Ezt a retro, platós Barkast láttam az elmúlt hétvégén élőben is, Dunaújvárosban, a Dózsánál ott áll a parkolóban. A festése nekem baromira tetszik...., ez a zöld-fehér igazi retroszín nagyon el lett találva, még úgy is, hogy eredetileg ilyen színösszeállításban szerintem nem is jöttek Barkasok hozzánk az NDK-ból. Ráadásul én gyerekkoromban ilyen klasszikus platós barkast nem is nagyon láttam Dunaújvárosban. A kisbusz és a dobozos teher volt gyakoribb. Amit kérdeznék tőletek, hogy ez a 2 és fél millás eladási ár mennyire reális, vagy akár még nagyon jó is lehet-e annak, akit komolyan érdekel ez a régi járműtípus?
"Gondolom nézed a valódi kocsik felújítási sorozatait, amik orrán-száján rohadnak, porlik a műszerfal, pedig elvileg, arra tervezték, hogy kint futkározzon, nem a vitrinbe."
Ez nem egy jó példa idős autókra vetítve.
- a felújítós sorozatokban nagy csúsztatások vannak (és nem általánosítható)
- nem 3-4-5 éves darabokról (mint a modellek esetében). hanem adott esetben 30-40-50-60 éves darabokról van szó
- nem az "örök élet"-nek tervezték őket (kivéve esetleg az exkluzív gyártmányokat)
- más volt az anyagismeret és a technológiai lehetőségek
- akkoriban nem számoltak akkora UV sugárzással, mint manapság van
- nem mindegy, hogy a világ melyik felében gyártották az autót
- ha megnézel manapság egy ezredfordulón gyártott kocsit azokon sem jellemző, 23 év után sem
(Volt nekem egy 1972-ben gyártott Kadett-em. Lemezből volt a műszerfal, fekete, de rajta habosított műanyagból készült kiegészítőkkel. Kint parkolt, használtam, de nem volt ilyen problémám. Pár éve adtam el.)
(A minuszt nem tőlem kaptad, én nem minősítek + vagy - formában.)
Nézd, lehangoló lehet, de az idő dolgozik. Gondolom nézed a valódi kocsik felújítási sorozatait, amik orrán-száján rohadnak, porlik a műszerfal, pedig elvileg, arra tervezték, hogy kint futkározzon, nem a vitrinbe.
Pont a fém részek lennének, amiket, ennyi pénzért jól is meg lehetne csinálni, lásd 40 éves HDD-k, FDD-k, vagy, akár PC házak (jó, azok rohadnak, ha vizes helyen tárolod és lejön a cinkelt festés). Ami tuti kukás lesz a gumik
(szekrényben, álltó helyükben porlanak el tömítések, feszítők, befőttesek), retró magnósoknál is első az ékszíj csere, mert vagy kinyúlik, vagy porlad. A másik kódolt halál az a PVC. Eredetileg egy üveg törékenységű, átlátszó
anyag (cumis üveg), ezt nyomják tele töltő és lágyító anyagokkal, aztán lesz, ami lesz. A gumi szerű, lágy PVC
részeknél sok jóra nem számítanék. 2012-ben legyártott, 13-ban elvileg megjelent (de nem nálunk) modellt sokáig kajtattam. 2020-ban tele volt vele a dk-ázsiai piac, ahonnan nem tudok rendelni és, akkor már nem is volt kedvem. Több darabnál már a hirdetésben jelezték, hogy a két kihajtható (eredetileg lágy PVC, ha valami nem törhetne rajta az ez a rész) szárnyszerű izé törött, repedt, hiányzik a vége. Sajnos nekem már több ilyen csodám van, jó pénzért. Amikor nem törik, akkor folyik, izzad, taknyosodik. És ez nemcsak modellekre igaz, volt nekem laptopom, rádióm, TV-m is ilyen. Ezeknél jobbára a ragasztott részeknél és itt térnék rá a ragasztással rögzített
modell részekre (nem a makett ragasztóval összepakolt PS darabokról van szó 2019-ig bezárólag, mert onnantól az is kérdéses), amik majd vagy leszáradnak, lemállanak, vagy elfolyósodnak, letaknyosodnak. Ez sajnos ilyen.
Nálam tavaly engedett el több szigszalag (nem az örökkévalóságnak tervezték), mondom lecserélem origin, bontatlanra a szekrényből: saját taknyában úszik, a másik látszólag működik, de 5 percen belül el is enged.
Van, akinél már most felvált a padlószőnyeg Ladánál, biztos nem zsírtalanított alá.
A PS részek (ha nem érintkeznek a fentebbiekkel és nem éri nap) ~2015-ig gyártva elvileg megmaradnak, onnantól bármi lehet.
Ez a gond, hogy én sem tudom. Megfúrt L vasakat az alvázra, abba menetes hüvely, vagy szár és abba fixre a csavar, vagy valami hasonló. Lényeg, hogy legyen teherbírása.
Ja, bakolni kell, mint a modellvasutat az érintkezők miatt, de ez egy lassan fél milliós modellnél gáz.
Akkor csuklósítsd, az egyszerű, helytakarékos, meg gazdaságos is! :)
Nem... Abban lett volna w50 tartályos, dobozos... Keringett róla egy szórólap a neten, elmentettem annak idején, csak nem találom. Ha jól emlékszem egy jelent meg belőle, a piros ADK daru.
Pl. egy Mercedes sorozat...?? :-) A hajdani hazai zöldséges mercik vagy maszek taxik tulajai, vagy azok leszármazottai számára biztosan kellemes emlékeket ébresztene egy ilyen sorozat elindítása. :-) Persze ez csak ötlet a részemről, hátha a dea részéről is olvassák a Zindexet, és ezt a topikot. :))
Az Ikarusba csak, azért vágtam bele, mert az egyetlen, ahol egyezik a makett és a modellvasút méretaránnyal:
1" 1:12. Csak a francnak van ekkora vasútja, meg makettje. Jó, pár akció babám van...
Az összes többinél direkt eltérő 1:48 1:43 0-nál 1:45, mert férgek, azért.
Nagybratykómnak volt, ezért terveztem én is, de kimarad. Meg utánfutója sincs.
Akkor leírom mitől parázhatsz még. Az abroncsok, amik hiába nem lettek összekenve zsírral, az ördög nem alszik (ezért morcos). Aztán ott vannak az öntapadós részek, filcek, szőnyegek, amik idővel hajlamosak leválni, megfolyni, elengedni, szőnyegeknél, kárpitoknál felkeményedni, szétrepedezni (5-25 év tájékoztató jellegű, 35-40 fokban megy hamarabb is).
Ha van benne lágy PVC (ülés kárpitok), arra jó eséllyel keresztet vethetsz (8-13 év). Felkeményedik, megfolyik, elpattan, porlik. Ami jó hír, hogy, ahol sztirollal illeszkedik azt meg is marja a kipárolgó lágyító. A sztirol, ahol nem illeszkedik PVC-vel, festett fémmel, gumival jó eséllyel megmaradhat. Erre sincs garancia, van több snapkitem, ami 15-25 évet kibírt kereten a dobozában, majd pár évvel, hónappal összepattintás után az elemek elkezdtek repedni, törni. Volt valami feszültség bennük, amit nem bírtak lerelaxálni és jobbára az összeömlési zónák mentén elpattantak. Nagy örömömre persze, hogy pénzt adtam érte. Ragasztók: ez lehet szalag, kétoldalas, gél, folyékony, pillanat. Besárgul, bebarnul (vagy nem) és kiporlik, elpattan, megfolyik. Az ablakok, ha nem kapnak hőingadozást, napot (akkor sárgulnak, opálosodnak) elvileg megmaradnak, ha repednek, görbülnek, szorulnak, az a kaszni halálát jelezheti.
Szép álmokat Bazsi!
Én meg sehol nem tartok vele, az sem biztos, hogy minden megvan már, mert egyedi futóművet szerettem volna alá, ami nem kanyarodik, de gurítható és nem csuklik össze az egész. A működő indexet már feladtam.
A Zéta60-nál nem terveztél bolygóajtót? Bár, akkor már sok mindenhez hozzá kellene nyúlni...
Sok emlék fűz a Wartburghoz, ráadásul ilyen színű volt a miénk is,
ezért ugrottam bele, az Ikarus meg egyszerűen kihagyhatatlan.
Így, hogy végül mindkettőt féláron tudom összerakni könnyebb volt belevágni, egyedül én is csak a spiáter bomlástól félek, mert akkor tényleg ablakon kidobott százezrekről beszélünk.
A Z60 ajtó még nem nyílik, nem tartok ott. Arra gondoltam, hogy átrakom a forgáspontot, mert szétvágni nem szeretném a lépcsőpanelt.
Ezért írtam korábban, hogy a szopást kell megfizetni. Egy fabatkát nem érnek és valószínűleg később sem fognak, ha leül a kaszni, előjönnek a gyerekbetegségek, kiderül melyik spiáter panel indul bomlásnak. A fene megette.
Gyűjthető? Hogy a viharba' ne lenne DC szuperhősök, Harry Potter, Naruto, Boruto, Bakugan, Yu-Gi-Oh, Pokemon, mi kell még?
Talán a Blícs...
Szerelősnek meg ott lesz a Múmin. Ha lesz is valami, csak fullos, előfizetősben.
>137732
Mivel a HI-t agyon veszik, a VW-t kb. mindenki lemondta a lengyel teher sor (vagy a cseh Skoda) miatt, joggal látják, hogy ezek itt nem mennek. Aki meg hülye módon az ár- és rezsiuzsora előtt beleugrott az összerakósba, már részben kénytelen végignyomni és azt látják megy (úgy tudom a Wartburg, a Trabant és a DeLorean kb. döglődik, a Sambát alig veszik). Azt nem tudom a 28. mesekönyv sor ennyire megy? Mert abból sosincs hiány, lehet a keményebb fajtából való: pornó+erőszak?
Nekem a legutóbbi ügyfélszolgálatttal folytatott eszmecseréből az jött le, hogy nem nagyon éri meg nekik itt Magyarországon ilyen gyűjthető autós sorozatokat kiadni. Szerintem nem lesz semmi. De legkésőbb decemberben ki derül minden.