Malwin!
Előre is köszi és szívesen ellátogatnék a Sopronra. Sajna a rabaorultes keptár nem akar megnyílni, de a képtárnál ez nem meglepő... Maj' hónap.
Szeva Vercsáj, nekem van D613.18(ez turbós moci volt, de az alapok ugyanazok) javítási utasításom, az összes adattal, nyomatékkal, miegyébbel.A fénymásolat OK, a Sopronon ott tudom hagyni, azt majd elviszed, esetleg azonban szóba jöhet a lakhelyedre kézbesítés is.Erről bővebben mailben.
Addig is kukkolj a képtáramban,(kep.tar.hu/rabaorult/csepel motorok)!
Az m/s "Sopron", a Mahart egykori zászlóshajója, az egyetlen működőképesen fennmaradt "Zuhatigi Tigris", szinte napra pontosan 3 esztendei szendergés után ismét életre kelt.
A hajó jelenleg a Hajógyári Szigeten, a Szenelőnél áll.
A szomszédos topik (Gőzhajók, hadihajók, hajózás by LUCZy FERencz) törzsközönsége Egyesületet alapított, és rámozdult a hajó megszerzésére.
A hajót végül a lényegesen jobb anyagi háttérrel rendelkező Zoltán Alapítvány vette meg, az Egyesület tagjai pedig részt vesznek a hajó rendbe tételében. "Cserébe" rendszeres hajózási lehetőséget kapnak (Januárban Komáromban voltunk...)
Bocs, hogy még nem válaszoltam Neked, pedig az elsők között írtál!
Köszi a gratulációt és Neked is minden jót!
Mivel új vagyok köztetek, és tájékozatlan szeretném tudni, mi ez a "Sopron projekt", persze ha nemszupertitkos.
Kedves Mijo!
Sajnos én nem mondhatom igazi hajósnak magam, mert nem értek hajókhoz, azonban a dunán nőttem fel, tíz évig kajakoztam és már a dédnagyapám is gondnok volt a Rómain. Anélkül, hogy hatalmas sirámokba kezdenék a magyar társadalom betegségein tényleg egy kissé gyomorforgató volt a naszádok körül kialakult profithajhász lihegés. De talán pont a lihegés miatt mire vételre került sor már nem is volt olyan frankó üzlet. Ami engem megilyesztett, hogy négy hajónak a sor végén hiányzott a motorházfedele mert ellopták... Hát kérdezem én ha egy honvédségi területre ilyen pitiáner céllal be mer menni akkárki ahol méltán számithat golyóra a kis testébe akkor mi jöhet a laktanyán kívül...
Aki ott volt, tudja jól mi folyt, jobbérzésű népek gyomorforgatónak jellemezték azt a nyomulást, ami körülvette azt a napot, illetve napokat.
Én úgy tudom, vettek is ilyen célzattal testeket. Írt a sajtó olyanról is, ki a haszonfém jelleg miatt az összesre aspirált.
Ahogy én hallottam, az alu elöregedése miatt komoly hajósok nem mutattak érdeklődést. Bocs, ez nem az én ötletem, én csak ilyen beszélgetés tanúja voltam.
Nem is értem, a műfajban járatosabbak miért nem alkotnak véleményt :(..?
No meg a licitáláson megjelentek közül valakitől eredő beszámolót is szívesen vennénk vélhetően többen is.
Jaa akkor az a koncepciója a seregnek hogy aknát már sose telepítünk mert az nemszép dolog,de feleszedni azt kell,mert hátha valamelyik szomszéd rosszalkodik?
Vagy majd megint berepkednek aknászni a Wellingtonok mint 1944 ben???
Mijo!
Ez azt jelentheti, hogy a fémhulladékgyűjtők, ha nem vigyázunk majd jól széthordják a hajóinkat...?:-((( Vagypedig valamit tudnak a profi hajósok egy 50 éves szegecselt alu test hátrányairól?
Szeva kuhrner,
egy kirándulóbuszt, amiből egyetlenegy van, egy tűzoltóautót, egy Ikarus 630-ast, egy Ikarus 311-est, de elég ebből, mert baromira offtopic leszek:-))
Ami azt illeti, Csepel őrült is vagyok,(fenti buszokat kivétel nélkül Csepel moci hajtja) szóval örülök,ha megmaradnak a jó öreg D613-asok.Ha érdekel, tudok segíteni műszaki dokumentációval, alkatrésszel, már ami a motorokat illeti.
A túra tényleg szép, bárki megteszi, örökre szóló élmény lehet, én meg világvégéig irigyelni fogom..:-))
542-026
Sziasztok! Ha tud valaki elado alacsony építésű trelert amivel lehet szállítani az aknászt, én megvenném. Ha van tippetek, hol nézhetnék utána azt is megköszönném.
Géza
Előbb ( 19.00 ) -kor már éppen befejeztem a választ, erre lebontott, mert elfogyott a Netquick-em. Röpke 1/2 óra alatt sikerült feltölteni...
Szóval: úgy, ahogy mondod, egykörös hűtésem van.
A belsejére már nem emlékszem, mert én főleg a gépészetre koncentráltam ( amennyire lehetett persze ) Egyelőre marad minden a régi, az idei kitűzött feladat az elszállítás, hajótest újrafestés, beindítás, vizsga. Belülről csak a szükséges minimális munkák, hogy "emberi fogyasztásra alkalmas legyen". A többi a jövő zenéje. Mi Érdiek vagyunk, legjobban talán egy közeli kikötőhely kérdése foglalkoztat.
Gratula a hajódhoz, mindjárt megnézem, mivel lefényképeztem az összeset. Remélem, minél több meg lesz mentve belőlük.
Vigyázz Malwin, jön a kanyar!
(bocs, ez egy hülye régi vicc volt)
szóval szia, köszi a gratulát! Amúgy teljesen egyetértek Veled, ami a vizi összeköttetést, ill. szárazföldi elázást illeti. De azért egy komoly (és nagyon szép)túra lenne egymást meglátogatni a vízen. Milyen buszt 'kerülgetsz'?
Üdv, Attila
Én tudok profi vízinépekről, kik részint az alutestek, részint a 'suhogósaranycsüngősök' miatt mégsem vettek részt, pedig pénzük ippeg lett volna rá :( ...
Utána kell ennek nézni.
Kedves ó- és újhajósok, ha valóban érlelődik bennetek egy bajai hajóstalálkozó lehetősége, akkor szívesen koordinálok a kérdésben. Hogy a nagy halfőző nap valójában alkalmas-e erre, így hirtelen magam sem tudom, bár ha figyelembe vesszük, hogy a szállás mindannyiótoknak adott, akkor még az is elképzelhető, hogy jó az ötlet.
Meglehetősen szoros kapcsolatban leledzem úgy e nap, mint más össznépi rendezvények szervezőivel, így ha egyetértéssel találkozik a javaslatom, átmustrálnám autentikus forrásokkal az ez évi jelentősebb időpontokat, melyekkel itt elétek tárva előrukkolnék.
A Tisza-Duna "átcsorgás" sem tűnik eretnekségnek (YU), és bár biztosan vannak köreitekben profi folyamiak, lenti kapcsolataimat szintén módomban áll felajánlani.
Na ha víziaknamentesítésre lesz szükségem a kisdunán feltétlenül szólok Nektek boldog hajótukajdonosok.:)
Egyébként árverésként zajlott az értékesítés avagy kilóra árulták a hajókat, vagy?
Persze csak ha nem titok,mint kiderült kivülállóként érdeklődöm hisz nincs ilyen hajóm.
Szevasz Kuhrner!
A jegyzeteim szerint a te Csepeleid egykörösek meg a 004-é. A hajód belsejét mi a többihez képest 4-esre osztályoztuk. Sajna az enyém(037) csak 2/3. Megtartod az egyedien "korszerű technikát" benne?