Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 137753

Valóban, ez egy egyedi színösszeállítás, nem gyári. De ezt írják a hirdetésben is.

Budapesten a FŐSPED-nek tehertaxiként elég sok ilyen platós BARKAS-a volt.

De volt a FŐTAXI-nál is ilyen, szintén tehertaxiként.

Előfordult a VOLÁN-oknál is, a Jászkun VOLÁN-nak Szolnokon biztosan volt. Meg egyéb helyeken, pl. TSZ-ekben.

Ha ez egy eredeti, nem átépített-átalakított (motor) darab lenne, akkor veteránautóként -ha tökéletes darab- simán lehetne ennyi az ára.

 

Előzmény: Karola82 (137751)
Karola82 Creative Commons License 2023.08.15 0 0 137752

Ráadásul Ford motorral??? Most olvastam én is. ?-)

Előzmény: Karola82 (137751)
Karola82 Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 137751

Ezt a retro, platós Barkast láttam az elmúlt hétvégén élőben isDunaújvárosban, a Dózsánál ott áll a parkolóban. A festése nekem baromira tetszik...., ez a zöld-fehér igazi retroszín nagyon el lett találva, még úgy is, hogy eredetileg ilyen színösszeállításban szerintem nem is jöttek Barkasok hozzánk az NDK-ból. Ráadásul én gyerekkoromban ilyen klasszikus platós barkast nem is nagyon láttam Dunaújvárosban. A kisbusz és a dobozos teher volt gyakoribb. Amit kérdeznék tőletek, hogy ez a 2 és fél millás eladási ár mennyire reális, vagy akár még nagyon jó is lehet-e annak, akit komolyan érdekel ez a régi járműtípus?

 

 

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/barkas/b1000/barkas_b1000_b_1000_n_b1000_hp-19070006

apron64 Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 137750

"Gondolom nézed a valódi kocsik felújítási sorozatait, amik orrán-száján rohadnak, porlik a műszerfal, pedig elvileg, arra tervezték, hogy kint futkározzon, nem a vitrinbe."

Ez nem egy jó példa idős autókra vetítve.

- a felújítós sorozatokban nagy csúsztatások vannak (és nem általánosítható)

- nem 3-4-5 éves darabokról (mint a modellek esetében). hanem adott esetben 30-40-50-60 éves darabokról van szó

- nem az "örök élet"-nek tervezték őket (kivéve esetleg az exkluzív gyártmányokat)

- más volt az anyagismeret és a technológiai lehetőségek

- akkoriban nem számoltak akkora UV sugárzással, mint manapság van

- nem mindegy, hogy a világ melyik felében gyártották az autót

- ha megnézel manapság egy ezredfordulón gyártott kocsit azokon sem jellemző, 23 év után sem

(Volt nekem egy 1972-ben gyártott Kadett-em. Lemezből volt a műszerfal, fekete, de rajta habosított műanyagból készült kiegészítőkkel. Kint parkolt, használtam, de nem volt ilyen problémám. Pár éve adtam el.)

 

(A minuszt nem tőlem kaptad, én nem minősítek + vagy - formában.)

 

Előzmény: TLBY (137749)
TLBY Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 137749

Nézd, lehangoló lehet, de az idő dolgozik. Gondolom nézed a valódi kocsik felújítási sorozatait, amik orrán-száján rohadnak, porlik a műszerfal, pedig elvileg, arra tervezték, hogy kint futkározzon, nem a vitrinbe.

Pont a fém részek lennének, amiket, ennyi pénzért jól is meg lehetne csinálni, lásd 40 éves HDD-k, FDD-k, vagy, akár PC házak (jó, azok rohadnak, ha vizes helyen tárolod és lejön a cinkelt festés). Ami tuti kukás lesz a gumik

(szekrényben, álltó helyükben porlanak el tömítések, feszítők, befőttesek), retró magnósoknál is első az ékszíj csere, mert vagy kinyúlik, vagy porlad. A másik kódolt halál az a PVC. Eredetileg egy üveg törékenységű, átlátszó

anyag (cumis üveg), ezt nyomják tele töltő és lágyító anyagokkal, aztán lesz, ami lesz. A gumi szerű, lágy PVC

részeknél sok jóra nem számítanék. 2012-ben legyártott, 13-ban elvileg megjelent (de nem nálunk) modellt sokáig kajtattam. 2020-ban tele volt vele a dk-ázsiai piac, ahonnan nem tudok rendelni és, akkor már nem is volt kedvem. Több darabnál már a hirdetésben jelezték, hogy a két kihajtható (eredetileg lágy PVC, ha valami nem törhetne rajta az ez a rész) szárnyszerű izé törött, repedt, hiányzik a vége. Sajnos nekem már több ilyen csodám van, jó pénzért. Amikor nem törik, akkor folyik, izzad, taknyosodik. És ez nemcsak modellekre igaz, volt nekem laptopom, rádióm, TV-m is ilyen. Ezeknél jobbára a ragasztott részeknél és itt térnék rá a ragasztással rögzített

modell részekre (nem a makett ragasztóval összepakolt PS darabokról van szó 2019-ig bezárólag, mert onnantól az is kérdéses), amik majd vagy leszáradnak, lemállanak, vagy elfolyósodnak, letaknyosodnak. Ez sajnos ilyen.

Nálam tavaly engedett el több szigszalag (nem az örökkévalóságnak tervezték), mondom lecserélem origin, bontatlanra a szekrényből: saját taknyában úszik, a másik látszólag működik, de 5 percen belül el is enged.

Van, akinél már most felvált a padlószőnyeg Ladánál, biztos nem zsírtalanított alá.

A PS részek (ha nem érintkeznek a fentebbiekkel és nem éri nap) ~2015-ig gyártva elvileg megmaradnak, onnantól bármi lehet.

Ez a gond, hogy én sem tudom. Megfúrt L vasakat az alvázra, abba menetes hüvely, vagy szár és abba fixre a csavar, vagy valami hasonló. Lényeg, hogy legyen teherbírása.

Ja, bakolni kell, mint a modellvasutat az érintkezők miatt, de ez egy lassan fél milliós modellnél gáz.

Akkor csuklósítsd, az egyszerű, helytakarékos, meg gazdaságos is! :)

Előzmény: vw-s (137748)
vw-s Creative Commons License 2023.08.12 0 0 137748

Remélem, hogy ennyire azért nem rossz az anyagminőség, elég 

lehangoló amit felvázoltál.

Nem tudom, hogy gondoltad a futóművet átalakítani,  de az biztos, hogy hosszú távon érdemes bakon tartani a modellt, mert tényleg

gyengének tűnik ekkora súlyhoz.

Nekem így tetszik a busz, nem kell a bolygóajtó, meg a fiatalítás.

Előzmény: TLBY (137740)
r.wolfsson Creative Commons License 2023.08.12 0 0 137747

Nem... Abban lett volna w50 tartályos, dobozos... Keringett róla egy szórólap a neten, elmentettem annak idején, csak nem találom. Ha jól emlékszem egy jelent meg belőle, a piros ADK daru.

Előzmény: Controlman (137746)
Controlman Creative Commons License 2023.08.12 -1 0 137746
Előzmény: r.wolfsson (137744)
Controlman Creative Commons License 2023.08.12 -1 1 137745

A merci sort támogatom. Még annak ellenére is, hogy már a háromnegyedét összeszedtem. Az Opel is jöhetne.

Előzmény: Karola82 (137742)
r.wolfsson Creative Commons License 2023.08.12 0 0 137744

Én az atlasos Ifa sor elindulását várom! (Mondjuk, kb. 10 éve...)

TLBY Creative Commons License 2023.08.12 0 0 137743

Ott áll náluk az Opel sorral együtt raktáron, bármikor indíthatnák, mint a VW sort, börzéken árulták is őket.

Talán még külön haditechnikai Merci sor is volt, csak vegyes sorokból összeszedve (hatósági, teher, maszek) két Merdzsó sort lehetne kinyomni.

Előzmény: Karola82 (137742)
Karola82 Creative Commons License 2023.08.12 0 1 137742

Pl. egy Mercedes sorozat...?? :-) A hajdani hazai zöldséges mercik vagy maszek taxik tulajai, vagy azok leszármazottai számára biztosan kellemes emlékeket ébresztene egy ilyen sorozat elindítása. :-) Persze ez csak ötlet a részemről, hátha a dea részéről is olvassák a Zindexet, és ezt a topikot. :))

Előzmény: Gordon Zsigmond (137728)
Kraz 677 Creative Commons License 2023.08.12 -1 1 137741

TLBY Creative Commons License 2023.08.12 -1 0 137740

Az Ikarusba csak, azért vágtam bele, mert az egyetlen, ahol egyezik a makett és a modellvasút méretaránnyal:

1" 1:12. Csak a francnak van ekkora vasútja, meg makettje. Jó, pár akció babám van...

Az összes többinél direkt eltérő 1:48 1:43 0-nál 1:45, mert férgek, azért.

Nagybratykómnak volt, ezért terveztem én is, de kimarad. Meg utánfutója sincs.

Akkor leírom mitől parázhatsz még. Az abroncsok, amik hiába nem lettek összekenve zsírral, az ördög nem alszik (ezért morcos). Aztán ott vannak az öntapadós részek, filcek, szőnyegek, amik idővel hajlamosak leválni, megfolyni, elengedni, szőnyegeknél, kárpitoknál felkeményedni, szétrepedezni (5-25 év tájékoztató jellegű, 35-40 fokban megy hamarabb is).

Ha van benne lágy PVC (ülés kárpitok), arra jó eséllyel keresztet vethetsz (8-13 év). Felkeményedik, megfolyik, elpattan, porlik. Ami jó hír, hogy, ahol sztirollal illeszkedik azt meg is marja a kipárolgó lágyító. A sztirol, ahol nem illeszkedik PVC-vel, festett fémmel, gumival jó eséllyel megmaradhat. Erre sincs garancia, van több snapkitem, ami 15-25 évet kibírt kereten a dobozában, majd pár évvel, hónappal összepattintás után az elemek elkezdtek repedni, törni. Volt valami feszültség bennük, amit nem bírtak lerelaxálni és jobbára az összeömlési zónák mentén elpattantak. Nagy örömömre persze, hogy pénzt adtam érte. Ragasztók: ez lehet szalag, kétoldalas, gél, folyékony, pillanat. Besárgul, bebarnul (vagy nem) és kiporlik, elpattan, megfolyik. Az ablakok, ha nem kapnak hőingadozást, napot (akkor sárgulnak, opálosodnak) elvileg megmaradnak, ha repednek, görbülnek, szorulnak, az a kaszni halálát jelezheti.

Szép álmokat Bazsi!

Én meg sehol nem tartok vele, az sem biztos, hogy minden megvan már, mert egyedi futóművet szerettem volna alá, ami nem kanyarodik, de gurítható és nem csuklik össze az egész. A működő indexet már feladtam.

A Zéta60-nál nem terveztél bolygóajtót? Bár, akkor már sok mindenhez hozzá kellene nyúlni...

Előzmény: vw-s (137739)
vw-s Creative Commons License 2023.08.12 0 0 137739

Sok emlék fűz a Wartburghoz, ráadásul ilyen színű volt a miénk is, 

ezért ugrottam bele, az Ikarus meg egyszerűen kihagyhatatlan.

Így, hogy végül mindkettőt féláron tudom összerakni könnyebb volt belevágni, egyedül én is csak a spiáter bomlástól félek, mert akkor tényleg ablakon kidobott százezrekről beszélünk.

A Z60 ajtó még nem nyílik, nem tartok ott. Arra gondoltam, hogy átrakom a forgáspontot, mert szétvágni nem szeretném a lépcsőpanelt.

Előzmény: TLBY (137738)
TLBY Creative Commons License 2023.08.11 0 0 137738

Kár volt ezekbe beleugrani.

Ezért írtam korábban, hogy a szopást kell megfizetni. Egy fabatkát nem érnek és valószínűleg később sem fognak, ha leül a kaszni, előjönnek a gyerekbetegségek, kiderül melyik spiáter panel indul bomlásnak. A fene megette.

Na nyílik nálad kocsmára a Z60-as ajtó?

Előzmény: vw-s (137737)
vw-s Creative Commons License 2023.08.11 0 0 137737

Valószínűleg. A Wartburgra is újra elő lehet fizetni.

Sokan mondják le és olcsón szabadulnak meg tőlük.

Most vettem egy Wartburgot 75. számig 50 000ft-ért, 

két hétig volt hirdetve, rajtam kívül nem nagyon volt érdeklődő.

De volt Ikarus is 115. számig összerakva, szintén ötvenezerért!

Igaz, az gyorsan elkelt. 

Előzmény: charlie b (137736)
charlie b Creative Commons License 2023.08.11 0 0 137736

Vajon az összerakós sorok döglödése miatt lehet újra előfizetni az Ikarusra? Így próbálnak új vásárlókat toborozni?

Előzmény: TLBY (137733)
Controlman Creative Commons License 2023.08.11 -1 1 137735

Ilyet szabad?

Előzmény: Tonycars (137734)
Tonycars Creative Commons License 2023.08.11 0 3 137734

Ezt nekik : 😛

Előzmény: A210 820 08 21 (137729)
TLBY Creative Commons License 2023.08.10 -1 0 137733

Gyűjthető? Hogy a viharba' ne lenne DC szuperhősök, Harry Potter, Naruto, Boruto, Bakugan, Yu-Gi-Oh, Pokemon, mi kell még?

Talán a Blícs...

Szerelősnek meg ott lesz a Múmin. Ha lesz is valami, csak fullos, előfizetősben.

 

>137732

Mivel a HI-t agyon veszik, a VW-t kb. mindenki lemondta a lengyel teher sor (vagy a cseh Skoda) miatt, joggal látják, hogy ezek itt nem mennek. Aki meg hülye módon az ár- és rezsiuzsora előtt beleugrott az összerakósba, már részben kénytelen végignyomni és azt látják megy (úgy tudom a Wartburg, a Trabant és a DeLorean kb. döglődik, a Sambát alig veszik). Azt nem tudom a 28. mesekönyv sor ennyire megy? Mert abból sosincs hiány, lehet a keményebb fajtából való: pornó+erőszak?

Előzmény: A210 820 08 21 (137729)
Controlman Creative Commons License 2023.08.10 -1 1 137732

Nekem a legutóbbi ügyfélszolgálatttal folytatott eszmecseréből az jött le, hogy nem nagyon éri meg nekik itt Magyarországon ilyen gyűjthető autós sorozatokat kiadni. Szerintem nem lesz semmi. De legkésőbb decemberben ki derül minden.

Előzmény: Gordon Zsigmond (137728)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.10 0 0 137731

Rajta vagyok az ügyön. :-)

Előzmény: Controlman (137730)
Controlman Creative Commons License 2023.08.10 -1 1 137730

Látom szereztél barátokat itt a fórumon. 😁

Előzmény: A210 820 08 21 (137729)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.10 -1 2 137729

A két mínuszolónak én üzenem, hogy lehet bizonyítani. Tessék a mai viszonyok között olcsóbb aktuális modelleket beszerezni az oroszoktól, hajrá!

Előzmény: Tonycars (137727)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.08.10 0 0 137728

Most, hogy a Volkswagen-sor lassan kifut, lehet tudni valamit a DeA terveiről?

Lesz még valamilyen gyűjthető autós sorozat, vagy csak az összerakosgatós cuccok maradnak?

Tonycars Creative Commons License 2023.08.09 -2 4 137727

Igazából az e-mailok alapján úgy látom, már csak ez a négy szabad modell van.

 

 

Áruk postával, vámmal, áfával 10.000ft / db.

Előzmény: A210 820 08 21 (137725)
Tonycars Creative Commons License 2023.08.09 0 0 137726

Jogos, mindjárt átnézem, hogy  mi van még és leírom a listát.

Előzmény: A210 820 08 21 (137725)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.09 0 2 137725

Szerintem írd ki egy listába legalább a személyautókat, mert erről a kisméretű képről még nagyítóval sem lehet beazonosítani a kínálatot.

A busz meg a teherautók jók, de a két felső-középső kép az nulla.

Előzmény: Tonycars (137724)
Tonycars Creative Commons License 2023.08.09 0 3 137724

Vasárnap autómodellbörze lesz a Legenda Sörfőzdében.

 

A kért, rendelt autók átvehetőek, illetve van még pár darab eladó járgány az orosz sorozatokból, és a lengyel teherautó sorozat számaiból.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!