Keresés

Részletes keresés

nagy ivó Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1414
Az ytong egy jó alaptest és egy hibátlan koszorú között is hajlamos a repedésre.
Sajnos ez a tapasztalat
Előzmény: NeomatiK (1413)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1413
Mindketten repedésről számoltok be. Engem érdekelne, hogy milyen keresztmetszetű az alaptest és a betonkoszorú, milyen vasak vannak benne.
Ata123 Creative Commons License 2010.06.17 0 0 1412

Én is Ytong házban lakom már 2éve.

Az én házam hasznos alapterülete 90nm. és éves szinten 1000köbméter gázból kijövünk fűtéssel melegvizzel együtt a főfalak 30cm esek+3cmhungarocell van még rajta a válaszfalak zöme 10cm es . A jó höszigetelésén kivül nem sok jót tudok róla mondani,ami nekem nem tetszik benne :viszhangzik belül annak ellenére hogy bevan rendezve a 10cm es válaszfalak semmit nem érnek zajcsillapítás szempontjából szerintem ha lenne rajta 1-2cm vakolat oldalanként az lehet hogy javítana rajta,az utcáról is eléggé behallatszik a zaj de ez lehet a fafödém miatt is ,a falak hőtároló képessége lényegesen kissebb mint egy normál tégláé(nem porotherm) valószínüleg a relatív kis tömege miatt lehet ez télen egy 5-10perces szellőztetésnél akár 1-2fokot is tud hűlni a ház és akkor sem melegszik vissza ha befejezem a szellőztetést ez elég kellemetlen és természetesen repednek elég rendesen a falak többszöri javitás után is megrepedtek mondjuk ebben azért bízok ha beáll a ház akkor nem reped tovább de az biztos hogy egy jól megépitett masszív téglaház (nem porotherm)nem repedezik ennyire még az elején sem.Én ha magamnak épittetnék házat tuti b30-as táglából csinálnám 20hungarocellel hőszigetelném ennek a téglának megfelelő zaj csillapitás ,tömege ,hőtárolása van a 20cm hungarocell pedig gondoskodna a jó hőszigetelésről és a betonfödémhez is ragaszkodnék.De ez az én véleményem biztos van sok ember aki megvan elégedve az ytongal én nem kimondottan,több a hátránya mint az előnye az hogy a kőművesnek könnyebb,gyorsabb vele dolgozni az nekem nem előny.

teletabiii Creative Commons License 2010.06.17 0 0 1411
T. bitmester !

Mi öt éve lakunk Ytong házban, a tapasztalatok a következők:
Építkezést követően jöttek a repedések, ez annak tulajdonítható, hogy az anyagnak nincs hajléknységa pl. a kerámiához viszonyítva, a vékonyrétegű falazóhabarcs sem vesz fel feszültséget, az egész fal egy tömbnek tekinthető. Idővel az épület ülepedésének megszűnésével a repedések növekedése is megáll. Egy-két dologra érdemes rákérdezni, hogy milyen vastag a fal, milyen falazóhabarcsot használtak, milyen a födém,ezek befolyásolhatják a höszigetelési tulajdonságokat. A penészedésnek semmi köze ahhoz, hogy Ytong vagy más. Ebben a tekintetben egy vályogház rendelkezik előnnyel, a többi falszerkezet nagyjából hasonló (a fal gyakorlatikag nem légzik !), pl. egy közönséges nemesvakolat szinte teljes párazárat képez. Vásárlásnál érdemes a hőhidakat keresni, ez bármilyen építőanyagnál helytelen építési technológia esetén megjelenhet. Az a jó, ha régen volt festés, ekkor láthatóak az árulkodó nyomok. Friss festés viszont gyanús is lehet.
Egy megvásárolandó épület kiválasztásának egyébként nagyon sok szempontja kell legyen, a hőszigetelés csak az egyik, mellesleg egy épület hőveszteségének kb. 20%-a esik csak a falra. (a többi:nyílászárók, padló, födém, szellőzés)
Mi egyébként elégedettek vagyunk az épülettel, 30-as fal kiegészítő hőszigetelés nélkül 150 m2-en 2000m3 az éves gázfogyasztás (öt személy, fűtés, melegvíz, főzés), igaz kondenzáciüs kazánnal.
Előzmény: Bitmester (1409)
nagy ivó Creative Commons License 2010.06.17 0 0 1410
Ha ytongból épült, keress repedéseket, főleg a parapettfalaknál, ( vagy látható javítást), falburkolatot, valolatot kopogtasd meg kívül - belül, ha kong, nincs a falazathoz ragadva megfelelően, (nem megfelelő anyagot használtak.)
Előzmény: Bitmester (1409)
Bitmester Creative Commons License 2010.06.16 0 0 1409
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni.
Családi ház vásárlásba kezdünk. most tartunk a "csak nézelődünk" résznél.

Vannak házak amik Ytonból épűltek.
Mire kell odafigyelni? Mit érdemes kérdezni ha kiderül, hogy ytongból építkezett?
Ahogy olvasgatok igen jelentős eltérés van az Ytong és a hagyományos építőanyagot technológiái közt.

Műszaki vénával megáldott emberke vagyok, csak épp a gépészetben és nem az építkezésben. Szóval néminemű segítségre szorulok.
Egy kollégám (semmiféle építszeti háttérrel) lehurrogta az ytongot mert, hogy a szomszédban 10 cm-rel távolabb van a szerkény a faltól azért, mert nagyon könnyen penészedik. Szerintem ott valamit nagyon elkeffentettek a technológiában vagy a hőszigetelésben.

Merre induljak el ha pro és kontra véleményeket szeretnék látni?
Hogy érdemes az ytong vs hagyományosabb (klasszikus értelembe vett tégla) építőanyag kérdést megközelíteni?

"Féljek mint mókus az erdőtűztől??"

Köszönöm a segítséget.
NeomatiK Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1408
Nem látom akadályát nyomószilárdsági szempontból (se). Én úgy csinálnám, mint egy ablaknyílsát, azaz áthidalóval építeném meg. Ebben az esetben épitsd be a teherelosztó betonacélt (2 db átmérő 8-as) az üvegtégla alatti legfelső ytong sor alatti ytong sorban kialakított nútba, ahogy az ablaknyílásnál kell, 80+80cm túlnyúlással.

10 cm vastag fal lesz a külső fal? Kicsit furcsállom...

A 90-es válaszfalajtó betehető, így az erkélyajtó is. Ha nagy ajtócsapkodásnak, vagy szélnyomásnak lenne kitéve ez a falszakasz, akkor érdemes a nyílásnál a fal végét acélszalaggal, vagy betonacéllal összefogni mindkét oldalon.

Előzmény: zsuzsa (1407)
zsuzsa Creative Commons License 2010.04.16 0 0 1407
Meg tudná valamelyikötök mondnai, hoyg üvegtéglák alá tehető-e az Ytong normál 600x200x100 mm -es válaszfaleleme kb 1,2 méteres magasságban ( és rá 1,2 méternyi üvegtégla ) ? Illetőleg egy ilyen falba be lehet tenni 90-es erkélyajtót ?

NeomatiK Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1406
De mitől lenne csőtörés? Már nem agyagcsőben vagy acélcsőben vezetik a vizet :) Hanem műanyag vagy alu-műanyag csőben csőhéj szigeteléssel és kellően dilatálva, rugalmasságot biztosítva. Nekem úgy tűnik, hogy egy laikus ember mondtott valótlan dolgokat. Ne higgyél neki. Vagy kérd ki mások véleményét. Meg egyébként ytongból felépült már Európa szerte párszázezer vagy millió épület. Amúgy a csőtörésnek nagyon kicsi az esélye. Egyébként a padlóban vezetik a csövek nagyobb részét és az betonban fut. Evvel nem riogatott, hogy csőtöréskor fel kell törni a betont? Az sokkal problémásabb lenne.

Egyébként én nem hiszem, hogy kihasasodik vízfelvételkor az ytong. A pórusokban lehet víz, de attól még nem hasasodik, a felesleg meg elszivárog, elfolyik.

Előzmény: _kecskegida (1404)
memorix Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1405
Nézd nem a faladban kell szökőkutat csinálni:)

Bármilyeb falban problémás a csőtörés..általában a 40-50 éves házakban jellemző ez az eset vagy ott ahol a szakik nem jól szerelnek vizet...a réz csövek pedig nem szoktak csak úgy tönkremenni....csőtőrésnél az Ytong nem megy tönkre csak vizes lesz amit kienged pláne ha szárítják míg a tégla vagy dryvitozott felületeknél pedig bent marad a víz és kiül a salétrom...ilyen szempontból általában az Ytong jobb...

De ez az eset kb azzal egyenértékű mintha attól rettegnél hogy ha átmész a zebrán zöldben akkor elüt majd a kamion...
Előzmény: _kecskegida (1404)
_kecskegida Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1404
Szia, csak azért gondolok erre, mert akitől ezt a vízfelvételes dolgot hallottam, éppen ezzel érvelt az YTONG ellen, hogyha így lokálisan kap ennyi vizet, _nagyon_ kihasasodik, onnan pedig nincs visszaút szerintem. Mondjuk a példában YTONG válaszfal volt, azt még a legrosszabb esetben újra lehet rakni, de egy főfalnál ez sokkal nagyobb gond lehet. Kissé elbizonytalanított.
NeomatiK Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1403
Az ytongnak viszonylag nagy a vízfelvétele. De miért tartasz a csőtöréstől? Annyi víz nem biztos hogy éri mint a bevakolatlan ytong falat építés közben ha napokon át esik az eső. Kiszárad utána és kész.
Előzmény: _kecskegida (1402)
_kecskegida Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1402
Sziasztok!

Egy 2003-as évjáratú, YTONG-ból épült egyszintes házat nézegetünk vásárlás céljából.
Az eddigi hozzászólásoknak még csak a felét olvastam át, de választ nem találtam a következő kérdésemre:
Mennyire érzékeny a falazat egy csőrepedésre pl.? Más forrásból úgy értesültem, hogy az ilyen jellegű nedvesség felhalmozódhat a falazatban lokálisan, és kihasasodhat a fal, nem is kicsit. Nem látom a megoldást erre a problémára, mert ha ez tartófalban történik, akkor azt szerintem nem lehet javítani, mert "cserélni" ugyebár nem tudunk tartófalat. Valós probléma-e az YTONG fal ilyen jellegű vízmegtartása?

A segítséget előre is köszönöm.
memorix Creative Commons License 2010.04.06 0 0 1401
Ebből nem látszik, hogy mit spórolnál...csak az, hogy inkább te szeretnéd drágábban kivitelezni...bárhogy számolom a gyári olcsóbb...

íme néhány példa:

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/teherhordo-athidalo.html

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/valaszfal-athidalo.html

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/u-zsaluelem.html

Nálam Ytong vakolat van. Drága és elég költséges felvinni...a kőművesek nem szeretik vállalni...
Előzmény: top of the line (1400)
top of the line Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1400
Hat,nem tudom.Az en szamitasaim szerint az kb. ugyanaz.Ha marad a 375mm-es fal akkor egy azonnal terkelheto 2 m-es athidalo hozza 21-22 ezer forint.Igaz ez mar kesz...
Az "u" zsalu elem ara 3.300 /400mm magas/ forint amibol 2m-es resz kb. 3 es fel max. 4 darab durvan.Ez melle jon meg kb. 1/4 m3 beton ami kb4-5 ezer + a vas.A munka az enyem.Ez a sporolos resze.
Amugy amit irtam nem komuves tippje volt hanem a szomszedaim is igy epitettek es sajat kezuleg.Neki igy volt olcsobb azt mondta.
Meg egy erdekesseg,hogy egyiknek sem repedezik a fal,pedig kb 4-5 eve all mar...
Hat ha nem is sokkal,de nekem is olcsobbnak tunik es jol dolgoztak ott is.

Annyit meg kell hagyni azert,hogy a statikai terveket varom,igy addig semmi sem biztos...se meret sem vastagsag...Egy dolog viszont biztos,hogy A+ -os lesz felhasznalva az ytongbol,ha mar ytong...:-)))

A gipszkartonon en is elgondolkoztam,de te miert nem az ytong belso vakolatot hasznaltad?Nem biztal benne?A szomszedban az van a falon es semmi sem latszik at...
Mondjuk nalam is az a helyzet,hogy vakolni nem tudok es azt nm-ben ki kellene fizetni.Es meg azt sem tudom mennyiert vakolnak manapsag...A gipszkartont pedig meg tudom csinalni magamnak mindennel egyutt...
Előzmény: memorix (1399)
memorix Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1399
Nálam Ytong áthidalók vannak. Olcsóbb kifizetni a kész áthidalót mint az U elemet+betont+vasat+munkadíjat. Aki az utóbbit tanácsolta valószínűleg kőműves. Valószínűleg több pénzt szeretne érte...sőt gyorsabban lehet haladni a kész áthidalókkal....

Javaslom a 30 NF A+ elem használatát + 12-20cm EPS-80 hőszigetelést alkalmazni. Így a külső oldalon nem lesz zsugor repedés a falon. A belső oldalon hálózni vagy gipsz-kartonozni érdemes a repedések megelőzése miatt alkalmazni...

Előzmény: top of the line (1398)
top of the line Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1398
Sziasztok en most tervezem az ytong-bol epulo hazamat es szeretnem megosztani veletek kerdesemet es gondolataimat neha,amikor erre jarok.

Persze meg messze van az epites,de nagyon korbe szeretnem jarni az egeszet.
Szoval lenne egy olyan kerdesem amit par helyen mar megneztem,de nem tiszta...

Az ismeroseim akik ytongbol epitettek,mind az "U" zsaluelemet hasznaltak kivaltva az ytong athidalot a nyilasok fole.A falak folott a betonkoszoru mellett pedig a szigetelt koszoruelemet alkalmaztak.
A kerdesem az lenne,hogy egy 37.5-es falnal akkor kivul-belul a 75+40-es szigetelt elemet kell alkalmazni,vagy csak kifele kell szigetelt elem?
A masik kerdes,hogy ezen kivul van-e masik megoldas,termeszetesen ytong-bol?

Amugy nekem egy szintes hazam lesz,de szeglemezes tetovel es igy csak a kulso fal lesz terhelve...
Persze sokmindenki tanacsol mast es maskeppen,de egyenlore meg ez a terv.

Akkor varom a tanacsokat es otleteket.....:-))

udvozlettel:Peter
memorix Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1397
Nem kéne bújtatott reklámokkal teledobálni ezt a topikot is

Előzmény: szabigabi1967 (1396)
szabigabi1967 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1396

Mi kis is próbáltuk ithon is nehogy más anyagot kapjunk mint amit ismerünk már szlovákiában.

 

Annyit tudok mondani,hogy minden rendben volt vele a munkánkat átvették és egy Budapesti projektbe építettük be.

 

 

Előzmény: kisapam2 (1395)
kisapam2 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1395

sziasztok,

 

most találtam egy új terméket, PORFIX a neve, és szinte tökéletes alternatívája az Ytongnak, egy Techtrend nevű cég forgalmazza www.techtrend.hu

 

sokkal olcsóbb mint az Ytong:-)

NeomatiK Creative Commons License 2010.02.16 0 0 1394
Én felülről rögzítenék tipli+csavarral a falra egy lapot (ami nem túl vastag és színben passzol a munkapulthoz, mondjuk ha van maradék lamináltpadló) ami kisebb mint a munkapult, hogy oldalról-felülről ne látszódjon, illetve ne legyen zavaró. Ezt a lapot be tudod állítani vízszintbe akár a megfelelő vastagságú kis falapokkal vagy akár ytongragasztóval, dryvit ragasztóval, vakolattal. Aztán erre már lehet ragasztani a munkalapot, de jobb lenne alulról hozzácsavarozni.
Előzmény: fede94 (1393)
fede94 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 1393
szóval 5 cm széles ytong pengefal. egyik oldalán csempe, másik oldalán ragasztott terméskő. természetesen nincsennek síkban felülről és igazából a munkalap csak mindezek eltűntetését szolgálná. az azért cél, hogy vízszintbe legyen. ez nehéz a két oldalon felragasztott csempe és kő miatt. ezért én mindenképp valamilyen kenhető anaygban gondolodom, amivel ki lehet hozni vízbe a fal tetejét mielőtt rákerül a munkalap.
Előzmény: NeomatiK (1392)
NeomatiK Creative Commons License 2010.02.14 0 0 1392
Tipli + csavarral. De egy részletesebb leírás alapján jobban meg lehetne mondani. Mire jó egy 20 cm széles munkapult?
Előzmény: fede94 (1391)
fede94 Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1391
olyan kérédsem lenne az ytong szakértőkhöz, hogy ha van egy ytong pengefalam a konyhában akkor mivek ól lehet/szabad ráragasztani egy 20 cm széles konyhai munkalapot (laminált, nem fa!). a cél hogy örökre ott maradjon. tudom ,hogy rengeteg anyag van, de nem az cél, hogy gyorsan odarakni, hanem, hogy később ne legyen gond. köszi előre is!
memorix Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1390
A repedést nem klasszikus értelemben kell érteni nem a falazó elem reped a vakolat vagy glett reped meg és emiatt a rajzolódik ki a tégla (ezért kell az Ytongon flexibilis anyagokkal dolgozni)...ez ellen lehet védekezni azzal is, hogy az Ytong tégla külső felületére hősszigetelést raknak minél vastagabb annál kevésbé jelentkezik ez a zsugor repedés a belső oldalon. Szerintem a legjobb megoldás ha a belső oldalon vakolat van. Ehhez 1-2 cm vakolat kell, amibe rabichálót vakolnak és azt glettelik le akkor nincs ez a jelenség... a másik megoldás ha gipszkarton lapot ragasztanak fel vakolat gyanánt...ezt házilag is könnyű megoldani...
Előzmény: NeomatiK (1388)
nagy ivó Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1389
Ha a parapettfalakba nem raktak vasat a falazáskor,attól is repedhet, ezt javítani nem egyszerű.
Tán azért adták el, mert tele lett a t@kük a sok repedéssel?
Előzmény: CsA (1385)
NeomatiK Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1388
De mi van akkor, ha szigetelve van a fal és belül csak glettelve vagy glett+hálózva van? AKkor nincs olyan nagy hőmérsékletkülönbsg az Ytong két oldalán. Tehát akkor a repedés esélye is kisebb.
Előzmény: memorix (1386)
THT Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1387

Üdv!

 

A 30-as hőátbocsátási tényezője anyira jó, hogy önmagában is jobb, mit a szabványban előírt minimum érték. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne javítani rajta! Hogy ez szükséges, illetve számodra célszerű-e, azt az ehavi fűtésszámlád jól fogja szemléltetni :) Ezügyben a nyílászárókat is célszerű szemrevételetni, valamint a tető/lábazatsigetelést is.

Előzmény: CsA (1385)
memorix Creative Commons License 2009.12.18 0 0 1386
Van értelme szigetelni...12-20 cm EPS -l vagy multiporral...

Ha kívülről felkerül a háló és a hőszigetelés ott nem lesz repedés...

Belül pedig hálózni kell a falat teljes terjedelmében, vagy gipszkartont használsz és azt ragasztod rá...esetleg multiport...

Ha hálózod akkor a háló alatt 1-2 cm vakolatnak kell lennie. Ha csak glett volt akkor a hálótól függetlenül repedhet...ha nem a teljes felület volt hálózva...

A jelenség oka, hogy a külső belső hőmérséklet miatt a külső Ytong felülete összehúzódik a belső tágul és ha csak glettelve lett akkor kirajzolódik az Ytong tégla akár függőlegesen vagy vízszintesen...


Előzmény: CsA (1385)
CsA Creative Commons License 2009.12.18 0 0 1385

Sziasztok!

Két és fél hónappal ezelőtt vettem egy 30 cm-es YTONG falazatú családi házat, 1996-ban kezdték el építeni, 1997-ben kapott lakhatásit. Összességében jól megépített háznak tűnik, eredetileg egy menő focista építette a lányának aki 12 évig birtokolta.  Kívűl belül voltak rajta repedések, de láthatóan régen volt festve, úgy gondoltam, hogy már régi keletűek lehetnek. Később megnézte apósom is, aki építész, és ő sem ítélte vészesnek a helyzetet. Vízszintes, függőleges és átlós irányú repedések egyaránt voltak. Belülről a falak le lettek glettelve, festve, ill. új burkolatokat (padló, fürdőszoba) kapott a ház. Kb. egy hónapja végeztek a festők, ahol nagyobb repedés volt, oda hálót is tettek. A napokban vettem észre, miután már beköltöztünk, hogy a frissen glettelt és festett falakon ismételten repedések jelentek meg. Most kint -10 fok van, belül meg fűtünk rendesen, de gondolom ennyi még kevés lenne ahhoz, hogy újból repedések keletkezzenek, valami más lehet a háttérben.

Találkozott már valaki hasonló problémával, és ha igen, akkor mi okozta a repedéseket és hogyan lehet megszüntetni...?

Jövőre kívűlről is szeretnénk rendbe tenni, gondolkoztam azon, hogy egybe lehetne kötni némi pótlólagos nikecel szigeteléssel. Tudomásom szerint a 30-as YTONG hőátbocsátási tényezője eleve nagyon jó, van értelme még további szigetelésnek?

Üdv:

CsA

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!