Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy 99-es A osztályos mercim és elég furcsa dolgokat csinál. Elvittem már több szerelőhöz - természetesen Mercisekhez - és sajna nem tudtak segíteni. Ezért gondoltam, hogy írok ide, hátha valaki már találkozott ezzel a problémával.
Szóval az én kicsi kocsim egyszerűen a forgalom közepén leáll. Először is elkezd vészvillogózni, utána leáll a motorja és képtelenség újra indítani. Egyszer behúztak egy szervízbe, ahol úgy indították újra, hogy kihúztak valami biztosítékot és újra indult az autó. És az az érdekes, hogy ezt csak bizonyos helyeken csinálja pl. Árpád-hidi felüljáró közepe és egyszer vidéken is tapasztaltam a pilisi malom mellett. Nagyon nevetségesen hangzik, de többször is leállt ezen a helyeken.
Az ETS-re sok kifejtés van, a Torque split az új ML sorozatnál van, ahol a nyomatékot a négy kerék között osztja el. A W202-nél Electronic Traction Support -ként szerepel a WIS-ben és a megforgó kereket fékezi meg hátul. Ez egy egyszerű szerkentyű, egyéb menetdinamikai szabályzást nem csinál és nem kikapcsolható (pedig jó lenne, pl. hóláncozásnál), természetesen az ABS jeladókon és rendszeren keresztül működik.
Szerintem, (amennyire én tudom) az ASR (AntiSchlupf Regelung) és a ETS (Electronic Traction Support) működésében és hatásában is azonos.
Az ESP (Electronic Stability Program) pedig már egy komplex menetdinamikai szabályzó, gyosulás-érzékelőkkel, kormányelfordulás érzékelővel, stb.
Róka! Majd szólok neki, hogy fogjon jó vastagon a ceruzája!:-)))) Jó lenne ha nyernél is valamit a bolton, hogy rá tudjad költeni az autódra, remélem szerencséd lesz!
A ETS-t nem tudom hogyan működik. Pusztán érdekesség képen nincs valakinek egy linkje vagy valami szóró lapnál bővebb infója?
Az ASR az a 124-ben lévő ASD (sper difi) Elektronikus megfelelője. Ahol is a kipörgő kereket fékezik, így jut nyomaték a tapadó kerékre is.
Az ESP az az ASR és a különböző gyorsulás érzékelők, kormány szög állas jeladó házassága. (sajnos az enyémben egyik sincs :-(() Különösen az ASR hiányzik. Lefagyott úton jól jönne, mert minden télen meg kell neki alázkodnom, és tolhatóm. A124-es is tehetetlen volt, de nem ennyire. De a régi 524TD-hez képest még így is terepjáró. :-))
Ja, pár hete unokatesóm férjhezment, rongyrázós esküvő, kissé eltúlozva. Végetért a templomi rész a Szent István bazilikában, utána kint a gratulációk, meg minden. A fiatal pár egy bordó 190SL kabrió mellett ácsingózik, és fogadja a grautlációkat. Odaérek, gratula, meg minden, ránézek unokatesóm újdonsült férjére (aki nem mellesleg több mint 2 méter magas) , és megkérdezem: "Ezt fogod elvezetni a kastélyig? Mert ezért az egyért biztos irígyelni foglak" :)) szépen nézett ki az autóban, vagy egy fejjel magasabb volt a szélvédőkeret síkjánál:))
urak, akkor amiket ígértem... láttunk még 1-2 finomságot, csak mire előkerült a fotómasina, addigra késő volt. Az EVO-t egyébként egy ML-lel vontatta egy idősebb fószer, csak vigyorgott, amikor párom lógott ki az ülésből a fényképezővel:)
"..meg nem mondom, hogy mi a különbség köztük. Azt hiszem a hidegindító elektromos vezérlése."
A 2BE-nek két úszóháza, két úszója, két tűszelepe van, a 2EE-nek ezekből csak egy-egy. A rendszer és annak szabályozása mindkettőnél azonos, apró eltérés a dúsító rendszerben van, hidegindítója egyiknek sincs.
Jó estét Uraim! Pár napja hajtom újra a 200D-t. Kész lett végre! Nem is merem leírni, mennyibe fájt, fátylandjuk el, a lényeg, hogy bejáratós a motor. Remélem, sok-sok évig gurul még kis családom alatt. Csigavér, csak semmi felelőtlen száguldozás, külső sáv, széles mosoly!
Elnézést a többiektől, nem akarom szétoffolni a topikot, csak egy megjegyzés.
A Pierburg (korábban Zenith) regiszter karbicsalád volt a E21-es és Audi 80 egyes tipusain, de a tolóüzemi tüzelőanyag lezárással és az elektronikus keverékszabályozás/alapjárati rendszerű 2EE csak az E30-ason volt. Audin volt a 2B2, E30-ason meg a 2BE és a 2EE, de ma már meg nem mondom, hogy mi a különbség köztük. Azt hiszem a hidegindító elektromos vezérlése.
ott merj megállni:))) el is felejtettem, amikor a nyáron kimentünk a bodeni tóhoz, lőttem Nektek egy pár finomságot a német autópályákon, lehet, hogy este töltök fotókat. A holnap mégiscsak áll nekem 8tól, úh lurdynál ott leszünk jürgennel:) ja, jóestéket:P
Háromból 2 sikerült :), a 3., a múlt heti majd elválik, az 3 fokozatú volt (mikroelektr.technológia stb.), uh necces... A neheze azért még hátra van :(
Gondoltam is rá,hogy a héten ha megyek hozzád,majd jól leszurlak a kimaradásért!:)))))) Holnap reggel hívlak,hogy mi a helyzet... Most kapcsolok,elővizsgák?? Nagyon tudsz... ,na majd megbeszéljuk! :)
Sajnos nincs magvilágítva, jól látod. Megtévesztő, ha szétszeded, mert van benne izzó, de csak a ködlámpa kapcsolásakor világít - akkor is csak középen....
A 124-es, az 1-el komolyabb autó a 202-esnél - ennyi :)
Érdekessége volt, h a 220 D Lucas adagolós gyártását befejezték 1997. decemberében. Az én egykori autóm külön kérésre lett ilyen motoros, leleveleztem a gyárral mikor megvettem. 1998-tól csak CDI.
aszzem amúgy ez 16 szelepes dízel, ezért megy olyan jól. asszem.:D
Hát igen... Összecsúszott egy kicsit mostanában.. gyerekek... húzós október, soselátott forgalommal (ránkfért).... 1 hónap alatt 3 elővizsga, uh a visszaolvasgatást nov6-nál ma is abbahagytam :)
Üdv Nektek!
Remélem jól telt az idő errefelé is, a téligumik is felkerültek a kocsikra.... és a benzines autó, még mindíg jobb, a dieselnél.... :P
Ha nem te vagy cucci@c2.hu, akkor szerintem beszélj vele, aztán cseréljetek tapasztalatot. :
"2008.10.19 08:18
sziasztok van egy 124-esem pierburg 2ee krbi van rajta és azt szeretném tudni hogy a folytószelep poti ahogy csatlakozik a karbiba van egy kis közdarab az milyen két vége sliccelt lehet de hogy állnak ..köszi cim cucci@c2.hu"
ANgyjából én is úgy gondolom hogy jó karbik, de baromi érzékeny műszerek. LAmbdaszonda is kapcsolódik hozzá. Nekem egy általános porlasztkról szóló könyvem van, A5 méretű megyar keményfedeles. Abban nem ír diagnosztikűról csak az elméletét részletezi. Nagyon érdekel amit említettél, remélem magyar nyelvű. Szurkolok hogy megtaláld. MÉg valami. Biztos, hogy az említett MÁSIK német márka E30-as? nem inkább az 315 E21? vagy mindkettő?
Jürgen Kasedorf több könyvet is írt a Pierburg 2E2 2EE 2B2 stb. karbicsaládról, azt hiszem a "Karburátorok és befecskendező szerkezetek" c. könyvében az utolsó harmadban nagyon sok diagnosztikai ellenőrzést ír a 2EE-ről is, kapcsolási rajza és bekötési ábra is van benne, valamint a diagnosztizálás pontos lépései és szükséges szerszámok. Ezt a karbit szerelték a BMW (bocsánat!!!) 316 E30 modellbe is.
Régen foglalkoztam velük, a könyv is megvan, megpróbálom megkeresni. (Csak azóta már eltelt 15 év és kétszer költöztem)
"Kevés nagyobb tévedése volt az autógyártásnak mint az az elektronikus karburátor" - Ez igaz, és nem alakult rá ki szerelőbázis. Senki nem ért hozzá, bonyolult masina. De érdekes módon akkor szerelt be ilyet a BMW, audi, VW meg valamelyik japán márka is.
" Ha igazán jót akarsz, és valóban használni akarod benzinnel, akkor szerintem érdemes lenne befecskendezősre alakítani. Nagy valószínűséggel nem fog többe kerülni mint amit arra a karburátorra lehet rá költeni." - Hát ez lehet , de én inkább maradok az eredeti megoldásnál. Ez valószínűleg több minat mint leveszem - felteszem.
Azért írtam hogy, "a legfontosabb lenne egy működő, élőben is megtekinthető Pierburg 2EE porlasztó, mert errő átfogó ismertetés igencsak ritkán található," mert pont erről nincs infóm. Hogy melyik szelep meg csatorna minek, azt már nagyjából tudom. De hogy fizikailag mit hova, az érdekelne, mert egy kicsit már barmolták a kocsit.
Egyébként köszi a segytséget. Továbbra is ha valakinek van olyan vasa van mint mekem, légyszi szóljon. Megnézném. Köszi.
Köszi, ezzel rendszeressen próbálkozom. Van egy könyvem is, abban elég részletesen említik. De valahogy senki sem tudja megmondani, hogy hova kell bekötni a bezin kifolyót (vagy mit).
Helló már kérdeztem de nemkaptam választ hogy tud-e valaki segíteni, abban hogy egy 1986-os 207-es Mercihez kellene a motorról egy robbantott ábra hol találok ilyet? Ja 2,4 -es diesel az motorolaj szivattyú környékéről mert olyan gond van hogy a szivattyú nyomja az olajat de a szürőnél már nem jelentkezik.
1 éve örököltem apámtól egy E-class 1997 E 290 T Turbo-D-t, ami azóta otthon állt az udvarba. Most jutottam ahhoz, hogy foglalkozzak vele. Sajnos a terv az hogy eladom, mert kell a pénz, és nem tudom fenntartani, pedig nagyon jó autó. A kérdésem a következő: Kiderült, hogy a 3 db infrás kulcs közül, ami volt hozzá, az egyik elveszett,(hogy hogyan azt nem tudom) és a másik 2 ami biztos hogy hozzá való, nem akarja indítani, se nyitni. A nyitás részére gondoltam kicserélem az elemeket, de az sem segített, az indításos részre viszont nincs köze az elemekhez. Szóval, az lenne a kérdés, hogy tudja e valaki, hogy ezek a kulcsok elfelejtik a kódjukat, és újra lehet e tanítani, vagy valami elromlott bennük, és csak új kulcs rendelésével tudom megoldani? (enélkül nem tudom eladni se... :( )
Biztato... :-(( Sosem ertettem azokat, akik egy szep 124-est W210-re cserelnek - es most en is ugy nez ki abba a csapdaba esek. Egyszeruen ugy megfogott par nap alatt a C220-as vezetesi feeling-je, hogy nem jon hogy kiszalljak belole. Pedig nagyon szeretem a 190 D-t is...
Ejnye, rengeteg van belőle. Karcsúak, tényleg a 190 utódja formára. 126-nak meg a 140-es. 124-esnek meg a kereklámpás w210. ? Akkor azért jön be annyira. :-))))
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy a bálna (W140) nem a 190-es, és nem is igazán a 124-es kor társa. Az a bálna elődje, a 126-os volt. Picit időben el van csúszva, mert a 126-ost 91-ig gyártották, és a 140-est meg 98-ig. Tehát a igazán a kerek lámpás kortársa inkább a w220 lenne. És az valóban szebb talán a 140-esnél is. Valószínűleg a minősége is úgy aránylik a 140-eshez, mint a W210-a 124-eshez. Sajnos. :-(
Csoda, hogy nem ismerem a pontos megnevezéseket? Most nézem a használtautó.hu-t, aztán w202 egyetlen darab sincsen eladó, w210 is nagyon kevés, mindössze 6 darab. Nem túl sok.
Meg egyszer volt olyan is, hogy a Tescó-nál parkoltam, aztán egy olyan gép, mint Pibácsié pont 124-esemmel szemben megállt. Hmm...Van némi különbség a méreteket tekintve. Mintha reggelire akarta volna felfalni a pirost, az akkora volt. Kisautósnak éreztem magamat mellette némileg. Pedig a 124-es sem kisautó. Itt a ház előtti parkolóban viszont talán nekem van a legnagyobb gépem. Kilógok a sorból.:-))
A W202 az a C Merci. A 190-es (W201) utóda. 1993-tol gyártják. A W210 pedig az E. Ez a 124-es útóda. 1995-től gyártják. Mindkettő egy picit nagyobb belül mint az előd modell. Motorikusan eléggé átfedésben vannak. Nagyrészt ugyan azok a motorok mint az elődöké. Persze az E-t szerelik nagyobb motorral is. Igaz vannak kivételek mint Pl. a C36 vagy a C43
Szia! Gondoltam valahol, hogy nem ez a típusa, de nem tudom, hogy kell mondani pontosan. Itt a városban kevés a Merci, ritkaság és ilyen kereklámpást (remélem jól mondom) láttam párszor parkolókban, és elegance volt a hátulján mindegyiknek. Nem tudtam, mi a helyes megnevezése, de bejövős. Nagyon. Kívülről szép a forma, de belül nem olyan frankó, eltalált, mint a régebbi bálnáé. Ebben egyetértünk. Tehát mi a helyes megnevezése a kereklámpásnak? w202 is ugyanaz formára, mint Pibácsié és a w210 is? Csak a motor más? Egyszer volt egy olyan is, hogy még a 190-esem volt csak meg, mentem a városban, mint a nagyok, csak kicsiben, és egy kompressor Mercedes, ami szinte újnak tűnt, barátságosan rámvillogtatott, integetett. Na, az igen jól esett.:-)) Pedig ég és föld volt a különbség.
Kevés nagyobb tévedése volt az autógyártásnak mint az az elektronikus karburátor. :-(( Ha igazán jót akarsz, és valóban használni akarod benzinnel, akkor szerintem érdemes lenne befecskendezősre alakítani. Nagy valószínűséggel nem fog többe kerülni mint amit arra a karburátorra lehet rá költeni.
"a legfontosabb lenne egy működő, élőben is megtekinthető Pierburg 2EE porlasztó, mert errő átfogó ismertetés igencsak ritkán található,"
Nem tudom mit szeretnél rajta látni, de a működéséből, kívülről nem igazán látható semmi.
A W202 és W210 nél (C és E merci) nem az Elegance a Tipus jelzés. 93 és 95-töl kaptak 3 felszereltségi szintet. (lehet hogy többet is, de én nem láttam még) Classic, Elegance, és Avantgarde. A leg egyszerűbb a Classic. Ezen nincs oldalt és elöl-hátul pl. Chrom. A széria felszereltség is szerényebb. Az Elegance az 1-el nagyobb. Az Avantgard meg inkább sportosabb. Kívülről (nekem) Az Avantgard tetszik a legjobban, de a belső fa (mert mindben eredeti fa van) ennél nekem nem igazán jön be. Nem olyan fa színű, inkább sötét szürke. De természetesen majdnem minden extra rendelhető, bár melyikbe. (azért nem véletlen az elnevezés). Összességében minden képen modernebb mint a 140-es, de egyáltalán nem szebb (megint csak szerintem). Igaz nem is az a kategória. A W202 Pl. szerényebb már látszatra is. A legfájóbb, hogy nincs megvilágítva egyik légbeömlő, és a lámpa kapcsoló sem. :-(
Az enyém 97 márciusi és épp dobozba csomagolva várja a keceli Benedeczki műhely holnapi futárját. A hiba P1227, javítási költség előzetes becslés szerint 90000-től - 300000 ig. Ajánlatot fog adni pár napon belül. A kilométer óra 198000 -t mutat, de mint tudjuk minden Mercédeszt 140 e km-vel árulnak és én is azzal szereztem.
Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a fórumban. Nekem egy 86-os 124 -esem van. 2000 -es motorral, gázra átalakítva. Már több mint egy éve hajtom, nagyon szeretem. Sajnos az előző tulaj egy kóklerhez vitette (sztem többszőr is), ezét már táláltam benne reisercsvartól kezdve mindent. Ami a legfontosabb lenne egy működő, élőben is megtekinthető Pierburg 2EE porlasztó, mert errő átfogó ismertetés igencsak ritkán található, nekem meg ráadásul valamit elbarmoltak a környékén, benzinnel nem is megy rendesen. Pl a visszatérő benzincső le van kötve, csak egy ledugózott darab van a tank vezetékén. Ha van valakinek ilyen motorja vagy tapasztalata vagy leírása a csapatban örömmel venném ha válaszolna. Köszi.
Köszi! Hát szerintem a w140-nek sokkal szebb a belseje. Az Elegance-nak meg olyan dundi belseje van, mint az újautóknak mostanság. Fabetét van benne, vagy azok műanyagok? Külsőre viszont viszi a pálmát.
Joestet! Epp egy lenyeges dolog maradt ki: 199bol, az mikori? Mert en ugytom, hogy a 97 elotti adagolok szeretnek hamar odafosni, utana kijavitottak. Az a gond, hogy ez a gep, amirol szo van, az 95os...
Hogy a Tiédben mi van, vagy mi nincs, azt nem tudhatom, én csak leírtam, hogy mik tartozhatnak a 9-es biztosítékhoz a kapcsolási rajzok alapján. Zárd rövidre a táblában, ahonnan kivetted a relét, a 30-as és a 87-es pontokat, és akkor rögtön kiderül mihez tartozott a relé. Ha tartozik egyáltalán valamihez. De az is valószínűtlen, hogy a relé/k/hez tartozó fogyasztó vinne el ennyi áramot, ekkora áramfelvételre nem tesznek relét. Inkább a relé/k/ vezérlése bibis valahol.
Gondoltam, hogy neked van egy pár fotó a tarsolyban! Az enyém a legjobban fentről a harmadik képhez hasonlít, csak a rádió nem az. (enyémben audio 10 van)
Sziasztok! Én nem merek képet rakni, mert ez az avantgard nagyon kínai :) Megpróbálom az eredeti keretbe beleapplikálni a betétjét, bár elsőre nem ment, mert nagyon hullámos, girbe-gurba ennek az utángyártott izének a krómkerete. :(
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1992es w124, 250 TD-nek milyen difi áttétele van, esetlegesen jött e ki több fajtával vagy csak egy fajta kombi van? Árban, hogy mozognak ezek és szétszedés nélkül vételkor hogy tudom legjobban átvizsgálni a lehetőséghez képes?
Pibácsi! Mutasd meg légyszi a belsejét is, nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet. Csupa fabetét, mint Zsigáé, vagy csak műanyagok? Ha egyszer nagy leszek, veszek egy ilyent! Persze csak 300 D 124-es után, azt nem szívesen hagynám ki. A formája nagyon bejön az Elegance-nak.
Bele bizony. Jövő hét végétől otthon lennék. Neki esnék kicsit tempomatozni (segítségeddel, ha lenne időd). Meg megkeresnélek a motortartó bakok cseréje végett is ha nem gond.
1 db LED általában 40-80mA közötti áramot vesz fel. Ha ez 80-at venne fel, akkor is csak 12X80mA=kb 1A. Az meg testvérek között is csak max 13W. Kevés :-(
Sza, volt 220 D-m w202T 199ból, kb 400e Km, az adagolója fáradt volt ami abban merürt ki, h az alapjárat néha ingadozott. A szervízben mondták, lassan cserés lenne 50-100e Km.... De érdeklőj sztem a javításáról, ürömön vagy üllőn van egy adagológuru ha jól emléxem.
Egyébként a 190esbe új a gomba 105 C foknál kapcsol, s megtudtam a 80 utáni vonal nem a 90 hanem a 100 C..
2rongy volt a pár?Holnap megkérdezem újra&jelentkezem.Kipróbálom a parkolóban,nehogy olyan dácsiás legyen tőle az index:-)Arra gondolok ,hogy 10et villan másodpercenként:-D
Bár nem hiszem,4vagy5 led volt benne,talán van olyan ellenállása?mint egy izzónak.Értek ám hozzá.-)Mind1,próba&írok.
A teljes belső világítás kb 3A-t megkajál és nincs relézve, de a központizár is hasonló szitu. Ebből arra következtetek, hogy a felsorolt fogyasztóknak nincs köze a relékhez. Most épp a hűtőventillátorokra gyanakszom, mert az is megy szükség esetén, ha van gyújtás, ha nincs. Holnap kipróbálom.
A sminktükör nem világít, és nem is látok benne pilácsot - kéne?
Sejtettem:-)))Izzót/krómfejűt/ vettem az Üllőin-talán autoworld?-párban 800ért az off autóba,vmi német gyártmány volt&egy évet bírt simán,avval adtam el.Múltkor a Narva-nál kérdeztem vmi 2rongy volt/lett párja.Ennyiért kínáltak led-et is uott.Lehet kipróbálom...Az víztiszta&csak bekapcsoláskor sárga:-)
Üdv Mindenkinek....Véletlenül :) nem tud valaki egy jó állapotú-szép-megkímélt W124 CE-t ELADÓT!!!!! Don Cuba????? :) .de valóban keresek ha valaki tudna???? előre is THX.
Nem láttam-nem voltam ma arra,Szalkszentmarci felé vitt a bizsnic,hiába...-csak sejtettem...remélem 'marad' a biztosítós léből,hogy kárpótold magad is vmivel:-))
A platós az egyik "munkagép"! :) Ilyen "króm fejű" volt(itt már nem lehet kapni :-( ),de ugyanolyan sz@r mint a sima narancs,ugyanúgy lepattog róla a bevonat! Én ilyen ezüstfilcel kijavitottam! :)))))
Joestet az uraknak! Elkelne nehany jotanacs, vagy szemelyes velemeny... Szoval: Ket ev alatt nagyjabol gatyaba razott 190 D-met erdemes lecserelni egy 95-os C220 Diesel-re? A 220-as ausztriabol szarmazik, elvileg el kene adjam - csakhogy miota leestek a beiratasi koltsegek, es ezzel egyutt a tizeneves hasznalt autok arai, nagyon nagyot buknank rajta. A kocsi szimpatikus, szebb, nagyobb, kemyelmesebb mint a 190 D, es ahhoz kepest meg jol is megy - szoval meg tudnam szokni. Az oraja elegge fantasztikus 137 e km-t mutat :-))) ( a motorterben talaltam egy cetlit, nyomtatott Mercedes-Benz felirat, kezzirassal 10.04.07, 114.092 km... ilyent gondolom barki odabiggyeszthet, ha eszebe jut ) Ha nem lenne az a hires Lucas-adagolo benne... tenyleg javithatatlan, es nem bir ki 200 e km-nel tobbet?
Nagyon szép darab. Szerettem volna én is egy kópét, de nem fér bele a 4 gyerek :)) Ha lehetőségem lesz rá, akkor a mostani mellé keresek egyet 124-est vagy 126-ost.
:-) Téli felninek,én is egy egyszerű 15-ös fekete "5 küllős" alut használok! :) (télre nem kell komoly) Szedd le az összesről a fedelet,és máris egyforma...:) ,ezért ne vegyél másikat!
valamikor a nyár elején lépésről lépésre kiveséztem a menetét, keress rá a hozzászólásaim között (feltéve, hogy 124-ed van:) ami kell, sok szerszám, csereizzó, sok idő és türelem:D
'reggeleket, enyémet a nevemre kattintva láthatod. DonCuba, nem elképzelhetetlen, amit írsz a "balkáni' változatról, ugyanis az egy dolog, hogy Linz magasságáig mentünk érte, de a figura, nevéből ítélve, valami ex-jugoszláv állampolgár lehetett (leginkább talán szerb:D) Mindenesetre most, hogy tudom, mások a fedeleink, nagyon kell vigyáznom az enyéimre, el ne hagyjak egyet is, mert mégiscsak nehéz lesz pótolni:))) a télifelnikről már elhagytam télen az egyik fedelet, az mondjuk BBS-utánzat, szal még csak nem is találok hozzá pótfedelet:( lehet, nézek majd télifelnit, mert zavar a hiányosság:) egyébként a kulcs nélkül ölég nehéz lecsavarni a zárat, még kulccsal is elég jól tartja
Szia Csabais, örülök, hogy végre egy szakértő is hozzászól. Az biztos, hogy múlt nyáron nekem melegedett a víz (városban), és egyáltalán nem kapcsolt be a ventilátor. Vettem egy gombát, szerelő berakta, kipróbáltuk, és olyan jól működött, mint előtte. Tehát mikor a vízhőfok eléri a 80-120 közötti osztást, akkor "bekapcsol". Nyilván gázadásra jobban pörög. De hogy akkor mi kapcsolja, arról fogalmam nincs, csak azt jeleztem a "kollegának", hogy az nem igazán jó ha 100-120°C-os vízzel szaladgál, és azt mondják neki, hogy az a normális.
A 9-es biztosíték a Data szerint az úgynevezett "felsőkonzol" tápellátásáért felel. Ide tartoznak a fentieken kívül még: tükör elsötítés sminktükör komfortzár napfénytető belsővilágítás kpzár távirányítás műszerfalvilágítás szabályozás
Esetleg nézz bele a relékbe, valószínűleg van bennük tranziens szűrő ellenállás, lehet az/ok nyekkentek meg.
Egyet kell értenem Zsigával! Nulla extra! :-( Nekem még(szigoruan magánvéleményem),nem tetszik a szárny,+ a fakormány,+ a csomagtér fedélnél a hézagok! Ettől függetlenül,akár még jó is lehet...
Képről akár jó is lehetne, de ez soha semmit nem jelent. De! Full fapad Ültetett Nagy kerék Spoiler Turbó (Ami nem gond, csak lehetőség a kíméletlen előéletre) kormány (brrrr (szerintem))
Szóval: Ha így is érdekel, akkor minden képen át kell nézetni egy igazán hozzáértővel. És még ha jónak tűnik, akkor is kell még mellé legalább 5-600E Ft .
Üdvözöllek a "csapatban "! Ha nem titok milyen mercit hajtasz ? Sok hozzáértő márkatárs van itt a fórumon, és segitőkészek, nem szégyen kérdezni. Bontók szerelők, autósboltok, cimei is vannak.
A biztosítéktábla alatt ezt a két relét találtam, különösebb jelölés nélkül.
Egyenként kb 130mA-t fogyasztanak, és látszólag semmihez semmi közük, mivel eddig minden működött az autóban ami eddig is, cserébe most 0.02A az álló áramfelvétel.
Két napja egy w115 ős Mercedes tulajdonosa vagyok. Írtam már az állólámpás fórumba is de az nagyon be van halva,gondoltam itt hátha nagyobb az élet. Szóval: segítség kellene alkatrész szempontjából és egyéb dolgokban. Már volt ilyen mercim 1990-ben egy dízel,azóta az volt a vágyam hogy újra legyen ilyen autóm,igaz ez benzines de felújítási alapnak ez talán jobb. Nem restaurálva lesz hanem egy teljes átalakítás úgy belső mint külsőre. Először alkatrészt keresnék mivel a neten elég kevés lehetőséget találtam,ha tudna valaki segíteni azt előre is megköszönném. A motort is szeretném kicsit megpiszkálni,tudtok valami jó lehetőséget?
Ákos70, köszönöm a képet, bár a rádió vígan dalol a 9-es bizti nélkül. A magyar fordítás áldozata lesz szerintem az a "világításkapcsoló" is, mivel a biztosítéktábla magyarázatban nekem "Switch illumination" van írva, ami meg kapcsoló világítás inkább - de nyilván fennáll a tévedés lehetősége részemről.
A hátsó üléssor alatt sokmindent találtam, de központizáras dobozt azt nem.
Viszont azt megfigyeltem, hogy amikor berakom a 9-es biztit, akkor kattan egy relé ami a műszerfal felé eső - még odacsavarozott tetejű - dobozból szól.
Tibi! Képek legyenek ám, hogy az is láthassa, aki nem megy el rá! Úgy tűnik, mégiscsak sikerül összehoznod a fórum-talit, gratula! Látom nem adod fel olyan könnyen.:-) Aztán nem ám leitatod a résztvevőket a tequiláddal!:-))
Bp.&közvetlen 'nyomvonalából' bátorkodtam beírni 2személyt.Az egyik Te voltál.Nem sértésnek szántam.Mint írtam volt:a részvétel fakultatív.Ezidáig annyit tudunk:Lurdy parkolóház,kedd este 8tól,mondjuk a hátsó mélygarázs lejáróból közelítünk.Részemről a téma lezárva.Respect&peace:-)
Hmmm... Érdekes,ilyen fedelet D-93-ra még nem is láttam! :( Körbenéztem a neten,de mindenhol olyan fedelek vannak a felniken(D-93) mint az enyém. Úgyhogy,számomra érthetetlen! :) A tiédet,lehet eleve a balkánra gyártották,azért van benne "lopásgátló"! :)))) Viszont találtam egy képet az enyémhez való "kulcsról"! A zacskóson :) talán látszanak azok a tüskék,amikről beszéltem,amik az imbuszokba passzolnak... : "Egyebet nemtuok,kérem kaccsoja ki"! :)))))
tiszteletem az uraknak, no problemo, főleg nekem:) a tali akkor kedd, estve 8, lurdy parkoló? mellik része? hátsó bejárat alatti, vagy a gazdasági bejárat alatti? 9re talán én is be tudnék esni oda... Don Cuba, az én csavarkupakom ilyen, a zárcsavar külön elem, a kulcs hozzá, és az utolsón pedig az ominózus kakukktojás "imbusz" csavar, ami mégsem imbusz...
Kedd estét beszéltük ezidáig.Este 8-9,ez még nem eldöntött.Lehet mondjuk 8-tól is.A részvétel fakultatív.Szeretném ha minél többen lennénk és esetleg rendszer lenne belőle.Akár még a javunkra is válhat:-)
Nem ragaszkodom&sztem senki ahoz:-)Én még nem voltam ott,csak hallottam,hogy oda járnak páran.Mehetünk bárhová...akár egyből a Lurdy-Árkád parkolóházba is.Nekem mind1,a helyszín 'képlékeny',csak gyere Te is:-))
Véleményetek szeretném kérni:a szinterező cimborám november hónapban nem tud segíteni a téli-csatornafedél-kerekeim szinterezésében:-(Nála ezüst-ral9006-szín gond nélkül ment volna...másik helyen-ahová vihetném- 4szín van amiből 2jöhet szóba:fehér ill.fekete..nem akarok 1hönapot várni,elb.szni sem szeretném,a jelenlegi állapotában ocsmány..fényezőm homlokig van melóval,lehomokoltassan+ezüstspay=gány&jövőre telepolír?A mostani szép felnik után utálnék 4szemetet nézegetni hónapokig:-(
Hősök tere volt a helyszín-hamár ott gyülekeznek páran csatlakoznánk mi is-eső,hideg esetén felmerült,hogy átvonuluk Árkád?-Lurdy? parkolóházba.Mindkét helyen ingyenes a beállás 1 ill.1.5órát.Legfeljebb gurulunk 1kört fent,ha letelt az idő&visszaállunk:-)v8cars-ról/köszi/ loptam az ötletet:-))
Tervezek egy W202-es C merci vásárlást. Annyi gond van vele, hogy csak egy légzsák van benne. Viszont én szeretnék utasoldalit is. Jól gondolom, hogy a két légzsákos műszerfal minden probléma nélkül belemegy? Gondolom még egy légzsák indító elektronikát kell benne cserélni.
Akksitörténet még mindig: Beszereztem egy multimétert, kábelezgettem, és az alábbi eredmények születtek.
A töltés fogyasztók nélkül: 13,9V -14,0V
A töltés tompítottal:13,7V - 13,9V
Álló helyzetben az áramfelvétel 0,3A
Ha a motortérben levő 9-es számú 25A-es biztosítékot kiveszem, akkor nyugalmi állapotban NINCS áramfelvétel.
A 9-es biztosítékkal egyetlen gond van, hogy számos fogyasztót ír hozzá az ábra: központi zár, csillárok, garázs ajtó nyitó (szerintem ilyen nincs az autóban), smink tükör (és mintha ebben se lenne sok elektromosság), kapcsoló fény, tetőablak.
Amúgy a márkaszerviz 15e HUF-ot irányzott előre a két napos hibafelderítésre.
Hacsak nincs valakinek más ötlete, újra megkérdem őket, hogy az új információk ismeretében milyen összeget modnanak.
Helló mindenki valaki nem tudna segíteni abban hogy egy 1986-os 207-es Mercihez kellene a motorról egy robbantott ábra hol találok ilyet? Ja 2,4 -es diesel
Most végeztem a szereléssel,beszereltem a 2külső,2belső korm.gömbfejeket az új nyomtávrudakkal:-)Fent van az új hátsódob is,vonószemtakaró/még fényezni kell/,jövőhéten felkerül a téliszett+futómű ellenőrzés,fagyállócsere.Elég is volt mára a melóból,hamarosan az eső lemossa&kész is:-))
Mi az általános vélemény a C osztályról? Én még azt hiszem nem is parkoltam soha mellette. Kicsit izgat a C250 T DT... Ismerős motor....cdi-t nem vennék, az már nekem túl techno.
Ebben igazad van! Részemről kevésbé átgondolt volt. Mentségemre legyen mondva, első ránézésre jó ötletnek tűnt..... És a fentartása még mindig olcsóbb szerintem, mint egy BMW esetében.
diesel kell az ingyen van. Mercedesre igazából 1 m van +300 ezer hogy jó is legyen. Lehet hogy nem jön össze,sok a lepukkant példány.Aszt hiszem BMW és az audikat is meg kéne néznem. Sokkal többet hirdetnek belőlük.
Nem kötözködésképpen, de egy 81-es 126-os semmiképp nem jó megoldás egy hölgynek. Nem azért mert nem női autó, hanem mert egy 126-hoz mindenképp szükségeltetik legalább egy elhívatott fanatikus. (ráadásul be sem férne mint ahogy írta is) Az a tizen akárhány év, ami egy már korosodó 124-es meg a 81-es 126 között van, nem egy legyintésre elintézhető valami.
Én pillanatnyilag nem mercit, hanem egy jó videokamerát szeretnék venni. Tudom nem a fórum témája, de hátha valaki képben is van ezzel kapcsolatban. Nem feltétlen professzionálisat, de mindenképpen egy jó HDD-st szeretnék. Valaki tudna ajánlani konkrét típust? Ha valaki ismer és használ is egy konkrét típust, amiről jüó a véleménye? Sony-ban vagy Canon-ban gondolkozom. Összeget direkt nem mondanék, mert nem csak az alapján döntök. Köszönöm előre is!
Ha nem veszed rossz néven, inkább ezt ajánlom, nem is túl drága és szerintem rosszul nem jársz vele! Ha 124-est keresel abban is van azért a általad említett példányhoz képest sokkal olcsóbb is nem teljesen szakadt állapotban!
Így átszerelt motorral- mert, hogy a coupe mercikben nem diesel gyárilag- nem ér anniyt, még akkor se ha látszik a kocsin, hogy "gazdája" is van a kocsinak! Ha nem mész igazán sokat, akkor szerintem benzinesben is érdemes gondolkodnod, vagy csak és kizárólag dieselt akarsz?
Mellemsleg megjegyezném ugy 1-2 hónapja itt kijelentettem, hogy 1.6 M alatt nincs igazán rendbe rakott és szép 124-es. Akkor mindenki leszólt, hogy teljesen nem vagyok képben, erre most 2.4 M körül beszélgettek itt 124-esről?! Na igen,. ehhez hirtelen nem is tudok hozzászólni, biztosan bennem van a hiba.... Mondjuk 2.5 M körül már szerintem nem éri meg, akármilyen szép. Azért már kereklámpást kell venni, de mindegy!
Most találtam ezt a linket... nagyon meleg... Brunei szultánjának autói, az elején van kb. 300 db AMG merci, a lap közepe felé az M betűnél meg még kb. 600 mezei Benz :) És 80 százalékuk 600-as :))))
Megnéztem az alvázszámokat, 10-20-at, Brunei-be adták el őket tényleg, szóval nem kamu... LOL
http://www.hasznaltauto.hu/2378163_mercedes-benz_s_1991 ESZT A Z AUTÓT KAPÁSBÓL MEGVENNÉM,HA LENNE ENNYI PÉNZEM MEG BEFÉRNE A GARÁZSBA. DDDDDDDDDDDDDD.
gondoltam, ha nem nehezebb az üzemanyagcső cseréjénél, bevállaltam volna, de akkor inkább hagyom:) Csabais mester, mekkora költséggel számoljak a gyertyák cseréjével? Vegyek gyertyát, vagy Neked van elfekvőben? És nem utolsósorban, valamikor ráérnél? (bár én nem tudom, mikor....)
jóreggeleket, don cuba! végre eljutottam addig, hogy lefényképezzem a csavarfedeleket, majd este áttöltöm a gépre, azt' tolom fel ide. Más, ma a soroksárin befelé jövet felgyulladt az izzítórelé lámpája, égett talán fél percig, majd kialudt... eddig még nem csinált ilyet, legalábbis nálam nem... ötletek??
Lehet, hogy én is madár vagyok, de borzongok a Magyarországon futott, Fusi Mihály által okosba' szervizelt autóktól, és valljuk be, a relatíve kis értékű 124-eseket nem mindig a megfelelő alkatrészekkel és technológiákkal szervizelik ("elromlott az ablakemeleő kapcsoló? Jó oda a Spal is!" stb.)
Én kötök kompromisszumot, veszek egy drágább (régebbi, nem klímás, régi motoros, stb.) autót, de ne lássam a toldozott kábelek szigszalag gubacsait, az olcsó poliV szíjat, a bútorasztalos által gyártott hamutartó előlapot, a megfúrt műszerfalat, stb.
Vannak iylen emberek, mint én, hiszen eddig minden autómat el tudtam adni a piaci ár felett, mert van aki értékeli ezeket. (madár? ;-) )
Most is ilyen autót keresek, nem kell a török hűtős, a ferde üléses, dupla króm sportkipufogós, fakormányos 19"-os kerekes kársztájling autó.
Hiába tölteti fel ha elengedte a gázt, akkor rövid időn belül ismét elengedi, ha előtte nem javítják meg. Hogy mit kell megjavítani az meg lehet hogy próbálgatással derül majd csak ki, mint ahogy már mások is írták.
A dolog így előadva a tiszta: Rossz a klíma, meg kell javítattni. De ez a csak tölteni kell szöveg tényleg rossz lemez.
Eladhatatlan benyás, kivéve bontásra. Ha diesel lenne, már rég elkelt volna, ezt a tulaj is tudja miert ő is azt szeretne. A kipufogó nagyon furcsán áll és a vonóhorog is valami bontott darab.
szerintem nem feltétlenül kevés az a 90 lóerő, én ma kicsit padlóztam az enyémnek, azért tisztességesen viszi a másfél tonna vasat (a v8-as, 3-4-5ezres benzineseknek csitt;)). Szerintem még így is égiszekkel jobb, mint egy 1,2-es fabia, vagy 1-es suzuki... csabais, hm... lehet, az se lenne rossz, mert az enyémnek 2 pántját sehogyan sem tudom rávarázsolni az öntvényre, bár az igazi az egész ház lenne, mert elég gány megoldás a műanyag gyorsbilincs... esetleg másnak akad elfekvőben 250d-hez komplett légszűrőháza? A talit meg mondom, benne vagyok, ha emberi időben sikerül végezni a megbeszéléssel (olyan 8-fél9re saccolnám) utána még haza is kéne menni jürgenért... sztem 9től bárhova, bármikor
A leinformált előélet egy kivételes és ritka eset. A szakértői átvizsgálás, egy végtelen alku alapja, mert az igazi szakember ilyen szavakat mond, hogy például "határeset", na most ez mit jelent.
Értelek.Én visont megvétel elött egy teljes átnézés,diagnoztikára fogom elvinni a kiszemelt autót.Igaz az eddigi kocsijamat nem vittem,nem is voltak rosszak,de vagy ismerőstől,hosszas előélet ismerettel,hol pedig gusztustalan olcsón vettem ....Egyedül ami hibát elkövettem,az a tavalyi év volt.1 új autó.....Szivom is fogamat...
Lehet, hogy egyedül vagyok a gondolattal, hogy mercedest másfél millió Ft- os vételár alatt csak olyan ember vegyen akinek lehetősége van és meg tudja valósitani az "ujra épitést"( szabadidő, szakértelem, tartalék pénz, türelem stb ).
Természetesen vannak kivételek, de ritkák ! Nagyon sok autót vettem ( agybaj ) minden esetben kinézném a tipust és megbiztam egy kereskedőt szereze meg. Tudtam hogy minimum 10 %-os "haszonkulcsal dolgozik a kereskedő, ami szerintem természetes mert ez is egy szakma. Soha nem vertek át, rossz kocsit nem vettem, legfeljebb a piaci ár felett volt a vételár 10 %-al.
A képeket megnézném. Tudom jól, hogy kell költeni egy autóra, amit az ember megvesz, főleg ennyi idősen. Én semmi mástól nem félek, csak attól, hogy pont egy olyant fogok ki, amelyik tök tropa. Elmúlt héten csak tropákat láttam.
Erről van szó....én is öreg autót vettem tudtam milyen, és minden évben..vagy ahogy tudom viszem, Sanyihoz, és hozom rendbe, de nem is nyagattam a tulajt milyen szart adott el, én vettem meg....ő...eladta, nem kötelező megvenni, de erről az autóról tudom milyen ....lásd, Sanyit...az övé is taxi volt, költött rá, és megcsinálta...szóval, kilehet fogni olyan gépet is ami nem szar, de javítani való szinte mindegyiken van.
nekem még valami régi fura rendszerű (legalábbis nekem a japán autók után fura volt) dologgal van megoldva, nekem is "éjjel-nappal" van bekapcsolva, akkor nincs, ha kinyomom az EC kapcsolót (ilyenkor világít a gomb), ezt fura volt megszokni. Azt hiszem, egy esetben tudom működtetni télen is, ha szélvédőpárátlanítást nyomok, akkor bekapcsol a kompresszor.
Ezzel a világon semmi baj nincs, csak tudod itt akik beszélgettek az ilyen 10-20 év közötti autókról(Mercedesekről)mindeki úgy ír, makulátlannak kell lenni annak, a gépnek, soesem lesz az, ezt tudod, Te is, én is, sokan mások is, nem új autó...habár azokról jobb nem is beszélni.
...és igen azért írtam meg, ne legyen az, ellett mismásolva, a dolog, de azt ellehet intézni....levonják a pénzt és kész....alkudni nemcsak lehet kell is.....szerintem.
Hmmm... akkor sem kapcsol be ha legalacsonyabbra veszed a hőmérsékletet, és a kétállású kapcsolóból ne a hópelyhet hanem azt a télgalaposat választod? Szerintem a 26oson akkor megy a klíma, ha kell ha nem... De általában minden autó ilyen, hogy ha legalacsonyabbra tekered a hőfokot, akkor mindenképp bekapcsol, ugyanis így teszik lehetővé hogy télen is meg tudd járatni, karbantartási célból.
ez olyan 22-es csapdája, azt mondják dízel autót cska télen vegyél, mert akkor látod, hogy hideg motorral jól indul-e, de merciknél mínuszban eleve nem működik a klímakompresszor, hiába kapcsolgatod. Vagy jó motorral, vagy jó klímával veszed:) ha mázlid van, mindkettő relatíve jó, de ez úgyis csak pár hónap után derül ki:)
Én is 15 éves autót vettem, vannak nagyon apró hibái, de szerintem nem vág földhöz a javíttatása szerintem senkit, ha okosan veszed az alkatrészeket. Szerintem az idősebb mercikhez emberi áron árulnak mindent nem mint egy passathoz vagy audihoz. Nekem sincs még teljesen kész de megy és élvezem.
Senki sem mondta hogy hibátlan kell legyen egy 15 éves autó. De ez a klímát csak tölteni kell, ez szar duma. Ahogy Calver is mondta: ha sokat hagyod töltetlenül, az összes tömítés cserés lesz. És az nem 7-10k. Ha én vevő vagyok, és azt mondod nekem, hogy jóaz, csak tölteni kell, akkor a: otthagylak, mert hülyének nézel b: közlöm hogy jó, én viszont úgy tekintem hogy a klíma nem működik, úgyhogy minimum 70k minusz.
egyébként hűséges jószág, még mindig pöccre indul, kétszer megjártuk osztrákokat, egyszer bécs, egyszer egy körút linz-ig, és egyszer nyáron a bodeni tavat is megjártuk vele. Vannak apróbb gondjai, bekrepált a tetőablak, rohad itt-ott, de ezektől függetlenül imádom:)
néztem is, hogy MP-nek írtad, én voltam hasonló tünetekkel... még nem jutottam el addig, hogy megnézessem, mert idő nulla, minden este 9kor érek haza, de egy ismerősöm mondta, hogy soroksárra átvihetem majd hozzájuk a műhelybe, azt átnézik, az legalább közel van hozzánk, talán lesz annyi idő, hogy kiugorjak. Olajat kapott Jürgen, a szervó most jó, váltó is, motor az remeg még mindig, igazából ötletem sincs, mitől, mert először azt hittem, hogy a légszűrőház miatt (ugye a letört tartókonzol), de aztán felkötöttem, vagyis elméletileg ott már nem szív falsot, és még mindig 600 a fordulatszám... Tényleg, Csabais szaki, mennyibe fájna az a légszűrőház, amit a múltkor emlegettél?
Beszéltem a srácccal, ha komoly a dolog, feltőlteti, nem szarozik, de tudjátok nem hibátlan autókat adnak ennyi pénzért...és 15 év az csak 15 év, valahol ezt tudomásul kéne venni.
Zsigának nagyon igaza van, ha valki ennyi pénzért akar autót venni, számoljon a beeső hibákkal, amik nem kevés pénzbe kerülnek, ezt tudom....tudtam én is, és most kezd úgy állni az autó....ahogy elfogadható...nem jó..elfogadható!!!!!!!!!!
ja, mester, ha sikerül asszonyt megrúgdosni, hogy végre rakja le a jogsit (azért az még pár hónap, sztem), megbízunk egy A-merci felkutatásával:) smartról tereltem át erre
a tomiteseket ugye a gaz keni, szoval azok tuti cseresek, elbol nem csak egy toltes hanem egy 30-40k-s moka. legalabb, es hat ugye ellenorizhetetlen.
vasarlas szempontjabol ugy kell megvenni mintha nem is lenne benne, v egy felujitas arat beleszamolni a vetelarba (ettol persze meg lehet, h tenyleg csak tolteni kell, de ugyse :-) )
Hát nem tudom, úgy kezdődik, hogy egy jó klima nem engedi el a gázt. Tehát valami baja biztos hogy van. Ez lehet egy háromforintötvenfilléres O gyűrű, és lehet egy párologtató csere, ami azért eléggé nem ugyanaz a kategória.
Mert ha csak tölteni kell, akkor új gázzal 7, régivel meg 10kért feltöltik, aminél SOKKAL többet fog bukni az eladásnál a szar klímáért.
Ahányszor ezt autónál hallottam, mindig azt mondtam hogy ok, akkor töltesse fel, ha jó lesz, én fizetem, ha nem töltik fel/úgy se működik, akkor pedig viszont látásra. Eddig még sosem hívta le senki az opciót...
Nem is Te lennél, ha nem jegyeztél volna meg valamit, nem új autó.....akkor vegyen a szalonba, ez a srác nem titkolja, a bajt sem....ilyen is van:-)))))
Azért írtam felkell tőlteni, mert mielött leállitotta ment el, mondta ezt már nem csináltatja meg.
Mindossze arra szerettem volna ràvilàgitani, hogy ezek az autok annyira jo anyagokbol lettek osszerakva, hogy - ha vigyàzott rà a tulajdonos - akkor bizony a 200 - 300 000 km nem nagyon làtszik rajta. Igy abban az ominozus àltalad berakott linkben szereplo autoban simàn lehet akàr 241 000 km is. Az meg természetes és logikus is, hogy te cseréltetted ki az autod belsejét és nem a màsik lett visszaporgetve vagy 150 000 km-t. :)) De ebben is a jogalkotàs a hibàs. Egyszeruen az ilyen jellegu tevékenységet (is) a csalàs, igy a buncselekmény kategoriàba kellene sorolni és szigoruan ellenorizni. Ennyi. Ezt itt Belgiumban 1998-ban meglépték, azota nincs oratekergetés. Tobb ponton is szigoruan ellenorzik, egyszeruen nem lehet és nem is érdemes ilyesmivel trukkozni. (Viszont érdemes hasznàlt autot venni)
A gumi sok dologgal magyarázható, pl. a nepper cserélgeti, rátesz másmilyet, stb.
Ha megnézném az autót közelről azért sok dolog kiderülne, és nekem valójában mindegy, hogy 41e km vagy 141e km, ha egyébként az autó rendben van, nem voltak nyitogatva a adagoló csövei, nincs minden csavar agyongyalázva, nincs lefestve, kenyérbéllel kitömve, szép a hangja, stb. stb. stb.
(Árulom a Passatomat, megnézte egy ember és azt mondta, hogy ki van a teljes belseje cserélve.... mert amit ő nézett abban csak 110e km volt (nem 180, mint az enyémben) és azon már legalább kicsit látszottak a használat nyomai, kopott volt az ülés stb....ez meg gyanusan szép. )
Tovàbbà azt se felejtsuk el, hogy a 124-ek (201-ek is) azért is lettek legendàsak, mert idosen is kivàlo egészségnek orvendenek és ugy is néznek ki. (kivétel persze a leharcolt példànyok)
Itt van példaként a régi autom: 2005-ben készultek a képek, akkor volt 19 éves és volt benne 279 000 km. En is elvihettem volna mo-ra, visszatekert oràval simàn àrulhattam volna vagyonokért.