A sok egyforma külsejű gépek közt egy kis eligazodást szeretnék létrehozni ,miszerint nem a külső és a márka számít hanem a belső szerkezet ! Várok ide mindenkit aki már látott ilyen gépet szétszedve és készített képet róla ,vagy van robbantott ábrája hogy mások is tudjanak jól választani a sok egy kaptafára készült gép közül !
Igen minden fogaskerék ékkel van feltéve kivéve a közvetítő fogaskerék az csapágyakon fut ! A szelep szorulást el tudom képzelni ,mert hirtelen egyik pillanatról a másikra következik be a jelenség . Cseréljem ki a szelepeket meg a szelep vezetőt ? Vagy nézzek egy dörzsárat és küldjem bele hátha a beütésnél megvetemedett ,vagy épp a mérte nem teljesen jó ,esetleg tojás !
A Zetor motorja valamiért néha megkergül és hol az egyik hol amásik szelepemelőt meghajtja olyan S alakra ! A vezérművét verte szét a kókányolt adagoló meghajtás miatt . minden a jelzéseken van ,de van egy furcsa tünete ha elforgatod a főtengelyt akkor a jelzések csak 45 fordulat után után kb találkozik megint ! Én úgy gondoltam a vezérlés az olyan dolog hogy ha az első henger robban akkor az ott mindig a jelzésre kerül . Vagy valamelyik fogaskereke nem hozzá való . A főtengelyen 22 fogas van ez hajtja az 51 fogast ami meghajt két 44-44 fogast ezek a vezérművön illetve az adagoló tengelyén vannak ! Ezt kiszámoltam ezer fordulatnál az 51 fogas fogaskerék 432 fordul a kétt 44-44 fogaskerék meg 502 . Én ebben látom a hibát ,pont 500,nak kéne legyen . Ez 3 hengeres motor 120 fokos főtengely ékeléssel 240 fokonként van a robbanás elosztva a 2 főtengely fordulatra . Fokoló tárcsát szerkeztettem és pontos volt a kipufogó szelep nyitása ,csak ezt lehet modellezni ez nyit az alsó holtpont előtt 36 kokkal ha jól emlékszem ,megtaláltam én is az egyik könyvemben ezeket az adatokat . Holnap megint szétszedem ,vagy inkább meg csinálom először a falsnicugg álványomat ha a motort le kell emelni akkor legyen mivel . Hogyan lehet megnézni ha a főtengely lóg fel le ,vagy annak sose lesz olyan mérvű lógása ,vagy csak akkor lesz ez látható ha a lendkerék is lekerül róla ?
Nekem piacos volt, néhány köbméter vékony tüzifát összevágott, most a lányoméknél dolgozik néha. Fél év után is néhány nyomás a gumicumin, szivató, néhány rántás és már dolgozott is. Most is van egy bontatlan dobozában, már nem igazán van a picosoknál sem, mintha kifogyott volna.
Autó felniket kéne rozsdátlanítani ,mert már rondák ! Nem jelentős ahová kellene ,sokszor a láncfűrészek hengerét kéne valahogyan lefújkálni a ráragadt szutyoktól . Ilyesmi feladatok lennének .
Ez az a gép amit nem javaslok megvenni ,egy katasztrófa ! Az összes ilyen gép egy hulladék ! Én földhöz vágtam bármit tettem vele sose indult el ,pedig amit lehet azt elkövettem vele ! Ha sikerült elindítani attól már egy rántásra ment ha 20 rántottam rajta akkor is de mire átértem a szomszédba vele már 100 rántásra sem indult sehogyan sem okát nem találtam ,szar konstrukció szerintem . Bevágtam a kukába !
Nekem is ilyen van, jól meg díboltam vele az almafákat. Minden 20 voltos akksi jó hozzá, csak a felfogatást kell megoldani. Több megoldást is láttam már, 4D nyomtatás, valami keményedő gyurma formájában.
Ilyet vettem én is, karvastagságú akácfát, még kényelmesen elvág, még egy kicsit vastagabbat is csak akkor igazgatni kell vágásközben. 7500ft kínából, annyit tényleg megér.