Egy kérdés ilyen X-Max 300 kategóriát ki mivel védelmezi lopás ellen ötletesen, hatékonyan? A két tuti jó tippen kívül hogy Casco és profi riasztós nyomkövetőn kívül mert ezek nem olcsó mulatságok! Alternatív tippjeim vannak pl. széles U-lakatra gondolok ami átéri a gumiabroncsot és talán a fizikai eszközöknél maradva valamilyen objektumhoz rögzítés is visszatartó lehet, minimum 10-es anyagvastagságú láncra gondolok. A féktárcsazár is jó lehet de ha véletlen azt nem levéve megtoljuk vagy valaki odébb "tolja" az nagyon komoly károkat okozhat. Még esetleg egy távirányítós riasztóra is gondolok amit saját magam elrejtek (beszerelek nehezem hozzáférhető helyre) és max annyit kelljen vele tenni hogy akkura csatlakoztatni.
Én nem vagyok hajtós típus bár pont ilyennel tesztnapon 150-es körüli tempót is elértem (a Yamaha kereskedő mondta húzhatom neki fullig) de abba már 6e. km volt, én elég szörnyűnek tartom ezt a 60-as körüli tempót viszonyításul van egy 49cc-s injektoros Hondám az is megy 60-al de az autók közt (előtt) a közúton pont ez a veszélyes mert állandóan előzgetnek (ledudálnak) azzal viszont lakott területen kívül mehetek kerékpárúton is. Szóval mielőtt megvettem én se gondoltam volna és nem is tudtam ezt azért az 1000 agy 1600km nem kevés, azóta "felnézek" az 1300-as Suzuki autómra mert az ugye olyan 2000-es fordulaton már 70-et megy. Szóval van gondom ezzel a "gyerekes" 60-al mert hova megyek el a nyáron így vele vagy kettelésből járassam és keressek valami forgalommentes utat is hozzá vagy városban tegyem bele kb oda illek ez a sebesség, most vettem én is év elején ebben a hidegben nagy nehezen beleraktam 53km-t.
Én ilyet vettem 1.2Ah-es akkutól a 120 Ah-ig mindenhez jó, mikroprocesszoros töltő és teljesen egyszerű még a használati utasítás elolvasása nélkül is. Ráteszed polaritás helyesen az akkura a csipeszeket bedugod a hálózatba és mutatja a pillanatnyi feszültséget, egy gombja van és azt kell megnyomni elsőre ugrik is a motorkerékpár ikonra ha tovább nyomod akkor autó ikon jelenik meg (tehát nagyobb Ah-s) akkuhoz. A töltési folyamat automatikus és feltöltés után csepptöltésre vált tehát tartósan rajta hagyhatod, Tud még 6V-os akkukat is tölteni, a polaritásvédelem is megoldott ha fordítva rakod fel piros led jelzi és biztosítékot sem vág ki. Egy elérhetőség ha jól látom ingyenes szállítással de máshol is van ilyen keress rá hol olcsóbb: https://www.2021cheap.com/content?c=akkuml%C3%A1tor%20t%C3%B6lt%C5%91%20%C3%A1rg%C3%A9p&id=12
Tudnátok abban segíteni, hogy az X-Max 300-hoz melyik akkutöltő jó? Gondolom nem lehet akármivel tölteni. Kb. két hónapig állt a moci, most próbáltam beindítani, de persze nem sikerült...
Sztem ha mar varialsz, probald meg ugy varialni, hogy A legyen a vege. Sztem nem sok ertelme van a koztes lepcsokkel jatszani.
Vmivel dragabb, de nem kell ujra eljatszani az egeszet, ha belejossz es ugy latod, szeretnel egy meg nagyobbat, egy rendes turazot vagy barmit.
En mult nyaron csinaltam meg a vizsgat, eletemben nem motoroztam elotte es mar az elejen tudtam, hogy xmax 300-at fogok venni, mert ingazasra kellett a motor meg kirandulgatni a kornyeken. De egybol A-ra mentem, pedig A2 is eleg lenne a motorhoz. Es orulok is neki, mert mar most latom, hogy idonkent tudnam elvezni, ha nagyobbat ugrana 80 es 140 kozott :)
De egyebkent az xmax 300 kivalo moci, imadni fogod. Varosban konnyeden tudsz cikazni vele mert eleg vekony, mikozben varoson kivul is lenduletesen lehet haladni vele, autopalyatol se ijed meg.
Na most már csak az a kérdés,hogy megtudom-e variálni a tanfolyamot. Mert kezdtem ősszel A1B amiből KRESZ vizsgát tettem novemberben. Na most az a kérdés,hogy a gyakorlatot át tudom-e rakni A2-re. Gondolom pént kérdése,mert a KRESZ ugyan az.... Ha nem akkor meg marad a 125 jövőre meg cserélek. Ne csak te bukj pénzt 😂
Sziasztok! Segítség,tanács kellene... Nagy robogó vásárlás előtt vagyok, de nem igazán tudok dönteni, hogy mégis mi lenne nekem jó... 47 éves vagyok, kb 25 éve robogóztam utoljára (50ccm). Most szeretnék venni valamit, ami tökéletes városban rohangálni egy személlyel,illetve néha, ritkán egy kis kiruccanásra Budapestről Szentendrére vagy valahova a közelbe két személlyel. (Balatonig már nem mennék..inkább autó) Yamaha X-MAX 125 és a 300 között vacilálok. Nem tudom melyik legyen. Elsőre vegyem meg a 125,aztán ha ráérzek mondjuk egy szezon után,üljek át a 300-ra? Elég lesz a 125 néha napján két személynek is? Vagy vegyem meg egyből a 300-at? Nem akarok már száguldozni, de mondjuk jó lenne ha a normafára feltudna vinni két személyt is biztonságosan... Köszönöm a segítséget!
A bejáratást vedd komolyan. A lényege, hogy az adott harmadokhoz írt fordulatszámot ne lépd túl lényegesen, és ugyanazon a fordulaton ne tartsd tartósan.
Nem olyan rossz, mint elsőre hangzik.
A CVT (automata) váltó a fordulatszám növelésével csökkenti az áttételtt. A nyomatékos motor "elbírja" egy darabig a visszavett fordulat mellett a korábbi áttételt.
A gyakorlatban: elindulsz, felfut a fordulatszám rövid időre, míg eléred a szükséges (jól használható) sebességet, és picit visszább veszed a fordulatot, miközben a sebességed még nem esik.
Az első időszakban azért - a szűk mozgástér miatt - nem lépném túl a 70km/órát, de az kibírható, főleg most télen.
Legalább egy hónapot kell még várnom, mire megjön a 2021-es gép. Az én szemszögemből neked most írigylésre méltó helyzeted van. :)
Szia, na éppen irtam e-mailt, már látom itt is vagy.
Sok sikert!
Nekem csepptöltésen van az akksi és pár napja beindítottam, kt hónap állás után, alig indult, nem az akksi miatt, hanem nem kapta fel az üzemanyagot. Kb. 20 másodpercig köszörült... Ezek szerint érdemes havonta beindítani. megjáratni.
Én közben reneltem Arrow sportdobot, menetrögzítő első/hátsó kamerát, pótreflektorokat, majd megosztom ha felkerültek a mocira. Meg már sok kis "mütyűr" is fentvan amik jöttek közben. Legalább nem unatkozom, mindig van mit szerelgetni.
Kérdezném a bejáratást, én elég vacak időben vettem most január elején kíváncsiságból csak kerültem vele hosszabb utcákban néhányat 7km-t bele is raktam de 4500as fordulatnál csak olyan 60-as tempóval megy, Normális dolog ez vagy csak a hideg miatt van? Olvasom hogy 80at is megy ekkora motorfordulatszámnál, de ha 5000ig emelem ott is csak 70el megy, lehet hogy ezzel így gond lesz mindjárt?
Szeretném megkérdezni a bejáratását x-max 300 mert a használati utasítás olyan 4500as fordulatszámot ajánl az Ivanics eladó 5000-et mondott, egyik sem valami magas mert akkor 60-70el kell megtenni legalább 1000km-t akkor ehhez valami mellékúton kellene járni mert ledudálnak az útról. További kérdésem hogy vannak a fordulatszámarányok, mert ha 5000-es fordulatszámon 70et megy akkor 130nál már vagy 8000et pörög (ha egyszer sikerül bejáratnom) addig meg egy tuningolt segédmotorral meg símán leelőznek!
Közben kitalálták az árát, nem nagy öröm - 3599 euro. Kicsit messzire löttek vele, ez így jóval drágábbb lett a '21-es PCX-nél (nem mintha az nálam szóba jöhetne helyette).
Es kozben titkon abban remenykedem, hogy vmelyik ugyvednek sikerul bebizonyitania, hogy egy baleset a gyenge fenyszoro miatt volt es lesz egy visszahivas fenyszorojavitasra is... :D