Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21876

A kiinduló műszaki állapotot alapvetően meghatározzák a tervezésben meghatározott paraméterek. Ideális esetben ezek megegyeznek.

Előzmény: segélyvonókészülék (21872)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21875

Elvártam volna, hogy a megfelelő legyen beidézve.

Előzmény: Vendégsín (21874)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21874

Keress másikat.

Előzmény: CsP50k (21862)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21873

Olvasok, ha van mit. Egyelőre hiába néztem utána, van-e valamilyen angol, vagy magyar nyelvű anyag az esetről, csak pár soros wikipédia szócikkeket, meg híreket találtam, abban annyi van, hogy sebességtúllépés. 

Előzmény: segélyvonókészülék (21857)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21872

Műszaki állapota egy kész produktumnak van, mely állapot az idővel változik (avul).

Amikor tervezünk, még nincs műszaki állapota a dolognak, mert még nem készült el, hiszen még csak tervezzük.

Előzmény: r1232 (21871)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21871

Az úgy jó, ahogy írtam.

Előzmény: segélyvonókészülék (21870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21870

Naaaaa! Olvasd el, amit írtál, légyszi!

Előzmény: r1232 (21868)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21869

Vendégsín idézte.

Előzmény: CsP50k (21864)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21868

A tervezési sebesség és a műszaki állapot között közvetlen összefüggés van. Előbbi nagyban befolyásolja az utóbbit.

Előzmény: segélyvonókészülék (21867)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21867

A gyakorlat szerint nyilvánvalóan, az idézett szabály viszont nem ezt írja.

Előzmény: r1232 (21865)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21866

Az alkalmazható legnagyobb sebességet (amely nem haladhatja meg a pályasebességet) nem vonalismeretből tudod, hanem a szolgálati menetrendkönyvből.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21860)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 2 21865

De, koherens.

Az itthoni gyakorlat szerint a pálya sebesség nincs kitűzve és annak értéke csak szolgálati helyeknél változik. Ezért ha két szolgálati hely között van egy alacsonyabb sebességre alkalmas szakasz az említett okokból, azt állandó lassújelként tűzik ki.

Ilyen tervezési sebesség miatti lassújelek vannak pl. Kelenföld mindkét végén, vagy Háros terségében a 30, 40-es vonalakon, de ilyen van Keleti-Fradi között a gödörben, vagy épp Fradi-Köki között is. A 20, 29 vonalakon is van ilyen és még lehetne sorolni.

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 2 21864

"...akkor minek a lassújel?"

 

Mert esetleg nem egy egész állomásközt, hanem mondjuk pár száz métert érint.

 

Illetve kezd érdekessé válni, hogy milyen szabályozásnak mond ellent a tárgyalt helyszín kialakítása?

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21863

... felsővezeték műszaki állapota miatt...

Előzmény: CsP50k (21862)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21862

A beszúrt idézet nem nyilatkozik arról, hogy kizárólag a pálya vagy villamos felsővezeték miatt rendelnének el lassúmenetet.

Előzmény: Vendégsín (21855)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21861

A hivatkozott pont azt írja elő, hogy a pályaelágazás bejárati jelzőkkel van fedezve, azt nem írja elő, hogy ne lehetne több pályaelágazást is egy jelzővel fedezni.

(jelenleg 1.2.81.)

Előzmény: benbe (21851)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.25 0 3 21860

Mondjuk szerintem jobb kijelezni táblával a geometria miatti lassúmenetet, mint azt mondani, hogy van egy pályasebesség, azt tudd a vonalismeretből.

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21859

Nem igazán koherens, amit írsz.

 

Ha a tervezési sebesség annyi, amennyi, akkor minek a lassújel?

 

És még mindig: van egy általánosan érvényes szabályozás, amit nem megkerülni, hanem követni illenék.

Előzmény: r1232 (21858)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21858

Hanem?

 

Pl. geometria miatt (tervezési sebesség). Van egy pár hely az országban, még Budapestről sem kell kimozdulni, hogy láss ilyet.

Szerintem ott sem fognak sebességet emelni mostanában.

Előzmény: Vendégsín (21855)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21857

Annak semmi köze a vonalismerethez.

 

Mindent lehet tudni róla, a kérdés az, hogy olvasol-e.

Előzmény: Fizolti (21844)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.25 -2 1 21856

A pályaelágazás területe a két ellenkező bejárati jelző közötti terület, így itt bár a két kiágazásnak különböző neve van, ez valójában egy pályaelágazás.

 

Mennyivel egyszerűbb lenne Győrszabadhegy elágazás és Vinár elágazás közt is így kezelni azt a néhány kilométert... ...és pl. Hatvan A és Hatvan D elágazás közt minek a soklámpás jelzők hada, mikor 40 km/h a pályasebesség.

 

A problémát egy név változtatás pikk-pakk megoldaná.

 

Mint Siófok-Teher, ami csak a MSk-ban létezik...

 

A kialakítás pedig nem újkeletű, szvsz olyan 50 éves, ha nem régebbi, tehát jóval a mostani vonalismereti szabályozás előtti, mégsem okozott ez tudtommal gondot az arra járóknak.

 

Nos, a kora 57 év, tehát ennyi idő lehetővé teszi - a hálózat nagy részén is - hogy ne is legyen szabályozás, ha "mégsem okoz... ez tudtommal gondot az arra járóknak."

 

A régebbi vonalismereti szabályokkal sem amúgy mehettél bele a vakvilâgba vonalismeret nélkül, voltak feltételek.

 

A kérdéses szakaszra vonatkozóan valaha végrehajtási utasítás is létezett, amit (elvileg) ismerni kellett, pont amiatt, hogy Kőbánya felső - Rákosszentmihály közt egy követési rendben nem szereplő állomást érintenek a közlekedők.

Előzmény: r1232 (21854)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21855

 

Az ilyeneket nem csak pálya állapot miatt rendelnek el,

 

Hanem? Te tudsz valamit, amit mi és az F. 2. sem...

 

"17.1.1. A pálya és a villamos felsővezeték műszaki állapota miatt elrendelt lassúmenetek időtartamukat tekintve lehetnek:
a) állandó vagy
b) ideiglenes
jellegűek."

 

Ha meg véletlenül vágányzár van, kicserélik a táblákat 1 1/2 - 0 közt valamilyen számra?

Előzmény: r1232 (21853)
r1232 Creative Commons License 2024.02.24 0 1 21854

Ott tévedsz szvsz, hogy a pálya elágazásoknak nincs kijárati jelzője, így kijárati váltója sem. A pályaelágazás területe a két ellenkező bejárati jelző közötti terület, így itt bár a két kiágazásnak különböző neve van, ez valójában egy pályaelágazás. A problémát egy név változtatás pikk-pakk megoldaná.

A kialakítás pedig nem újkeletű, szvsz olyan 50 éves, ha nem régebbi, tehát jóval a mostani vonalismereti szabályozás előtti, mégsem okozott ez tudtommal gondot az arra járóknak.

A régebbi vonalismereti szabályokkal sem amúgy mehettél bele a vakvilâgba vonalismeret nélkül, voltak feltételek.

Előzmény: benbe (21839)
r1232 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21853

Állandó lassújel, nem ideiglenes. Az ilyeneket nem csak pálya állapot miatt rendelnek el, itt nagy eséllyel pont az általad említettek miatt van..

 

 

Előzmény: Vendégsín (21852)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21852

Most. És mindörökké?

A pálya és a villamos felsővezeték műszaki állapota hogyan helyettesíti a jelzők által jelzett sebességet, azok érvényességi határát?

Előzmény: r1232 (21848)
benbe Creative Commons License 2024.02.24 0 1 21851

Leszámítva, hogy az F2 1.2.74. továbbra is telibe van produkálva.

Előzmény: CsP50k (21850)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.24 0 2 21850

"Amúgy meg 40-es állandó lassújel van a két kiágazás között."

 

Ez esetben kár volt kb minden hozzászólásért a rákosi delta ügyében... :)

 

Vendégsín Creative Commons License 2024.02.24 0 1 21849

...a deltát a gyakorlatban egy szolgálati helyként kell kezelni, tehat 40-nel kell menni, amíg a túlsó végén ki nem érsz...

 

Hol van az erre vonatkozó szabályozás?

Előzmény: r1232 (21847)
r1232 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21848

Amúgy meg 40-es állandó lassújel van a két kiágazás között.

Előzmény: r1232 (21847)
r1232 Creative Commons License 2024.02.24 0 1 21847

hogy egy fény van a gödörben, és aztán kitérő a Rákosszentmihály felé eső pályaelágazásnál?

 

Nem fordulhat elő. A trükk az, hogy a deltát a gyakorlatban egy szolgálati helyként kell kezelni, tehat 40-nel kell menni, amíg a túlsó végén ki nem érsz,  ha két fénnyel kaptál bejáratot, annak ellenére, hogy a két végén a kiagazásoknak más a neve.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!