Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Kérlekszépen.. kérdés van bennem is bőven.., illetve csak az! :o) Mególdást keresek... választ! ( pl terveztek nekem vmit, 50 literes tágulásival ,itt meg azt olvasom,hogy 200 . Mivel én nem értek hozzá, csak nézek.. :o) Innen kezdve abban sem vagyok meggyőzve ,hogy nyugodtan megcsináltathatom a kapcsolást . Ezért vagyok itt, ezért kérem a segítségeteket vagy javaslatokat, amit tisztelettel megköszönök ..., de esetleg kompenzálom ha igény van rá
Ebben a kapcsolásban a kollektor alig termel melegvizet. A meglévő 100 HMV tartály elég nagy korlát, de szerintem ha kihajítasz két szivattyút meg a hozzávalókat akkor abból már csak kis kiegészítés kell és lesz egy indirekt tárolód ami nyáron megcsinálja a melegvízet teljes egészében, éves viszonylatban 70% körül várhatod. Télen a vegyesről megy, de ha minden part szakad akkor egy elektromos fűtést is betehetsz.
"A rendszer mőködése Vegyes tüzeléső kazán és a puffer: A kazán begyújtása után az elıremenı ág hımérséklete rohamosan emelkedik. Ha ez a hımérséklet elérte a szivattyú termosztáton (vagy a jóval pontosabb digitális vezérlın) beállított értéket (pld 65 ºC), az indítja a kazánköri szivattyút. A keverı szelep érzékelıje figyeli a visszatérı ág hımérsékletét. Amennyiben ez a hımérséklet a beállított érték (pld 55 ºC) alatt van, addig az elıremenı körbıl veszi a visszatérı vizet, így védve a kazánt az alacsony visszatérı hımérséklettıl. A megfelelı hımérséklet elérése után a teljes keringés megindul, és a kazán elkezdi tölteni a puffertárolót, illetve közvetlenül is tud főtıvizet szolgáltatni a három főtési rendszernek. Amennyiben a kazánban a tőz kezd kialudni (a beállított érték alá süllyed az elıremenı hımérséklete) a kazánköri szivattyú leáll. Ekkor főtés még jó ideig a puffertárolóban lévı főtıvíz hıjével biztosított. Napkollektor A napkollektort a rajzon látható módon, a puffer alsó spiráljába kell bekötni. Az érzékelıt is az alsó spirál közelében célszerő elhelyezni, így a hımérsékletkülönbségen alapuló vezérlés jobban kihasználja a gyenge napsütést is. Téli idıszakban a 4 m2-es kollektortól sokat nem kell várni, egyéb évszakokban viszont néhány hónapon keresztül nagymértékben hozzá tud járulni a HMV készítéshez, elımelegítéshez."
A dolog úgy néz ki, hogy a tervezőnek mailban küldtem az elképzelést, Ő meg mailban küldte a tervet ..( 8000 pénz, és ennyi.. nincs kapcsolatom vele)
A kazán egy 24kw os régebbi típusu fröling apríték és vegyestüzelésü... A puffer 1000 literes.., a napollektor csak nyáron üzemelne ,melegvíz előálitás céljából A gáz valszeg nem lenne rákötve.. Kiköttetem. Én abszolut laikus vok a témában,csak itt olvasgattam okosságokat.. :o) Esetleg, árajánlat is érdekelne kivitelezésre.. ( Szigetszentmiklós)
Üdvözletem! Egy kérésem lenne a tisztelt hozzáértő urakhoz: Véleményeznétek az alábbi kapcsolási rajzot? Mostanában kerülne kialakításra ,és ezt már nem szeretném elcseszni ( a régi fütés is kuka..) köszönettel: Marci
Pl. mekkora tágulási kell.. ( a tervező azt mondja bőven sok a 50 liter..) Nyitott, vagy zárt rendszer.?
Egyébként április elejétől méretre vágva összehasgatva szárad raklapra pakolva 1 kamionponyva alatt napos , szeles helyen. Természetesen ponyva oldalai fel vannak hajtogatva.
Nevével ellentétben a legkevesebb csersavat tartalmazó tölgyfajta.
"
Fája a többi tölgyénél jóval kevesebbcsersavat tartalmaz, ezért nem tartós, szabad téren hamar korhad. Ezért az erdészek nem sorolják az ún. „nemes” tölgyek közé. Ipari felhasználását akadályozhatja az is, hogy hidegben a törzse gyakran megrepedezik. Mivel gyakran és sokat terem, tőről jól sarjad, igen jelentős területeket foglal el a nemes tölgyek és a bükk kárára, ezért a 20. században az erdészek törekedtek visszaszorítására.
Felhasználhatósága a különféle tartósító eljárásokkal egyre bővül. Az egyik legjobb tűzifa.
Minnél sűrűbb a fa annál tovább ég Szerintem a legjobb tüzifa a gyertyán, csak akkor kell hasogatni mikor fel van gurigázva, mert utánna kínszenvedés. Tavaly egy nap egy taliga tölgy és bükk vegyesen ment a kazánba. Mikor elfogyott a tölgy át tértem az akácra, mindig kellett pluszba behozni mert nem volt elég a taliga akác, pedig közel azonos volt a kinti hőmérséklet. Ennyit jelent, hogy a 1m3 tölgy közel 12 mázsa, míg az akác 10 mázsa.
Megrendeltem az Atmos DC25S-t, 2000l pufival. Beüzemelés augusztusban. Már nagyon várom.
Előtte átmosatom a meglévő padlófűtés rendszert, szerintem az elmúlt 20 évben az előző tulaj sohasem csinált ilyet, úgyhogy nem árthat.
Más: A 300 literes tágulási helyén gondolkodom. Jó lenne nem a kazán mellé tenni, mint a pufit, hogy ne foglaljon ott helyett.
Fel szabad-e azt rakni a padlásra? Az emeleti elosztóra csatlakoztatva felhúzni egy csövet az amúgy (egyelőre) szigeteletlen padlásra, majd körbeépíteni akár 30-40 cm (vagy akármennyi) szigeteléssel. Fagyállót tudok szerezni ingyen vagy nagyon olcsón, esetleg azt is tenni a vízbe, hogy ne legyen gebasz.
A nyomásdolgokat hogyan befolyásolná ez?
(A kazán a földszinten lenne a pufival, az emeleti elosztó ~3m-en, a padlás ~6m-en)
A rendszert nem is kell megbolygatni- a kazánházat annál inkább! Fa tároló kapacitás? Ha jól értem összesen 600 m2 az össz terület ehhez kb 80-100 kw szükséges. Várható fafogyasztás 500-600 q fa/ év. Ebből 2 évre való kell első körben! Na és ennek olyan jólszellőzött hely, ahol nem dohosodik be!
Miért nem gondolkodtok inkább egy hasonló teljesítményű adagolós mindenevő (pellet, szén, apríték) kazánban?