Jo hallani, amit irsz Oldmumus! Barcsak 10-szer ennyi lenne, ismet!
Hetvegen Bp - Hodos vonalon jartam, hat forgalom (teher) van ott dogivel, egymast erik a teherek!
Az van, hogy akarhogy is nezem, Slovenia (Koper) gyozott, es ezaltal a 20+25 vonalak is a 30+60 es a 40+41 felett, es ez mar veglegesnek tunik! Hodos fele megy mar minden: elegy, container, olaj, fa, vasaruk, minden!
Nem is ertem, hogy Muraker.-on egyeltalan meg miert van kilepo vonat Slovenia vagy Olaszo fele Bp-rol? Koller Andor annak idejen a RoLa-t meselte, azt ertem is, de a containervonatok kozul miert nem megy mind Hodos fele? Hisz sjat szememmel lattam most hetvegen legalabb 5 szin tiszta cont.-vonatot! Muraker.-nak csak alamizsnanak hagytak meg azt a nehany vonatot, vagy van valami magyarazata is? Ha igen, akkor mi leszen az?
RoLa is Hodos fele fog menni, amint meglesz az uj palya, jol sejtem?
Az uj palya allapota: Zalalovo felol Bagodon is mar tulnyulik, folytatjak is majd Andrashida uj allomas epitesevel, stb., de most nov. 01.-tol ideiglenesen csak be lesz kotve a regi vonalba, Andrashida es a regi Zala hid elott meg! Minden mas allomas athelyezodik, Zalacseb-Salomvar is, teljesen uj es ketvaganyos allomas lesz, mint ahogy mar mondtam is korabban! A vaganyok hoszabbak, mint a mostani allomas mindharom (vagyis inkabb csak 2.5) vaganya!
Zalalovo allomasnal a Komend-i vonal egyszeruen le van vagva, tobb ember szerint arra mar vonat nem nagyon fog menn, a sinek is rozsgassak... Pedig egy valtoval megoldhato lett volna, de inkabb vonatpotlozas.
Az uj vonalon luxusnak tartom a hosszu uj allomasokat (marmint a kikovezest). Annak a sok utasnak, aki ott le es felszal, gondolom kel a nagy nagy allomas es hosszu peron ... Inkabb Bp-en tennenek rendbe nehany megallot ebbol a penzbol! Na meg arrafele 3 kocsinal nagyobb szerelveny nincs is, akkor meg minek a 100-150 m hosszu kikovezett peron????
Zalaszentivan - Ukk kozott nemsokara ugyszinten kezdodik vmi rekonsztrukcio, kanyarok leszenek levagva, stb... Allitolag ket honapos vaganyzar lesz ott!
Na most ekkor merre fognak menni a teherek? Hodoson at Zalaszentivan es Nagykanizsa/Szombathely, vagy ebben a ket honapban inkabb Muraker. fele? Ki mit tud az ugyrol?
A 2 honapos vaganyzar ideje alatt is a Citadella IC Hodos fele jar, buszozos atszallasos mego.-al!
Technikai problemat is lattam: A Nagyrakos-i volgyhid belso iven levo jardanal, kb. kozeptajon van ket illesztes a hotagulas miatt. Az Oriszentpeter felolinel a lemez eleg durvan be van hajolva, beakadt magaba a hidba. Hogyhogy nem javitja ki senki?
Tavlatokban attol tartok, hogy ha valaha is Horvato. EU-s lesz, akkor is a 20+25 vonal ugy ki lesz arra mar gyurva, es a 30+60 ill. a 40+41 vonalak ugy le lesznek mar amortizalodva, hogy a teherforgalom Muraker./Gyekenyes atmenetre valo visszaterese kizart lesz, hiaba nem lesz ott sem tobbe mar vam.
A Slovenek mesterek, nagyon ugyesen kiszalltak Yugo-bol, nagyon ugyesen vasutat es kikotot epitettek Koper-be/-hez, es nagyon jol megereztek, hogy mi kell nekik!
Rijeka es Horvato. elvesztette a party-t, orokre, mind a nagyforgalmu tengeri kijarat megszerzeseben, mind a tranzit vasutvonal es autopalya kerdeseben.
A kerdes mar most eldolt, sajnos!
Tavlatokban azt josolom, hogy amint a Boba - Hodos vonal rendbe lesz rakva (ha meg addig lesz RoLa), akkor RoLa is arra fog menni, es minden vonat, ami Sloveniaba vagy Olaszo.-ba megy Bp felol. Muraker.-on marad esetleg napi 1-2 vagon aru atmenoben, vagy bezarjak. Gyekenyesnek meg marad a horvat-magyar forgalom, ami akarhogy is nezzuk, meg teherben is gyer, meg a tizede sincs a magyar-sloven forgalomnak. A primet itt Hodos es Slovenia viszi, mindenben!
A buza es gabona is Koper-be megy, nem Rijeka-ba, hiaba a nyari hirek! A 20-as es 25-os vonalon sok gabonaszallitot lattam!
Arra leszek meg kivancsi, hogy a ZEG-i deltan a ket kis valtoatdobo kontener az idok vegzeteig marad, vagy sem? Csak nem lesz ugy, ha mar vonatbefolyasolo lesz vegig a vonalon....
A mostani Zala hid Andrashida es Bagod kozt meg az utolsokat rugja, kerdes, hogy megerei-e azt az idot, amire meglesz az uj....
----------------------------------------------------------------------------------
Vegul ismet felteszem akerdest: Tudja-e valaki hogy mi a feneert megy meg ma is a RoLa kivetelevel barmilyen vonat Bp iranyabol Muraker.-on at Sloveniaba? Miert jo ez, miert arra megy, miert nem minden Hodos fele???
Nyilvan ha Nagyatadrol feladnak valamit Koper-ba, akkor az menjen arra, de miert megy containervonat meg mindig arra, mint pl. amirol Oldmumus is irt? En ezt nem ertem! Van aki erti
Két-két kép a nógrádi magyar-szlovák két oldaláról... Somoskőújfalun délelőtt nagy csúcsforgalom volt, 11 és 12 óra két tehervonat is indult Szlovákia felé. Összesen négy "Dongó" mozdony volt fent, az egyik vonatot egy húzta, egy tolta, a másodiknál mindkét mozdony elöl volt. A második kép Fülek környékén készült, a 773-as és a 751-es együttes erővel Zólyom felől érkezik. Közép-Szlovákia fővonalán, a 160-ason nagyon érdekes tehervonatok járkálnak. Van egy olyan is, amelyről lemaradtam, hogy kettő 736-os húzza, egy Bardotka meg tolja. Szóval kedvenc vidékem...
De azért ideát is volt némi érdekesség... A salgótarjáni tartalék, egy M62-es éppen az Acélgyár kapuján jön ki egyetlen vagonnal. Selypen pedig egy Púpos cseréli meg a kocsikat. A petőfibányai iparvágány sajnos most le van zárva, egyébként ott raknák ki a Drezda melletti Riesá-ból érkező betonacélokat.
nem tonna versenyt kivántam elindítan, (bár így sem rossz) csak jelezni akartam, hogy kicsi a bors de erős! Neked tudnod kell értékelni, hogy mit jelent Pécsudvarra felhúzni az 1260 tonnát.
Hogy ON is legyek, megkérdezem a BÜKKÁBRÁNY-VISONTA szénvonat terhelése hány tonna, vagy épp a 87 en a 12-es terhelési szakaszon Felnémet és Eger Rendező közötti tehervonaté, esetleg Szergellyel mennyi?
Szerintem ez rövid idön belül úgyis kiderül hogy mennyire van felkapva egy topik és akkor még mindég lehet dönteni a továbbiakrol! Ez ugye személytöl függö: van, akinek a téma fontos, van, akinek nem. Csak azt nem értem hogy a nyitás után az elsö hozzászólások általában nem valami pozitív hangulatot sugároznak, viszont ha valakit a téma nem érdekel, megvan a lehetösége NEM a topikra klikkelni. Üdv, Mick