"különböző Dms poggyászkocsikból. Úgy tűnik, hogy ebből ahány darab annyi kivitel."
Hát ez egy eléggé kisdarabszámú sorozat (6), ebből a 105-ös csak félkész szekrény, forgóvázakkal. Amúgy meglehetősen homogén sorozat, a 31-010÷31-012 forgóvázak jelentik az egyetlen jelentős eltérést a sorozaton belül.
Ilyenkor azon gondolkozom, hogy mi az akadálya annak, hogy ilyenkor az őröket is tettesként kezeljék. Ettől később még kiderülhet az ártatlanságuk, de hátha nem annyira ártatlanok mégsem.
A www.dijszabas.uw.hu oldal szerkesztői tájékoztatják az érdeklődőket, hogy feltöltésre kerültek a nemzeti TCV II/III füzetek! Újdonság, hogy Lettország, Litvánia, Ukrajra, Fehérorszország és Oroszország is szolgáltatott ezúttal adatokat! Ezen országok saját alkönyvtárt kaptak...
Egyes országok esetén térképek is vannak!
Sajnálatos módon a MÁV ZRt semmiféle adattal nem rendelkezik a spanyol vasutakról, azok TCV II/III füzetet sem adnak már ki. A globálár legyőzte azt! Ellenben a spanyol belföldi jegyárak, és felárak elérhetők a Piaci Ár Katalógusban! Szintén nincs adat a török TCDD társaságtól. Oda a TCV IV füzet és a Törökország alkönyvtárban lévő rendelkezés az irányadó.
Az oldal szerkesztői továbbra is a teljeskörű tájékoztatást tartják szem előtt, így mostantól a múlt homályába veszett MÁV-JZ menettérti, illetve a MÁV - Baltikum, MÁV - Ukrajna, MÁV - Oroszország menettérti kedvezmények szabályozását kutatjuk fel... Ha azok is meglesznek, már-már valóban teljeskörű lesz az oldal tartalma...
Kedves Gergely!
Ritkán olvasom ezt a fórumot, inkább a modellezés érdekkel. Véletlenül olvastam ezt a hozzászólásodat.
Minden elismerésem! Biztos jó és a köznek hasznos munkát fogsz végezni. Egyet azért irigyelek tőled: hogy van erőd és főleg időd, mérhetetlen sok időd, hogy ilyen dolgokkal foglalkozz. Ezt kérlek, vedd őszinte, cinizmustól mentes megjegyzésnek. Valahol mindig irigyeltem azokat aki fórumokat nyitnak, perelnek, médián keresztül „elszámoltatják” a nagy nemzeti és nemzetközi cégeket. Ez egy hasznos munka, mert talán jobbá teszi a világot – de mérhetetlenül sok időt vehet el az élet talán szebb dolgaitól, meg a munkától (...feltéve, hogy valaki szereti a munkáját). Sok sikert!
MÁS.
Kedves Urak, ha vannak Hölgyek!Hol találhatnék, sok, minél több képet a különböző Dms poggyászkocsikból. Úgy tűnik, hogy ebből ahány darab annyi kivitel. A birtokomban lévő modell psz.-a: 51 55 89-10 082-9 (nem biztos, hogy létező). Az infókat előre is köszönöm!
gyula
Igen, nulla lett év közben, az említett vonatcsatlakozás miatt. Egyébiránt a 0 azt jelzi, hogy nincs megadva, így egyenértékű az 1-gyel. 8) De ez már csak az szőrszálaknak az hasogatása.
Kuponügyben megkezdem a beadványom szerkesztését a Bíróságra, a MÁV ZRt írásban is elutasította a kérelmem, szerintük a kuponok száma helyesen került megállapításra, továbbá a szigorúan titkos rendelkezés rám is vonatkozik...
Na jó. Sokba lesz ez Önöknek!
A válaszlevelet, mint jogtörténeti kuriózumot majd beszkennelem, és elhelyeztetem a dijszabas.uw.hu oldal Magyarország alkönyvtárába...
A MÁV ZRt nem kívánt belemenni abba a kérdésbe, hogy mikortól is élt a szabályozás módosítása, így abba se, hogy visszamenőlege hatállyal is érvényes-e az!
Viszont érzik a "problémát" annak kapcsán, hogy mivel a jegy bármely pénztárba visszaváltható, a kupont jó eséllyel nem fogják elkérni az akcióban részt nem vevő állomások! Pláne úgy nem, hogy az igazolással a következő egy évben BÁRMELY MÁV jegypénztárt megkereshetek a visszaváltási igénnyel! Ki fog emlékezni akkor a 10 hónapja kiadott kuponos szabályozás módosítására? Még az eredetit is kész csoda lesz fellelni a tavalyi parancskönyvben!
Ahogyan az várható volt, a Keletis pénztárosok nyakába akarják varni a későbbi következményeket. A cég "természetesen" nem foglalt állást abban a kérdésben, hogy elméletileg kiadható lett volna e utanként 6-nál több jegy vagy sem. A különbözet át nem adását ugyanis arra hivatkozva tagadták meg, hogy a pénztárosok nem vezették rá a menetjegyre az útvonalat! Csakhogy ezt a Keletis pénztárosok a számítógépes menetjegyre - szinte - soha nem teszik meg! Ergó "pénztárhiba" miatt esem el a kuponoktól. A MÁV ZRt szerint nem bizonyítható, hogy mi lett volna a tervezett útvonal. Mondja ezt az a Péter Csaba (Novák Csaba ügyfélszolgálati menedzserrel karöltve), aki megállapította, hogy a leutazott 500+-os menetjegyen szerepel a Hülyeség IC, egy Félegyháza-Halas, továbbá egy kelebiai személy, illetve egy Bp-Zalaegereszeg utazás. Nekik ebből sem jött ki 600 km...
E huszáros tettel Péter Csabáék visszadobták a labdát a Keleti pályaudvar Pénztárfőnökségére, ahol majd Deák Gábor értékesítési vezetőnek kell magyaráznia a magyarázhatatlant, azaz a pénztárosai "szakmai hibáját"...
A MÁV egyébként a bíróságon a visszaváltás kuponok átadásához való kötését a SzÜSz III. rész I. fejezet 9. pontra hivatkozva látja megalapozottnak. Ez a pont tényleg lehetőséget ad - helyesen - a visszaváltás korlátozására "üzletpolitikai kedvezmény esetén", ám Deák Gábor hatósági tanuk előtt kijelentette, hogy a kuponos akció az "akció" és NEM "üzletpolitikai kedvezmény"! E megállapítást nagyban helyeselte Vahti Klára pénztárfőnök és "nem Gizi, nem mamóka" is.
A probléma csak az, hogy a MÁV ZRt "elfelejtette" a kuponos szabályozás feltételeit, illetve annak módosítását Hirdetmény, vagy az Üzletszabályzatban kihírdetni. Így a SzÜSz e pontjára való hivatkozás sem állja meg a helyét, hiszen a szabályozást és annak módosítását be sem mutathatja Matéczné Németh Ágnes egyértelmű szabályozásának hála a MÁV Zrt a bíróságon! És a Keletiben továbbá a Nyugatiban is sikerült elég egyértelműen belevernem a Rendőrökbe, hogy NEM adták át az akció szabályozását betekintésre... Így tanuként is emlékezni fognak erre!
Szóval MÁV ZRt, gatyát fel, vár minket a Békéltető Testület és a Bíróság! :) Jó móka lesz, majd meglátják! :)))