Sziasztok. japán auto vásárlás előtt állok , Mitsubishi Lancer 1.6-1.8 ,illetve honda Civic autókon gondolkodok,esetleg tudna valaki tapasztalatot mondani? Esetleg javaslatot , ki melyik motorral Ajánlana ? leginkább városi használatra lenne , fontos hogy ne legyen erőtlen. köszönöm szépen.
Nincs annak semmi baja, néha az én öreg vasam is csinálja alacsony fordulatnál motorfékkel lassan gurulva.
- Nem tudja eldönteni a motorvezérlő hogy elvegye a benzin adagolást vagy ne mert túl alacsony a fordulat. Vagy kidobod üresbe vagy kinyomod a kuplungot és fékezgetsz.
Többnyire akkor van ilyen, ha kevés a kompresszió a motorban (gyűrű és/vagy dugattyú, vagy valamelyik szelep(ek) nem zár jól, henger kopás stb.) De nem biztos, hogy akkora tragédia, hogy gurul egy picit. Mérj, vagy méress egy kompresszió végnyomást, ha nem érzed okésnak.
6 hónapja van nálam egy 2010-es Lancer inform, és most fedeztem fel egy jelenséget, miszerint álló motornál lejtőn az sebváltót egyesbe teszem (orral lejtőn lefelé) és a kéziféket nem húzom be, akkor ugrál,gurul előre 2-őt 3-at. Ha nagyobb fokozatban teszem akkor még intenzívebben. Tehát a motorfék nem fogja stabilan. Az autóban még 100.000 km sincs. Mi lehet az oka és hogyan küszöbölhető ki?
A lejtő nem olyan jelentős, hogy sebességbe ne kellene stabilan állnia az autónak kézifék nélkül.
Azt szeretném kérdezni, hogy 2016-os Lancer sedan-nal kapcsolatban van-e bárkinek tapasztalata tolatókamerák terén. Nem gyári displayhez kellene, hanem egy utólag beépített Pioneer-hez. Próbálkoztam már kétféle kínából rendelős rendszámtábla tartóba építettel, de az egyik fél év alatt tönkrement (beázott, pedig vízállóként hirdették), a másiknak pedig fekete fehér és rossz minőségű képe van. Mondjuk legalább olcsók voltak. :) Gondoltam kéne venni egy normálisat, akár gyárit is, de fogalmam sincs mi az ami jó minőségű és még beépíthető is. A rendszámtáblás verzió is szóba jöhet ha van valakinek jó tapasztalata egy modellel vagy akár a rendszámtábla világítás helyére építhető, de ebből viszont nem tudom melyik az ami biztosan passzolna.
Kicsit hosszú volt a poszt, de a lényeg hogy jó és rossz tapasztalatok egyaránt érdekelnének. :)
Köszi a válaszokat. A Stift rendelése folyamatban. Ajtókra díszléc beszerezve. A karbon fóliát én is nézegettem. Az illetékes szomszéd azóta sem fogadja a köszönősem.
Bemész a szalonba és megmondják a 2016-os kocsik óta a színek nem sokat változtak. 3400-3600Ft párban, bár a bordó Lancerhez oktávokkal eltérő színt adtak pedig csak egyféle bordó létezik. Az alapozó színétől függ minden ha az világosabb a gyáritól a festéked is az lesz, ha sötétebb akkor a festés sem 1-2 árnyalattal hanem oktávokkal tér el.
A gyári alapozó azon szürke volt, a csomagtartóbelső felső részein meg tudod nézni a tiédet, a bordó cinkkromátos alapozóval nagyon sötét bordó lett a kis folt, ezt lekapartam tettem alá fehér foltot akkor meg rózsaszín lett. Motip márkájú stift van.
Raktáron nincs, én már vettem Titánium színűt is, a kocsik drágák de a legnagyobb szalon nem kockáztatja be hogy rászáradjon 3400Ft ezért rendelésre lesz csak, megrendeled és menj be érte személyesen 3 hét mulva. A mostani festéket még nem próbáltam , azt nem tudom hogy találták el a színét.
Csütörtökön vettem egy 2016-os Lancer. Nagyon szeretem, erre a hülye szomszéd két nap után úgy rávágta az ajtót, hogy a festék is lepattant róla. A színkódot hol találom a kocsin, illetve javaslat, hogy javító szeettet hol tudok kevertetni Budapesten?
Persze hogy külön olaja van. Vagy 20 éve volt egy 1.3 as minim annak a karterben volt a váltó és a difi. Amúgy az öreg Lanceremben 200 nál cseréltem váltó olajat és akár vissza is önthettem volna azt amit leeresztettem olyan tiszta volt.
Most készülök a négyéves szervizre. Hülye a szervizkönyv, mert egybe van ömlesztve minden a Colttól az L200-on át a Lancer Evo-ig.
Elő van írva négyévenként a differenciálmű-olaj cseréje. A hátsó kerék hajtásnál ez tiszta sor. Nade elsőkerekes autónál a differenciálmű nem is külön doboz, egybe van öntve a motorral, kuplunggal, váltóval. A négyéves szerviznél tényleg külön cserélik a differenciálmű-olajat a Lanceren? Külön olaja van a váltónak és a differenciálműnek?
- Bal első ülés szerkezete , kb. 350.000 Ft (Minimálisat kottyant a leghátsó állásban gyorsításkor meg fékezéskor. Vagy 50 km megtétele után az új is kottyan.)
- Váltókar csúklószerkezettel , kb. 250.000 Ft (Mikor jobban, mikor kevésbé nyik-nyik-nyik hallatszott a váltókart mozgatva. Vagy 50 km után az új is hangot ad.)
Igen, pont erre építenek a hivatalos szervízek és a "félelem" miatt fizetsz 2x annyit.
Ha nem japán autót vettem volna, akkor én is oda vinném, na de bízom a japán minőségben ;)
Hétvégén Toyotánál szólt asszony, nézzük már meg, hogy mégis, mennyi olaj van benne?
15 év után sem kell utántölteni egy cseppet sem.
Kötelezőn kívűl alig volt szervízben, csak a kopóalkatrészek vannak cserélve. Azért ha nem is ezt, de min. 10 év zavartalan működést elvárok a Mitsubishitől is. :)