Tartósan egyik autóból sem veszed ki a maximumot. Amit ismerek megvehető gépet, abból a Tesla tudja legtovább, de az sem örökké. Hiába van nagy akksid, ha a többi alkatrész(elektronika-motorhűtés-inverter) nem támogatja a teljesítmény leadását. Amit lejjebb linkeltem, ott egy TM3P-t nyúznak drift üzemmódban és elég jól bírja, 20%-ra csökkent akkukapacitás környékén kezd gyengülni. Átlagos-spórolós, nem hülyegyerek üzemmódra tervezett villanyosok meg pár padlógáz után szélnek eresztik a lovakat és csak szüttyögés van, vagy lenne.
Ahogy írta is lejjebb a kérdezőnk, 77kw a tartós leadható teljesítmény annál a Kiánál, csak azért nem érezni kevésnek, mert azt folyamatosan, azonnal tudja. De ha mondjuk 100 felett nyomnád ki a szemét, akkor már feltűnik a kraft hiánya.
Egy jármű állandó sebességű haladásához le kell gyözze a mentellenálásokat- attól függetlenül, hogy mi hajtja.
Így egy ICE és EV-nek haladás közben az energiafogyasztása egységyi idó alatt ugyanaz. És sokkal alacsonyabb, mind a maximális energiafogyasztása- mert a valóságban nem síneken közlekedünk folyamatosan 220-al.
És mindkét esetben a maximális teljesítmény van feltüntetve a fogalmin, ami azt jelenti, hogy maximálisan mekkora értékű menetellenállást képes legyőzni.
De attól mindkét hajtáslánból kivehető a maximális teljesítmény, csak viszonylag rövid ideig, a rendelkezésre álló üzemanyag függvényében.
Ennek a határa, az optimálisan szállítható üa mennyisége.
Ha betennék egy 500 literes bezintankot egy ICE-be, akkor sokáig kivehető lenne belőle a max. teljesítménye.
Ha betennék egy 1000KWh akkut egy EV-be, akkor abból is sokáig kivehető lenne a max. teljesítménye.
Például:
A maglev vonat nem viszi magával az áramot, de két állomás között a gyorsítási és a lassítási fázisokon kivül a menetellenállás szab határt a sebességének.
Milyen boldog volt a család mikor átvehették annak idején az 1200-es Ladát kőkemény 60 LE-vel, nem beszélve a 26 LE-s Trabantról most meg több 100 LE-ről van szó.
Ezért vagy Te, hogy oszd a józan észt. Problémamegoldás helyett a sablont, igényes helyesírás helyett a leplező angol bllentyűzetet, empátia helyett a divatos arroganciát. Tuti eszköztár.
Köszönöm, alaposan körbejártad a kérdést! Egyazon honlapot nézegetünk. A jóárasított , megfelelő méretű gyári felnik gyakorlatilag a konszern régebbi "nagy" modelljeihez tartoztak. A mérsékelten különböző (kisebb) ET nem lenne gond: a gumis is azt tapasztalta, hogy az agytól induló ívelés változott az EV modelleknél. Nem a féktárcsa: a féknyereg pereme karcol enyhén a felnibe. Indító kérdésemben is leírtam, hogy már egyszerű 2,5mm-es alátétekkel végzett próba is eredményes volt. Jó lesz tehát a Sorrento/Tucson stb. felnije a 3mm-es pogival (mint jelezted, jól meghúzva!). Az én járgányom a 168kW/77,4kWh változat, nem aszfalttépésre véve.
A 7menet, az M szabványos csavarkötés méretezéséből adódik.
A kerékcsavar M12x1.5. 5mm, 3.3 menetet jelent. Határeset az 5mm, így jobb lenne egy 3mm-es pogácsa.
Ebben a listában az egyetlen felni, aminek az offset 54.5 (7.5Jx19x ET 54.5 )- neked a gyári ez kell legyen.
Ha az eladó felninek az ET49.5, az egy ET50 kéne legyen, annak a szélessége 8J ( col). És az is 19-es.
De van 20-as felni is ET50-el, annak a szélessége 8.5J.
A listában szereplő felnik és abroncsok váltóméretek.
Akkor nem értem, hogy miért ér hozzá a féktárcsádhoz.
Lehet, hogy a kocsid féktárcsája nagyobb átmerőjű, mind a régebbi modelnek (mert az erősebb változat).
Vagy esetleg a FL során módosították egy kicsit a legördülési sugarat.
Megjegyzem, hogyha Neked a 430Kw-os modelled van, akkor én nem mernék pogácsát szerelni a kerékagyra.
Egy éles kanyarba nagy sebességgel behajtva és ráfékezve, akkora terhelést kap egy kerék, hogy hihetetlen.
Ezért kell neki a 105-ös súlyindexű abroncs.
Meg lehet élni egy szett felnivel, nekem egy 2.2 tonnás SUV-om van- torsenes 4x4, 18-as felnit rendeltem rá és 320e km a futása, 6 éves, 12 cserélték rajta gumit.
Ez így jól hangzik: kicsavartam az egyik anyát, és kereken 10 menetnyi az előírt nyomatékig. Ez akkor el 5mm-es pogácsa vastagság elegendő lesz. A max 10mm-es kilógás szerintem még nem vészes; ha 3mm-es pogi is tenné a dolgát, éppenséggel rendben lenne...
KIA EV6. Külön téli-nyári kerékszettet szeretnék, de az eredeti felni(k) átkozottul drágák. Két igen jó, használt felni-ajánlatnál ugyanaz volt a gond: a régebbi KIA/Hyundai modellek azonos paraméterű felnije picit súrlódik a hátsó féknyereggel (mondjuk ET 54,5 helyett 49,5 volt mindkét esetben, de ez elméletben még inkább el kellene távolítsa a féktől). A második sikertelen üzleteléskor a szereléssel is foglalkozó eladó azzal próbált meggyőzni, hogy az 5 tőcsavarra 2,5 mm-es alátéteket húzva nem volt többé súrlódás > "pogácsás" szerelést ajánlott. Gondolkozási időt kértem... Ha van köztetek ebben jártas szaki, kérem, segítsen: az ET-eltérés önmagában a minden egyébben azonos szerelt kerekeket oldalanként 5 mm-rel tolná ki - beleférne-e biztonságos működéssel egy-egy 3 mm-es pogácsa; a kerékanyák jópár fordulattal vannak a helyükön, elégségesnek tűnik a tőcsavarok hossza. Tapasztalat, tanács? - előre köszönöm!
Made in Hungary. Az elmúlt években kaptam már kínai, és koreai gyártású Hankook téli gumit is online rendelve. Igaz a több évvel korábban rendelt Ventus Prime 3 magyar volt.