Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 2020.06.23 0 0 143

hát sorbanállás aligha lesz a töltőnél 

;)

 

Előzmény: szocske_ (142)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.23 0 0 142

Mi az irány, nem esik útba ionity? Maingau kártyával vállalható a felára és 30%-kal rövidül a töltési idő :)

Előzmény: i Z é (141)
i Z é Creative Commons License 2020.06.23 0 1 141

A 180km alatti részét meg tudom erősíteni, nekem 150km volt a hétvégén a balatoni célpont, autópályás részeken 110 körüli tempóval 60km hatótáv maradt).

A helyszíntől 10m-re egy Mobiliti AC, így megállás nélkül, egy ottani töltéssel megoldottam.

Költség 20kWh*80Ft ottani + 20kWh*40Ft otthoni töltés. Az kb. 2,3l/100km/h fogyasztásnak felel meg.

 

De most hétvégén kicsit nagyobb táv lesz, több autópályával, ráadásul gyors oda-vissza, a 4 órás úthoz majdnem 1 óra töltést számol a BRP, lehet, hogy inkább kikormoljuk az ICE-t.

Előzmény: szocske_ (140)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.22 0 1 140

Fizetős töltéssel már nem éri meg villanyautozni?

 

Ioniq28, Siófok-Miskolc.

 

Az elején erős oldalszélben, később enyhült, de hátulról jött. Autópályán 110-120 körül, Bp körül M0, kb. 50 km-en szakadó eső. Ideális 18-21 fok, sem fűtés, sem hűtés nem kell. Neheziteskepp teli gumikkal!

Tele akkuval indulva 11 perc töltés Maglód, decathlon, 880 Ft. 22 perc töltés Nova Futura, Nagyfuged, 1416 Ft. Érkezés 17%-kal, így töltési veszteséggel úgy 25 kWh otthoni töltéssel számolhatunk.

Az egész együtt 3220 Ft.
Megtett km 332.


3220 Ft-ért adnak úgy 9,5 liter benzint. Melyik autó marad autópályán, téli gumival 3 liter alatt?

 

Érdekesség: a Prius Plus 4 fővel, sok csomaggal, 3 biciklivel M0 helyett Bp belvároson keresztül jött velünk egy időben, hasonló menetidővel, Siófokról tele tankkal indulva Miskolcon 8040 Ft-ért tankoltam tele.

 

Ne feledjük, hogy ez költség és töltési idő szempontjából az egyik legrosszabb forgatókönyv, egy mai mezőnyben kis akkusnak számító elektromos autóval egy magyarországi viszonylatban hosszúnak tekinthető útvonal.

 

Ha az autó egy 64 kWh akkus Kona, akkor út közbeni töltés nélkül odaérünk. Ha a táv csak 180 km, akkor ezzel az autóval is odaérek töltés nélkül. Az év 350 napján nem megyünk napi 150 km-nél többet, tehát csak otthon töltve, időveszteség és drága nyilvános töltés nélkül közlekedhetünk.

Töltési időhöz adalék: Maglódon kb. 40kW, Nagyfügeden (csak 99A) kb. 36 kW volt az átlagos töltési teljesítmény. Egy ideális világban (pl. nyugat Mo) ultragyors töltőkön 60-70kW közötti, tehát közel dupla töltési teljesítménnyel a töltési idő 33 perc helyett 20 perc alatt marad hasonló távon.

A negatívum: az Ioniqra nem tudok feltenni 3 biciklit, nem fér be kényelmesen 5 fő rengeteg csomaggal.

 

 

 

Panzerbear Creative Commons License 2020.06.21 0 0 139

Én nem szeretnék egy 2,5 tonnás Outlanerrel munkába ingázni, csak mert az plug-in.

Nekem még nem olyan fontos a villany autózás, hogy bármi áron.

 

Majd egyszer csak kirepülnek a gyerekek és akkor már nem lesz ennyire fontos a csomagtartó méret, akkor majd válogathatok a kínálatból kedvemre...

Előzmény: bananatree (138)
bananatree Creative Commons License 2020.06.19 0 0 138

Sajnos a nagyok megrekedtek ezen az evolúciós szinten.

És még 3-4 évig nem is akarnak tovább lépni. 

Eszi-nem eszi, nem kap mást...

Szégyen de marad a kínai csodában reménykedés...

Előzmény: Panzerbear (137)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.19 0 0 137

Persze, van, egy hagyományos kombi, meg egy kis villany autó áráért, azoknak összes hátrányával egyetlen autóba.

Előzmény: bananatree (136)
bananatree Creative Commons License 2020.06.19 0 0 136

Ez igaz.

De 3 évre még bevállalható kompromisszum lehet.

Pusztán azért mert abból van kombi.

 

Előzmény: Panzerbear (135)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.19 0 0 135

Én totális vakvágánynak tartom a plug-int. A két hajtásmód összes hátrányának a keveréke. 

Előzmény: bananatree (134)
bananatree Creative Commons License 2020.06.19 0 0 134

Plugin hibrid Skoda kombi?

Futkosni kicsit nagy, de környékbe elég lehet, vagy a ~40km már kényelmetlen lenne használni?

 

Előzmény: Panzerbear (132)
i Z é Creative Commons License 2020.06.18 0 0 133

Világos.

Előzmény: Panzerbear (132)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.18 0 0 132

Az az igazság, hogy eddig egész életemben aránytalanul keveset költöttem jármű vásárlásra, ennek egyik ékes példája volt a Mitsubishi vásárlása is 6 éve. 25 éve van jogosítványom és azóta van saját autóm is, de ez mégis csak az ötödik volt. 

Szóval kompromisszumot kötöttem az életben eleget, még ha nem is esett olyannyira nehezemre, mert mellette minden másra, amire a hangsúlyt fektettem, meg elegendö összeget tudtam fordítani.

 

Mostanra viszont eljutottam oda, hogy két gyerek mellett nagyon nehéz egy ekkora autóval az élet. nagyon aktív életet élünk, járunk télen síelni, szánkózni, minden más évszakban hegyi túrázni, kirándulni, néha nyaralni, Magyarországra látogatni. Elég abból, hogy mindig erösen korlátozott amit magunkkal vihetünk. Meg hogy erösen korlátozott a kényelmünk.

A tetöboxot fel sem érném a SUV-on. valahol egy törpe meg hobbit keveréke lennék a Gyűrűk Urában :-)

 

Szóval ezért gondolom hogy kell nekem egy utazóautó az elsö körben, egy 3 éves Octaviat, Passatot fél áron hozzád vannak a használt piacon, hála a sok flottautónak, mellette marad a gyémántos még egy kicsit és majd az helyett lesz valami elektromos.

Előzmény: i Z é (129)
bananatree Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131
bananatree Creative Commons License 2020.06.18 0 0 130
i Z é Creative Commons License 2020.06.18 0 0 129

Én ezt nem akartam felhozni, mert írtad, hogy nem feltétlenül tartanál két autót, de akár a mostani mellé is bejöhet egy használt EV. Meg esetleg egy tetőbox a gyémántosra, ha kinőttétek.

De úgyis mindenhová az EV-vel mennétek, mert minél többet mész, annál többet spórolsz.

Az utazásokra be kell vezetni az egy ember egy sporttáska szabályt és meg is van oldva a csomagtartó kérdés :)

Előzmény: Panzerbear (125)
bananatree Creative Commons License 2020.06.18 0 1 128

ha vársz 3 évet... :)))

akkor pl. eGolfból annyi lesz eladó, mint a szemét...

most ugye nagyon akciós árakon tolták ki őket, remélhetőleg ez később is megmarad

de remélhetőleg addigra lesznek már nagyobb/kombibb autók is a kínálatban.

 

kíváncsi leszek, hogy 3 év múlva mennyibe fognak kerülni a Kona/eNiro jószágok (amiket most adnak át a tulajnak).

Ha követik az Ioniq értéktartását, akkor érdekes árazás lesz a piacon...

 

Előzmény: Panzerbear (127)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.18 0 0 127

Igen, ilyesmire gondolok, hogy a városba már jó sok olyan típus van, ami árban és tudásban simán elegendő lenne.

eUp, eGolf, Zoe, stb.

Előzmény: bananatree (126)
bananatree Creative Commons License 2020.06.18 0 0 126

ez a forma mennyire jön be futkosósnak?

https://www.leboncoin.fr/voitures/1780599223.htm/

 

a dobozforma miatt szar az autópályás fogyasztása, de ezek szerint úgyse oda használnád...

 

Előzmény: Panzerbear (125)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.18 0 0 125

Nálam ez a villany autózás még nagyon a jövö zenéje. 

Igazából 6 éve arra várok, hogy egy egyszerű családi autót kitermeljen magából az autóipar. Semmi komoly igény, nekem tökéletes  a most kapható szinte minden villanyautó technikai alapja (100kW motorteljesítmény, 40kWh akkukapacitástól felfelé), inkább a megfelelő kasznivariánsra várok, vagyis legyen 5 személyes és egy csomagtere ami nagyobb mint 450 l. Egy kis kombi vagy egyterű.

Ami ennek megfelelne az mind a prémium, erődemonstráló szegmens. Ilyen lesz az Y is. Én egész életemben nem adtam még ki 50.000 eurót autóra, pedig 25 éve vannak autóim...

 

Így most az van, hogy a jelenlegi autóm mellé veszek egy diesel kombit a hosszabb utakra, kirándulásokra, nyaralásra, mert erre úgysem kapok értelmes áron villanyautót a következő 6 évben sem és esetleg a napi rohangálós kisebb benzinest cserélem le egy elektromosra. De egyenlőre itt Ausztriában nem nagyon van rájuk támogatás, 20.000 Euró alatt nem nagyon van semmi sem ami új, de ami pozitív, hogy a használtak árai esnek. Ha 10-12.000 Euró környékén lesz valami jó vétel a következö 2-3 évben a kkor a kis futkosóból lehet elektromos...

Előzmény: bananatree (124)
bananatree Creative Commons License 2020.06.18 0 0 124

Meg árban se...

Ami nagyobb kaszni, az drágább is lesz.

Szerintem.

 

Továbbra is várni kell a csodát.

 

Kíváncsi leszek, hogy a Model Y-nal tényleg megvárják-e a berlini gyárat, vagy mivel úgyis jól felfuttatták a gyártókapacitásokat, így talán beleférne nekik, hogy hozzanak hajóval olyat is EU-ba.

Vagy annak a helykínálata se lenne jó neked? (nem kombi jellegű)

 

Előzmény: Panzerbear (123)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.16 0 0 123

Nem, kupésan lecsapott hátulja van, szerintem mindenben nagyon jó lesz, csak csomagtérben nem.

Előzmény: i Z é (121)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.16 0 0 122

Igen, 58 kWh-s akkuval vannak az elsők, de több felszereltségi fokozatban.

Előzmény: i Z é (120)
i Z é Creative Commons License 2020.06.16 0 0 121
Előzmény: Panzerbear (90)
i Z é Creative Commons License 2020.06.16 0 0 120

Emlékeim szerint a 1st Edition a közepes akkuval van, úgyhogy ez úgy általában véve nem biztos, hogy rossz hír, mert akkor a 45kWh-ssal bemehet láthatóan 30e alá.

Előzmény: Panzerbear (119)
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.16 0 0 119

https://www.ludego.com/reservierung-vw-i-d/?fbclid=IwAR1NuK_WPBoxbXkjQXzjAoQviSziZLtk9Gno9csNW5OqOFM80-7NZa4vzdA

 

Sokan várták a First Edition-t. Még a rengeteg kedvezmény ellenére is 30.000-röl indul a móka :-)

i Z é Creative Commons License 2020.06.16 0 0 118

Izgalmas lesz...

 

Rövidebb elbírálást ígértek, de gondolom nem számoltak azzal, hogy 2000 kérelem beesik egy nap alatt. Mivel viszont jó eséllyel túligényelték a keretet, senki nem lehet biztos benne, hogy megkapja a támogatást.

Szerintem egy-két hónap ideges várakozás kezdődik sokaknál...

 

Nekem meg megint kicsit többet ér az autóm :)

Előzmény: bananatree (117)
bananatree Creative Commons License 2020.06.15 0 0 117
szocske_ Creative Commons License 2020.06.12 0 0 116

viszont ha megújul az e-berlingo és lesz belőle 7 üléses változat, az határozottan érdekes...

Előzmény: i Z é (114)
szocske_ Creative Commons License 2020.06.12 0 0 115

igen, lett egy platformjuk amit sorra mindenbe beraknak.

Kár, hogy ennyire pazarló, ha a DS3-ban közel 30kWh az autópályás fogyasztás mennyi lesz a spacetourerben?? :(

Előzmény: i Z é (114)
i Z é Creative Commons License 2020.06.12 0 0 114

Látom a spacetoureres cikket is. A PSA szép csöndben belehúzott.

Előzmény: szocske_ (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!