:) :) pedig tényleg szoktam. :) van nekem erre egy asztrám. asztra g, mert ugye az a leglesajnáltabb modell. opc, turbó, arden kék. ötödik éve van nálam. át van építve elég rendesen. egy széria inszignia opc-nél - a papír adatok alapján - jobban megy, de 380paci esetén már lehet, hogy lebőgnék. 2,5mp alatt van meg a 80-120. van torzen difim, meg minden, de egy fwd kocsi esetén akkor is ez a mérvadó érték, nem a 0-100. van mr. dyno-m, azzal sokat mértem a kocsit anno, programozásnál, meg csak úgy magamnak marháskodásból is.
én nem mondtam, nem is gondoltam. egyszerűen - nekem úgy tűnik - annyival drágább, hogy ahhoz 300ezer fölé kellene tekerni, hogy egyáltalán érdemben megérje. annyit viszont nem szeretnék menni egy kocsival. ennyi.
oks, de van hozzá plusz 18LE is. gondolom valamit csak számít az...
a 7,8-as nagyátlag azért szép, nekem nem lesz már annyi. de ez a 8,2 se rossz, sokkal többet gondoltam, amikor átültem, azt hittem ez valami benzinpusztító lesz.
nagyjából azonosak a viszonyok nálam, mint nálad, a 8,2-t így eszi a vektra. az autópályán én tempomat, óra szerinti 140...145-öt szoktam menni. azzal még sose mértek be, tehát az ténylegesen 140 alatt van valamivel biztosan. szóval a 7 literes becslésem akkor pont bejött.
a 120 pacis dízel meg 8 szelepes technika, ami egyébként bizonyára nem is rossz egyáltalán, de eladásnál semmivel sem fog többet érni, mint a benyásom, valamint úgy láttam (igaz zafírián), hogy még többet is eszik, mint a 150 pacis nagytestvér.
azonkívül ne degradáld a gépsárkányom, 122LE :D :D :D
serényen olvasgattam, és láttam, hogy próbáltátok a piros opc-t! engem nem kell kétszer noszogatnod, hogy megnézzem a vasat, ebben sajnos biztos lehetsz! :)
Nem akarok itt B-D vitát kezdeni, de 1ccer valaki leírhatná már, hogy a D szervizköltsége miért nagyobb... Persze, hamar elromlik, ezért is raknak a kamionokba, hajókba, munkagépekbe, vonatokba nagy benzinmotorokat... :DDD
Az 1.9D Veki sajna rossz példa, mert igaz ugyan, hogy sok elromlik, de szinte mindig ugyanaz mindnél (konstrukció?) - egyébként meg olasz motor :))
Semmi komoly! Miután elküldtem, rájöttem, hogy Téged valószínűleg nem is érint. Nagyon sok Insi tulaj panaszkodott a tükör koszolódására. És sajnos igaz!!! A dizájner jó munkát végzett :P csak az a baj, hogy esőben a tükörre megy minden kosz, és az ablakra. Ergo: sötétben, esőben tolatni szinte lehetetlen, de esős, ködös időben a külső visszapillantó tükör szinte nem használható:( Ezért az új autók már ilyen tükörházat kapnak:
A MÁSIK PEDIG: Van a navinak is egy testmod-ja, ott mindent mutat:), többek között a sebességet is, amit egyébként nem szokott.
Szerintem is jó a logikád! Én is lejátszottam ezt a számolást mi minden vásárlás előtt. Ráadásul a dízel szervízköltsége is nagyobb. Érzelmileg: az traktor dízel, az autó benzines:) (de erről már ment egy nagy meccs a vectrac!!! fórumon!) Persze a mai dízelek halkabbak, és jóval nagyobb a nyomatékuk. De ha nem kell, mert elég a benzines is, ami ráadásul megbízhatóbb is? Nekem is a c vekim volt eddig a legjobb autóm, de az 1.9d-s vekire nagyon sokan panaszkodtak a márkatársak közül.
Az Insigniánál egy dolog miatt érdemes elgondolkodni: menetkészen 1-2 fővel közel 2 tonna...
Ja! Az én 1.8-as vekim 108.430 Km-t ment nálam, fogyasztása: 7,83!
2 helyen nem hibátlan meg a gondolatmenet - egyrészt az 1.8 120LE benzin helyett egy 1.9 120LE dízelt nézhettél volna, ez egy pár százas spórolás.
Másrészt a dízel ott, ahol a benyás 8 litert kér, 6 körül vagy alatta megvan. Én most 27e km-nél járok a Vekivel (1.9 CDTI 150LE) 7.1-es átlagfogyival, és 50% reggel megyek rövideket városi dugóban, meg 50% ésszel sietek autópályán (140-150).
De persze a benzines megbízhatóbb, a turbó hiánya miatt - mit is mondtál az 1.6T-ről? :D
"A fehér gyönyörű!!!! Ha nem kellene üzleti okokból használnom én is azt vettem volna!" eztetet írtad, meg a kopasz frizura, ebből gondoltam, hogy új munkaköröd van... :DDDD Tudod: kigyúrt-kopasz-feketeautóval :DDDDD
ha minden jól megy,akkor 1 TOPIC tali berkein belül,valamikor Április könyékén kipróbálhatod az OPC változatát az INSIGNIA-nak,1 kis + KRAFT-al........(380LE 510NM)
És a diesel fogyasztásról is annyit, hogy nekem bár automata és igencsak szeretek lépni, de a 190.000 km alatti átlag fogyasztásom 8.1L volt. Lehet vele persze mindenhol szabályosan közlekedve megcélozni a 6L-t, de még az sincs 3L különbség. Én ugyanígy gondolkodom. ráadásul sokat megyek folyamatosan nagy sebességgel és szinte 0 város, ahol egy benzines is jól tud fogyasztani.
Abban is igazad van, hogy egy 1,6T-nél az ember meghallja a turbót és elkezd egy kicsit élvezetesebben vezetni....
köszönöm a fogadtatást, még nincs is inszigniám, de nagyon jól esik!
a diesel vs benya jogos kérdésedre a válaszom:
- 1db 1,8-as benyás veki, új ára volt 7,7, kp-re megvettem 6,2-ért, megevett 200ezer km alatt 8,2-es átlagot, 280Ft-tal számolva 4,6MFt benya ment le a torkán, mindösszesen 10,8 MFt
- 1db 1,9-es 150 LE dízel, új ára volt 9,1, kp-re vihettem volna 7,6-ért, megevett volna 200ezer km alatt 7-es átlagot mondjuk (de talán inkább többet, volt nálam 2000 km-t egy próbára anno), 260Ft-tal az 3,6M, mindösszesen 11,2M. plusz eladásnál pár százezret nyerek a dízellel, ez még egy bizonytalan csökkentő tényező.
akárhogy is nézem bukta lett volna a dízel gép, vagy legfeljebb nullszaldó, úgy, hogy a lóvét előre ki kell pengetni, a benyásnál meg 4 év alatt apránként... az, hogy jobban megy, engem nem izgat, dolgozni járok vele, nem pedig racsingolni. a kisbenzines motor még mindig a legolcsóbb... ez persze csak az én véleményem.
lehet egy 3 lityós kisebb fogyival lepett volna meg, de az meg rendesen súrolja a 10 milkát. ott még több lenne a veszteség. a bmw-ből persze más, ott kell a presztízs miatt, de ez egy opel (jó értelemben véve).
mennyi az annyi egyébként az inszignia esetén? a veki behappol vagy 8,2-t 100-on, így télen már volt 8,7 is. de le tudok menni 8 alá is, odafigyeléssel. ez jó sztem a méretekhez képest. régen volt egy korza gsi-m ugyanezzel a 125 pacis motorral, és ennél többet harapott.
az 1,6T a korzában 8,6-os átlagot kért eddig 21ezer km alatt. az se rossz, de félek az inszignia torkosabb lenne. évi 50-60ezer km-t megyek, át kell gondolni. ha csak úgy magamnak venném hobbira, csakis opc lenne :) még szép :)
az 1,6T gondolat nem is olyan eretnek. eszembe se jutott. köszi az ötletet! feleségem is 1,6T-vel nyomja (corsa opc) :)
viszont nem biztos, hogy akarok 180 pacit a fenekem alá, van erős hobbi autóm, és tudom, hogy milyen vaddisznó vagyok, annyit préselek ki a kocsiból, amennyi van benne.... :) járkálni épp jó volt a veki, nagyon megszerettem ezt a szerencsétlen lesajnált macit. és egyébként a világ legjobb kocsija, azon kívül, hogy enni kért, semmi dolgom nem volt vele eddig. 160ezernél kellett féktárcsát cserélni rajta. meg ilyesmik.
Szóval szerintem sem fogsz a motorban csalódni, mert ez a legmegbízhatóbb motor, amit valaha a Vectrába és Insigniába szereltek ( a 2.2-es mellett)! Ugyanakkor a szuper futóművet, a karosszéria merevségét, a már alapfelszereltségben is nagyon szép és minőségi külsőt, belsőt megkapod hozzá!
Szerintem ehhez a motorhoz nincs 4*4-bár nem néztem utána...
A fehér gyönyörű!!!! Ha nem kellene üzleti okokból használnom én is azt vettem volna!
Kiváncsi lennék, hogy a sok km/év ellenére miért nem dieselt veszel? (Én is most szállok át diesel-ről benzinesre)
edy!
Egy kérdés: nekem a vektrában az automata váltóhoz van téli kapcsolás, de az Insigniánál nem látom. Nincs benne téli üzemmód? (mondjuk igazából baromság, mert csak annyit csinált, hogy 3-ból indult).
Eduscho!
Igazad van!:) A körömbenövés sucks... Nekem is kétszer műtötték a lábam miatta:((((
Kitartás!
Azért néha a hétvégén hajtsd ám meg a kocsit, nehogy a feleséged ellustítsa!:)))
"azt mondták, hogy amikor üzembe helyezték a gépet, a számítógépben még csak 10-ig voltak besorolások J." Na, erre majdnem írtam valamit, úgy felbosszant ez, no és a sok hasonló (!) balkáni eljárás 2010-ben, egy EU-s tagállamban.... Mit szólna az illetékes, ha fájós lábbal (pl. körömbenövés) elmenne az orvoshoz, az hümmögne, majd ráírná a kórlapra: "Amputálás"! Ugyanis az ő gépén még csak az "A" betűs gyógymódok vannak fenn...
Szia! Ha megnézed a hozzászólásaimat, láthatod, hogy eleinte morogtam, mert az 1.8-as Veci csendesebbnek és gyorsabbnak tűnt. Tűnt! Ugyanis ebben más a sebességérzeted. Az első 1000 után pedig sokat javul a motor dinamikája. Elbírja az autót, de ha menni akarsz vele, azt is lehet, csak akkor ki kell húzatni 3-4000-ig. (Persze nem 1-ben:P) Végül is ez miért lenne baj? Én többször kipróbáltam: az átlag autósokra így is rávertem 30-40 métert. Szóval mindennapos egyszerű közlekedésre u.olyan, mint a Veci. A fogyasztás is kiváló. De Edy-nek igaza van... Azért jó tudni - és néha érezni - hogy megvan a ménes:)
szerintem megleszel ellégedve vele,Eduscho is elvan az 1.8-al,habár én személy szerint akkor már az 1.6 TURBO-t választanám,csak párszázezer FORINT a különbség,és azért lényegesen dinamikusabb.......
DE EZ CSAK AZ ÉN SZERÉNY VÉLEMÉNYEM :)
MINDEN ESETRE AMINT MEGLESSZ KÉPET,MEG BESZÁMOLOT KÉRÜNK :)
hát ez mókás :) habár nekem az is "tetszik", h egy vadiúj 2 éves DPF-es Vectra csak EuroIV-re sikerült, és emiatt a fekete füstöt okádó dízel Transitokkal együtt csapják ki a városból szmogriadókor - szinte ugyanaz a szint, ugye :)
Az jó. A 14-es a benzinesekre vonatkozó EURO V besorolás. EZ azt jelenti, szmog riadó alatt nyugodtan közlekedhetsz Budapesten.
Elkezdtem utánajárni, hogy miért van 10 az enyémben; a kereskedésben azt mondták, hogy amikor üzembe helyezték a gépet, a számítógépben még csak 10-ig voltak besorolások J.
egy jó kis insignia-ra benevezek én is asszem az idén. nekem málhás pacinak kell, 1,8-as motor lesz asszem a befutó emiatt. kivétel, ha összkerék, ezen még töröm a fejem, de nem akarok elszállni. :) túl sokat megyek ahhoz / év.
fehéret szeretnék, az semleges, és meglepő módon szép is. (1999 óta fekete autóm volt mindig, meg kék, ahhoz képest jó váltás lesz)
valakinek van tapasztalata 1,8-as insignia-val esetleg? hogy viszonyulhat az 1,8-as (125 pacis) vectra c-hez? ha ugyanolyan lomha, akkor az pont jó, járkálni hibátlan. csak vérszegényebb ne (nagyon) legyen....
Örülök, hogy visszatértél. Már azt hittem disszidáltál...:) De az ünnepek alatti net-elvonás egy jó döntés volt!!!
Mi újság a Fekete Gyönggyel? Ha depressziós alkat lennék, azt írnám: mit tudom én? Lassan annyit látom, mint a filmbeli társát. Néha felbukkan. Alig vezetem. Akkor is csak szinte városban, meg haza a szülőkhöz. Lassan 4 hónapos, és még csak 3200 Km van benne. Szerintem ezt el sem tudod képzelni... Tkp. a feleségem autója:) Pedig egyre jobb!!! Te viszont közel vagy a nagy dátumhoz, látod, milyen hamar eltelt? Ha segítség kell, hogy ne koszolódjon a tükör, lásd a GPS sebességét, csak szólj! Egyébként pedig várjuk az élménybeszámolót:)