Nem tudom belinkelni, de a "Vonatmagazin" írt egy nagyon jó beszámolót a Tarvisio-Udine közötti megszüntetett vonalon épült kerékpárútról. Sátoraljaújhely után is csinálgatják a kisvasút helyén.
"Először jártam ezen a vonalon,sajnos már csak gyalog...
Végig 54-es sínszálak vannak a bezárt szakaszon..."
És a drótot is lehet őrizni a fák miatt. Egyébként mindenképp ráférne a pályára egy alapos gatyába rázás, a végén is hemzsegett a 60-as lassújelektől, valószínűleg sosem nyúltak ahhoz a pályához... De korábbi járatsűrűséget mindenképp igényelné a vonal (vagy az ITF híveinek akár 2 órás ütem is szóba jöhetne).
Nem rossz ötlet ez az olasz sétány, csak hát előbb el kéne foglalnunk Horvátországból egy darabot, hogy mi is csinálhassunk ilyet, vagy bezárni a balatoni vonalakat. :)
Ha már elbontanak egy vonalat, legalább bicajútként had üzemljen tovább, szerintem a Veszprém-Balatonalmádi cangaút (igaz, csak részben használja az egykori vasútvonalat) jó ötlet és nyáron ki is van használva. A biciklis túrázás egyre jelentősebb lesz, és persze a helyiek is gyakran áttekernek a szomszéd faluba, akkor már inkább bicikliúton dülöngéljenek, mint az autóúton. Egy-egy állomásépületet pedig meg lehetne talán menteni kerékpárszervíz és/vagy pihenő, büfé nyitásával, hovatovább kis camping nyitásával -persze csak ott, ahol a környék kellő turista célforgalmat tud generálni.
A gombász részleg mintha be lett volna zárva, a másik oldal pedig betéglázva, így nekem nem volt lehetőségem két métert sem menni... az ember ugyan engedett bemenni, de a sötéttől nem sok mindent láttam, szerintem nem jutottam el ekkora távra sem. Mindenesetre mondta, hogy többször próbálkozott már a vasútnál, hogy legyen valami hasznosítási forma, vagy legalábbis egy félig-meddig rendben tartás legalább a környékén, mint vasúttörténeti érdekesség, de mindig elutasították.
Buzenyka nem rég érkezett Gyarmatról, majd várakozott a visszaindulásra. Mi meg vártuk a sátoraljaújhelyi gyorsot hogy hazamenjünk rokonlátogatásból. A gyorsot egyébként a V43,1017 cibálta.
Ha jól emlékszem V43+Bhv+BDt volt az Aszód-Vác vonat összeállítása.
A híd vaskorlátjait legutóbb még láttam, de én azt a részt még nem tudtam végig gyalogolni, mert úgy fel volt ázva hogy a gödrökben állt a csapadékvíz. Majd egyszer megjárom ha száraz lesz minden.
Az alagútba 2 méternél beljebb én sem merészkedtem. Nekem mondjuk az nem tetszett hogy nagyon hűvös volt már a két méternél is. Meg annak örültem hogy megtaláltam. Az úton a foltozás helyét én is megtaláltam, de az nem foglalkoztatott egyáltalán.
Köszönöm a segítséget, így már egy kicsit nagyobb rálátásom van a környékre...
Lehet, rosszul jelöltem meg forrásként a víznyerő helyet. A képriportban kb. a 14. kép ábrázolja.
A másik végen nem jártam. A gombász-alagútszakasztól az első aszfaltútig jutottam, ott van egy tégla őrház, illetve kicsit tovább egy híd a régi nyomvonalon, még voltak vaskorlátjai (nem tudom, azóta mi a helyzet).
A hidak felőli alagút bejáratának tetején elég durván el van mozdulva a betonszél (perem), illetve a beszakadt rész fölött az aszfaltúton is látható az utóbetonozás.
Amúgy az emberke nagyon barátságos volt, azt is felajánlotta, hogy lámpával besétálhatunk az alagútba, de ezt a lehetőséget kihagytam, sose tudni, hány év múlva találták volna meg a hullámat... :)
... és ne szerénykedj! Mi az hogy "apró"? Ezek igenis nagyon nagy és fontos segítségek a terep felkutatásában, illetve ahhoz! Ha bármit tudsz bármivel kapcsolatosan ugyanilyen részletesen vázold fel nekem!
Azt megkérdezném, hogy a nagy völgyhíd Dombóvár felöli hídfője után, ahol elvileg jó 100 vagy 200 méter múlva vette az "S" kanyart arra sem lehet megtalálni töltést vagy bevágást Dombóvár felé tovább?
A másik dolog ami még foglalkoztat, hogyan és mikor kötötték át Abaliget állomás vágányhálózatát? Képek és a bejárásom alapján andráskereszt formában kellett hogy kereszetezze a régi és az új nyomvonal egymást a jelenlegi felvételi épület előtt vagy kissé mellette valamelyik irányban. Ez hogy nézhetett ki?
Az eredeti felvételi épület amit barnított képen láttam, véletlenül nem az az épület ami a jelenlegi felvételi épület mellett található Dombóvár irányába? Arra a nagyon magas tömbházra gondolok. Remélem tudod mire célzok!?
Azt tudod esetleg hogy Cserdi-Helesfa után Pécs irányában hol tért vissza a régi pálya az újba? Google térképen fehér sáv jelöli a régi nyomvonalat az épület melletti útátjáró utántól egészen a fasor kezdetéig. Párszáz méter talán.
Ha tudsz válaszokat a feltett kérdéseimre, akkor már előrébb vagyok az ismeretekben és van konkrét pontom amin el tudok indulni másik irányokba is terepszemlézni.
A pilléreket kerestem meg asszem másodszorra, mert először a Pécs felöli váltó vagy jelzőállító épületet találtam meg, aztán jött az alagút mindkét fele, azt én megtaláltam elsőre, mert azért jó a szimatom és végül hogy teljes legyen a napom megkerestem a Dombóvár felöli jelző vagy váltóőrházat is!
A híd pillérnél én nem emlékszem a forrásra.
Az alagút nem tudom mikor omlott be, mert én nem találkoztam senkivel akit megkérdezhettem volna róla.
A nyomvonal korrekcióra pedig a hidak állapota miatt volt szükség elsősorban, de sorsdöntő volt a pálya emelkedése és kanyargós vonalvezetésének megszüntetése is. A VASÚT című folyóiratban olvastam olyat, hogy a vonatok kisiklottak a nagy völgyhídon, repedések mutatkoztak a terméskő falazaton is, meg ugyebár tolómozdonyra volt szükség.