Ezt nem úgy írtam le ahogy te értetted. De ha úgy értetted akkor nem úgy gondoltam. Máskülönben fiatal vagyok volt egy kis szabadidőm és szeretem a közlekedést. Azért voltam az állomáson hogy nézelődjek. Nem tettem személyes megjegyzést arra vonatkozóan hogy én mit csináltam volna másképp, jobban. Ha én is odakerülök akkor elképzelhető hogy hasonlóan gondolkoznék, reagálnék egy ilyen esetben. Az ui.-ban szereplő kérdéseidre én nem fogok tudni választ adni mert én csak közlekedésbarát vagyok.
...nekem nem okoz izgalmat az, hogy egy kocsi bejárja fél Európát, mielőtt én igénybe veszem - ha a vasúttársaság nem tudja kiállítani a kocsit idejében, akkor miért kéri el a jegy árát hónapokkal előtte egy összegben?
Ha mégis "havaria" áll elő, akkor miért nem gondoskodik valamilyen alternatív megoldásról?
Miért a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő félnek - UTAS - kell megszívnia?
És a kialakult helyzetről több óra után, több száz kilométer megtétele után sem kap érdemi, elfogadható tájékoztatást...
A kocsi potlasrol a Corona IC-t is meglehet nezni. Amugy ennyire nincs kocsi? Par eve meg a balatonhoz is jutott EC kocsikbol... kicsit mar gyanus hogy ezert nincs Ady Bihar paros. Ha a Coronat sem sikerul sosem megfeleloen kiadni.
Alapjában véve teljesen igazad van hogy "nem érdekel hol pótolják a kocsikat",csak sajnos ezek a kocsik is elég korosak és ahogy az emberek úgy a kocsik is nehezen viselik a meleget!Egy példa Keletis EC kocsik ma elmennek Bécsbe holnap Belgrádban,szombaton Bécsbe, vasárnap érnek vissza a Keleties.Tehát 4 napig a honállomásuktól távol vannak!
nekem sajnos nincs annyi időm, hogy a vonatok szexi összeállításában gyönyörködjek,
nekem ebben az évben ez volt az "UTAZÁS", ill. csak lett volna...
Ez nem volt örömteli, sőőőőt!
Kíváncsi vagyok, hogy egy 7 éves gyerekkel, feleséggel és 3 bőrönd + 3 hátizsák + 3 kézitáskával a kezedben is a vonatok összeállítása lett volna számodra a legfontosabb ilyen helyzetben....
m.
Ui.: egyébként meg nem értem, ha ennyi a malőr és a hiányosság a szerelvények körül, akkor ezen a területen miért nem történik már végre valami változás?
Ezeket az eseteket nem vizsgálják ki? Meg kell várni, amíg valóban nem történik tragédia?
Egyébként ennek kockázata így is nagy volt! Tömeg, kánikula, zsúfoltság miatt...
Ezt, egy esetleges kártérítés esetén, mindenképpen be fogom "árazni", ha eljutunk odáig!
másik topic-ban már megírtam, hogy a menetrendben meghirdetett 9 db kocsiból összesen 6 db vagonnal közlekedett ez az EC szerelvény (ebből egy étkezőkocsi volt).
Tehát nem pótolták később sem, így indultunk el Prágából.
Engem, mint utast nem érdekel az, hogy hol pótolják, engem az érdekel, hogy a megváltott jegyemet igénybe tudjam venni, le tudjak ülni oda, ahova azt megváltottam.
Ez nem tudott megtörténni a 7 órás utazás alatt és nem az én hibám vagy figyelmetlenségem miatt...
Ezért írtam az értékesítésnek, de a levelet másolatban elküldtem az eszrevetel-es címre is - házon belül egyezzenek meg, hogy ki és mit fog tenni, ez nem az én dolgom.
hálókocsik nem voltak a vonaton, tudtommal, de ez mindegy is - a kalauzok úgy sem tudtak volna a kocsik között közlekedni, de ha mégis megpróbálták volna a jegyeket kezelni, biztosan darabokra szedte volna őket a sok ideges és felháborodott utas...
A fogyasztóvédelem és a cseh vasutak nekem is eszembe jutott már - utóbbival "meccseljen a MÁV, én a jegyeket a József Attila utcában vettem a MÁV menetjegypénztárában, nem a cseh vasutaktól...
Szóval egyelőre várom a választ, fogyasztóvédelemhez a MÁV-tól kapott válasz birtokában fordulok majd.
Nem emlékszem nagyon hogy beszéltek volna sztrájkokról a rádióban. De a júniusi esetnél elképzelhető nem vagyok benne biztos akkor nem én utaztam. Viszont a regionalbahn.hu cikke nyomán ami július 2-án jelent meg és arról szólt hogy megállapodtak szóval elviekben a késöbbiekre nem kellett volna hatással lenni annyira. De az én emlékeim szerint nem volt sztrájk de ezt nem állítom 100%-osan
Sajnos nem egyedi eset volt ez. Junius 26-án például EC 174 (talán) csak Prágáig közlekedett. Prágától pótszerelvényt állítottak ami elinditása sem volt egyszerű igy az órás késés könyvelhető volt. Aztán rákövetkező hétvégén én voltam kint Dresdaban és én nézelődtem és elég sok mindent lehetett megnézni megfigyelni pl az EC 174-ből ezen a napon is hiányzott 1 kocsi biztosan ha nem kettő. Aztán jött a porta bohemica az ő szerelvényét Dresdától nem engedték tovább pótszerelvényt nem állítottak be valami alternativa talán volt de nem vagyok benne biztos. Aztán jött a következő a Hungaria EC 170. Legnagyobb meglepetésemre hült helye volt benne a magyar kocsiknak. Ő is vélhetőleg Prágában kapott csereszerelvényt amit tényleg a tárólóról kapartak elő mert nem hülyéskedem de volt Aee Bee és a vonat végén 2-3 B kocsi. (mondjuk lehet ekkor volt talán valami gázolás csehben ami miatt jelentősen összekeveredtek a fordák de már nem emlékszem) És a másik irányban is a Prágaiban is láttam kiírva hogy ezen a vonaton ez a kocsi ma nem közlekedik. Rákövetkező hétvégén szombaton az EC 179-ből a fülkés 259 számú kocsi lezárva közlekedett vélhetően a klíma müködésképtelensége miatt. Amúgy nem tudom volt róla szó hogy a magyar szerelvények nem érnek el egy bizonyos szintet hát ezen a napon ezen a vonaton utaztam többcélú teres kocsiban egy fülkében hát olyat semmi esetre se vártam amit láttam a fülke szemetes nem kis mértékben a wc szűk kapacitása is kicsit idegesítő volt. Másnap ugyanezzel a vonattal utaztam Prágába. Akkor mondjuk problémát annyira nem észleltem minden vagon megvolt. Az étkezőkocsiban viszont nagy volt a tumultus így mikor én odakerültem Decin után ugye hogy fusson a "happy hours" akkor hiába mondtam mit szeretnék akkor már csak azt az egy főételt mutogatta amit éppen tudtak adni. Nagy bánatomra csapolt pilsnert sem tudtam inni így nem az eltervezettként alakult a dolog
Pár katasztrófális utazás után ezen a reláción nekem is elegem lett a Budapest-Prága-Hamburg EC vonatokból, a túlzsúfolt kocsikból (egy esetben Berlinben annyian szálltak fel, hogy a folyosón órákon át mozdulni sem lehetett, se WC-re, sem az étkezőkocsi felé...) és a minősíthetetlen utazásokból. Azóta köszönöm szépen inkább ICE-vel utazok Hamburg-Bécs között.
Az észrevétel@ máv-start.hu címre írjál és ök hivatalból ki fogják vizsgálni a dolgot!Egyébként azért furcsa a dolog mert a Német vasútra nem jellemző ha kisoroz egy kocsit hogy azt nem pótolja!Igaz nem Német hanem Svájci példa,már hetek óta a Wiener Walzer egy kocsija nem Keleti hanem Zürichi első osztályú ami második osztályuként közlekedik!
A vonat normál esetben cseh szerelvényből áll, és Németországból érkezett. A kialakult helyzetért ez a két vasút okolható.
Az utastájékoztatás színvonala országról országra illetve kalauzról kalauzra változik. Az, hogy csak Szob után találkozhattál magyar vasutassal, az nem meglepő, csak a magyar hálókocsikat kísérik végig az egész úton. Meg az sem, hogy nem tudhatott semmit, legfeljebb csak a szomszéd országból meg a hálókocsisoktól tudhatna meg dolgokat.
Ha ezt a levelet a MÁV(-START) illetékesének adtad be, akkor a panaszodat úgy fogják vizsgálni, hogy megkérdezik a cseheket és talán a németeket is. Sokkal többet egy fogyasztóvédelem vagy a csehekhez fordulás se tehetne első körben... így egyelőre várd meg a válaszukat.
friss "élményt" szeretnék leírni az alábbiakban, egy már elküldött panaszlevél formájában.
Tanácsotokat szeretném kérni, hogy ezen kívül hova, milyen szervhez, hivatalhoz lehetne még fordulni esetleg segítségért?
Válaszokat, megjegyzéseket előre is köszönöm.
A kipontozott helyen konkrét személy nevét kell elképzelni.
Tisztelt .... (MÁV értékesítő),
mivel Önnel leveleztem eddig a prágai utazásunkkal kapcsolatban, ezért Önhöz fordulok segítségért.
Sajnos a családi utazásunk nem sikerült úgy, ahogyan azt elterveztük, hiába a gondosan, időben megvásárolt, helyjeggyel is biztosított menetjegyeknek, melyeket Önök értékesítettek számunkra.A 2015. augusztus 9-én a Hamburg - Budapest között közlekedő Porta Bohemica EC 173-as számú vonat 258-as kocsijába megváltott 64, 65 és 66-os számú jegyünkkel a kezünkben kénytelenek voltunk felszállni egy légkondícionálás nélküli, zsúfolásig megtelt kocsiba (257), mivel a Prágában begördülő szerelvényből HIÁNYZOTT A MENETRENDBEN MEGHIRDETETT 258-as SZÁMÚ KOCSI!!!
Az elviselhetetlenül meleg hőfokra hevült kocsi folyosóján állva kellett utaznunk több utastársunkkal együtt is, úgy, hogy a közlekedésre egyáltalán nem volt mód, poggyászainkkal a kezünkben kellett végigkínlódnunk az utat. Az első tájékoztatást - csak cseh nyelven! - az indulás után több, mint egy órával később kaptuk meg. Brünó-ban katasztrófa közeli helyzet alakult ki, mikor a le- és felszállás többször is meghiúsult, az ellehetetlenült közlekedés miatt. A felszállni kívánó utasok vélhetően szintén nem kaptak tájékoztatást a kialakult helyzetről, mert nagyon meglepődtek, mikor maguk sem találták a meghirdetett kocsit a szerelvények között...
Asztmás kisfiamnak a WC előtt kellett ülőhelyet biztosítani, hogy a WC ajtó alján beszűrődő kevés levegő legalább hozzá eljusson. Ablakot ugyanis nem lehetett nyitni a kocsikon, mivel nyitható ablak nincsen rajtuk (vélhetően a klíma miatt).
A 7 (hét) órás utazás jó részét ilyen körülmények között tettük meg, mint amilyen a csatolt képeken is látszódik. Érdemi, közérthető idegen nyelvű tájékoztatást (angol) csak több óra után kaptunk a recsegő hangszórón keresztül. A jegyeinket először Magyarországon, Szob után érvényesítette egy magyar kalauz! Ő még annyit sem tudott a kialakult helyzetről, mint az utasok...
Szerintem ez elfogadhatatlan ilyen összegért - ilyen kiszolgáltatott helyzetet nem kívánok senkinek, főleg nem olyannak, aki kisgyerekkel indul el utazásnak és csak abban bízhat, hogy olyan jegy van a kezében, mely garantálja az utazásának a minőségét és biztonságát. Ez nem valósult meg, sajnos.
Borzalmasan nagyot csalódtunk a nemzetközi vonatutazások színvonalában, ezt mindenképpen szeretném hangsúlyozni!
Továbbá a segítségét szeretném kérni, hogy:
KINÉL?
HOL?
MILYEN FORMÁBAN?
tehetek PANASZT és a fent leírtakat alapul véve,
HOL NYÚJTHATOK BE KÁRTÉRÍTÉSI IGÉNYT?
Véleményem szerint a vasúttársaság (MÁV? DB? CD?) által nyújtott "szolgáltatások" elfogadhatatlanok voltak ezen a nemzetközi járaton.
van egy berlini fekvőhelyes retúrjegyem, ami gazdáját keresi :-) 2015.08.16. EN476 Bcmh, Budapest - Berlin; 2015.08.22. EN477 Bcmh Berlin - Budapest 25e
(igény szerint a fenti időpontok közé egy szálláshely is megoldható)
Pont tegnap mentem az Adrián, inkább csak 5-6 utas volt fülkénként, és azok közt is akadtak belföldiek. De két eurailes csaj ott kereste az ülőkocsit, ők nem vettek helyjegyet, de nem tudom, mit szólt ehhez a jv...
A régi kocsikban még megvannak a cetlitartók, mivel azonban a cetlizőknél nem feltétlenül van szakaszkulcs, így csak ferdén betűzögették a megfelelő helyekre...
Öcsém pont tegnap utazott ki Svájcba és az első dolog amit megemlített, hogy tele van a vonat menekültekkel és rohadt büdösek, de "csak" Bécsig utaztak.
Biztos van valakinek friss tapasztalata. Mi a helyzet most a Railjeteken menekült ügyben? A reggel Bécsbe tartó járatokon vannak? Szokott lenni miattuk késés vagy bármi probléma? Vagy errefelé már nem próbálkoznak?
(Most lekérdezve Bp-Hegyes utazást az Elvira a legtöbb Railjetre nem mutat valós időadatokat. Vajon miért?)