Nem is akarja. Ha egy 5-ös anyagait raknák egy Model 3-ba az úgy 20-25e dollárral megdobná az árát az egész csomagnak. Akkor pedig leesne egy Model S szintjére az értékesítés volumene. Amerikában erre van igény. Európában meg a minőségre, ezért bárhol megjelent valami hasonló Tesla alternatíva ott a Tesla eladások padlót fogtak. Norvégiában ami a legnagyobb EV piac, már rég nem a Tesla a vezeti az eladásokat hanem az eTron. Úgy 3x annyit adnak el belőle mint a Model 3-ból, az X meg konkrétan földbe állt, közel nulla eladással.
Azért a két autót nem lehet összehasonlitani semmiben, minöségben meg fényévekkel le van maradva. Én most adatam vissza a Model 3 Performance autót a flotta kezelönek, 5 hónap után. Infotainment rendszere a teslának sokkal jobb de ennyi, minden más amerikai. Erre mondom én azt hogy 1X év alatt nem lehet száz év tapasztalatát behozni.
Az automatikus sávváltást és a STOP/Elsőbbségadás tábla felismerést/figyelmeztetést (és még sok más izgalmas dolgot) Maszibmw fórumtárs pár perc alatt megoldja neked profi módon!
Nagyon sok örömöt és balesetmentes közlekedést kívánok a "lenyúlt" verdához is, és talán egyszer még visszatérsz a jó öreg bajor márkához. Jómagam egy 2 éves G30-as tulajdonosa vagyok. Saját Teslám egyelőre nem volt még, de sok alkalommal megadatott, hogy használhattam hosszabb-rövidebb távokon is. A két brand és két gépkocsi teljesen más irányt képvisel. Így valóban nagyon nehéz kontextusba állítani őket egymással. Azzal egyetértek, hogy a Tesla az elektromos autózás forradalma és etalonja. Viszont, az amerikai márka fejlesztésének hajnalán is abszolút más szempontok domináltak. Az én G30-asom egy átlag feletti felszereltségű darab, így a Driver Assistance Plus is része az extra listájának. Így az önvezető rendszere (Ameikán kívül) gyakorlatilag tudásban megegyezik. Hiszen éppen azok a funkciók, amelyek valódi előrelépést jelentenének, a mi régiónkban nem működnek. Tehát röviden 40-50km/h-ig városi araszolás, forgalom követés működik, nagyobb sebességű haladáskor kb 30 másodpercenként "megpöckölt" kormánnyal simán elfogadható az autonóm, vezetés. Automatikus sávváltást szintén tudja a BMW és Tesla is egyaránt, de sajnos a mi régiónkban mindkettőnél le van tiltva. Értetlenül állok elébe, de még a STOP/Elsőbbségadás tábla felismerése is :-( Minden más tekintetben a Tesla az elektro-mobilitás innovációjáról szól. Nem is akar másról szólni, azt tökéletesen abszolválja. Ugyanakkor, ha átülök a Teslába az igen jól felszerelt 5-ös BMW-ből, az esztétikai és kidolgozottság érzésem pont annyi, mint ha átülnék egy 2000-es évjáratú Honda Accordba vagy Toyota Camryba. Értem ezt mind a beltéri anyagok minőségére, kialakítására, hifi hangjára, kárpitok minőségére, ajtó zűródások érzetére stb.... Nyilván egy premium BMW-nek és a Teslanak is egyaránt meg van a tökéletes helye és létjogusultsága, napjaink gépjármű kínálatában... A határ talán akkor fog szűkülni a két irány között, amikor a BMW is tud a Teslahoz hasonló elektromos autó tulajdonságokkal rendelkező gépkocsikat gyártani, a megszokott igazán színvonalteremtő német prémium autó minőségben.... Valószínűleg ez nem holnap lesz, de figyelemmel kísérem az ilyen irányú innovációkat és trendeket....
3 év hamar elsuhant, ennyi ideig voltam szerencsés bérlője egy BMW 530i-nek. Bár sok kellemes percet töltöttünk együtt, most, hogy lejárt a bérlet, sajnos nem találtam nekem megfelelő járgányt, így egy időre kilépek a BMW-sek táborából. Bár nem tervezetten, de az utód egy Tesla Model 3 Long Range lett, amit az asszonytól "nyúltam le".
Elektro-mobilitás és innováció szempontjából a BMW sehol nincs ehhez képest, bár elismerem, néhány területen a BMW előbbre tart - de nekem most az előbbiek fontosabbak voltak.
Ezek a kérdések engem is nagyon érdekelnek. Amit még szeretnék tudni: mennyire befolyásolja a hibrid modelleknél a kanyarodási tulajdonságokat az akkumulátorok plusz súlya?
Maszi lenne két kérdésem nem teljesen 5-ös kapcsolódóan.
1. Valaki írta egy e-s BMW facebook csoportban, hogy egy 2018-as 225xe-ben upgradeltek akku management (BMW szervizben) szoftvert és ettől megnőtt hatótávja. Nem a kijelzés hanem a valós. Van ilyen? Nekem kicsi fura lenne, hogy egy szoftver upgrade meg tudja növelni a hatótávot. Esetleg visszavettek a nettó-bruttó arányból mert úgy értékelték a BMW-nél, hogy a 25% körüli érték túl sok.
2. KLE. Elég sokan panaszkodnak, hogy az 530e, 330e modellekben elszáll a KLE egy idő után. Ez mennyire valós probléma? Mik az itthoni tapasztalatok? Mondjuk a 6 különböző part number 3 év alatt nem túl biztató.
"Nincs különösebb jelentősége, csak legfeljebb télen lassabban melegszik be a motor" A dízelmotornak kevés dolog tud annyi kárt okozni mint a hidegüzem, de Te tudod.
Nekem az légbeeresztő lamellák romlottak el, nem is csináltatom meg, azt mondták úgyis el fog romlani mégegyszer :). Nincs különösebb jelentősége, csak legfeljebb télen lassabban melegszik be a motor, illetve gyorsabban hűl ki.
Sziasztok! Tapasztalt már valaki G30-on fék problémát? 10000kmnél elkezdett ütni a hátsó, garanciába kicserélték, 20000kmnél az első kezdett ütni, kicserélték és 32000kmnél megint a hátsó. Persze akkor már nem voltak hajlandóak kicserélni. Nem értem, hogy mitől van mert soha nem volt ilyen gondom egyik BMWnél se. Nem vagyok egy szétfékezős, hátsókat 60-700000 nél szoktam cserélni, elsőket 90-120000 között. Valakinek ötlet?
Sehogy, beállítod ismét, vagy visszahívod az esetlegesen elmentett profilt a kocsiban, hátha azzal pár lépést megspórolsz. :) Mindegyik kulcsban külön tárolja az információt.