Keresés

Részletes keresés

titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 70
HÉV UV-kkel? Brutál :D
Előzmény: vrobee (69)
vrobee Creative Commons License 2006.06.16 0 0 69
A Kamaraerdei HÉV-re például villamost szokás mondani :DDD
Előzmény: titan_m (68)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 68
Ez már nyelvészeti kérdés :) Így terjedt el a köztudatban. Bár én még nem hallottam olyanról, hogy a HÉVre villamost mondtak volna, és ha belegondolsz a Földalattira sem mondják azt magában hogy metró, hanem néha úgy hívják, hogy "sárga metró", "1-es metró" vagy simán csak M1. Ettől még egyértelműen azonosítható, hogy melyikről van szó. Egyébként ezt már tárgyalták máshol is..
Előzmény: bence0624 (65)
vrobee Creative Commons License 2006.06.16 0 0 67
Igazából OLDFAV elmondta a lényeget.
A metrót azért építik, hogy nagy tömegeket tudjon gyorsan szállítani, amit a felszínen már nem lehetséges.
A Kisföldalatti nem ezért épült. Az Andrássy úton villamos lett volna, ha egy rendelet nem tiltja meg a felszíni építést.
Hogy a többi dologban eltér a metrótól, az igazából ennek a következménye: kisebb vonatok, sok megálló, alacsonyabb végsebesség.

Időközben a város kifelé terjeszkedett. A 70-es években az akkor már nagyon elavult Földalattit meghosszabbították, megnövelték a szállítóképességét (állomásokat meghosszabbítottak, korszerű motorvonatokat vásároltak), és ma már jobban hasonlít a metróra az általa ellátott feladat. Ezért az akkor épülő metróhálózat részévé nyilvánították.

De a fő különbség megmaradt: A FAV sárga :)
Előzmény: bence0624 (64)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 66
Sok névvel illetik, gondolom a BKV-n belül azért M1, mert egy üzemhez tartoznak a metróval (bár ebben nem vagyok biztos). Viszont a szerepe nagyon is hasonló, és hát a metró "definiciójának" is megfelel
Előzmény: bence0624 (64)
bence0624 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 65

Miért? Miért? Miért?

Miért találtak ki más járművet ha arra (pl.: földalattira-metrót, Hévre-villamost stb.) mondanak??? Olyan hülyeség!

bence0624 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 64
És akkor erre miért mondják azt, hogy metró???
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 63
Van köztük sok hasonlóság, de különbség is. Lentebb van már pár felsorolva.
Különböző korokban épültek, az elvárások is különböztek.
A metró jóval gyorsabban tud közlekedni, ami által a felépítésben is nagy különbségek jelentkeznek (ld. szerelvény magassága, hossza)
Előzmény: bence0624 (62)
bence0624 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 62

Jól van na!

Ezt az apukámtól hallottam, mivel csak 10 éves vagyok! (24-én 11.)

Akoor most mi az igazség más a  földalatti, mint a metró???

titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 61
*vezető lépcső sima-e vagy mozgó...*
Előzmény: titan_m (60)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 60
Amiket jól meg is lehet különböztetni arról, hogy az állomásokhoz vezető sima-e vagy mozgó...
Előzmény: vrobee (59)
vrobee Creative Commons License 2006.06.16 0 0 59
Jaj, ne.

A kéregvezetés egy építési mód. Azt jelenti, hogy felülről ássák ki az útvonalat, majd födémet építenek fölé. Tök mindegy, hány centi föld van rajta.
Szemben a mélyépítéssel, amikor fúrópajzzsal készül az alagút a felszín különösebb bolygatása nélkül.

A MillFav végig kéregvasút.
A másik két vonalnak vannak valóban mély- és kéregvezetett szakaszai is.
Előzmény: bence0624 (54)
bence0624 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 58
Nem fejezi fi, de más:)
Előzmény: titan_m (55)
IST Creative Commons License 2006.06.16 0 0 57
Én szívesen látnék valami hasonló rendszert mint a londoni Oyster card. Gyorsan, egyszerűen, könnyen használható. Már kérdés persze, hogy a kiépítése jó sokba kerülne, de szerintem viszonylag hamar behozná az árát.
Előzmény: OLDFAV (53)
OLDFAV Creative Commons License 2006.06.16 0 0 56
A megboldogult A3. Műszaki Üzemeltetési szabályzat szerint a METRO pontos definíciója: "Független, zárt, -nagy részben föld alatti -pályával kialakított, személyforgalom lebonyolítására szolgáló, nagy szállítóképességű gyorsvasút"..Oszt jó napot!:)))
Előzmény: bence0624 (54)
titan_m Creative Commons License 2006.06.16 0 0 55
A metró mint szó nem fejezi ki azt, hogy mélyen a föld alatt megy, csupán ez a megszokott, ezért kötjük hozzá automatikusan...
Előzmény: bence0624 (54)
bence0624 Creative Commons License 2006.06.16 0 0 54

Akkor figyeljetek!

 

A földalatti a kéreg alatt megy, régen még fel jött a Városligetnél ezért akkor Kéregvasútnak nevezték. De most a Mexikói út fele megy. (Ahol észrevehető, hogy sötétebb a fal.) Az azért van, mert már a földalatt megy

  • Kéregalatt {Vörösmarty tér-Hősök tere} kb. 5cm
  • Földalatt   {Széchenyi-Fürdő-Mexikói út}kb. 15cm.

De olyan mélyre (30-40-50m kb.), mint a metró nem megy. Valamikor a 3-as metró is kéreg alatt van, de mélyállomása is van. Amilyen járműnek van a legméllyebb állomása attól függ a nev is.!

 

=====

Bence

 

Előzmény: OLDFAV (48)
OLDFAV Creative Commons License 2006.06.15 0 0 53
és ez a chipkártya..az már tutti metró-jellemző??:))..Amúgy meg ez a chip-kártya..NEM MAGYAR UTASNAK VALÓ! Szerinted?
Előzmény: Peti817172M (50)
OLDFAV Creative Commons License 2006.06.15 0 0 52
:))ha csak azért nem..De! HA EGY  ( MÁR NEM  kezdős..házaspárról van szó)  a szem alatti folt is kékeszöld..ettől még nem mettró:))
Előzmény: So fine (49)
email-vmsz Creative Commons License 2006.06.15 0 0 51
Pedig direkt pesszimista voltam. :DD
Előzmény: Peti817172M (50)
Peti817172M Creative Commons License 2006.06.15 0 0 50
Még mindig nincs csipkártya :)
Előzmény: email-vmsz (44)
So fine Creative Commons License 2006.06.15 0 0 49
Hát a földalatti sárga, a metró meg kék/eszöld:-))
Előzmény: OLDFAV (48)
OLDFAV Creative Commons License 2006.06.15 0 0 48

Csak "néhány" :

1. Szállítóképesség

2. Energiaellátás módja ( áramszedősín illetve felsővezeték)

3.Alkalmazott vontatási feszültség

 

első blikkre ennyi jut a fejembe..te miket tudsz még?:))

Előzmény: bence0624 (46)
titan_m Creative Commons License 2006.06.15 0 0 47
Szerintem a hasonlóságokat könnyebb felsorolni :)
Előzmény: bence0624 (46)
bence0624 Creative Commons License 2006.06.15 0 0 46
Szerintetek mi a külnbség a Földalatti és a Metró között?(Na, én tudom, de kiváncsi vagyok a válaszokra.)
Téboy1 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 45

Sziasztok!

 

Miért nincs mostanában Nosztijárat az Igazi Milleneumi Földalatti kocsikkal?

Tudom hogy fizetni kellett érte,de nem utaztam rajta,csak a kiállított példányának belsejében hallgathattam végig a történetét!Külföldi látogatóknak köszönhettem a dolgot...Az Előadó szólt Nekünk!(Szüleimmel voltam épp.)Gyerekkorom legszebb emlékei közé tartoznak ezek!Érdekes volt,szinte sosincs lehetőség belépni az utasterébe!!Bár azóta nemvótam ebben a Múzeumban!!!

 

Előre is köszi válaszotok!

 

Logoff!

email-vmsz Creative Commons License 2005.10.03 0 0 44
Szerintem 2006 tavaszára, de valaki erősítsen meg.
Előzmény: benbe (43)
benbe Creative Commons License 2005.10.02 0 0 43
Kérdem: nem szeptemberre ígérték a csipkártyás utazást a FAV-on? Idén szeptemberre?
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.27 0 0 42

'95 előtt még nem igazán érdekelt a metró téma. Valaki emlékszik hogy hogy nézett ki a felújítás előtt a kisföldalatti? Miben különbözött a mostanitól? Én annyit hallottam róla, hogy iszonyat graffitis volt.

Vendégsín Creative Commons License 2005.08.09 0 0 41
....
Előzmény: Albertus (40)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!