Szia mindenki! Szeretnék egy kis segítséget kérni az opelos azon belül is a zafirás társaimtól.
Olyan probléma lépett fel az autómmal, hogy hidegen szinte az első pöccintésre indul ( de ez sem mindig). melegen pedig igen jelentős indítási időt kel rászánnom ahhoz hogy beinduljon,de van amikor melegen is elsőre indul teljesen tanácstalanok vagyunk mi lehet a probléma.
Most vásároltam "új" motor vezérlőt, újra lett programozva, de nem oldotta meg a problémát, egy csomó mindent kicseréltünk hiába. Remélem van valami használható ötletetek mit kellene csinálnom vagy cserélnem.
Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdvözlettel Gyuri.
Ha tudsz TIS2000 programot szerezz be , abban minden verzióhoz szervizdoksi , beállítások , rajz van kompletten .- a másik megoldás : a HAYNES kiadónak vannak nagyon jó könyvei , a tipus-évjárat szerint- igaz angolul , de sok képpel , kapcs.rajzzal . Vaterán keresd , megéri .
Most tettem szert egy Opel Zafira 1.6-16V ELEGANCE járműre. Nagyon tetszik, meg vagyok vele elégedve, de van pár megoldandó elektromos feladat. Valahonnan tudok letölteni hozzá valami doksit? Ami különösen érdekelne, az a rádióhoz menő kábelkorbács, mert valami őrült levágta róla a gyári csatit... A tápok, a hangszóró és a világítás már megvan, de még van egy marék vezeték, ami a kormánytávirányítóhoz és a kijelzőhöz megy, azokat azonosítani kellene... Illetve, a gyári kulcsos távja betegeskedik, ezért raknék bele egy másikat, tehát a központi zár is érdekelne. Minden segítséget szívesen veszek.
a váltómmal én sem vagyok megelégedve. minden indulásnál, illetve 2-be felváltáskor van egy érdekes zuttyanás szerű hang. Igaz hátulról jön, (legalábbis onnét hallom) Egyszerűen nem tudok úgy váltani, hogy ne lenne velejárója. Eléggé zavar, a régi kocsijainknál soha nem volt ilyen. Neked volt ilyen? Illetve megszűnt, ha volt? Cseréltünk kuplungot, szerkezetet, kinyomócsapágyat, ezek újak. Mostanában meg már leállításkor mintha szét akarna esni valami a vezető oldalon a motortérben.
Ma elhoztam végre az autót és Sopronból feljöttem vele Budapestre. Az autó nagyon csöndes lett, szinte hihetetlen, hogy ez ugyanaz az autó. De tény, hogy hosszabb, nyúlósabb lett a gyorsulás. Kicsit elvesztette rugalmasságát, de hát ez van, végül is örülök az eredménynek.
Nekem hasonló gondom volt pár éve. Akkor először az akkumulátorra menő + kábelnél volt kontaktos. A gyári préselt saru melegedett nagyon. Rá pár hónapra ugyanez a másik végénél is gondot jelentett, a generátortól jövő kábelvégen szintén a gyári préselésű sarunál volt gond.
Ezeket cserélve a töltésem a szervíz üzemmód visszajelzése szerint fogyasztó nélkül 14,2V a töltésem, ha megy a "szokásos" lámpa, belső keringetés, rádió stb akkor 13,8-14V. Viszont ha megy a klíma, akkor lemegy 13,4 körülre.
A generátoromat nekem is kimérték, szétszedték. Azt még észrevettem, hogy ha indítás után egyből rákapcsolom a fogyasztókat, akkor 0,4V-al mindig alacsonyabb a töltés mint ha pl. pár percet várok/ pár km-t megyek és csak akkor kapcsolom fel a fogyasztókat.
Mi lehet a gépsárkány hibája. X18xe1 motorkódú blokk van benne. Hibakép a következő: melegen csak gáz adásra indul, de nem minden esetben mert néha pöcre indul. Én a gyújtás modulra gondolok vagy hőfokjeladóra. A másik gond pedig hogy az összes hidrotőke cserélve, de ugyan úgy csattog. A hangot szívóoldal felől hallani, viszont melegen nem halható annyira, de ha leállítom és ismét elindítom megint hallani elég hangosan. Mi lehet? Válaszokat köszönöm!
Sziasztok! Egy pár hete írtam, hogy problémám van az autóval. (Opel zafira b 1.9 cdti 120le automata). Az a probléma megoldódott, de viszont a szerelő rámért a töltésre és épphogy csak volt valami. Azóta új akksi, új generátor 140 A-os, de csak nem akar normálisan tölteni. Az akkusarukat megcsiszolta befújtam, ugyan ezt tettem a generátornál is.A generátor mérőpadon 14-el tölt. Autót összeraktuk, töltés ha minden le van kapcsolva 12,8-12,9, ha ráadom a világítás, klíma stb akkor 12,3-12,4. Nem tudom ,hogy már mi tévő legyek. A tanácsokat előre is köszönöm.
Köszi a segítséget. :) Opelparts-nál kaptam ülést, és "B"-é lett, az is jó bele, tökéletesen passzol. Nem bőrös, kárpitos, de gyerekek mellé ez így tökéletes. Nagyon korrektek voltak, hagytak méregetni :)
Ár/érték arányban ez a legoptimálisabb módja a klíma tisztántartásának és még az sem vágja földhöz a családi költségvetést ha egy szezonban többször megcsinálja az ember.
Természetesen klíma szervízben profi berendezésekkel ennél hatékonyabb eredménnyel tudják tisztítani amennyiben az ember rászánja a pénzt és az időt, de annak a hatása is max egy szezonra terjed ki .
Valószínű, nyest járt, vagy jár oda. Én szagosító anyaggal szoktam védekezni ellene.
A levegő nem a motortérből került be az utastérbe, hanem a szélvédő alatti rácsos részen át (persze a motortérből is jut oda). A szellőztető rendszer tisztítása valószínűleg nem segít, mert nem ott a szag forrása.
Próbáld még tisztítani a motorteret, és egy darabig járj zárt légbevezetővel, előbb-utóbb elmúlik a szag, ha nincs "utánpótlás".