerinted a tények alapján milyen mértékű sérülése lehetett az autónak? Seggfejkedés részemről? Ne gyerekeskedjünk.... és én vagyok a balfasz... :D:D:D ROFL
Kérdeztem valamit, amire nem tudsz értelmesen válaszolni. Leírom, hátha nem ment át elsőre:
Honnan lehet tudni hogy ilyen esetben mekkora a sérülés?
Sehol nem említi a biztosító az érintett elemet, csak az irányt. Vagy feltételezgetsz, hogy biztos a lökős szaródott csak el? :D ROFL
Legalább itt a fórumon ne balfaszkodj a válaszadással, hanem cinikus seggfejkedés helyett arra válaszolj értelmesen, amit az ember kérdezett. Ha meg ez nem megy, pápá. Kösz.
"Aztán 6 évvel később először hallottam erről..." tehát 6 évig hordta szervizbe és használta elment alvázzal, 30 e Ft-os kárral totálkárosan és senki nem vette észre... (hason fetrengős röhögős smile)
ez most komoly? vagy csak mókázunk egymással.... 30-60e Ft összeg a kár és elment a váz, azt még egy ignisnek sem hiszem el, ami inkább lemezkoporsó, mint autó. 30-60e Ft egy nagyon-nagyon olcsó lökhárító fényezés, nagyobb javítás nem is fér bele, és ha ez nyilván van tartva, akkor ezt hivatalos szervizben csinálták. A végén még kiderül, hogy totálkáros az autója, mikor ő is elismeri, hogy hibátlan. nem vitatkozom, mert nincs miről... ilyen jelentékteleln sérülések a legtöbb esetben nem észrevehetők, ha szépen megcsinálták és a szerviz rendesen átnézte... szerintem a szerviz korrekt volt az átvizsgálás alatt, ha motortikusan, szerkezetileg stb rendben találta és a tulaj szerint is rendben van... feltételezgetünk, vagy a tényekből indulunk ki? :D:D:D lehet, hogy az egész autót kicserélték 30-ért :D:D:D
Honnan lehet tudni hogy ilyen esetben mekkora a sérülés? Fórumtárs 30-60 közötti összegről beszél több alkalommal, ami lehet törött lökhárító de egy első-alsó sérülés is ami megnyomta a vázat. De nem arról regélnek a fórumokon a szakértők, h a törött és forrasztott lökős már messze nem olyan jól véd? Akkor azért nem mindegy.
30-60e Ft az nem kár, hanem vacsora egy vagy két személyre egy jobb helyen... maximum a műanyag lökhárító sérülhetett ennyiért, azt javították-fényezték. Azért nem vették észre, mert nem volt értékelhető sérülés az autón, tehát a szerviz nagyon is jó tanácsot adott neked a szemrevételezés után :)
Nem lehet, hogy ezek a sérülések a műanyag elemeket érintették és azokat valóban nem javították, hanem egy színben az eredetivel megegyező bontottra cserélték, vagy akár szintén gyárilag színrefújt újra? Így hacsak a csavarok fejéből nem derül ki, hogy már voltak leszerelve az elemek, nem feltétlen derül ki a dolog a szerivzben, hogy bármi történt az autóval. Ha meg valóban csak a műanyag cuccokat érintette, akkor végképp nem is számít.
Nem személyeskedés de a szervized szart sem ér és tök mindegy hova viszed felmérni,csak azért mondom hogy mindenki tanuljon a dologból.A cspból is az folyik hogy legyen átvizsgálva ami rendben lenne,ha a szervizek rendes munkát végeznének és nem csak összecsapnák az egészet.
Az én Wagonom is át lett nézetve,rétegvizsgálóval kutyafülével és nagyon dicsérték.Aztán 6 évvel később először hallottam erről a kárelőéletes lekérdezésről és megnéztem poénból(az a 2e Ft nem volt sok),4 azaz négy alkalommal törték meg a kocsi elejét 30-60e közötti kárral.Jó mi?Pedig még ott a papírom a szerviztől hogy a kocsinak nincs hibája és minden eleme eredeti.Ja,talán kívülről javítások után.
Erre se ott se az eredetiségvizsgán se az utána jövő 2 műszakin nem jöttek rá,leszarták,nem nézték,nem értettek hozzá.Szerencsém van mert a kocsi nem egy roncs és kopón kívül semmi se volt cserés rajta 6 év alatt,de ez nem a szervizen múlt hanem azokon akik a törések után rendesen megcsinálták valszeg cascora.Vagy nem.Lutri.
Lehet rajtam röhögni hogy háhá lúzer miért nem nézted meg korábban a kártörténetet,megtettem volna ha tudok is a szolgáltatásról.Így jártam.Eladó sumákolt,nyert,én benéztem.
A nagyképű miértnemtudtadeztelőre-szöveg meg addig igaz amíg téged át nem vág a gázszerelő vagy bármelyik szaki mert nem érthet az ember mindenhez és minden jogi szarsághoz.Nem azt kellene ütni még akit átvertek hanem azt aki átver másokat.Ha a jog nem szarna a vevőre és az adásvételi nem tartalmazná alapból azt hogy a vevő már minden sérülésről tud aláíráskor akkor nem létezne ilyen gond.
Ha az eladónak kötelező lenne csatolni INYGENESEN LEKÉRHETŐ kártörténetet akkor nem lenne esélye trükközni és reménykedni hogy a kedves vevő nem vesz észre semmit DE NEM,AZÉRT IS PÉNZT KÉRNEK!
De megszokhattuk hogy mindig a vevő a barom és aki átveri az az ügyes és tapsneki.Abszurdisztánban.Aztán menjél perre,előlegezd a százezreket ügyvédúrnak és talán nyersz de inkább nem mert aláírtad hülye vagy,le van tudva.
VIsszakanyarodva a használtautópiachoz MRTA4 nek abba a kintrőlbehozott audival igaza van hogy 4 millióért újba itthon értelmes autót aligha kapna DSGvel meg pláne nem
NEKEM mondjuk négyért itthon újba egy vitara vagy astra bőven megfelelt volna de ezért normálisat a vw től aligha lehetne kapni még octaviát sem újat
EZ a példa is mutatja hogy a kereskedések kínálata az új és a használt között mekkora szakadás van
Óriási
Vannak a nagyon gáz autók 500 ezerig ennyiért nem nagyon van értelmes autó
aztán 500 tól másfélmillióig 10 éves és fölötte ami nálam felejtős mert megint csak költhetsz rá bőven a magas futásteljesítmény miatt
1.500000 ár felett meg meg már el lehet gondolkodni hogy hozol egyet kintről vagy beszállsz valami noname újba ha nem fontos a márka csak azért mondom mert itt már egy kisebb szervíz is százezreket vihet kinyomócsapágy ötvenezer stb
csak MAGYARORSZÁGON az emberek körültekintés nélkül beleugranak mindenféle kereskedőnél kitett kocsiba
amire a végén apránként egy új árát költik
dehát ki mire vesz autót én nem helyezném előtérbe egy új autó vásárlását egy majdani következő vásárlásnál mert én is használtautó párti vagyok de a hat nyolc éves magyarországi lehangoló kínálatot elnézve az új autók térhódítása egyre jobban előtérbe kerül szerintem sok embernél LADA DACIA térhódítása az alacsony bevezető ár miatt
nekem mindegy, ezt a variációt is elhiszem :) én most cserélek szettet, bár nekem a kuplung kezd kilenni kicsit, de kidobom a kettőstömegűt is, én nem szedetem szét mégegyszer :)
"de ismerek taxist akinek 370e km-nél még gyári a kuplung-kettőstömegű szett a vw-ben, bár nem ez a jellemző..."
Hazudik. A kettőstömegű lendkerék, ha sokat váltasz, indulsz, megállsz - és ez városban elkerülhetetlen - általában 160000-200000 km-t bír nagy átlagban. Én szinte csak városban megyek, motorindításnál és leállításnál is kinyomom a kuplungot, normálisan váltok, nem alapjáraton megyek 5-ben 50 km/h-val, de 170000-nél már nem volt odázható a csere.
FŐLEG ha TAXIZOL nekem nem is lenne kérdés az új autó mert bizony aki taxizik annak kell igazán jó paripa
és bírnia a strapát főleg nagyvárosokba én kizárólag újat vennék de hogy milyet nem tudom főleg hogy a törvény miatt is sok mindennek meg kell felelned akinek ez munkaeszköz egy használt prémiummal sem orosz rulettezhet mert ezzel tartjael magát tartja fenn a szervízt stb és ha menni kell nem állhat a aszervízben öt percet sem taxisoknál nem kizárt az évi 85 90 ezres futásteljesítmény sem és ezt atortúrát bíni kel főleg a kuplungnak városi csúcsba
az A4-t németből hoztam 3 évesen, 2013-as model, flottaautó volt, 158e km (évente ugye közel 53e km átlagban!!!), minden gyári szervizt megkapott, időben, törésmentes, ma is hibátlan, közel 2 éve használom... vétel előtt az audi-nál ellenőrizem és még endoszkóp kamerával is belenéztünk mindenhova... 1M-el volt olcsóbb, mint itthon a vezetetlen szervizkönyvesek. szigorúan gyári longlife olaj, 15e km-nként csere. miután nem én használtam új kora óta, most már, ha sokat megyek városban, indulásnál kicsit érzem a kuplungot. Nincs gondolkodás, huzavona, januárban csere viszont rögtön kidobom a kettőstömegűt is és egyben szettben csere, sztem engem ez már kiszolgál. de van olyan taxis haverom, akinek a vw touranban 300e km város van, gyári kuplunggal és kettőstömegűvel
én egyszer szoptam be autóval, hát persze, hogy magánszemélytől vettem... pedig én is láttam már pár autót az udvaron, bár nem vagyok szerelő. megfizettem a tanulópénzt az biztos.
viszont a legtovább hírdetett autóm talán vagy motorom talán 1 hetes volt, általában a legelső érdeklődő, aki megnézte alku nélkül vitte el, kivéve a 307-es hdi peugeotomat, amit 2005-ben újonnan vettem, 6 évesen vett át az egyik legjobb barátom, a mai napig ezt használja és hibátlan az autó (10e km-enként olajcsere az előírt 20e km helyett). nagy alkudozó a srác, annyit mondott: "életemben először nem alkuszom, ne hírdesd meg, mondd meg mennyit kérsz érte" :)
Szerintem meg értettem én .. hiszen te sem írsz igazán mást. A vevő saját magát húzza át a palánkon, de ebben segít neki az "állapotot veszünk" című mese is :)
A km lélektani határa .. bizony ahogy mondod. Meg kellene mutatni minden embernek egy-egy 3-400e km-es Németországból behozott cégautót, ami mondjuk 4 éves és megkapott minden szervizt, ahogy ott kint nagyon sok autó. Aztán melléállítani az itthon 100e km-rel árult ugyanolyan autót és lenne nagy csodálkozás :o))
Tönkretenni bármit lehet nagyon rövid úton, de azért nem arról beszéltem. Az én céges autómban is cseréltünk 375e km után kettőstömegűt (először) és nem is vártam meg, míg szétesik. Hangja lett, go szerviz, mondták, hogy még mehetek vele, vagy váltó, vagy kettőstömegű, de nem fog szétesni. Néztünk egy időpontot, aztán pár hét múlva csere. Most is használok két 200e fölöttit, egyikben sincs még kettőstömegű cserélve. Minek?
Visszakanyarodva kicsit a topictémához. Korábban volt egy autóm, amit eladásra feltettem a hahura, persze, hogy felhívtak szinte azonnal. A telefonáló mondta, hogy érdekli őket az autó, az ára sem túl magas (dehogynem, hisz első nekifutásra elég magasra tettem fel). Mondtam, hogy hol az autó (épp bezárták a helyi telepüket), erre a fazon, fel kéne jönni Fótra. Haha, viccnek jó (200+km). Mondjuk nem csodálom, hogy azok, akik még nem járták meg velük, vagy nem hallottak róluk, beszívják és elindulnak, hiszen "anya az árat se sokallták, menjünk aztán eladjuk nekik" :o .. aztán jönnek a pofonok