Pontosan. A csík sok sorba kötött LED-ből áll. 45-50 db, így eleve nagy feszültség kell neki. Ha 1 LED is kipurcan, vége az egésznek. Ráadásul a mérések szerint nagyon a határon járnak. Az áram korlátozó egy végletekig leegyszerűsített kapcs.üzemű áramgenerátor. Leválasztás nincs a hálózatról.
Viszont kabátgombokért árulják itthon is a boltokban. Pláne a piacokon.......
Egy márkásban a LED-ek egy aluminium hordozó csíkra vannak forrasztva, legalább esélyük van a hőleadásra. A gagyiban vékonyka kis nyák csík.
Ezeknek a csíkoknak a tesztelésére árul is a csájna kis próba tápot. Ami 300 V körüli DC-t ad, pár mA terhelhetőséggel. Ami önmaga egy halálos fegyver, mert NINCS leválasztva a hálózatról. Egyszerű soros kondi, dióda, ellenállás kapcsolás.
Aztán az egyorrú lúzer ilyennel próbál barkácsolni......
A kínaiak készítettek elképesztő, semmi szabványnak meg nem felelő cuccokat, pl. olyan "kukorica" Led lámpákat, ahol a sorba kötött Led-ek forrasztási pontjai kézzel érinthetőek voltak, galvanikus kapcsolatban a hálózati feszültséggel. Lehet, hogy esetleg ez a Led cső is olyan, ami nem rendes kapcsoló üzemű tápegységgel működik, hanem a becsavarható Led lámpákhoz hasonlít az áramkorlátozó megoldása, és sokkal nagyobb az üzemi feszültsége, mint a ma használatos szabványos szalagoknak.
Ha az a kis fekete műanyag kocka a táp, akkor feltűnően kicsi. A szokásos kapcsoló üzemű Led tápegységek nagyobbak, különösen ha azt veszem, hogy ez egy régi darab.
Érdemes lenne szétszedni, megnézni, mi van benne. Gondolom, már úgyis mindegy neki, nem működik, vége.
Elképzelhető, hogy ez egész más Led csík, mint amik manapság használatosak, sokkal nagyobb feszültséggel működik, és ez csak valami áram korlátozó megoldás. (ha így van, nem éppen életvédelmi darab, lehet, hogy jobb lenne kicserélni az egészet)
Mint írtam, a változtatható fesz. táp rákötésével nemn működikj a led csík sem, igaz, csak 300 mA-es volt. Valamint szovjet akkutöltövel sem. Ami 12 V, akár 10 A, de tudtommal nem ad egyenletes áramot, csak egyeniránítottat.
Elbactan valamit. Van egy régi 15 éves led csíkom, amit festés miatt leszereltünk, visszaszereléskor pdig sikerült a 2 led "slagot" összekötő vezetéknél zárlatot csináltam felragasztáskor.
Szép nagyot pukkant, a biztit nem verte le, de maghalt. van neki egy ilyen tápja, de nem tudom ez mennyit kell, hogy adjon a led csíknak. Alapból 230-at kap.
Valami ilyesmi kinézetű:
Gondoltam, csak a táp ment tönkre, de utána 9-12 V-ot adva a lednek, az sem működik.
Elképzelhető, hogy tönkrement az egész?
Hogyan lehetne ezt letesztelni, valamint milyen táp kellhet ehhez, ha nem ment tönkre az egész?
547. oldalon van a világítás. Ha jól nézem, a távolsági egyszerre világít a tompítottal. Bár az is furcsa, hogy világítás nélkül nincs fénykürt.
Ha a visszajelző világít, akkor én egy rossz testelésre tippelnék. Bekapcsolt világításnál mérj feszültséget a lámpa negatívja és az akku negatívja közt.
A dióda nem lesz jó, az ugyanabban az irányban engedne át. Illetve, ha közvetlenül a távolsági szálára kötöd, akkor lesz 0.7V feszültségesés, ami a fényerőben sokat számíthat. Mérni kellene, hogy mekkora feszültség jut vissza az izzó lábára és annak függvényében lehetne okoskodni. Talán megfelelő értékű zénerrel működhetne. De ezt majd itten hozzá értőbbek megmondják. :)
Azért világít a visszajelző, mert a tompított működése közben a távolsági izzószálán keresztül visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre.
(a távolsági felkapcsolásakor lekapcsolódik a tompított??)
A képen, amit linkeltem, látszik, hogy a két izzó egy-egy lába közösítve van a "Water proof joint B" blokkban. Azt a két drótot kéne meghatároznod az izzóknál, és az egyik menjen a lámpa közös lábára, a másik pedig lóghat szabadon.
A H4-es izzó közös lábát a testelésre kéne rakni, míg a két külön izzószál másik kivezetéseit a nekik megfelelő kapcsolóktól jövőkre (tompított/távolsági).
Nem tudom milyen testelésű a motor, így a plusz-mínusz jelzések nekem nem mondanak semmit. De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni.
Elnézést...megírtam szépen tagolva, erre összecsúszott a pitsába az egész...
Na még1x...hátha most.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..
Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...
A probléma
Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben, fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.
Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )
A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :
A H7 tompított + ( plusz ) -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra
A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -ra
A H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -ra
A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.
Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .
Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .
Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.
Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..
+ INFÓ(k)....
A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.
Nem tudom ez bezavarhat-e ?
Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, úgy jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.
MI lehet a baj ?
Hogyan kéne bekötni ?
Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?
Vagy ?
Vagy fogadjam el így, oszt kész ? :-)
Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)
Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..
Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...
A probléma
Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben, fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.
Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )
A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :
A H7 tompított + ( plusz ) -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra
A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -raA H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -raA H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..+ INFÓ(k).... A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.Nem tudom ez bezavarhat-e ?Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.MI lehet a baj ?Hogyan kéne bekötni ?Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?Vagy ?Vagy fogadjam el így, oszt kész ? :-)Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)üdv dj
Igen néztem ezt is de ez is négytüskés.a gyári kapcsolója 15 e. Azt olvastam erről az oldalról hogy vagy még jön vagy nem. Érdekesnek találom hogy más fajta körfűrész kapcsoló négy tüskés amit be linkeltem fotót pl. De köszi a segítséget mindenkinek!
Amire figyelned kell, mert nyilván megnézed majd az Aliexpress-en is :) , az az, hogy lehet kapni 2 darab nyomógombot tartalmazó kapcsolót - amivel az automatikát vezérlik, illetve olyat, amit korábban is belinkeltek, amiben van egy öntartó mágneskapcsoló, vagyis ha bekapcsolt állapotban elmegy az áram, a gép meg kapcsol vissza.
Hát neked olyan kell. Tegnap vettem a villamossági boltban, elég nehéz volt rávenni őket, hogy ideadják, ami amúgy a polcon volt, amúgy 5500 forintért. A fotón van sima kapcsoló és mágneskapcsolós egyaránt...
Módosítok: Ez egy biztonsági reteszkapcsoló, 2 db záró, egy nyitó érintkezővel, tehát duplán nem jó helyette a 2 záró/nyitó érintkezős "sima" kapcsoló.