Keresés

Részletes keresés

usgyiremot Creative Commons License 2014.01.16 0 0 21039

Sziasztok,

hoztam pár képet az Ádánd - Pélpuszta kisvasút nyomairól:

 

Ütköző a nagyvasúti felvételi épület mellett:

 

És az előtte megmaradt sínpár:

 

Egy kicsit távolabbról nézve:

 

 

 

 

 

Kéri Petya Creative Commons License 2014.01.15 0 0 21038

FVV-s, BBEV-s fotókhoz.

Hmmm... egyre jobb...! Én sajnos nem tudom emelni a tétet, csak ezzel futottam össze (egyébként Rákosfalva, Hév-megálló). A másik két lelet merre található?

vasutimado Creative Commons License 2014.01.10 0 0 21037

Sziasztok!

 

Több barátommal közösen egy kiadvány készítésén dolgozunk, ami 20 000 példányban fog megjelenni és a Lepsény-Dég gv történetét dolgozza fel és az érintett településeket mutatja be.

A4-es, 16 oldalas kiaványt tervezünk.(az oldalszám még képlékeny, ez a képek számától és a feldolgozásra kerülő anyag mennyiségétől függ.) Szeretnénk megkérni mindenkit, ha valamilyen képe, vagy anyaga van a kisvasútról, legyen szíves juttassa el nekükk az alábbi e-mail címre: tothbalazs.hr@gmail.com

A beküldőknek a kidványból küldünk egy példányt.

 

Itt a plakáttervünk!

 

http://indafoto.hu/toth_balazs/image/20295011-95bdc948/470251

 

Köszönettel: Tóth Balázs

nazareth Creative Commons License 2014.01.10 0 0 21036

"Tehervillamossal egyenesen behajtani tilos"? :)

Előzmény: toto92 (21034)
P.stephenson Creative Commons License 2014.01.10 0 0 21035

Igen, eredetileg ezt kerestem, de nem találtam sehol. :-)

Előzmény: toto92 (21034)
toto92 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 21034

Emelném a tétet :) (nem tudom megvan-e még)

 

http://hampage.hu/trams/eletkep24/08280048.jpg

Előzmény: P.stephenson (21032)
ZsoltH0e Creative Commons License 2014.01.08 0 0 21033

Szia keress meg meg tudom neked épìteni modellben a kèrt épületeket.. bocsi a többiektől tudom nem ide való... 

Előzmény: nazareth (21022)
P.stephenson Creative Commons License 2014.01.08 0 0 21032
Előzmény: Kéri Petya (21031)
Kéri Petya Creative Commons License 2014.01.08 0 0 21031

Sziasztok!

 

Ezzel találkoztatok már (avagy: mere jártam...)?

Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21030

A googlen kellemesen körbejárható a váltókörzetek egy része. 

Előzmény: nazareth (21029)
nazareth Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21029

Kérdeztem én is... :)

Előzmény: Divrotcé (21028)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21028

- lecserélték az alakjelzőket fényjelzőkre;

- "korszerűsítették" az állomásépületet - ez utóbbi esemény a '70-es évek elején történt; gyanítom, hogy valamikor ezidőtájt cserélhették le az alakjelzőket is, gondolom a Polacsek-féle berendezést is lecserélték Integrára, vagy D55-re...?

 

D55? Integra? És mikor bontották vissza fényjelzős kulcsrögzítősre?

(Jó, van kulcsrögzítős D55, de ez azért nem az az eset.)

 

'53-'85 közt alakjelzős Polacsek, előtte villamos védjelzők voltak. 

 

 

 

 

Előzmény: nazareth (21026)
nazareth Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21027

Zircen eredetileg MÁV-HÉV I. osztályú szabványépület állt. (A mai épülettorzóban még felismerhető.)

Igen, az alaprajz maradt a régi. Talán a főbb falak is?...

 

Anno megépült mellé mindkét oldalon a fa szerkezetű váró. (Szép modellezői feladat!)

Egyelőre három képeslapot találtunk; ezek alapján elmondható, hogy eredetileg mindkét végén fából készült várók voltak, aztán az egyik oldalit átépítették falazottra: egyik képeslap szerint a déli, a másik szerint az északi oldalit :) Sajnos a képek minősége elég gyatra, így nem tudtuk megállapítani, hogy melyik van tükrözve...

 

A vágányhálózati rajz megtalálható az allomasok.uw.hu-n. Ezen még jelölve vannak a váltókezelői szolgálati helyek is, igaz még az alakjelzős időkből.

Többé-kevésbé részletes helyszínrajzokból szerencsére el vagyunk látva, bár némelyiken vannak gyanús dolgok :)

Előzmény: Törölt nick (21025)
nazareth Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21026

Bocs, jogos, nem tornyok, őrhelyek :)

 

Egyelőre még nem tudjuk, hogy pontosan melyik állapotot csinálnánk meg. Volt pár változás, aminek egyelőre a sorrendisége sem tiszta:

 - épült egy második útátjáró az északi végen(?);

 - átépítették az állomás északi végét hózentrágeresre;

 - az 1. és 2. vágányok közti kapcsolatokat átfaragták;

 - építettek egy mérlegházat;

 - eltűnt egy víztorony(?);

 - lecserélték az alakjelzőket fényjelzőkre;

 - "korszerűsítették" az állomásépületet - ez utóbbi esemény a '70-es évek elején történt; gyanítom, hogy valamikor ezidőtájt cserélhették le az alakjelzőket is, gondolom a Polacsek-féle berendezést is lecserélték Integrára, vagy D55-re...? (a bizbert nem szeretnénk "modellezni" :)

 

Fő vonalakban ennyit tudtunk kihámozni a különféle helyszínrajzokból; sajnos a pontos évszámokat nem tudjuk, csak a változások látszanak rajzról rajzra.

 

 

Előzmény: Divrotcé (21024)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21025

Zircen eredetileg MÁV-HÉV I. osztályú szabványépület állt. (A mai épülettorzóban még felismerhető.) Anno megépült mellé mindkét oldalon a fa szerkezetű váró. (Szép modellezői feladat!) A vágányhálózati rajz megtalálható az allomasok.uw.hu-n. Ezen még jelölve vannak a váltókezelői szolgálati helyek is, igaz még az alakjelzős időkből.

Előzmény: nazareth (21022)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21024

váltóállító tornyokkal

Zircen?

 

és (talán) fényjelzőkkel.

Mikori állapotot szeretnétek modellezni? Mikor építették át az épületet?

Előzmény: nazareth (21022)
krikori Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21023

MÁV Irattár képeslap-gyűjteményét, Veszprém megyei Nmezeti Levéltár illetve a Laczkó Dezső Múzeum fotógyűjteményét lehetne böngészni, hátha... 

 

Ha már Veszprém megye:

http://www.youtube.com/watch?v=haVRZvLx4Lc  Veszprém-Alsóörs vasútvonalról kisfilm

Előzmény: nazareth (21022)
nazareth Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21022

Sziasztok!

 

Az egyik barátommal nagy fába vágtuk a fejszénket: elhatároztuk, hogy megépítjük Zirc vasútállomást H0-ban. Eredetileg az egyszerűség kedvéért a jelenlegi (átépített) állomásépületet szerettük volna megcsinálni. Aztán az első irattári kutatások után előkerültek az eredeti szabványépületek rajzai, nagyon megtetszettek, és végül úgy döntöttünk, hogy valamikor az épület átépítése előtti állapotot csinálnánk meg, váltóállító tornyokkal, de már hózentrógerrel és (talán) fényjelzőkkel.

 

Azonban ezután eléggé elakadtunk. Bár sem vágány, sem autóút, de úgy tűnik, az eredeti Zirc állomás elég rendesen elveszett. A megszűntetett 11a kapcsán néha szóba kerül, de magáról az állomásról három gyenge minőségű régi képeslapon kívül jóformán semmit nem találtunk. Pedig a régi helyszínrajzok alapján volt ott egy-két épület, többek között egy víztorony is.

 

Ha esetleg akadna valaki itt a fórumon, aki tudna némi forrásanyaggal szolgálni (vagy esetleg rendelkezik olyan szomszéddal, aki állt már a buszon olyan mellett, aki hallott olyanról, akinek van fotója), megkérném szépen, hogy próbáljon meg segíteni nekünk. Akár itt, akár az e-mail címemen felveheti velem a kapcsolatot. Előre is köszi :)

Clan Donnelly Creative Commons License 2014.01.04 0 0 21021

Sínek a semmibe 1.– Canfranc

a canfranc-i pályaudvar napjainkban, fotó: esfreudidiota.blogspot.de A pályaudvart eredetileg a Spanyolországot és Franciaországot összekötő fő vasúti vonal csomópontjának és átrakó pályaudvarának szánták és ehhez a funkcióhoz méretezték, de a vonal története másként[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

bodrostomi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 21020

Ez a híd hasonlít a kazincbarcikai deltavágány Sajón átívelő hídjához.

Előzmény: erdőszéli (21015)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.12.30 0 0 21019

Gyomán valóban van bontott híd maradványa, bár én nem vagyok biztos benne, hogy ez onnan származna... persze nincs kizárva. Csak időben először elbontották a hidat (a hírek szerint eladták vasnak), aztán felújították a fővonali és a közúti hidat is Gyomán, és nekem csak mostanában tűntek fel ezek a maradványok... persze az is lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé...

Előzmény: sansan (21018)
sansan Creative Commons License 2013.12.29 0 0 21018

Ha jól láttam a híd darabjait Gyomán fotóztam még a tavasszal az állomásépület túloldalán. Valahol megvan,most nem találtam hirtelen a képet.  A vasút majdnem az út mellett ment.Néhol az út tér el a vágányok helyétől.

Előzmény: erdőszéli (21015)
illesf Creative Commons License 2013.12.29 0 0 21017

Amikor az 1990-es évek közepén legutóbb arra jártam, akkor úgy tűnt, hogy végig az út mellett ment a vasút Ecsegfalván,  de a település egy része a vasút megszüntetése után épült, és azok a házak már közvetlenül az út mellé épültek, ott már nem látszik a töltés. A hidat emlékeim szerint az önkormányzat bontatta el. Édesapám még sokat utazott rajta Kisújszállás és Márialaka között dédanyám tanyájára...

Előzmény: eMPet (21014)
eMPet Creative Commons License 2013.12.29 0 0 21016

Ezt 2007 óta tervezetten elbontották, vagy elvitték a színes-fém-tolvajok*?

* egyik kötőjel tetszés szerint elhagyandó.

Előzmény: erdőszéli (21015)
erdőszéli Creative Commons License 2013.12.29 0 0 21015

 

 

a híd 2007-ben.

Előzmény: eMPet (21014)
eMPet Creative Commons License 2013.12.29 0 0 21014

Én még csak gúglmapson követtem a nyomvonalat, ami szerintem jól kivehető. Így jutottam el a Hortobágy-Berettyó hídjához is, legalább is a pillérek látszanak a légifotón.

A híd koordinátái maps-en: 47.154545,20.915745

 

Ahogy nézem, végig az út mellett ment a vasút, Ecsegfalvén is megvan a helye, a Fő utca mellé gondolnám, de eggyel mögötte ott van a Vasút utca.

Ecsegfalván ez lehetett az állomás környéke meg az áruraktár: 47.145310, 20.927035

Ecsegfalva után eltávolodott a vasút a főúttól és a részben csatorna mellett beért Dévaványára.

 

Nos, légifelvételek alapján ennyire jutottam. :-)

 

 

Előzmény: sansan (21012)
r1232 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 21013

A háromnyílású viadukt hídfőjének,és egyik pillérének köveit a környékbeli építkezésekhez

elhordták,a domboldalt a maradvány alépítménnyel szintén rekultiválták,így ennyi idő elmúltával

itt sem lehet már találni semmit.

 

Kb. a 80-as évek közepéig látható volt a két hídfő, a közbenső pillérek már akkor sem.

Előzmény: -d.p- (20977)
sansan Creative Commons License 2013.12.28 0 0 21012

alig találni vasútra emlékeztető jeleket.  Ez a mohával lepett betonozott akna talán sorompóhoz tartozott volna? Az utolsó képen egy s alakú útátjáró van.Néhol kilátszik a macskakő.

sansan Creative Commons License 2013.12.28 0 0 21011

Itt véget ér a töltés.A faragott emléktábla egy gátszakadásnak állít emléket.

sansan Creative Commons License 2013.12.28 0 0 21010

Volt pár magányos órán karácsonykor és vonataláugrás helyett elhatároztam,hogy megnézem,mi maradt Kisújszálláson a Dévaványa felé menő mellékvonalból. Kisújszállásról kigyalogolva éles a kontraszt a megszüntetett rész és a felújított rész között. A mellékvonal vágányai 1959-esek. Ahol már vágányok sincsenek ,mezőgazdasági út vezet a töltésen(helyén)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!