Mi itt emberrel nagyon jól elfőzőcskéztünk a szilveszter tiszteletére, megbeszéltük az élet nagy kérdéseit amire év közben nem volt alkalom és minden egyes konklúziót leöblítettünk némi nagyon fájintos házipálesszel (olyannal amilyet pinnashaguarcastro a büdös életben nem fog látni a lordok házában, szarügy):) úgyhogy mindenki jobban jár ha ma már nem fórumozok:) ergo: most kívánok mindenkinek nagyon Boldog Új Évet, legyen minden úgy ahogy szeretnétek :)
Nekik most meg kell kapaszkodni a piacon.Nem az a lényeg, hogy kényelmes vagy nem.A lényeg az lenne, hogy egy jó darabig ne kelljen a kocsira költeni.A prémium is tudja azt amit a többi.Nem olyan kényelmes? Istenem .Nem is aludni kell nekik:-))
Köszi a választ! A renaultról és a franciákról (pedig nekem is van peugeotom) csak rosszakat hallottam idáig, de általában a magnumot szídták. A prémiumról nem hallottam se jót se rosszat, de idáig nem volt szimpatikus, mert renault. Ez is egy értékes infó, azt már hallottam, hogy többet vihet, de a jó fogyasztást még nem. Tényleg a legolcsóbb a piacon a renault és az iveco.
Van egy Peugeot Boxer, 2005-ös, 2.8 HDI. Sajnos erre is kell költeni rendesen. A motorja jó, 3 éve van nálam arra szinte semmit nem kellett költeni, és van benne 260.000 km, de a futóműre annál inkább. Minden évben komplett futómű felújítás, annyira futóműgyenge a kicsike.
A másik egy Kia K2500, ezzel nagyrészt rövidebb távokat megyünk, hosszútávra lassú és gyenge lenne, mi tűzifázunk vele. Sokan szídják, de mindent kibír. Nagyon sokszor, szinte mindíg túlsúllyal megy, sokat kap, de ahhoz képest a kopó alkatrészeken túl semmi nem romlik el rajta.
Bár nem szívem a francia autók de azt kell, hogy mondjam, hogy a prémium ár/érték, és súly/fogyasztás szinten magasan veri az összes tipust.
Szűk a fülke nem lehet benne pakolni, uniozni szörnyű lehet vele, de megbízható. Gyakorlatilag alegtöbb tapasztalatom préiummal van dci/dxi de sose volt baj velük.
Az anya cég akinek fuvarozunk csak préiumokat vesz ( számít a szállított súly is) míg én a dci préiumal ugyanazzal a fluid póttal elviszek 26t-át, addig az fh volvo 23,5-t. És én megjárom a Ny1házát átlag 26literből, addig ő 30 ból.
Akikkel egy telephelyen állunk ők most veszenk 2db uj prémiumot, azt mondta magasan a rönótól kapta a legjobb árajánlatot.
Sajnos az új kocsi nekünk még teljesen elérhetetlen, annyit kellene befizetni indulónak, mint amennyiért lehet venni egy ilyen korú szerelvényt csak éppen ezután nem kell még havonta 500-800 ezer forint törlesztőt is fizetni. Szóval érted? Úgy gondolkozom, hogy abból a havi törlesztésből talán megmarad valamennyi, miel reményeim szerint nem minden hónapban romlik el a gép úgy, hogy ráköltsek több százezer forintot.
Igazából a tipus érdekelne, meg mennyire találod megbízhatónak. Most egy Citroennel (2,2-es, 120lovas, Ford motoros, szintén ponyvás) járok, de ez távol áll a megbízhatótól. Többször kényszerültem út mellett rögtönözni, hogy egyáltalán haza tudjak jönni.
Én a helyedben új kocsiban gondolkodnék.Először az útdíjak miatt.Másodszor a megbízhatóság.Nektek legalább 2-3 évig el kell menni úgy, hogy a kocsi ne is lássa a szervizet.Szerintem az Actros nem lenne rossz választás, mert a fogyasztása neki a legjobb.Veri a Scaniát.A Scania volt eddig a fogyasztáskirály, de már majdnem minden kocsi tudja azt a szintet.A szervize is horror.Ilyennel járok.
Menjetek be különböző szervizekbe, és kérjetek árajánlatot.Utána jöhet az összehasonlítás.Pl a merciben 100.000km az olajcsere, a scaniában 60.000stb.Van ismerősöm aki mercivel jár, és évek óta semmi baja.Meg lehet a Prémiumot is próbálni.Állítólag az a legolcsóbb.Néhány évet annak is ki kell bírni.
"nekem a legfontosabb talán a megbízhatóság, fogyasztás, fenntartási költségek lennének"
Akkor felejtsd el a 2000-2003 évjáratot. Drága az útdíj és megbízhatatlan a legjobb technika is 10 évesen. Talán állandó Olasz kanyart be lehet vállalni, de a mentés ott is drága. Ilyen korú gépbe a legprofibb is találomra nyúl bele, zsákbamacska. Be is jöhet, meg az eddigi hasznod is elmehet.