Egy faék egyszerű, egysebességes vékony kerekű relatíve olcsó biciklit szeretnék, városban rohangálni. Az lenne a szempont, hogy ritkán kelljen javítani, de azért relatíve gyorsan tudjak síkon haladni.
Valaki fel tudna világosítani arról, hogy a kb 50 ezer különbség reális-e a 2 bicikli között? Mivel tud többet a Csepel? Tényleg jelentősen tartósabb/jobb alkatrészekkel van szerelve? Vagy arra, amire nekem kell jó az olcsóbb is és vegyem azt?
Gyereknek csak használtat vennék. Mivel alig kopik, gyakorlatilag annyiért adod el, amennyiért vetted. Hiába új az a Képeken (vagy bármi más), ha gagyi alkatrészekből rakták össze nagyon nehezen fogtok megválni tőle. Plusz használni sem akkora élmény, mint egy igaz használt, de jobb minőség bringa. A Decathlon gyerek bringáival tele a net. Jók, olcsók (természetesen ha karbantartották).
Az a kérdés, mennyit nyers egy elvileg gyorsabb bringával. Elvileg, aztán ott a gyakorlat: a forgalom meg a nem tükörsima út miatt lehet, hogy nem tudod kihasználni a plusz sebességet. Én pl. patakparton, murvás utcákon is megyek a szűk, forgalmas és hepe-hupás Szlovák és Szentmihályi út helyett. 35-ös gumikkal simán rongyolok ezen az úton, országútival meg kerülnöm kellene.
A segítségeteket szeretném kérni. Adott jelenleg egy KTM Fun line tárcsafékes kerékpárom. Használtan vettem, nyomott áron, tökéletesen meg vagyok elégedve vele. Viszont költözés miatt távolabb kerültem a munkahelyemtől, az eddigi 3 km 14-re nőtt. Gondolkozóba estem, hogy erre a célra jobb lenne egy országúti bringa. Viszont itt jön a gond, hogy ebben a témakörben sötét vagyok... 100%-ban aszfalton használom amúgy a mostanit is. A keret olyan 120 ezer forint lenne, de amennyire néztem ez a nagyon durván legalsó polc az új cangák világában, viszont azért akadnak ilyenek a használt portálokon. Első kérdés, érdemes-e ezért vennem egy alap országútit, vagy használni boldogan a mostani cross-t? Második: ha érdemes akár használtan is vennem, van valami "tuti vétel"? 180 magas vagyok, és minden nap használnám (de nem 50-50 kmre). Előre is köszi a választ!
Gyerköcömnek vásárolnék 20" kerékpárt amit csak hobby célokra használna (nem járna oviba - suliba vele, csak néha a parkban tekerne)
Amit kinéztek az egy Koliken gyártmány, kérdésem az hogy milyen minősége van ennek a gyártónak- mennyire ajánlott vétel. Nyilván ez a legolcsóbb kategória nagy elvárásaim nincsenek vele, de gondolom arra jólenne hogy a gyerek lezúzza :)
Jó lenne tudni, hogy mire akarod használni. Hetente egy pár használat rövid távra ,esetleg még ilyen feltételekkel használható.
Ebben az árkategóriában én nem ajánlok sok sebességes láncváltós kerékpárt és a teleszkópot is hanyagolnám.
Egy reptila 100 sokkal jobb ajánlat szerintem.
A vázméreteknél elsősorban a gyártó ajánlását kell figyelembe venni, de az biztos, hogy 190cm-hez nem 52-es váz kell. Az 56-os is határeset lehet, 58-60 kb ami neked kell.
Kicsit zavarosak a kérdéseid (tudom, ha nem vagy benne a témában, akkor a gondolataid is hasonlóak, azért kérsz segítséget, szóval érthető, csak megnehezíti a választ).
Attól, hogy valami új kerékpár még lehet megbízható vagy megbízhatatlan, ez inkább árkategória kérdése. Első rejtett kérdésedre a válasz: Nyugodtan vedd meg az aluvázat, ha lesz probléma, akkor nem az lesz.
Városi szaladgálásra én is a trekkinget (crosst, esetleg fitnesszt) javasolnám mint kategória, de persze ezen belül alsó és felső határ közt akár 8-10szeres különbségek is lehetnek.
A listák elején szerepló márkák sajnos nem egy olyan kategória, amivel lehetne bármit kezdeni, hogy mást ne mondjak, listázni lehet gyártónként áranként, ráadásul növekvő és csökkenő sorrendben :) szóval, akkro kinek mi van a lista elején? :)
Jobban jársz, ha mondasz egy-két konkrét típust, vannak itt, akik arra már tudnak mit írni, mert ennyire elég nehéz lesz.
Használati mód, a használat mértéke (évente hány km), jellege és hasonlók szintén olyan tényezők, amelyek sokat számítanak, ahogy a környékeden lévő terepviszonyok is, mert más az Alpok lábánál egy városi szaladgáló, mint az Alföld közepén.
Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?
Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki.
Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.
Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?
Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.
Köszönöm szépen a tanácsot,elvileg nem lehetnek olyan rosszak,csak emelkedőre és 100 km.-s túrákra használnám,akkor inkább újra keresek,és felteszem újra a kérdést magasabb árfekvésűre,és akkor is várnám a szíves segítségedet.
Ebben az árkategóriában használtat szoktak javasolni.
Nem írtad a tervezett használati körülményeket. Az Alboin 200 is alsó kategória. Menetes hátsó agy: oda kell figyelni a tengelyre. A 100-ashoz hasonló bringát is használok, ismerem a korlátait-hátrányait, és nincs vele különösebb gondom. Sokan nem szeretik a marokváltót, de én igen.
Kinéztem magamnak egy Gepida 200ast, elsőnek Gepida 100at néztem de egy kerékpárüzletben azt mondták, hogy az még nem is bicikli, gondolom ez inkább kicsit snob megnyilvánulás volt, amikor már 50 ezer Ft körül is vannak biciklik. Szóval végül úgy döntöttem, hogy legyen egy magasabb kategória, de nem értek hozzá, szóval nem tudom ez mennyire számít jónak. Illetve nem tudom eldönteni, hogy 190 cm-es magassághoz 52-es vagy 56-os váz lenne jobb.
Ebben az árkategóriában hanyagolnám a láncváltókat és a teleszkópot Nem hiszem, hogy normálisat lehet belőlük beszerelni ennyiért.
Városba, rövidtávon, heti egy-két alkalommal biztosan elműködnek egy ideig.
A második kerékpár ennél sokkal többet " mutat" . Megnézném mit tudhat egy kis terepen , ha már ilyen a felépítése, de nem hiszem, hogy alkalmas lenne erre a szerepre.
A 3. fokozat mér elég haladós, viszonylag könnyen lehet menni 30 km/h felett. Viszont, nem mindegy milyen vázba építik az agyváltót. Egy városi bringával nem szoktak túrákat tenni, főleg nem "rendesen meghajtani"- egyszerűen a konstrukció, üléspozíció és a többi alkatrész rövid, kényelmes tempójú tekerésekre tervezett. Viszont, ha egy trekking vagy valami országúti féle vázba kerül, az már alkalmasabb arra, amire leírásod alapján szeretnéd használni. Ilyenből viszont elég kevés van, az alsóbb árkategóriában.
Egy Csepel kerékpárt vennék rövid túrákra Nexus 3 váltóval. Ennek a váltónak nem túl könnyűek/lassúak a fokozatai? Nekem az sem baj, ha nem lehet hegyre felmenni vele, de meg lehessen hajtani rendesen sík terepen. (Az agyváltó eleve sokkal szimpatikusabb a sérülékeny és macerás külsőnél.) Esetleg a Nexus 7 megéri az ártöbbletet?
Igazából, lehet eléggé felső kategóriás, de gyorszáras kereket is belerakni később, de az külön fűzetős lesz. Gyári kerékszetteknél ahogy látom, már csak az alsó polcosak (pl. Shimano-nál) nem átütőtengelyesek.
Bár az is igaz, eddig is megvoltak az emberek gyorszáras kerekekkel. Szóval, ha főként használni szeretnéd a biciklit, ez azért elég jó felszereltség. És pár hónap múlva kijönnek a 12 sebességes Deore-al szerelt modellek ami akár további olcsósítást jelenthet.
Ennyire nem nagyítottam ki, most már én is látom. Ettől függetlenül a fül cserélhető lenne, csak nem tudom mi van a túloldalon, de az fix szokott lenni.
Átalakító adaptert is lehet szerintem kapni.
Főkép előre lenne értelme az átütőtengelynek mert azt jobban " csavargatja" a fék a teleszkópot.
Egy sima tengellyel sem biztos , hogy gondok lesznek. Ebben az árkategóriában a gyorszáras az általános.
Attól tartok, hogy henngergelynek van igaza: más a láncvilla kialakítása:
6.0 modell a piros
7.0 modell a kék
A nem átütősbe akkor nem is lehet berakni jobb kereket? Vagy van olyan midrange kerék, amit be lehet tenni később, tehát nem totális korlátról van itt szó? Köszi!
Úgy láttam, hogy a váz kialakításra mindkettőnél ugyan az, csak egy a láncvillákra csavarozott betét van ami meghatározza, hogy milyen tengely kell bele. Szerintem "csak ezt kell cserélni.