Keresés

Részletes keresés

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1272
Azért látom a sör megtette hatását! :-))))))
Előzmény: Gashpy (1269)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1271
Fa-mozdonyszínnel természetesen. Szénkarámról/tárolóról van rajzod?
Előzmény: KÖNIGNORBI (1270)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1270
Még írhatnál :-))) Na valszeg Mocsolád következik eredeti állapotoknak megfelelően, H0-ás méretben. Végállomásként természetesen!
Előzmény: Gashpy (1269)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1269
Pallós Ignác gazdasági bűncsalakményei után (sikkasztás, fedezetlen kötelezvények kiadása a társaság törzstőkéjének kb. kétharmadára) az 1913.12.23-án kelt 95067/III szám alatti kereskedelemügyi miniszteri rendelet értelmében a Mocsolád-Tab-Siófok HÉV rt-ből és a Temes-Varjas HÉV rt-ből létrehozott Temes- és Somogyvármegyei Egyesült HÉV rt üzemeltetését átveszi a MÁV. A társaság továbbra is fennmaradt.

A T.S.E. HÉV rt végül a 1938.10.29-i rendkivüli közgyűlésén kéri az üzletvezetőség a hozzájárulást a vonalak eladására (a Temesi vonalak sorsát Romániával eddig az időpontig sem sikerült rendezni.)
Az igazgatóság 1939.04.27-én letárgyalta a MTS-vonal szerződéstervezetét, melyet a Kereskedelmi és Közlekedésügyi Miniszter 51651/VIII 1939 szám alatt jóváhagyott. A vonal tehermentesen jut az állam tulajdonába, a MÁV átvállalja a különböző maradék tartozásokat (amik részben még mindig Pallós öröksége).
Kimondják, hogy az 1913-ban kötött bérleti és társasági ügyviteli szerződések 1938.10.17-ével megszűntek (lehet hogy elírtam a jegyzetben, és ez 1939? Meg kell nézni a fenti rendeletet...)

A TSE HÉV rt. XX. rendes közgyűlésén ratifikálják a vonal eladását, valamint deklarálják a bérleti és az ügyviteli szerződés megszűnését.
Előzmény: marslakó (1258)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1268
OK!
Előzmény: earny (1264)
peti 19 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1267

Akkor jó e. :-))))

Előzmény: earny (1266)
earny Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1266
Ja! :DDDD
Előzmény: peti 19 (1265)
peti 19 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1265
A paraszt meg én vagyok e? :-))))))
earny Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1264
naZ. L.-nek majd csütörtökön (akkor lesz MJ7) elküldöm dvd-n, majd kérd el tőle.
Előzmény: KÖNIGNORBI (1261)
earny Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1263
Há' a rosseb se küd e ennyi képet! Maj háónap főnyomom a netre üket! (Meg a tobbit is... )
B-L!NT Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1262
Télleg jauk. Ráadásképpen nekemis elküldhetnéd:)
Előzmény: earny (1259)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1261
Q... jók!!! :-))) Mailban küld el léccccike a képeket. köszike!
Előzmény: earny (1259)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1260

Húúdájóók!!!

Előzmény: earny (1259)
earny Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1259
Néhány kép a tegnapról:
marslakó Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1258
Hali!

Bocs, ha már volt, most nincs időm végig olvasni.

Csak egy gyors kérdés: mikor vette át a MÁV a HÉV-et? Gondolom a 30-as években. Tud valaki pontos időpontot?

Köszi!
Gashpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1257
Bocs. Gemkapocs helyett tűzőgépkapocs értendő...
Előzmény: Gashpy (1256)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1256
Sínrögzítéshez a hevederek még azt mondom, kitalálom. Szögnek viszont gemkapocs megfelelően kurtítva?
Előzmény: KÖNIGNORBI (1255)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1255
Nem igazán jó képek, mivel telóval készültek.
Előzmény: KÖNIGNORBI (1254)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1254
Akkor Te valamit nagyon elszámoltál! 2,2 -és 2,87 mm szélesek a talpfák. A gyufa 95%-ig tökéletes! :-)
Előzmény: Gashpy (1252)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1253
Átdotam a cikk helyesírásiag javított változatát!
Gashpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1252
Ennek a lapnak a bal alsó sarkában megtalálod a méreteket.

Egyébként lehet, hogy a gyufa mellé fogpiszkálót is kell haználni, hiszen 2 különféle aljszélesség van!
Előzmény: KÖNIGNORBI (1251)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1251
Gashpy! Légyszi add meg a TT-s sín méreteit: magasság, sinkorona szélesség. Lehet, hogy ez a sinméret fog H0-ban megfelelni az eredeti (1894-ben) építésű pályán alkalmazottéval. Köszi előre is!
Előzmény: KÖNIGNORBI (1250)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1250
Megrajzoltam a váltókat (jobbost és balost) H0-ás méretben. Már csak sokszorosítani kell. Könnyű lesz megépíteni. Valószínű, hogy gyufából készülnek a talpfák majd, melyek pácolva lesznek....
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1249
Na? Mi történt?
Előzmény: Gashpy (1248)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1248
és milyen igazad van neked is, meg Andrisnak is!

Az eszetlen nem gondolkozik!!!
Előzmény: KÖNIGNORBI (1245)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1247
Elkészültem a cikkel! elküldtem kör-emilben.
siófok35 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1246
Direkt írtam km-követ, hiszen ezen csak "89" és nem "890" van.
Előzmény: Gashpy (1226)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1245
Bemutathatnád Te is Mocsoládtól a vonalat, továbbá állomásokat és megálló-rakodóhelyeket, úgy mint én Toponártól Mocsoládig.
Előzmény: Gashpy (1243)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1244
Inkább írnál tényeket a vonalról a gyűjteményeidből. :-)
Más: a vonalon alkalmazott (eredeti) váltó hossza nekem H0-ás méretben 315 mm-re jön ki. Ez azt jelenti, hogy a négy váltó össz hossza 1260 mm lenne.
Előzmény: Gashpy (1243)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1243
Csak az a baj, hogy ők is a tipikus magyar betegségben szenvednek: Mindig átesnek a ló másik oldalára...

Nem azt akarom mondani, hogy nincs rájuk szükség. Sőt! Csak ne lebegjenek 20 cm-rel a talaj felett...
Előzmény: KÖNIGNORBI (1240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!