Keresés

Részletes keresés

7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21007
Előzmény: 7578 (21006)
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21006
Előzmény: 7578 (21005)
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21005
Előzmény: 7578 (21004)
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21004
Előzmény: 7578 (21003)
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21003
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21002
Előzmény: 7578 (21001)
7578 Creative Commons License 2013.12.26 -1 0 21001
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.26 0 0 21000

Köszönöm, akkor talán fotózható még egy pár hétig...

Előzmény: eMPet (20997)
Sinbicajos Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20999

Nem tudom belinkelni, de a  "Vonatmagazin" írt egy nagyon jó beszámolót a Tarvisio-Udine közötti megszüntetett vonalon épült kerékpárútról. Sátoraljaújhely után is csinálgatják a kisvasút helyén.

Előzmény: krikori (20994)
V43 - 1157 Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20998

"Ha jól emlékszem V43+Bhv+BDt volt az Aszód-Vác vonat összeállítása."

 

Az bizony :)

 

Hrvatske Zeljeznice

"Először jártam ezen a vonalon,sajnos már csak gyalog...

Végig 54-es sínszálak vannak a bezárt szakaszon..."

 

És a drótot is lehet őrizni a fák miatt. Egyébként mindenképp ráférne a pályára egy alapos gatyába rázás, a végén is hemzsegett a 60-as lassújelektől, valószínűleg sosem nyúltak ahhoz a pályához...
De korábbi járatsűrűséget mindenképp igényelné a vonal (vagy az ITF híveinek akár 2 órás ütem is szóba jöhetne).

Előzmény: krikori (20990)
eMPet Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20997

Szombaton még megvolt:

 

Előzmény: Kéri Petya (20992)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20996

luc72 topictárs!

 

Légyszíves írj az e-mail címemre, az előzményekben látható képekről szeretnék kérdezni.

Köszönöm!

Előzmény: luc72 (2080)
illesf Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20995

Akkor szerettem a leginkább erre vonatozni, amikor Hernyó volt a vonalra osztva balassagyarmati jegyvizsgálókkal. Valamikor a '90-es évek közepén.

Előzmény: krikori (20990)
krikori Creative Commons License 2013.12.23 0 0 20994

Nem rossz ötlet ez az olasz sétány, csak hát előbb el kéne foglalnunk Horvátországból egy darabot, hogy mi is csinálhassunk ilyet, vagy bezárni a balatoni vonalakat. :) 

 

Ha már elbontanak egy vonalat, legalább bicajútként had üzemljen tovább, szerintem a Veszprém-Balatonalmádi cangaút (igaz, csak részben használja az egykori vasútvonalat) jó ötlet és nyáron ki is van használva. A biciklis túrázás egyre jelentősebb lesz, és persze a helyiek is gyakran áttekernek a szomszéd faluba, akkor már inkább bicikliúton dülöngéljenek, mint az autóúton. Egy-egy állomásépületet pedig meg lehetne talán menteni kerékpárszervíz és/vagy pihenő, büfé nyitásával, hovatovább kis camping nyitásával -persze csak ott, ahol a környék kellő turista célforgalmat tud generálni.

Előzmény: Kéri Petya (20993)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.22 0 0 20993
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.22 0 0 20992

Kb. egy hónapja ennyire tudtam lefotózni Püspökladányban a bontásra ítélt, 1860-ban épített kis épületet. Nem tudom, azóta megvan-e még.

Minőségért bocsánat.

Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.22 0 0 20991

A gombász részleg mintha be lett volna zárva, a másik oldal pedig betéglázva, így nekem nem volt lehetőségem két métert sem menni... az ember ugyan engedett bemenni, de a sötéttől nem sok mindent láttam, szerintem nem jutottam el ekkora távra sem. Mindenesetre mondta, hogy többször próbálkozott már a vasútnál, hogy legyen valami hasznosítási forma, vagy legalábbis egy félig-meddig rendben tartás legalább a környékén, mint vasúttörténeti érdekesség, de mindig elutasították. 

Előzmény: tamasi 48.-49. (20988)
krikori Creative Commons License 2013.12.22 0 0 20990

Dokumentum-jellegel Aszód 2009 szeptember 19.

Buzenyka nem rég érkezett Gyarmatról, majd várakozott a visszaindulásra. Mi meg vártuk a sátoraljaújhelyi gyorsot hogy hazamenjünk rokonlátogatásból. A gyorsot egyébként a V43,1017 cibálta.

Ha jól emlékszem V43+Bhv+BDt volt az Aszód-Vác vonat összeállítása.

 

Előzmény: V43 - 1157 (20986)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.12.22 0 0 20989

Először jártam ezen a vonalon,sajnos már csak gyalog...

Végig 54-es sínszálak vannak a bezárt szakaszon...

Előzmény: V43 - 1157 (20986)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.21 0 0 20988

Szia!

 

A híd vaskorlátjait legutóbb még láttam, de én azt a részt még nem tudtam végig gyalogolni, mert úgy fel volt ázva hogy a gödrökben állt a csapadékvíz. Majd egyszer megjárom ha száraz lesz minden.

Az alagútba 2 méternél beljebb én sem merészkedtem. Nekem mondjuk az nem tetszett hogy nagyon hűvös volt már a két méternél is. Meg annak örültem hogy megtaláltam. Az úton a foltozás helyét én is megtaláltam, de az nem foglalkoztatott egyáltalán.

Előzmény: Kéri Petya (20985)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.21 0 0 20987

Szia!

 

Köszönöm szépen megkaptam! Válasz levél ment!

Előzmény: -d.p- (20984)
V43 - 1157 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 20986

SOkat közlekedtem a 77-esen... Szomorú így látni, és egyáltalán nem kongottak a vonatok az ürességtől.

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (20981)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.21 0 0 20985

Sziasztok!

 

Köszönöm a segítséget, így már egy kicsit nagyobb rálátásom van a környékre...

Lehet, rosszul jelöltem meg forrásként a víznyerő helyet. A képriportban kb. a 14. kép ábrázolja.

A másik végen nem jártam. A gombász-alagútszakasztól az első aszfaltútig jutottam, ott van egy tégla őrház, illetve kicsit tovább egy híd a régi nyomvonalon, még voltak vaskorlátjai (nem tudom, azóta mi a helyzet).

A hidak felőli alagút bejáratának tetején elég durván el van mozdulva a betonszél (perem), illetve a beszakadt rész fölött az aszfaltúton is látható az utóbetonozás. 

Amúgy az emberke nagyon barátságos volt, azt is felajánlotta, hogy lámpával besétálhatunk az alagútba, de ezt a lehetőséget kihagytam, sose tudni, hány év múlva találták volna meg a hullámat... :)

-d.p- Creative Commons License 2013.12.21 0 0 20984

Szia

Írtam egy levelet a témával kapcsolatban

Előzmény: tamasi 48.-49. (20982)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20983

... és ne szerénykedj! Mi az hogy "apró"? Ezek igenis nagyon nagy és fontos segítségek a terep felkutatásában, illetve ahhoz! Ha bármit tudsz bármivel kapcsolatosan ugyanilyen részletesen vázold fel nekem!

 

Köszönöm!

Előzmény: -d.p- (20977)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20982

Szia!

 

Köszönöm a részletes leírást!

 

Azt megkérdezném, hogy a nagy völgyhíd Dombóvár felöli hídfője után, ahol elvileg jó 100 vagy 200 méter múlva vette az "S" kanyart arra sem lehet megtalálni töltést vagy bevágást Dombóvár felé tovább?

 

A  másik dolog ami még foglalkoztat, hogyan és mikor kötötték át Abaliget állomás vágányhálózatát? Képek és a bejárásom alapján andráskereszt formában kellett hogy kereszetezze a régi és az új nyomvonal egymást a jelenlegi felvételi épület előtt vagy kissé mellette valamelyik irányban. Ez hogy nézhetett ki?

 

Az eredeti felvételi épület amit barnított képen láttam, véletlenül nem az az épület ami a jelenlegi felvételi épület mellett található Dombóvár irányába? Arra a nagyon magas tömbházra gondolok. Remélem tudod mire célzok!?

 

Azt tudod esetleg hogy Cserdi-Helesfa után Pécs irányában hol tért vissza a régi pálya az újba? Google térképen fehér sáv jelöli a régi nyomvonalat az épület melletti útátjáró utántól egészen a fasor kezdetéig. Párszáz méter talán.

 

Ha tudsz válaszokat a feltett kérdéseimre, akkor már előrébb vagyok az ismeretekben és van konkrét pontom amin el tudok indulni másik irányokba is terepszemlézni.

 

Segítségedt előre is köszönöm!

Előzmény: -d.p- (20977)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20981
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20980
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20979

Szia!

 

Jól írtad! Valahogy ezeket hozza fel érvnek a VASÚT című folyóirat is!

Előzmény: korpi41 (20975)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.12.20 0 0 20978

Szia!

 

A pilléreket kerestem meg asszem másodszorra, mert először a Pécs felöli váltó vagy jelzőállító épületet találtam meg, aztán jött az alagút mindkét fele, azt én megtaláltam elsőre, mert azért jó a szimatom és végül hogy teljes legyen a napom megkerestem a Dombóvár felöli jelző vagy váltóőrházat is!

 

A híd pillérnél én nem emlékszem a forrásra.

Az alagút nem tudom mikor omlott be, mert én nem találkoztam senkivel akit megkérdezhettem volna róla.

A nyomvonal korrekcióra pedig a hidak állapota miatt volt szükség elsősorban, de sorsdöntő volt a pálya emelkedése és kanyargós vonalvezetésének megszüntetése is. A VASÚT című folyóiratban olvastam olyat, hogy a vonatok kisiklottak a nagy völgyhídon, repedések mutatkoztak a terméskő falazaton is, meg ugyebár tolómozdonyra volt szükség.

 

Én ennyit tudok.

Előzmény: Kéri Petya (20974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!