Keresés

Részletes keresés

Csukacska1991 Creative Commons License 2005.02.09 0 0 129
Kösz szépen!!
rg7 Creative Commons License 2005.02.09 0 0 128

Ha egy villamosított vonalról egy nem villamosított vonal ágazik ki, akkor miért húzzák ki a felsővezetéket 100-200 méteren keresztül a nem villamosított vonalon?

 

A tolatási határig húzzák ki (TH), hogy addig a pontig lehessen mozogni villamos mozdonnyal is.

Előzmény: Csukacska1991 (127)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.02.09 0 0 127

Akkor tévedtem.

De szerintem, ha nem lenne bal oldalon az a mellékvágány, akkor tényleg összelehet keverni 100 %-osan Somogyszobbal, ugyanis olyanok a melléképületek és az oszlopok, mint Somogyszobon. Szerintem.

 

Viszont lenne egy kérdésem:

Ha egy villamosított vonalról egy nem villamosított vonal ágazik ki, akkor miért húzzák ki a felsővezetéket 100-200 méteren keresztül a nem villamosított vonalon?

czzf50 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 126
A GySEV minden mellékvágányt be tervezett villamosítani, ezért rengeteg oszlopot felállított, amelyekre nem került fel semmi. Ez is ezek egyike.
Előzmény: gmarc (125)
gmarc Creative Commons License 2005.02.08 0 0 125
Nem ott van. Kapuváron van.
Előzmény: Csukacska1991 (124)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 124
Az az "funkció nélküli" oszlop véletlenül nem Somogyszobon van? Ha ott van, akkor az állomás gyékényesi végén van. Ha nem ott van, akkor passz-piros.
Hernyofan Creative Commons License 2005.02.06 0 0 123
Hát akkor meg a táblák miatt van ott. :) A gólyafészek-tartó csak extra.
Előzmény: gmarc (122)
gmarc Creative Commons License 2005.02.06 0 0 122
Nincsen rajta doboz, csak egy halom figyelmeztető tábla, és a gólyafészektartó.
Előzmény: Hernyofan (121)
Hernyofan Creative Commons License 2005.02.06 0 0 121
Ott mint ha lenne rajta valami doboz.... Biztosan azt kellett megfelelő magasságba helyezni, de csak ilyen oszlop volt raktáron :)
Előzmény: gmarc (120)
gmarc Creative Commons License 2005.02.06 0 0 120

Emitt látható egy felsővezetéktartó oszlop, melynek szemmel láthatólag nincs más funkciója, minthogy egy gólyafészektartónak szolgáljon lábazatul. Megjegyzem: ez az oszlop se felsővezetéket, se gólyát nem tartott még. De azért jó hogy van:-)

 

 

exmv Creative Commons License 2005.01.25 0 0 119
Igen, csak nem magyarul :)
Előzmény: gmarc (118)
gmarc Creative Commons License 2005.01.25 0 0 118
Eszembe jutott egy kifejezés: overhead wire. Ez a felsővezeték, nemde?
Előzmény: exmv (115)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.24 0 0 117

Igen, igen én sem szeretném csak most nekem sem jut eszembe semmi...

Lehet hamarosan megyek megint nagyfesz közelébe mert lesz ilyen helyen (hivatalos) dolgom. Már alig várom!

Üdv: Hentes.

Előzmény: exmv (116)
exmv Creative Commons License 2005.01.24 0 0 116
Csak hogy el ne süllyedjen a topic :)
exmv Creative Commons License 2005.01.21 0 0 115

Az eredeti szövegkörnyezetben:

(...uses a rather unusual 'rigid catenary' or overhead power rail)

...meglehetősen szokatlan merev felsővezetéket, vagy felső áramvezető sínt használ.

Legalábbis nekem így fordítódott (értelem szerint).

Előzmény: scsabi (114)
scsabi Creative Commons License 2005.01.20 0 0 114
Köszönöm a linket és az új kifejezéseket. A rigid catenary kifejezést ez is csak idézőjelben használja (noha a caténaire rigide a franciában pont az erre használt szakkifejezés). Szvsz némi képzavart hordoz magában (merev hosszlánc), igaz az angol elterjedten használja a "catenary"-t gyűjtőfogalomként is a felsővezetékre.

De a kérdés továbbra is: mi ennek a neve magyarul? Én merevsínes munkavezetéknek mondanám, de hát ki vagyok én az ilyen komoly dolgokhoz? :-)
Előzmény: exmv (104)
exmv Creative Commons License 2005.01.19 0 0 113
Megjött a drótholló, utánanézek.
Előzmény: D F T (112)
D F T Creative Commons License 2005.01.19 0 0 112
Ment egy mail.
Előzmény: exmv (111)
exmv Creative Commons License 2005.01.19 0 0 111
Információim szerint a KF visszadobta az új F1-et; valószínűleg idén nem lesz belőle semmi.
Előzmény: Törölt nick (109)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 110
Nem is, hanem vagy. Elvileg igen.
Előzmény: Törölt nick (109)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.18 0 0 108
Utasításunk avultságát jellemzi:
a kék téglalapos kiegészítéssel ellátott jelzők alkalmazásával kapcsolatban az, hogy nem határozza meg a kitűzés helyét,
a fázishatár semleges szakasza gyakran 5 m hosszú,
a "Villamosmozdony állj" helyett értelmesebb volna német mintára a "Felengedett áramszedővel állj" elnevezést használni.
A fentiek egy részét fogja az új F. 1. megoldani.

Előzmény: exmv (103)
gmarc Creative Commons License 2005.01.18 0 0 107
Nem bírom megállni:-) Még nincs fotóm róla, de majd lesz!:-) Szóval Kapuváron van egy felsővezeték-oszlop, ami más mint a többi. Különleges funkciója van... Fotó hamarosan!
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.01.18 0 0 106
Na most qqcskálj be a postaládádba!
Előzmény: P.stephenson (105)
P.stephenson Creative Commons License 2005.01.18 0 0 105

A troli is egyenáramú, az aszinkron motorhoz a váltóáramot inverterrel állítják elő.

 

 

P.s

Előzmény: Rumcice (97)
exmv Creative Commons License 2005.01.18 0 0 104

Korábban beszélgettünk a felsővezetékre vonatkozó angol kifejezésekről.

Épp az előbb találtam néhány érdekeset a http://irfca.org/faq/faq-elec.html#volt címen.

- rigid catenary

- overhead power rail

Előzmény: scsabi (68)
exmv Creative Commons License 2005.01.18 0 0 103

Valamelyik topicon szó esett (szavak estek) a felsővezetékes villamos vontatásra berendezett vonalakon alkalmazható különleges jelzőkről; tekintsük át ezeket:

 

Áramszedőt le!

Csúcsára állított négyszögletes tárcsa kék mezejében vízszintes fehér sáv - 30 m-re van elhelyezve attól a helytől, amelytől kezdve már leeresztett áramszedővel kell közlekedni.

 

Áramszedőt fel!Csúcsára állított négyszögletes tárcsa kék mezejében függőleges fehér sáv - 30 m-re van elhelyezve attól. a helytől, amelytől kezdve már feleresztett áramszedővel lehet közlekedni.

 

Főmegszakitót ki!Csúcsaíra állított négyszögletes tárcsa kék mezejében fehér U-betű, amelynek szárai az alaptól elválnak - 30 m-re van elhelyezve attól a helytől, amelytől kezdve kikapcsolt főmegszakítcíval kell közlekedni

 

Főmegszakítót be!

Csúcsára állított négyszögletes tárcsa kék mezejében fehér U-betű - 30 m-re van elhelyezve attól a helytől, amelytől kezdve már bekapcsolt főmegszakítóval lehet közlekedni.

 

Az áramszedőt le, az áramszedőt fel, a főmegszakítót ki és a főmegszakítót be - jelzők tárcsája fehér szegélyű kék téglalappal kiegészítve csak hátul működő villamosmozdonnyal továbbított személyszállító ingavonatokra érvényesek.

Az áramszedőt le jelző tárcsája alatt elhelyezett fehér szegélyű kék téglalap mezejében vízszintes kétirányú nyíllal kiegészítve csak kitérő irányban álló váltón (váltókon) át közlekedő villamos mozdonyokra érvényes .

A fehér szegélyű kék téglalappal ki nem egészített jelzőket sötétben meg kell világítani.

Az Áramszedőt le, áramszedőt fel, főmegszakítót ki és főmegszakítót be jelzők fényvisszaverő kivitelben is készülnek.

 

Fázishatár jelző

Téglalap alakú kék színű táblán középen két vízszintes sávval megszakított függőleges fehér sáv. Parancsot ad a főmegszakító kikapcsolására.

A fázishatár jelző azt a mintegy 60 m feszültségmentes felsővezetéki szakaszt jelöli meg, amely két különböző alállomásról táplált felsővezetéki körzetet választ el egymástól.

A jelző a feszültségmentes szakasz előtt 50 m-re van elhelyezve a felsővezetéki berendezést tartó oszlopon.

 

Villamosmozdony állj!

Csúcsára állított négyszögletes tárcsa kék-fehér csíkozással (181-182 ábra). Valamennyi mozdonyra érvényes.

Csak arra a mozdonyra érvényes, amely részére a váltó a színes csúcs irányába áll.

 

A jelzőt sötétben csak akkor kell megvilágítani ha a jelző nem állandó jellegű. Az ábrán látható jelző előtt valamennyi villamosmozdonynak meg kell állnia, a jelző előtt csak azoknak a villamosmozdonyoknak kell megállniuk, amelyek részére a váltó a színes csúccsal jelzett irányba áll.

Rendkívüli esetekben (balesetveszély, vonatforgalom zavarása) a Villamos Vonalfőnökség elektrikusának utasítása alapján a forgalmi szolgálattevő köteles intézkedni a szükséges jelzők kitűzésére.

A felsővezetékes víllamosvontatásnál alkalmazott különleges jelzők kitűzésének módozatait az E. 101. sz. Utasítás szabályozza.

 

Figyelmeztető

Csúcsára állított négyszögletes tárcsa kék mezejében két vízszintes félsáv.

A "Figyelmeztetőt" Áramszédöt le, Főmegszakítót ki, továbbá nem állandó jellegű Villamosmozdony állj! jelzők előtt 250 m távolságban kell felállítani. A felsorolt jelzők távolságára hívja fel a figyelmet.

A "Figyelmeztetőt" nem kell alkalmazni a csak hátulműködő villamosmozdonnyal továbbított személyszállító ingavonatokra érvényes Főmegszakítót ki!-jelzés előtt.

A "Figyelmeztető" tárcsája alatt elhelyezett, fehér szegélyű kék téglalap mezejében vízszintes fehér kétirányú nyíllal kiegészítve csak kitérő irányban álló váltón (váltókon) át közlekedő villamos mozdonyokra érvényes áramszedőt le jelző távolságára hívja fel a figyelmet.

M44-419 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 101

kormos leszel utánna

 

Én ugyan nem! Mindennek megvan a technikája, még a lefagyott csáp jégmentesítésének is! :-))

Előzmény: Törölt nick (96)
gmarc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 100

HA má' ilyen hülye az indökc, akkor

 

100

Előzmény: gmarc (99)
gmarc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 99

A troli is egyenáramú.

Előzmény: Rumcice (97)
gmarc Creative Commons License 2005.01.15 0 0 98

A troli is egyenáramú.

Előzmény: Rumcice (97)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!