Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111658

Tartósan egyik autóból sem veszed ki a maximumot. Amit ismerek megvehető gépet, abból a Tesla tudja legtovább, de az sem örökké. Hiába van nagy akksid, ha a többi alkatrész(elektronika-motorhűtés-inverter) nem támogatja a teljesítmény leadását. Amit lejjebb linkeltem, ott egy TM3P-t nyúznak drift üzemmódban és elég jól bírja, 20%-ra csökkent akkukapacitás környékén kezd gyengülni. Átlagos-spórolós, nem hülyegyerek üzemmódra tervezett villanyosok meg pár padlógáz után szélnek eresztik a lovakat és csak szüttyögés van, vagy lenne.

Ahogy írta is lejjebb a kérdezőnk, 77kw a tartós leadható teljesítmény annál a Kiánál, csak azért nem érezni kevésnek, mert azt folyamatosan, azonnal tudja. De ha mondjuk 100 felett nyomnád ki a szemét, akkor már feltűnik a kraft hiánya.

Előzmény: sr1 (111657)
sr1 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111657

Hát ebben tévedsz.

Egy jármű állandó sebességű haladásához le kell gyözze a mentellenálásokat- attól függetlenül, hogy mi hajtja. 

Így egy ICE és EV-nek haladás közben  az energiafogyasztása egységyi idó alatt ugyanaz. És sokkal alacsonyabb, mind a maximális energiafogyasztása- mert a valóságban nem síneken közlekedünk folyamatosan 220-al.  

És mindkét esetben a maximális teljesítmény van feltüntetve a fogalmin, ami azt jelenti, hogy maximálisan mekkora értékű menetellenállást képes legyőzni.     

 

De attól mindkét hajtáslánból kivehető a maximális teljesítmény, csak viszonylag rövid ideig, a rendelkezésre álló üzemanyag függvényében.

Ennek a határa, az optimálisan szállítható üa mennyisége.  

Ha betennék egy 500 literes bezintankot egy ICE-be, akkor sokáig kivehető lenne belőle a max. teljesítménye.

Ha betennék egy 1000KWh akkut egy EV-be, akkor abból is sokáig kivehető lenne a max. teljesítménye. 

 

Például:

A maglev vonat nem viszi magával az áramot, de két állomás között a gyorsítási és a lassítási fázisokon kivül a menetellenállás szab határt a sebességének. 

Előzmény: JAMIE222 (111656)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.15 0 0 111656

Villanyosnál némileg más a matek. Forgalmiba a tartós teljesítmény kerül, nem a pillanatnyi, rövid ideig kivehető csúcs.

Előzmény: lapar (111654)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111655

Annyi simán :)

Előzmény: raider (111650)
lapar Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111654

Ja, és a többség ma is csak max 30-40-et használ.

Előzmény: saválló (111653)
saválló Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111653

Milyen boldog volt a család mikor átvehették annak idején az 1200-es Ladát kőkemény 60 LE-vel, nem beszélve a 26 LE-s Trabantról most meg több 100 LE-ről van szó.

Előzmény: lapar (111651)
sr1 Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111652

Ha az abroncs mérete nem változik, akkor az elsőnél 3mm a legödőlési sugár negatívba, a másiknál 2mm pozitívba.

Ha nem sportkocsi, akkor szerelhetsz.   

Előzmény: Grg (111649)
lapar Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111651

"én járgányom a 168kW/77,4kWh változat, nem aszfalttépésre "

 

Baszki, hova jutottunk, a 100 ló alatti jáérgányok után.

Na, majd, ha megszünik az adómentesség, visszafogják magukat a marketingesek...

Előzmény: kilasz (111642)
raider Creative Commons License 2025.03.14 0 1 111650

Ő már legalább 25 éve ilyen. :)

Előzmény: kilasz (111647)
Grg Creative Commons License 2025.03.14 0 0 111649

Erre valaki? :)

Előzmény: Grg (111623)
saválló Creative Commons License 2025.03.14 0 1 111648

Kemény vagy, mint az asztal sarka.:)

Előzmény: t.lantos (111646)
kilasz Creative Commons License 2025.03.14 0 1 111647

Ezért vagy Te, hogy oszd a józan észt. Problémamegoldás helyett a sablont, igényes helyesírás helyett a leplező angol bllentyűzetet, empátia helyett a divatos arroganciát. Tuti eszköztár.

Előzmény: t.lantos (111646)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.14 -2 1 111646

Nem engem sertesz meg, hanem a jogszabalyokat. Meg mondjuk a jozan esz se nyomja nalad a veszcsengot, azt latjuk.

Előzmény: kilasz (111644)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 111645

Na megvan, mire is jó a Linglong gumi, avagy:

 

 

 

ezt tudja a gyári model 3

 

https://www.youtube.com/watch?v=_PasPyP5QNE

kilasz Creative Commons License 2025.03.13 0 0 111644

Sajnálom, ha megsértettelek volna a kókányolásról írt, igazán nem Neked való, félrement bejegyzésemmel...

Előzmény: t.lantos (111641)
kilasz Creative Commons License 2025.03.13 0 0 111643

Tévedésből alább ment rossz címzéssel a Neked szánt válasz...

Előzmény: sr1 (111639)
kilasz Creative Commons License 2025.03.13 0 0 111642

Köszönöm, alaposan körbejártad a kérdést!
Egyazon honlapot nézegetünk. A jóárasított , megfelelő méretű gyári felnik gyakorlatilag a konszern régebbi "nagy" modelljeihez tartoztak. A mérsékelten különböző (kisebb) ET nem lenne gond: a gumis is azt tapasztalta, hogy az agytól induló ívelés változott az EV modelleknél. Nem a féktárcsa: a féknyereg pereme karcol enyhén a felnibe. Indító kérdésemben is leírtam, hogy már egyszerű 2,5mm-es alátétekkel végzett próba is eredményes volt. Jó lesz tehát a Sorrento/Tucson stb. felnije a 3mm-es pogival (mint jelezted, jól meghúzva!).
Az én járgányom a 168kW/77,4kWh változat, nem aszfalttépésre véve.

Előzmény: t.lantos (111641)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.13 -1 0 111641

Nezd. Kaptal tolem valaszt, csak inkabb a kokanyolas erdekel, mint hogy ertelmezd.

Előzmény: kilasz (111638)
sr1 Creative Commons License 2025.03.13 -1 0 111640

nekünk a családba van egy v6-os duplaturbós Audink, aminek 650Nm a maximális nyomatéka.

Arra spéci nyári gumi kell. 

Előzmény: sr1 (111639)
sr1 Creative Commons License 2025.03.13 0 1 111639

Szerelj le egy kereket és írd be ide, hogy milyen széles a gyári felnid. Milyen évjárat az autó?

 

De:

https://www.wheel-size.com/size/kia/ev6/2021/

A 7menet, az M szabványos csavarkötés méretezéséből adódik.  

A kerékcsavar M12x1.5. 5mm, 3.3 menetet jelent. Határeset az 5mm, így jobb lenne egy 3mm-es pogácsa.  

 

Ebben a listában az egyetlen felni, aminek  az offset 54.5 (7.5Jx19x ET 54.5 )- neked a gyári ez kell legyen. 

Ha az eladó felninek az ET49.5, az egy ET50 kéne legyen, annak a szélessége 8J ( col). És az is 19-es. 

De van 20-as felni is ET50-el, annak a szélessége 8.5J. 

 

A listában szereplő felnik és abroncsok váltóméretek. 

Akkor nem értem, hogy miért ér hozzá a féktárcsádhoz.

 

Lehet, hogy a kocsid féktárcsája nagyobb átmerőjű, mind a régebbi modelnek (mert az erősebb változat). 

Vagy esetleg a FL során módosították egy kicsit a legördülési sugarat.

 

Megjegyzem, hogyha  Neked a 430Kw-os modelled van, akkor én nem mernék pogácsát szerelni a kerékagyra.

Egy éles kanyarba nagy sebességgel behajtva és ráfékezve, akkora terhelést kap egy kerék, hogy hihetetlen. 

Ezért kell neki a 105-ös súlyindexű abroncs.  

 

Meg lehet élni egy szett felnivel, nekem egy 2.2 tonnás SUV-om van- torsenes 4x4, 18-as felnit rendeltem rá és 320e km a  futása, 6 éves, 12 cserélték rajta gumit.

Soha nem vert még a kormány azon az autón.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kilasz (111636)
kilasz Creative Commons License 2025.03.12 -2 0 111638

Nézd, van, aki érdemben próbál segíteni, az alapkérdésre válaszul, és van, aki inkább ossza az észt.
Persze, igazad van...

Előzmény: t.lantos (111637)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.12 0 0 111637

Nem lenne egyszerűbb venni egy rá való kereket, mint valami bizonytalan, és mellesleg szabálytalan takolast csinálni?

Előzmény: kilasz (111636)
kilasz Creative Commons License 2025.03.12 0 0 111636

Ez így jól hangzik: kicsavartam az egyik anyát, és kereken 10 menetnyi az előírt nyomatékig. Ez akkor el 5mm-es pogácsa vastagság elegendő lesz. A max 10mm-es kilógás szerintem még nem vészes; ha 3mm-es pogi is tenné a dolgát, éppenséggel rendben lenne...

Előzmény: sr1 (111635)
sr1 Creative Commons License 2025.03.12 -1 1 111635

A kisebb offset -ET esetében közelebb kerül a tárcsa a felnihez. De ha hozzér a tárcsához, akkor lehte, hogy a az a felni keskenyebb is. 

A méretet a felninek le tudod olvasni valahol a beül, a besajtolásba.  Ebben az esetbe pozitív lesz a legördülési sugár. 

Ezt egy 5mm -es pogácsával pogácsával lehetne megoldani. Így a legördülési sugár nem változna. 

A csavart min. 120Nm-re kell meghúzni, mert nagy és nehéz autód, ezért a 7 menetet kell becsavarni az agyba. 

Meg kell mérni a menet emelkedését, de szerintem egy hosszabb csavar kell. 

Ha például a mentemelkedés 1.5mm, akkor nem lesz elég az 5mm pogácsához a csavaron a menet hossza a biztonságos rögzítéshez. 

Az gyári felnik azért drágák, mert nagyon jó anyagból vannak elkészitve és sose fog kelleni görgőztetni. 

 

   

 

 

 

Előzmény: kilasz (111630)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.10 0 0 111634

A felni kialakitasa is szamit, az ET sem minden. PL. nagyon mas a feknyereg formaja. Ez okozhatja a surlodast.

Előzmény: kilasz (111630)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.10 -1 3 111633

Faj az igazsag?

Esetleg probalkozz nemet nyelvteruleten borbet, rial, stb. vonalon a gyartok weblapjain.

pl. https://wheel-configurator.rial.de/de/wheel-configurator

Hadd ne nekem kelljen megkeresni neked.

 

https://felgen.jfnet.de/pdf/00432547/00432547.pdf

 

PL. ennek van EV6-ra jovahagyasa, azt meg nem poenbol adjak, nyilvan passzol ra.

 

Előzmény: kilasz (111632)
kilasz Creative Commons License 2025.03.10 -3 1 111632

Ez hasznos volt és szakszerű. Köszönet!

 

Előzmény: t.lantos (111631)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.10 0 5 111631

A majom es a banan tipikus esete.

Előzmény: kilasz (111630)
kilasz Creative Commons License 2025.03.10 -1 0 111630

KIA EV6. Külön téli-nyári kerékszettet szeretnék, de az eredeti felni(k) átkozottul drágák. Két igen jó, használt felni-ajánlatnál ugyanaz volt a gond: a régebbi KIA/Hyundai modellek azonos paraméterű felnije picit súrlódik a hátsó féknyereggel (mondjuk ET 54,5 helyett 49,5 volt mindkét esetben, de ez elméletben még inkább el kellene távolítsa a féktől). A második sikertelen üzleteléskor a szereléssel is foglalkozó eladó azzal próbált meggyőzni, hogy az 5 tőcsavarra 2,5 mm-es alátéteket húzva nem volt többé súrlódás > "pogácsás" szerelést ajánlott. Gondolkozási időt kértem...
Ha van köztetek ebben jártas szaki, kérem, segítsen: az ET-eltérés önmagában a minden egyébben azonos szerelt kerekeket oldalanként 5 mm-rel tolná ki - beleférne-e biztonságos működéssel egy-egy 3 mm-es pogácsa; a kerékanyák jópár fordulattal vannak a helyükön, elégségesnek tűnik a tőcsavarok hossza.
Tapasztalat, tanács? - előre köszönöm!

Octi_Angel Creative Commons License 2025.03.10 0 0 111629

Made in Hungary. Az elmúlt években kaptam már kínai, és koreai gyártású Hankook téli gumit is online rendelve. Igaz a több évvel korábban rendelt Ventus Prime 3 magyar volt.

Előzmény: Octi_Angel (111628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!