ja ezt ismerem. Nálunk szinte mindenben egy év után van olajcsere és ehhez max 10-12 ekm futás tartozik. (Több autó, hossz(abb) távra dizel, városba, hobbihoz (bicaj, kutyázás) benzines, motor + ez lett a fiamnak....
Nem tapasztaltuk még ezt, de használt autónál bármi bármikor lehet... (Mondanám, hogy vezetett szervizkönyves, német autó, stb.) Mindenestre pozitivum, hogy a csomagtartóban volt egy tartalék olaj, bontatlan, de legalább a specifikációja megfelelő volt...
Szia, köszi a választ. Annó már raktatok fel képeket a nagy mozis változatról. Viszont a Punto Evo-ban teljesen más a műszerfal. Ez most annyiból nem érdekes, hogy márka kompatibilis android rádió van benne ami elég sok mindent "levesz" a fedelzeti elektronikáról. Többek közt mutatja az ajtó nyitást, a kormányszög állást (tolatásnál) és mutatja a nem valós konstans hőmérsékletet is.
Ha szerencséd van, akkor a tükörben levő csatlakozóig elvitték a kábeleit. Ha nincs, akkor a bodytól kell neked kivinni az ajtócsatlakozón keresztül.
Szoftveresen mindenképp engedélyeztetni kell. A kijelződ alkalmas a C fok megjelenítésére? Mert ha nem "nagymozis", akkor azt is venned kell.
Én nem vettem kompletten, mert párszáz forintos termisztorral megoldottam. Vezeték nélkül beledugtam a lábait a csatlakozóba, oszt annyi. Így is tökélesen mér, nem vezettem fel a tükör alá. Az az igazság, hogy még nem is láttam, hogy egy gyári hová van téve. Mindenesetre az a jó, ha mentül szellősebb helyen van.
A takaró lemezkére szerintem bárhogy vigyázol is, a fülei törni fognak. Ha jól emléxem, felül kellene kibillenteni! De szilikon ragasztóval, kis pöttyökkel vissza lehet tenni. 165-nél, még nem vitte le a szél.
Persze mindent csak saját felelősségre!
És szerencsém is volt, a tükörben volt a kábelvég :) Képeket is teszek fel nemsokára....
Egy-két észrevétel a filmen látottakhoz, ami persze nagyon hasznos, és köszönöm is neki! Ha valaki próbált már hasonlót csinálni az tudja milyen nehéz is ilyen jót összehozni!
Ha már elsőre nem sikerült eltalálnia a szimeringek méretét, bemondhatta volna a jót, motorszámmal együtt. Sokat kerestem én is, mert volt ellentmondás több helyen is, és én azt találtam, hogy a 350A1000 motorkódhoz 5mm belsőátmérőjű szimeringecskék kellenek. Kérem, ha tévedek helyesbítsetek ki, köszi!
Nagyon sok képet, filmet néztem meg ebben a témában, és feltűnt, hogy a külföldi motorok mennyivel szebben néznek ki belülről! Milyen motorolajakat kapni kishazánkban?! Láttam olyan külföldi filmet, hogy a csupa rozsda motorterű, autó, levett szelepdeknije alatt tök tiszta, olajtól csillogó, aluminium felület volt. Semmi kátrány, semmi lerakódás... Mint egy új! És nem kitakarítva volt!
E filmen is azt látni, hogy sok helyen, rá van sülve az olaj, főleg a robbanóterek felett, pl. 2:31-nél! De még a szelepdekni is olyan belülről, mint máshol az olajteknő alja. Igaz mond is valami olyat a cartárs, hogy szereti forgatni, na de akkor is!
Az okoskerék mögötti szimeringet, én cserélem majd (igaz nem ereszt, de akkor is 15 éves), de nem olyan jellegű "ragasztóval" teszem be, és nem így, mert nem biztos, hogy jól áll a helyén, így visszatéve. Ennek, jól tudom, 40x55x7mm a mérete?
A hozzászólók között valaki ajánlotta, hogy teleszkópos mágnessel is kiszedhette volna az apróságokat, de ha jól tudom, az tilos, mert felmágneseződhetnek.... Egyszerűbb bedugni az olajlefolyó nyílásokat és kész, már nem is tud leesni semmi a motorba.
Gondolom egyre többen fognak bele ebbe a munkába, akik megtehetik, hiszen öregednek már nagyon a gumialkatrészek a Grandekba, ezért ki lehetne beszélni itt a témát.....
Természetesen jó lenne, ha mindennap ezzel foglalkozók is hozzászólnának, segítenének, hiszen náluk a tapasztalat! :)
Azt tudja e valaki, hogy az 1,4-es motornál egy alsó holtpontban levő dugattyú esetén bele tud e esni a szelep a hengerbe? Mert ha igen, akkor nem árt középre, egyvonalba állítani a dugók tetejét. Különben, írgalmatlan szopacs lesz belőle :)
És a film készítőjének becsületére legyen mondva, hogy ami utólag jut eszébe, az is a filmen van! Nincs is ezzel semmi gond, ebből is tanulunk! Emberek vagyunk!
A biztonsági öv csat kicseréléséhez végül ki kellett mozditanom az ülést,hogy hozzáférjek a rögzitő csavarhoz.
Nem nagy dolog. Négy csavar az egész. A jobb hátsóval picit megszenvedtem mert az bele volt rozsdásodva. Most kapott grafit zsirt,hogy legközelebb könnyen menjen.
Kössz, gyógytornász már nem játszik, de a doki beígért 8 csavart, 3 csigolyába, elvileg rozsdamenteseket :)
Természetesen megírom...
Nem füstöl, és az olajfogyás okán nem is fognék neki, de valamelyik nap ellenőríztem a gyertyákat, és a nyílásokba bedugtam egy kis kamerát. Nem túl szépek a dugattyútetők, ezért lesz szimering csere.