És ezennel megkezdődött a lövöldemaraton, talán az utolsó fotószezonom. Ahogyan ígértem, megyén belül kezdtem, Árokszállással. A Faureciánál teljes csere volt, a Molteam immáron eBay-jel nyomul. (MKZ-464 és 465, illetve LAW-726 vajon forgalomban vannak még?) A Rosenbergernél is van egy-két újabb jármű, de különösebben nem nevezném őket izgalmasnak. Lusta vagyok átméretezgetni a képeket, szóval Flickr-ről linkelve azok, amik nekem újak voltak.
FKE-879 (a hátsó szélvédőjén még mindig Eurolines matricával)
Ezeken kívül most éppen AIG-594 állt Jászapátiban a vasútnál. Nagyobb frissítés (és remélhetőleg egy weboldal) majd szeptemberben várható, nem akarom a kelleténél jobban teleszemetelni a topikot. :D
Egyébként ennél jobban nem is indulhatott volna egy szezon. :3 Na jó, esetleg akkor, ha tízpontosan parkol, de így is örültem neki, én már beírtam selejtnek. A MÁV-nál meg feltalálhatnák a cégen belüli kommunikáció nevű jelenséget, mert a pénztáros is csak szenvedett a bérlet kiadásával, a jegyvizsgáló meg föl se fogta, hogy ez mi...
Innen nem túl messze is van pár téma, pl.: Visonta.
Az anyacég a Mátrai erőmű Visonta telephelyen 2007 ben kb 14 kocsi szerepelt egy átlag műszakváltáskor 14:30 körül.
Találtam még pár képet:
A szerződéses járatok egy része a menetrendben is szerepelt, bérlettel jeggyel igénybe lehetett venni. A portásokat, vagyonőröket nem zavarva fotóztam, volt egy beépített emberem is egy sofőr, aki szólt a fotózott buszok sofőrjeinek így nem volt baj vagy konfliktus.
Hm, ez a 250-es azóta Kisújszálláson van pár másik kocsi társaságában, kerítés mögött. Szerintem teljes mértékben különjárat, legalábbis teljesen véletlenszerű időpontokban ott járva hol benn állt, hol nem. Az időpontokat pedig köszi!
A buszok műszak előtt kb fél órával előbb érkeznek, Mezőkövesden pl 12.45-13 óra között láttam a kocsit. Gondolom 30 perccel műszakváltás után indulnak.
Áhá! Szóval akkor az egyetlen hely, amire nem gondoltam. Hála! Már csak az az egyetlen kérdés, hogy innét melyik úton mennek tovább azok a kocsik, amik nem Vatta, hanem Bükkábrány belterülete fele haladnak: a főúton (aztán onnan majd elintézik tovább, de az nem lényeges), vagy délen, a mellékúton? Bár az gondolom valami nem túl jó minőségű üzemi út, szóval feltételezhetően a főút lesz a nyerő tipp. Bár azt már most látom, hogy ebből két menet lesz, mert az idegeneknek belépni tilos tábla mögötti részt jobb lesz békén hagyni.
Régebben volt egy Bogács--Cserépfalu-Bükkzsérc-Cserépváralja-Tard-Bükkábrány járat, erre 1990 es évek végéről emlékszem egy piros-fehér színű ik 256 végezte, ezt a kocsit váltotta a szilvásváradi önkormányzat ex. 250 ese , ha minden igaz.
A fotón 2007-ben még önkormányzati tulajdonban.....
Kérem megerősíteni, az infót, ha valaki pontosít, megköszönöm.
Nadevárjá. Három olyan helyet találtam, ahol elképzelhető lenne, hogy buszok járjanak, de mivel a Google kocsija nem ment végig ezeken az utakon, így nem vagyok biztos abban, hogy melyiket is kéne nézni.
Az 1. hely nem valószínű, mert kissé távolabb van a bányától. A 2. helyen mintha buszok állnának műholdkép alapján, de teherkocsik is lehetnek. A 3. hely emlékeztet egy buszfordulóra, de a felülnézet miatt igazából ez is lehet akármi, meg azért ilyen közel nem nagyon szeretek lődözni egy telephely vagy központ mellett, mert ezt simán lehet ipari kémkedésnek venni. Na nem mintha az internet korában ilyenre szüksége lenne bárkinek is.
Akora szabadidős vagyok, hogy a God Mode bérletemmel technikailag bármikor visszamehetek, ha nem jön össze elsőre, de azért na, ha már egy egész napom elmegy rá, akkor nem ártana képben lenni. :D
3 as főúton ahogy haladunk Vatta felé a település szélén van egy telephely, itt van a bankautomata is :) Amit Mátrai erőmű portának ír....
Szentistván-Mezőkövesd Cseresznye u- vasút- 3 as út-Bükkábrány Ezen a BRF 801 et meg helyettesítő kocsiként egy fehér távolsági MAN-t láttam aminek pontos típusát passzolnám.
Minden bérletes szezont hagyományosan megyén belül kezdek és megyén belül fejezek be, szóval az is sorra fog kerülni. Csak míg egy elborultabb pillanatomban akár biciklivel is megoldom minimum az odautat Árokszállásig, addig ez BAZ megyéig már nem igazán menne. :D
Én meg milyen jól jártam azzal a +1 évvel, amit önként vállaltam. :D Mondjuk egyébként is érvényes lenne még a második féléves matricám, de ha még esetleg jövőre is lenne egy ilyen akció (kizárt), akkor kifejezetten jól járnék ezen a téren. :D
Na, úgy adódik, hogy a MÁV évek óta egyetlen értelmes döntésének okán nyáron egy igen komoly országjáró túrára fogok benevezni, így sok itt említett buszos mókát megnézek majd. Most a bükkábrányi dolgot bogarászom térképen, de nem igazán tudok eligazodni rajta. Valakinek van róla bővebb infója? Útirányok, a gyár konkrét helye, időpont, melyik busz merre fordul, ilyesmik érdekelnének. Köszi!
Meg az MBE-752-t is, mert azon is ilyen matrica volt, amikor fotóztam. Aztán számolj be róla, hogy szerinted ezeknek mi közük volt a rendőrséghez. Nagyon kíváncsi leszek az általad felfedezni vélt összefüggésre.
Ha érdekel, elég sok fotó készült az Audi környékén is. Az utóbbi egy-két év Credo beszerzései még nincsenek fent, azok közül szinte mindegyik Audin pörög, nemsokára felkerülnek.
Más a kettő. Vannak menetrendszerintik Győr autóbuszállomás, az Ipari park és az Audi porták között és vannak szintén menetrendszerintik, amik Győrbe érkezve tovább mennek valamelyik portához, vagy az Ipari parkba, vagy valamelyik üzemhez (Tungsram, Szerszámgépgyár, stb.). Ezek forognak össze, itt megy minden, mert közforgalmú.
Az Audis fordák teljesen külön vannak kezelve, csak akkor van változás, ha új adag Credo jön, vagy kidöglik egy kocsi. Mindegyik külső telephelyes, műszakváltáskor vannak becserélve, ha kell. A javítás, karbantartás szempontjából a távolsági kocsikkal együtt mindent azonnal, mert velük csereszabatosak. :) Pl. múlt héten kiesett a szegedin valamelyik LWM, amint kész lett, rögtön ment Audira, mert aznap reggel már elment másik kocsi Szegedre.
Külső telephelyek. A legutóbbi bővítés előtt én 55 fordát számoltam össze, de néhány meg is szűnt, pl. Audi-Budapest két forda, Audi-Dunaszerdahely. Viszont Tatabányán azóta lett plusz két forda, Pápán és Zircen plusz egy az eddigiek mellé.