Ebbe a topikba azokat várom, akik villanyautóval rendelkeznek és szívesen megosztanák tapasztalataikat.
Szívesen látjuk azokat is, akik (még) nem váltottak, de hosszabb-rövidebb távon tervezik.
Akire pedig nem vagyunk kíváncsiak: aki arról próbálja meggyőzni a közösséget, hogy a villanyautó zsákutca, dízellel járni jobb, olcsóbb. Vannak erre smoke&charm csoportok, ott biztosan örömmel fogadnak titeket is.
Előre is köszönöm, ha figyelembe veszed a topik célját és itt offnak számító hozzászólásokkal nem teszed tönkre a beszélgetést.
A 180km alatti részét meg tudom erősíteni, nekem 150km volt a hétvégén a balatoni célpont, autópályás részeken 110 körüli tempóval 60km hatótáv maradt).
A helyszíntől 10m-re egy Mobiliti AC, így megállás nélkül, egy ottani töltéssel megoldottam.
Költség 20kWh*80Ft ottani + 20kWh*40Ft otthoni töltés. Az kb. 2,3l/100km/h fogyasztásnak felel meg.
De most hétvégén kicsit nagyobb táv lesz, több autópályával, ráadásul gyors oda-vissza, a 4 órás úthoz majdnem 1 óra töltést számol a BRP, lehet, hogy inkább kikormoljuk az ICE-t.
Az elején erős oldalszélben, később enyhült, de hátulról jött. Autópályán 110-120 körül, Bp körül M0, kb. 50 km-en szakadó eső. Ideális 18-21 fok, sem fűtés, sem hűtés nem kell. Neheziteskepp teli gumikkal!
Tele akkuval indulva 11 perc töltés Maglód, decathlon, 880 Ft. 22 perc töltés Nova Futura, Nagyfuged, 1416 Ft. Érkezés 17%-kal, így töltési veszteséggel úgy 25 kWh otthoni töltéssel számolhatunk.
Az egész együtt 3220 Ft. Megtett km 332.
3220 Ft-ért adnak úgy 9,5 liter benzint. Melyik autó marad autópályán, téli gumival 3 liter alatt?
Érdekesség: a Prius Plus 4 fővel, sok csomaggal, 3 biciklivel M0 helyett Bp belvároson keresztül jött velünk egy időben, hasonló menetidővel, Siófokról tele tankkal indulva Miskolcon 8040 Ft-ért tankoltam tele.
Ne feledjük, hogy ez költség és töltési idő szempontjából az egyik legrosszabb forgatókönyv, egy mai mezőnyben kis akkusnak számító elektromos autóval egy magyarországi viszonylatban hosszúnak tekinthető útvonal.
Ha az autó egy 64 kWh akkus Kona, akkor út közbeni töltés nélkül odaérünk. Ha a táv csak 180 km, akkor ezzel az autóval is odaérek töltés nélkül. Az év 350 napján nem megyünk napi 150 km-nél többet, tehát csak otthon töltve, időveszteség és drága nyilvános töltés nélkül közlekedhetünk.
Töltési időhöz adalék: Maglódon kb. 40kW, Nagyfügeden (csak 99A) kb. 36 kW volt az átlagos töltési teljesítmény. Egy ideális világban (pl. nyugat Mo) ultragyors töltőkön 60-70kW közötti, tehát közel dupla töltési teljesítménnyel a töltési idő 33 perc helyett 20 perc alatt marad hasonló távon.
A negatívum: az Ioniqra nem tudok feltenni 3 biciklit, nem fér be kényelmesen 5 fő rengeteg csomaggal.
Az az igazság, hogy eddig egész életemben aránytalanul keveset költöttem jármű vásárlásra, ennek egyik ékes példája volt a Mitsubishi vásárlása is 6 éve. 25 éve van jogosítványom és azóta van saját autóm is, de ez mégis csak az ötödik volt.
Szóval kompromisszumot kötöttem az életben eleget, még ha nem is esett olyannyira nehezemre, mert mellette minden másra, amire a hangsúlyt fektettem, meg elegendö összeget tudtam fordítani.
Mostanra viszont eljutottam oda, hogy két gyerek mellett nagyon nehéz egy ekkora autóval az élet. nagyon aktív életet élünk, járunk télen síelni, szánkózni, minden más évszakban hegyi túrázni, kirándulni, néha nyaralni, Magyarországra látogatni. Elég abból, hogy mindig erösen korlátozott amit magunkkal vihetünk. Meg hogy erösen korlátozott a kényelmünk.
A tetöboxot fel sem érném a SUV-on. valahol egy törpe meg hobbit keveréke lennék a Gyűrűk Urában :-)
Szóval ezért gondolom hogy kell nekem egy utazóautó az elsö körben, egy 3 éves Octaviat, Passatot fél áron hozzád vannak a használt piacon, hála a sok flottautónak, mellette marad a gyémántos még egy kicsit és majd az helyett lesz valami elektromos.
Én ezt nem akartam felhozni, mert írtad, hogy nem feltétlenül tartanál két autót, de akár a mostani mellé is bejöhet egy használt EV. Meg esetleg egy tetőbox a gyémántosra, ha kinőttétek.
De úgyis mindenhová az EV-vel mennétek, mert minél többet mész, annál többet spórolsz.
Az utazásokra be kell vezetni az egy ember egy sporttáska szabályt és meg is van oldva a csomagtartó kérdés :)
Nálam ez a villany autózás még nagyon a jövö zenéje.
Igazából 6 éve arra várok, hogy egy egyszerű családi autót kitermeljen magából az autóipar. Semmi komoly igény, nekem tökéletes a most kapható szinte minden villanyautó technikai alapja (100kW motorteljesítmény, 40kWh akkukapacitástól felfelé), inkább a megfelelő kasznivariánsra várok, vagyis legyen 5 személyes és egy csomagtere ami nagyobb mint 450 l. Egy kis kombi vagy egyterű.
Ami ennek megfelelne az mind a prémium, erődemonstráló szegmens. Ilyen lesz az Y is. Én egész életemben nem adtam még ki 50.000 eurót autóra, pedig 25 éve vannak autóim...
Így most az van, hogy a jelenlegi autóm mellé veszek egy diesel kombit a hosszabb utakra, kirándulásokra, nyaralásra, mert erre úgysem kapok értelmes áron villanyautót a következő 6 évben sem és esetleg a napi rohangálós kisebb benzinest cserélem le egy elektromosra. De egyenlőre itt Ausztriában nem nagyon van rájuk támogatás, 20.000 Euró alatt nem nagyon van semmi sem ami új, de ami pozitív, hogy a használtak árai esnek. Ha 10-12.000 Euró környékén lesz valami jó vétel a következö 2-3 évben a kkor a kis futkosóból lehet elektromos...
Kíváncsi leszek, hogy a Model Y-nal tényleg megvárják-e a berlini gyárat, vagy mivel úgyis jól felfuttatták a gyártókapacitásokat, így talán beleférne nekik, hogy hozzanak hajóval olyat is EU-ba.
Vagy annak a helykínálata se lenne jó neked? (nem kombi jellegű)
Emlékeim szerint a 1st Edition a közepes akkuval van, úgyhogy ez úgy általában véve nem biztos, hogy rossz hír, mert akkor a 45kWh-ssal bemehet láthatóan 30e alá.
Rövidebb elbírálást ígértek, de gondolom nem számoltak azzal, hogy 2000 kérelem beesik egy nap alatt. Mivel viszont jó eséllyel túligényelték a keretet, senki nem lehet biztos benne, hogy megkapja a támogatást.
Szerintem egy-két hónap ideges várakozás kezdődik sokaknál...