Látható, hogy jobb állapotban akkor se volt, mint most, sőt. Azóta a Szemeretelepi útátjárója is fénysorompós biztosítást kapott.
Mókásnak tűnik, hogy Szemerénél, a Halomi úton, a Péterhalmi úton, a Nagykőrösin és még néhány kisebb mellékúton is fénysorompós biztosítása van, az Üllőin meg semmi, ahol pedig még a villamos is keresztezi. Mindezt egy elméletben használni tervezett ám gyakorlatilag felhagyott vágányon. Az elméleti használatról: a Honvédség terveiben szerepel a Burma, mint logisztikai biztosítási útvonal, a reptér ellátására. Valójában, ha nekidurálja magát valaki, akkor viszonylag gyorsan, valószínűleg pár nap alatt járhatóvá tehető. Mondjuk, ahogy a 2009-es képekből látszik, nem a Nagykőrösi úti vágánykereszt hiánya, vagy akár az Üllői úti vágánykereszt megléte vagy meg nem léte a legnagyobb kérdése a szakasznak.
A Nagy Burma teljesen halott, le is tett róla már a MÁV, hiszen a Nagykőrösi útnál kiszedték a keresztet. Végigmentem bringával, nagyon sok hiányzik belőle. A szemeretelepi állomásnál legalább tíz éve elvágták a kapcsolatot.
Az Iparvasútnál viszont hangos zakatolással keresztezi a villamos továbbra is.
Bár jó ideig tagadták, de már kint van az értesítés a postán is, és a lakóknak is dobáltak be értesítőt, hogy 2016.12.12-től megszűnik a Vándor S. u. 1 alatti Posta, átköltözik a Havanna ltp közepére, "a jobb kiszolgálás érdekében". Kérdem én, a Havannán lakók kivételével kinek lesz jobb? A "Kisz" és a Gloriett lakótelepen élőknek biztos nem, így 2 lakótelep marad posta nélkül + az új posta alapterülete ránézésre kb harmada a mostaninak........hogy fogja az 3 lakótelepet + a családi házakat ellátni?
Nem szűnik meg Szemeretelep megállóhely, sőt át lesz építve!:
Kohéziós Alap 2004/HU/16/C/ PT/001 Budapest–Cegléd–Szolnok–Lőkösháza vasútvonal rehabilitációja II. ütem 2. fázis NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság Rendelkezésre álló forrás a módosítás előtt (Ft) 466 105 039
Rendelkezésre álló forrás a módosítást követően (Ft) 581 105 039
Projekt rövid bemutatása:
A projekt célja a magyarországi közlekedési infrastruktúra európai közlekedési hálózatba történő integrációja. A nagyprojekt megvalósult, ugyanakkor a Ferencváros–Vecsés vasúti vonalszakasz átépítése alprojekt használatbavételekor a Nemzeti Közlekedési Hatóság az engedély kiadásának feltételéül szabta Szemeretelep megállóhely átépítését. A) A hatósági előírás teljesítéséhez szükséges műszaki tartalmat két peron szintjének megemelése az ehhez kapcsolódó, szükséges kiegészítő munkákkal együtt képezi. Így az új peronok a) peronmagassága a sínkorona felett számított 30 cm-nek, b) peronhosszúsága hozzávetőlegesen – a helyszíni kötöttségek figyelembevételével – 250 m-nek és c) a minimális peronszélességnek – az elsodrási határon kívül – 1,80 m-nek szükséges lennie. B) A hatósági előírás teljesítéséhez szükséges továbbá, hogy a peronon a) vasbeton szerkezetű esőbeállót építsenek ki, b) a térvilágítást korszerűsítsék, c) peronbútorokat helyezzenek el, d) a hangos utastájékoztatót építsék ki és piktogramokat helyezzenek el, e) gyalogos járdát építsenek ki a peronok megközelítése céljából.
Villanytelepnél nem tudtak semmit sem csinálni, mert ott fordultak az 50-esek a felújítás első szakaszának lezártáig. Ott a 2 váltóból az egyiket sűrűn (a sorompó felőlit) használják, a másikat (ami a Határ út felé esik) kevésbé, bár 1-2 éve ott is láttam visszafordulni villamost, amikor a Béke tér felé menet pont a megállóban pusztult meg egy kocsi, a Határ út felől azon mentek át a túloldalra és álltak be a megállóba.
A Hoffherr utcába beforduló váltót is elég gyakran használják, ha pl valami ok miatt nem tudnak Szávából rendesen forgalomba állni, akkor ott jönnek át a 42-esről.
Most úgy tudom, csak útátjárókat javítottak, cseréltek.
Úgy látom, az 50-es villamos pályájának felújítása során félmunkát végeznek: bent maradnak a villanytelepnél a használaton kívüli váltók és az iparvasúti keresztet sem szedik ki, holott a vasúti vágánykapcsolatot már sok éve elvágták. Most lenne itt az alkalom a Béke téri kitérő cseréjére is, de valószínűleg az is elmarad...
Vajon felkészültek arra a Szarvas csárdától "kifelé" lakók, hogy december 05-ig már csak ma látnak villamost?
É...s reggelente a gumikerekű sor vége a szokásos Cziffráig érő sor helyett már a Bajcsy-ig fog állni? Szerintem nem fog túl jól haladni a villamospótló sem.
Súlyos karambol volt ma este a Honvéd utca és a Szitnya utca sarkán. Egy Mercedes ütközött egy Forddal, utóbbi áttörve a kerítést az egyik ház kertjében landolt, mindkét autó rommá tört. Sérült is volt, mentő jött és hosszú ideig tartott a rendőri helyszínelés.
Valami komoly dolog történt ma délelőtt a Szakály utcában. Nagy erőkkel vonult ki a rendőrség és a katasztrófavédelem, egy útszakasz teljesen le volt zárva. Tud erről valaki valamit?
Jól gondolod. A gyömrői út jelenleg a Csévéző utcáig tart. (Az eredeti nyomvonal a benzinkúttól kifelé még látszik is földút formájában.) Innentől kifelé már ferihegyi repülőtérre vezető út.
A 200E buszjárat a Gyömrői úton így halad végig a Kőhídtól egészen a Ferihegyi gyorsforgalmi úttal történő összefonódásáig. Ezek az állapotok nem csak a városból kifele, hanem a városba tartó járaton is tapasztalhatók.
Sajnos a videó nem is tudja teljes valójában[...] Bővebben!Tovább »
A cikk a Csévéző utca és Szemeretelep közötti legendás szakaszról szól, amit ugye nem kell bemutatni.
Viszont szerintem ez a szakasz már nem a Gyömrői út, hanem a Ferihegyi repülőtérre vezető út. A Billentyű utca mellett egy utcanévtáblára ez van kiírva.
A Gyömrői út a Csévéző utcánál kezdődik, ahol a falatozó van és a lakóházak kezdődnek.