Az MTD Products története több mint 75 évvel ezelőttre nyúlik vissza. 1932-ben három ötletgazda, német mérnök, Theo Moll, Erwin Gerhard és Emil Jochum alapítottak egy szerszámkészítő gyárat Cleveland-ben (Ohio) azzal a céllal, hogy hozzájáruljanak a világgazdasági válságot átvészelő amerikai gazdaság, illetve az akkori gépgyártás újabb reneszánszához, a modernizációhoz. A vállalatnak a Modern Tool and Die Company nevet adták. (magyar jelentése: Modern Szerszám- és Gépgyár).
Néhány év alatt a cég, mint kiemelkedő minőségű sajtoló- és présszerszámok gyártója szerzett magának hírnevet. A vállalkozás a kitartó, következetes munkának köszönhetően folyamatosan fejlődött. A II. világháború idején az egyre növekvő autó iparnak gyártott különböző termékeket, a Goodyear beszállítója lett, akinek különféle szerszámokat és öntvényeket készítettek. Rövid idő alatt az autóipar egyik legnagyobb gyártójává lépett elő.
A további terjeszkedés első lépcsőjeként az MTD a játékipar számára készített prés- és öntőformákat, emellett különféle játékszerek és játszótéri berendezések gyártására is specializálódott. Az ötvenes évek elején a vállalat azon olyan késztermékek gyártása mellett, mint a tricikli és a kerékpár, a talicskagyártásba is belefogott. A vezetés számára bátorítást jelentettek a pozitív vevői visszajelzések, így az MTD megkezdte kertápolással kapcsolatos termékkörének fejlesztését és gyártását. A sikertörténet 1958-ban vette kezdetét az első kézzel tolható motoros fűnyíró legyártásával, mellyel a vállalat további orientációja véglegesen eldőlt.
Az első Ohio államban található clevelandi és willardi üzemek mellett a vállalat újabb telephelyekkel gazdagodott. Üzemei létesültek Mississippi, Tennessee és Ohio államban illetve Kanadában is. A hetvenes években új műszaki központ létesült Valley cityben. Az amerikai növekedéssel párhuzamosan a világpiac meghódítására indult sajátos termékskálájával, mely bármely fogyasztó igényeit kielégíti. 1968-tól a hómarógyártás is a vállalat profilját képezi.
A 70-es években az amerikai vállalat megkezdte hódításait az európai piacon. Képesek voltak megvetni lábukat nemcsak Németországban, hanem Franciaországban és Nagy-Britanniában, Ausztriában egyaránt. A vállalat a későbbiekben tovább folytatta terjeszkedését, egyre több gépgyártással foglalkozó cégben szerzett részesedést, akvirálta többek között a Yard-Man, Cub Cadet és White Outdoor márkákat, melyeket ma is nap, mint nap láthatunk Amerika kertjeiben.
Az eltelt 77 év alatt a vállalkozás következetesen és eredményesen fejlődött, mára a világ egyik legnagyobb kerti gép gyártójává nőtte ki magát. Mexikóban, Németországban és Magyarországon létesült üzemei mellett olyan távoli országokban is kereskedelmi bázist működtet, mint Ausztrália. Több mint 10.000 alkalmazottjával a világon, a legmagasabb színvonalon törekszik kielégíteni a fogyasztók folyamatosan változó igényeit, illetve bővíti vevőkörét. Mindezt olyan nemzetközileg elismert márkák pozícionálásával éri el, mint az MTD, Gutbrod, Yard-Man, CubCadet, és WOLF-Garten, amely márkanevek rendkívül széles termékportfoliót foglalnak magukban, megfelelő alternatívát kínálva bármely felhasználói célcsoportnak. Minden márka egyediséget képvisel.
Az MTD átveszi a WOLF-Garten irányítását
A piros és sárga színek kombinációját közel 80 éve a kimagasló kerttechnikával azonosítják. A cégalapító August Wolf elsőként könnyítette meg a földművelők munkáját azzal, hogy megalkotta az első kerti szerszámot, amely később kapává majd talajlazítóvá fejlődött. Ezzel a lépéssel példaértékű sikertörténet vette kezdetét, amely a WOLF-Garten vállalatot az egyik legnagyobb hobbi kertgép választékkal rendelkező szervezetté tette.
2009 szeptemberében a WOLF-Garten cég teljes mértékben az MTD szervezetébe integrálódott. Ennek köszönhetően napjainkban az MTD termékportfoliója a WOLF-Garten termékeivel egészül ki. Így a vásárlók minden igényének megfelelő termékválaszték áll rendelkezésre.
MTD Hungária Kft.
Az európai piacon 1970-ben kerültek bevezetésre az MTD termékek. Az amerikai vezetés 1995-ben felvásárolta a német Gutbrod vállalatot, amelynek már akkor voltak magyarországi kötődései. A Magyarországon működő veszprémi székhelyű Mezőgép, később Robix kisgépgyártó vállalat 1990-ben a német Gutbroddal létrehozta Gutbrod-Robix Kft. nevű vállalkozást az akkori veszprémi cég nemesvámosi telephelyén, ahol a német vállalat dízelüzemű kistraktorjainak gyártását és értékesítését végezte. A Gutbrod központja Saarbrückenben volt, amely azonban a 90-es évek közepére a csőd szélére került, így jó alkalom adódott a cég felvásárlására. Ezzel a lépéssel 1995-ben a nemesvámosi Gutbrod-Robix Kft. is az MTD tulajdonába került. A név- és profilváltás 1996-ban kezdődött meg, amelynek során létrejött az MTD Hungária Kft.
A tulajdonosok látva a gyors ütemű fejlődést, további (nemesvámosi) beruházások mellett döntöttek. Így került sor 2000-ben illetve 2001-ben arra, hogy egy 1,5 milliárdos beruházás keretében, közel 14 000 m² alapterületű csarnokrendszerrel bővüljön a gyár. Ezek mellett egy új festőüzemmel is gazdagodott a cég. A kivitelezések a legkorszerűbb környezetvédelmi, műszaki és biztonságtechnikai előírásoknak megfelelően valósultak meg.
A megvalósítás eredményeképpen egy modern és innovatív fűnyírógyártás vette kezdetét a magyar kistelepülésen, növelve az európai értékesítést és elősegítve a márka kelet- európai centralizációját.
A termékpaletta évről-évre bővül. Nemesvámosi üzemünkben a legváltozatosabb tolós fűnyírók, kapálógépek, gyeplazítók, motoros kaszák és egyéb kézi mozgatású termékek mellett hómarókat és rider fűnyírókat állítunk elő. Gyártósoraink egyedi tervezésűek. Munkahelyeink a legszigorúbb előírásoknak megfelelően kerültek kialakításra. Ma közel 20 ezer négyzetméteren folyik a termelés, alkalmazotti létszámunk folyamatosan növekszik. A régió egyik kiemelkedő foglalkoztatójaként büszkén mondhatjuk, hogy meg tudunk felelni azon alapelvnek, melyet alapítóink hagytak ránk: azaz a legfőbb érték az ember.
Az MTD Hungária Kft.-nél gyártott gépek 90 százaléka exportra készül. A saját fejlesztésű termékek a legmodernebb technológiákkal készülnek, számtalan szabadalom birtokosaként mindig egyedi megoldásokat kínálunk a megbízhatóság és hosszú élettartam jegyében.
Az termékeinket nagyházakon és szakkereskedőinken keresztül értékesítjük az egész világon. Számos értékesítési partnerünk gondoskodik nap, mint nap arról, hogy Ön a lehető legkönnyebben jusson termékeinkhez.
Ha a kapatag a csapszeg mellett kikotyogósodik, akkor hogy kell a lyukat felhegeszteni? Van rá valami praktika? Arra gondolok, hogy ne follyon bele az anyag a cső belsejébe, mert azt ugye elég kínos onnan eltávolítani.
Sajnos rámszakadt az ég és nem tudtam folytatni, de leszedtem a kapákat és kipucoltam a tengelyet (vagy mi az a kis csonk amire a kapa meg rá). Nagyon dzsuvás volt, de lekapartam drótkefével mindent. Aztán lecseréltem az olajat alul, kapott friss motorolajat (remélem jó bele). Lemostam a kapákat is és a védő discet. Ha elvonul az eső nekiesek a motornak, lecserélem az olajat és kiszellőztetem a hengert (azt írja az útmutató, hogy 6-8X, 0 fokozaton hagyva be kell rántani), aztán beállítom, hogy mennyi levegőt kapjon. Erre van valami tippetek, hogy a csavar melyik állásában mennyit kap (betekerve tökig kapja a legkevesebbet, ugye?)?
Na most van csak időm kipróbálni, eddig nem tudtam vele foglalkozni, majd írok. A szervízbe (Zilahi) azt mondták 1,5 hét a várakozási idő, de nekem jövő héten már kellene :( Megpróbálok nekiesni.
Vélemény és tapasztalatom szerint a kínaiak tudnak jót és rosszat is gyártani, attól függ, hogy mit kérnek és követelnek(ellenőriznek) rajtuk!
A számítogép és elektronikus alkatrészek java ma már kínai és ott sem csak szarok vannak.
Van pár güde gépem, jó minőség és barátságos ár jellemzi őket, de ugyanettől a márkától láttam már bovli szarokat is, szóval vásárlás előtt jól meg kell nézni, hogy mit veszünk, az ár azért már mutatja valamennyire a minőéget is, persze ennek sem szabad minden esetben hinni.
Én ezért használom a régi 151-es motort. Kétütemű de pörög és teszi a dolgát. Van egy négyütemű brigges is azt alig használtam a lehajtását 4x újítotam a motor meg lassan jobban füstöl mint a kétütemű.
A 151-es motorba még talán nincs kínai cuc de ha felújítom akkor nagy valószínüséggel lesz sajnos.
Nekem több kínai motorom is van, nem volt velük gond!
Briggsről viszont volt negatív tapasztalat az ismerettségi körömben, de ez sem következtet semmire, mindegyiknél van hibás darab, arról nem beszélve, hogy adott márka, adott tipusán belül is igen nagy minőségi szórás lehet.
Sokszor nem csak egy gyárban gyártják a motorokat, a beszállítók is változnak és az általuk beszállított alkatrészek minősége is változhat.
Az meg már csak hab a tortán, hogy a gyártók bármikor változtathatnak a gépeiken és ezt még nem is kell tipusszám változással jelölniük, szóval hiába mondja vki, hogy ő fél éve ilyen és ilyen motort vett és az milyen jó, lehet hogy én veszek egy elvileg ugyanolyat, ami aztán eséllyel mégse ugyanolyan jó.
Azt viszont nyugodtan megemésztheti mindenki, hogy majd mindegyikben tele van kínai alkatrészekkel, szóval felesleges a kínai motorokat elkerülni :-) illetve nem lehet :-)
Helló ! Ha nagyon megvagy elégedve a briggs 675-sel akkor nézd már meg a légszűrő szélén nem -e benzines.Nálam mintha az autómataszivatóm elzárna valamelyik nap kitakaitottam légszűrőt és láttam ,hogy benzines volt a széle milehett a baja miért csinálja ezt ,az előtti gépem briggs 55 nem nagyon hiszem ,hogy volt ilyen gondja biztos az ujjak már tul vannak variálva..:-))
Van egy 4Le-ős 1990es évjáratú Briggs motorom azt teszem fel a MTD-motor helyére!A kapámon volt rajta míg nem vettem meg az újj motort rá!Tavaly télen meggyűrűztem mert már nagyon kartelgázolt,utánna tökéletesen működött,de már 4hónapja pihen!Mielőtt megkérdezné valaki hogy miért vettem újj motort miért nem volt jó a régi 4lovas válaszolok:Alul a szimeringnél nagyon minimálisan szivárog az olaj,és hiába cserélem ki a szimeringet a főtengelynél van probléma mert bevan rágódva és ez miatt le kellett venni a traktorról mert bele csöpögött a röpsúlyos kuplunba és már utánna nem nagyon akart fogni,tehát ez miatt lett a csere!Pedig volt itthon vagy 3db briggs motorom szétszedve csak nem kelletek az alkatrészek senkinek én meg itt rakosgattam előrre hátra és a végén a méh telepre kerültek(dugók,gyűrűk,főtengelyek,blokk házak)!
Igen ilyen!Szerintem lehet alkatrészt kapni hozzá de én nem tákolgatom,nem nagyon éri meg!Mi a hondával is így jártunk 4év után eltört a kipufogó szelep,szerencsére a dugónak és a hengernek nem lett semmi baja!Megvettük hozzá mind a két szelepet kicseréltük,utánna meg eltört a szelephimba,na akkor már annyiba is maradt az egész mert észre vettem azt is hogy felül a főtengelynél oválisra kivan kopva a siklócsapágy,de nem kicsit!De mondjuk azt hozzá teszem hogy azért a 4év alatt ki is lett használva!Mondjuk a Hondához meg egyébként dréga nagyon az alkatrész!
Megadta magát az MTD-fűnyíróm és most volt 2éves áprilisban!Úgy eszi az olajat ahogy elővan írva,füstöl is ám keményen!(-: Hát nem azért mondom,de elég kis egyszerű összedobott valami a motorja!Levettem a szelepfedelet megnéztem a szelephézagot az jó zár rendesen mind a két szelep,de elég gagyin van megoldva a szelephimba,lötyök ott össze vissza azon az egyszál tengelyen!Azt hittem azért valami komolyabb teknika ez az MTD!
Üdv!Én a kínai motort nem ajánlanám!Szerintem a Briggs és a Honda közül válassz!Mondjuk Nekem a Hondával nem igazán volt szerencsém nem sokat bírt ki,de attól függetlenül másoknak bevált!Én 4hónapja vettem egy 675-ös briggs motort 56600Ft-ért és meg vagyok vele elégedve,szép csendes egyenletes járása van!
ha eldöntötted hogy milyen teljesítményű kell, akkor írj egy levelet az agroforgnak, nekik szokott lenni amerikai import briggs moci is, meg kínaiak is, bár hogy kapálógépr evan-e, azt nem tudom.
A motorok teljesítmény feltüntetése és mérése, a gyártók között nagyon változó volt, elvileg ma már ez egységes, de azért érdemes utána nézni mielőtt megveszel egy mocit.
Egy Szentkirályi rotációs kapán (Kf-04 /Briggs Quantum 35) szeretnék motort cserélni, mivel a felújítás várható összege kb 20-22e ft gazdaságtalannak tűnik egy egy új motor árához képest. A hajtómű meg egy szimmering és olajcserével újszerű állapotba került.
A motorok kiválasztásához kérnék egy kis segítséget, bár magam is műszaki ember lévén értek a motorokhoz, de nem akarok sem alul, sem túlmotorizálni, illetve a motorválaszték strapabíróságáról sincs információm!
A terület ahol használnám 3-5 ezer m2, fekete föld, tavasztól őszig heti rendszerességgel 3-5 óra használat.
Az alábbi delikvenseket találtam keresgéléseim folyamán:
Üdv!Hát én kételkedem ebben a 4kerék hajtásban!Nem látni ott semmiféle kardán tengelyt ami hajtaná a hátsó kereket!Meg szerintem az lenne az ésszerűbb hogyha a hátsó kereket lehetne kikapcsolni nem pedig az elsőt!De ez csak az én véleményem!Ti hogy látjátok ezt?Vagy az is lehet hogy most le van véve a kardán hogy nem hajtson állandóan vagy nem tudom!