Keresés

Részletes keresés

blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6662

Hasonlóm van nekem is itthon. Oleo Mac GSH 560. Én már csak Stihlt vagy Husqvarnát veszek.

Előzmény: ''csiga (6661)
''csiga Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6661

A Hecht58-at most vitték el tőlem alku nélkül.

 

Írtam is, 4 tankos a gép.

 

 

Előzmény: blaserk95 (6660)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6660

Mondjuk egy kicsit ellentmondásba keveredtem magammal. Előzőleg azt írtam, hogy jó állapotú gépet keresek, utóbb pedig azt, hogy olcsót. Azért mert közben rájöttem, hogy ami olcsó, az ritkán jó állapotú. És viszont. De mivel nem sürgős a dolog, várok és figyelem a lehetőségeket. 

blaserk95 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 6659

Ötvenes gépem van csak nem tűnik úgy, hogy bírni fogja mint a Stihl, Hq páros. Valami olcsó gépet keresek, amit felújíttatok teljes körűen és akkor tudom, hogy mim van, meddig fog tartani. Vagyis bírni fogja amíg én bírok fűrészelni. Aztán az unokák majd azt csinálnak vele, amit akarnak.

Előzmény: ''csiga (6658)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6658

Otthoni darabolásra 50 ccm és 60 ccm körüli gépet ajánlanék inkább. Haladósabb a meló velük, jobban is bírják.

 

Mondjuk kérdés, mennyit darabolnál velük?

 

Mekkora összeget szánsz rá?

Előzmény: blaserk95 (6657)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6657

Sajnos az égvilágon semmi közöm a szereléshez. Bár már odáig eljutottam, hogy szinte mindent szét tudok szedni. A bajok az összerakásnál kezdődnek. De amikor szétnéztem az alkatrészek és azok árai között, akkor elengedtem a projektet. Köszönöm a segítséget! Keresek egy 2,5-3,5 LE körüli gépet, ami kizárólag saját, otthoni használatra kellene. Darabolás legfőképpen. Néztem a Hq 141, 142, 345, 350 gépeket. Vagy mit ajánlanál még? Ebből keresnék egy jó állapotút.

Előzmény: ''csiga (6654)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6656

Szia!

 

Ha jól emlékszem új az a Farmertec 395. ( egyéb hibákat zárjuk ki)

 

 

Karbi beállítással sokat lehet segíteni rajta. Azt füllel is hallod, hog hidegen, mikor beindítod, az alapjárat magasabb, ( kb 300-500 rpm )   mint pl üzemmelegen. ( ez a jó) 

 

Üzemmelegen kb  2800-3000 rpm-nek kell lennie az alapjáratnak általában,  akkor nem forog a lánc, ekkor kell állítani mindent, ilyenkor kell normálisan működnie gázreakciókra.

 

 

Gyárilag - általában- ezek a kínai klónok dúsabbra vannak állítva, de akkor viszont nem így áll vissza az alapjáratra mint a tied.

 

Vannak nagyon jó karbi beállítós videók a youtubon, érdemes megnézned. ( Fűrészmáia, Bíró Árpád)

 

 

Ha megnéztél néhányat, utána állhatsz neki állítani. Bírő Árpád videójában pl láthatod, hogy a csavarhúzóra erősített vékony kötelegelővel hogyan is könnyíted meg a munkát.

 

 

Alapelv: az L és a H ( L mindig a hengerhez közelebbi)  csavar karbiban lévő része  kúpos. Egy-egy furatba vannak, a kúppal a  keresztmetszetet nyitod-zárod.  Az L az az alapjárati a H a magas fordulati benzin mennyiségért felelős, azzal állítod. Csak benin mennyiséget állítasz velük.

 

A pillangó tengely végén nagyfejű csavarral a karbi pillangó  szelepét nyitod-zárod minimálisan. ( mintha gázt húznál) 

 

 

Az L és H csavart, ha kifelé, balra tekered, több üza-t adsz neki, ha befelé, értelemszerűen kevesebbet. Minél szegényebbre állítod, annál inkább lesz magasabb a fordulat, de erőtlen a gép, ráadásul káros is.

 

Általában 1, vagy 1,5-re kell állítani  ( kínainál lehet több is) az L és H csavarokat, onnan jön a finom állítás. Tehát nem izomból, érzéssel visszatekert L és H csavart 1 vagy 1,5-re kell kifelé tekerni, állítani, ott be fog indulni a gép.

 

 

Lap-lánc rajta normál feszességen, gép üzemmeleg. Az L csavart addig tekerem befelé lassan!, ameddig hallom, hogy emelkedik az alapjárat. Ott megállok, negyedet vissza. H csavar  ugyanez.

 

Az alapjárati ( nagyfejű)  csavaron utánaállítok, kifelé csavarva  tudom csökkenteni a fordulatot.

 

 

Mielőtt bárminek nekiállsz, előtte megnézed ( fotózod) hogyan álltak a csavarok, a kötegelős csavarhúzóval pontosan meg tudod mérni, mennyire vannak kicsavarva. A kötegelőt a csavarhúzón  felfelé irányba állítod, majd tekered befelé ( jobbra)  a csavart és számolod menyi egész, majd tört részt csavartál be a csavaron. ( érzéssel koppig!)  Van egy gumi darab a karbi és a géptest között, az ki szoktam venni, úgy jól látható, mit matatsz.

 

 

A nagyon finom beállítások kb 1/8-ad, vagy akár 1/16-od tekergetések. ( pl gázreakciók miatt)   A fordulatszám mérő nem téved, azzal pontosabb a beállítás.

 

 

Ez a távorvoslás nem olyan egyszerű, de megpróbálom.  A te esetedben előszőr megpróbálkoznék az alapjárati nagyfejű csavaron kifelé tekerni és az L csavaron 1/8-adokkal befelé. Vagy nagyon be van csavarva az alapjárati csavar, vagy az L nagyon ki, vagy mindkettő egyszerre. Látni, hallani kellene.

 

 

A szikra új-lap lánc esetén sokszor előfordul, majd összekopik. A fában akkor szikrázik, ha homokos a fa, vagy kavicsot, szöget, drótot fogott. Zabálja a lánc élet mindegyik, rossz esetben a kavics, szög ki is tör belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ponty25 (6655)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6655

Szia.

 

Köszi a sok segítséget. Tegnap kicseréltem a 8-asra.Bitang gyors lett a lánc.Amit észre vettem mintha szikrázna a lánc a fába.

Kapott új vezetőt és láncot, mindkettő oregon.

Most olyan probléma jelentkezett hogy 

a gép nem ejti el azonnal a forduatot. Mi lehet ezeknek az oka?

 

 

Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6654

Attól függ mi a célod vele.

 

Ha szereted a kihívásokat... :)

 

Benzinnel/ hidegzsíroldóval takarítsd el,  szedd szét, úgy azért többet látsz, esetleg képeket is tehetsz a fórumokra.

 

Ha mákod van a főtengely jó, és nem kell csapágyaznod, ( bár én széthúznám, csapágyaznám, ha maradós lenne)  csak szimeringet cserélni. A kuplung rugója valószínúleg törött.

 

Hengert lehúzod. Látni fogod mi a helyzet, neten körbenézel alkatrészek, árak után.

 

Aztán magadtól is el tudod dönteni, hogy kell-e ez neked, vagy nem.  Idáig nem került pénzbe.

 

Tippem szerint azért kapott az már az élettől, ha úgy néz ki, de akár lehet szerencséd is. Benzincsövek, karbimembrán, kuplung tűgörgő ( esetleg kplt. kuplung is), dugó-gyűrű, fékszalag amikből még lehetséges kesz a csere.

 

 

Amennyiben nem szeretsz/tudsz bütykölni, nem ajánlom.

 

 

 

 

 

Előzmény: blaserk95 (6653)
blaserk95 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6653

Itt is felteszem a kérdést, hogy ki tudna nekem mondani néhány dolgot a 242 xp-ről? Ajánlottak egyet megvételre igen nyomott áron és gondoltam felújíttatom magamnak. Nem túl szép, de legalább annál mocskosabb. Viszont hiánytalan, nem törött, indul, pörög. Úgy, ahogy vág is bár ez nem az ő hibája, hanem a gatya lapé és láncé. Olajoz is rendesen, de a láncot viszi alapjáraton és a csillagkerék is cserés, valamint a fék rossz. Nekem eddig még nem volt Hq a kezemben sem. Ezt a típust pedig főleg nem ismerem. De amit a youtube-on láttam róla, tőle, az nagyon tetszett. Szóval mit nézzek még rajta, mire figyeljek? Egyáltalán érdemes-e rááldozni pénzt vagy hagyjam a fenébe? Megnéztem az alkatrészeket hozzá és nem sok mindent találtam viszont az legalább jó drága.

Atti 76 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6652

Sziasztok !

HQ. 346xp főtengelyt keresek, meg hozzá 44,3 as dugót, előre is köszi. 

''csiga Creative Commons License 2022.10.07 0 0 6651

Mondanám, hogy segítek, de egyszer már ráfáztam a jó indulatomra.

 

Biztos van valaki a közeledben, aki segít.

 

 

Előzmény: jojika02 (6650)
jojika02 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6650

Nem vagyok regisztráva. Teljesen analfabéta vagyok ilyen külföldi oldalak a.

Előzmény: ''csiga (6649)
''csiga Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6649

Szia!

 

Nem nagyon láttam - igaz nem is kerestem-  magyar oldalakon. 

 

Nem vagy regisztrálva ebayen?

Előzmény: jojika02 (6648)
jojika02 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 6648

Szia Csiga az első fordulatszám mérőt hogy tudnám megrendelni magyar oldalról. eBay ről még sose rendeltem?

 

Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6647

Husqvarna 560 XP kínai hengerrel

 

 

 

 

 

 

 

Ismerősi körben senkinek nincs tapasztalata  560XP kínai henger-dugó pároshoz.

Nosza, próbáljuk ki.

 

 

Picit korábban már írtam  a kínai henger-dugó szett Alis elérhetőségéről, illetve lőttem róla képeket is.   http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162536967&t=9231733

 

 

Az egyik 560XP-m szétszedtem,  - amin amúgy is csíkos henger volt DE! teljesen jól működött meteor dugóval-  és arra szereltem rá a kínai  henger szettet.

 

    

 

 

 

 

Nagyon minimálisan faragtam csak a hengerből. Lehelet vékony  max 1-2 tized milliméter vastagon  felület simítás, kiigazítás. Igazi faragás, tuning, mint a másik 560XP-n, nem történt a hengeren. Nem az volt a cél, hanem az, hogy kis simítgatással, törődéssel hogyan muzsikál  a kínai henger szett.

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

A dugattyú tömegét mérlegen  összehasonlítottam egy évekkel ezelőtti kínai 560XP dugóval. A   89 gramm  helyett ez csak 79 gramm, ami azért jelentős, mert több, mint 10% különbség.

 

 

 

 

 

 

Sokat nem nyünyörögtem vele,  néhány perc alatt 1 grammot szedtem ki a dugó belsejéből csak azzal, hogy az öntés után maradt nyomokat leszedtem

 

 

 

 

 

 

 

A kipufugót nyitottabbá tettem,  a leömlőhöz közeli és a kipunyílás végén lévő 13 mm-es furatot kitágítottam. A dugóhoz közelebbi kb 20-22 mm, a távolabbi 16 mm.

 

 

 

 

 

 

 

A szikrafogó drótszövet már nem kerül vissza, a takaró lemezt két helyen megvágtam,  kihajtottam, a 13-as furatot 16 mm-re tágítottam, majd a lemezt visszahajtottam.  Próbáltam megpontozni hegesztéssel… azt még gyakorolni kell, tudom, nem szép, de  nagyon vékony az a lemez.

 

( Egy helyen, amikor fúróval tágítottam a kiput, sikerült a külső lemezt átszakítani, az a javítás látható)

 

 

 

 

 

 

 

 

A hengerfej résznél a szélén körbe szalagszerűen lévő rész picit egyenetlen ezért egy régi dugattyúra ragasztott 80-as csiszoló papírral kicsit csiszoltam. ( a csiszolópaíron látszik hol van benne alu.) Gyakorlatilag amikor bedugod a  gyertyanyíláson a puha óndrótot ennél a "szalag" résznél mérsz rést, itt kell vigyázni, hogy ne érjen össze a dugóval.  A nagyon minimum a 0,3mm, de inkább 0,35mm.

 

 

 

 

 

 

Összeszerelésnél a gyűrűhézagot ellenőriztem, ez is közel a szokásos kínai kb 0,3 mm, bár ez picit jobb, kb 0,25 lehet, mert a 0,3 mm-es hézagoló már nagyon feszes volt benne. A 0,2 mm-es meg laza volt….

 

 

 

 

 

A csapszeg a dugattyúba szinte „úszik”. Nem lötyög, de nem is szorul.  Jobban örülnék, ha pici szorulna. Zégergyűrűk nem a sajátokkerültek bele, Stihl van benne. ( 10 mm csapszeg)

A dugattyú a hengerben onnantól, hogy elzárja a kipu rést, már lassan megy, de nem olyan lassan mint pl egy Meteor, vagy Stihl szett. Nem rossz, de azért nem a csúcs.

 

Összeszerelés után ellenőriztem   – hibáztam, előbb kellett volna! -   a présrést óndróttal.

Bakker,   0,6-0,7 mm úgy, hogy eleve a gyári 0,5 mm-es talptömítés helyett 0,3 mm-est tettem. Legalább biztos, hogy nem ér bele a dugó hengerbe. :)  Ok, valamennyi ebből a csiszolásom, de ennyi azért nem.

 

 

 

Így sem lett rossz, nagyjából közel gyári,   11,5 bar érték lett a kompressziós végnyomás.

 

 

 

 

 

Van itthon 0,2 mm-es papírom is, abból vágtam új talptömítést, így némileg jobb, 12 bar lett a sűrítési csúcsnyomás. Igen, azért a + 0,5 barért "lehajoltam"...

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha előbb ellenőrzöm,  ( hengerfaragás előtt simán a gyűrű nélküli dugóra  a hengert felteszem 2  db csavarral, és megmérem  a présrést, ) akkor tudtam volna korrigálni a kipufogó és átömlő réseken azt a 0,3 mm-t.  ( felfelé, mert annyit tolod le a hengert)  A gyári hengerek méretpontosabbak etéren.

 

No,   összeállt a gép, nem lett rossz, bár nincs olyan, mint a gyári henger pici  tuninggal, ( előző 560XP port  https://drive.google.com/drive/folders/11_TeHWJr6pax1CEkQb-zLRdJJ2-OnHYs ) de azért szégyenleni valónk sincs. Pár hete még  22.000 Ft-ért vettem, így azért  nem rossz! A következő kérdés a „meddig” lesz. Meglátjuk.

 

 

Pici videó : ( még 1 nap után is csak egyenlőre csak letölteni engedi, kb 40 Mb )

 

https://drive.google.com/file/d/1n1A8tx_QJB1tYEEEy2fVyICKqFmupqt4/view?usp=sharing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

studiod1 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6646

Lehet mivel az enyém sajnos beázott és szétpattintottam és akkor cserélhető. Valóban eredetileg nem cserélhető, de az itt levőknek ez nem lehet gond.

Előzmény: ''csiga (6645)
''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6645

Teljesen jó ez is, de ebbe nincs kialakítva az elemcsere lehetősége.

 

Szétszedve tán ebbe is lehet elemet cserélni.

Előzmény: studiod1 (6644)
studiod1 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6644
Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6643
Előzmény: ponty25 (6641)
''csiga Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6642

Összegben miben gondolkozol?

 

Csak egyszeri használatra, vagy van több géped ( kedved) állítanál másik gépet is?

 

Mindjárt dobok be linket neked.

Előzmény: ponty25 (6641)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6641

Köszönöm szèpen a segítséget. Esetleg tudnál ajánlani

Fordulatszám mèrőt  hogy azzal ellenőriznèm a

Karbon beállításokat?

Előzmény: ''csiga (6640)
''csiga Creative Commons License 2022.10.02 0 0 6640

Cseréld nyolcasra nyugodtan.

Előzmény: ponty25 (6639)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.01 0 0 6639

Köszi.

 

Azt hiszem 7es a betèt gyűrű

Előzmény: ''csiga (6638)
''csiga Creative Commons License 2022.09.28 0 0 6638

 A betétgyűrűt tudod cserélni nagyobbra. Milyen van most rajta?

 

Egy picit talán  még az segít, ha szegényítesz a keveréken, általában túl dúsra vannak állítva.

 

 

Előzmény: ponty25 (6637)
ponty25 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 6637

Sziasztok.

 

Van nekem egy Farmertec 395 fűrèszem. Hogyan tudnám felgyorsítani a lánc sebessègèt nekem lassúnak tűnik.

Ha lehet ilyet annak milyen hátrányai vannak? Ha esetleg lenne link az alkatrèszhez az is nagy segítség lenne.

 

Köszi a segítséget.

''csiga Creative Commons License 2022.09.22 0 0 6636

 

Husqvarna 560Xp módosítás,

avagy a henger  farigcsálása  és a közben vétett hibák, majd azok javítása

 

 

A marketplacen jött velem szembe 10.000 Ft-ért egy 560Xp henger. Mivel az új ára 85.000 Ft körül van, sok reményt nem fűztem hozzá, de igazából csak  „gyakorolni” kellett.

Van benne csík, még ha nem is végzetes, de azért akad.

 

 

Képekben:

 

    

 

 

 

 

Homokszórás után:

 

 

 

 

 

 

 

 

Honolás és lamellás csiszolás után némileg jobb lett:

 

 

 

 

 

 

A kétütemű motoroknál az egyik fő „fojtás” a szívótorok és a  átömlők szűk keresztmetszete, a másik a kipufogó.

A szívótorkon sokat nem lehet faragni, picit igazítottam, bár azon még lehetett volna:

 

 

 

 

 

 

 

Az átömlők faragásánál elsődleges cél az volt, hogy a lerakódott dszuvát eltávolítsam, és lehelet vékonyan tágítsam a járatokat. Munka közben a na még egy picit, na még egy picit hibájába esve sikerült átlukasztanom - többször is - a vékony alu falát.

 

 

Átömlők eredetileg:

 

 

     

 

 

forgácsolás után:

 

 

       

 

 

 

 

Projekt pihen, megoldás keresés indul….

 

 

 

 

Az első átlukasztásom  annál a résznél történt, ahol a hengert lefogató csavar helye van.

Ahhoz, hogy vékony alu lemezt szerezzek, meg kellett innom egy dobozos sört. Abból vágtam akkora darabot, hogy az jól illeszkedjen. ( a doboz oldala „ki rúgja magát”, ha nem is erősen, de a falnak feszül) Megcsiszoltam,  CX80-al beragasztottam.

 

 

 

 

         

 

 

 

A másik gond a kipufogót rögzítéséhez használt menetes furatnál volt. Úgy  gondolkodtam, hogy menetjavító perselyt tekerek a henger menetes furatába,  - amit beleragasztva CX-80 ragasztóval  -  teljesen zárttá teszi ismét a felömlőt, de hagy annyi helyet,  lehetőséget, hogy a kiput még fel tudjam rögzíteni.

 

Egyik opció: A ( zárt oldalfalú)  menetjavító külső menete 6*0,75mm, a belső normál M4.

(Eredetileg úgy van tervezve, hogy előfúrsz 5 mm-es fúróval, majd a menetjavítót kúppal előre irányba betekered, majd az vág magának menetet. A kisebb M6 külsőméret, a nagyobb M8)

 

 

 

 

 

Ehhez találtam 6.0,75 mm-es  menetes záródugót, amit (3-as) )inbusz kulccsal simán be lehet tekerni:

 

 

  

 

 

 

A hengeren lévő menetes furatot áttoltam 6*0,8 mm-es metszővel, majd a menetes záródugót a menet végéig tekertem, ahol CX80 ragasztóval rögzítettem, illetve még egyet betekertem ( ragasztva) , ami fedte az oldalfal átlukadást

 

 

  

 

 

 

Amennyiben „csak” menetjavítás lenne a cél és az M4-es csavart vékonynak találod, lehet M8-as külső menetűvel is próbálkozni, szerintem van annyi hely:

 

   

 

 

  

 

 

A hengeren az átömlőn csak a szélességén módosítottam, nagyon picit a hengerfej irányába ( vékonyabb,  0,3mm-es talptömítés miatt)  A javítási képeken minden látszik.

 

A kipufogó résméret is gyakorlatilag gyári maradt ( felfelé kb 0,2 mm) , csak a henger leömlő része lett kissé kúposra alakítva.

 

 

 

 

 

 

Túl jól sikerült, ugyanis a tömítést nem tudtam hozzá igazítani, így most csak  a hőterelő lemez van a kipu mögött. A hőterelő és kipu természetesen utánigazítva a leömlő réséhez.

 

 

 

 

A kipufogó módosításról:

 

A leömlőhöz közeli kb 13 mm-es furatot tágítottam ki 22+ mm-re

 

 

 

      

 

 

 

 

A kipufogó végfuratát 13 mm-ről 16mm-re bővítettem, a szikrafogót nem tettem vissza.

 

 

 

        

 

 

 

 

A kipufogó csavarok most M4 méretűek, ezért abból 12.9-es erősítettet vettem. Az M4  csavarfej  pici. Jobb ötletem nem volt, alátéteket hegesztettem alá. ( A jobb oldalin látszik milyen sorrendben van a 2 db alátét. 1 db M4-re, 1 db M5-re való)

 

 

 

 

 

 

A csavarokat méretre vágtam ( ugye záródugó van mögötte a menetben), a menet első 3 mm részét  nem bántottam, mögötte lévőt a satun óvatosan pici kalapáccsal  megütögettem ( megsértettem) a menetet.

Anyával kontrolláltam, hogy a csavaron akadjon, ne  csavarodjon rá könnyen. Összerakásnál a menetet Mester 1000 hőálló tömítővel raktam össze + rugós alátét. A gyári csavaron lévő csövet lehagytam.

 

1 tanknyi kalodázás után leszedtem a kiput. Az M4 csavarok nem lazultak meg,  végig nehezen tekeredtek ki. Az a kb 20-30 dkg teher még rezgés alatt sem okoz gondot az acélperselyben lévő M4 csavaroknak.  Működik.

 

 

Tovább bontva viszont nem jót fedeztem fel. A dugó hátsó része – ha nem is erősen- de belevert ( hozzáért)  a hengerfejhez  A dugó azon részét 80-as papírral megcsiszoltam, illetve egy kínai dugót feláldozva a henger fej részét megcsiszoltam. ( A dugóra pár pötty pillanatragasztó, majd fejjel lefelé a 80-as  csiszolópapírra nyomod. Kis súllyal terhelve , esetleg még melegítve is, pár percig hagyod kötni, majd tapétavágó késsel  levágod a felesleget. A hengerbe téve a hengerfejhez nyomva, közbe körbe forgatva a szélen lévő  alut csiszolja meg, ahol a dugóba beleér. )

 

 

 

    

 

 

 

 

A gyertyaképem ilyen lett, akkor még nagy melegek voltak, amikor vágtam vele. A kipumódosítás miatt – szerintem és a gyertya színe szerint- hűvösebben jár

 

 

 

 

     

 

 

 

 

A láncsebesség nem változott, plussz erőt talán a videó előtti összemérés mutatna ki. Ami viszont érezhető, és tényleg jó, hogy nyomatékosabb lett,  nem akar  olyan könnyen fulladni. Valószínűleg a többi gépemen is megejtem majd a módosítást.

 

 

A gép összeállt, azzal a csíkos hengerrel, és a használt meteor dugóval ilyen lett videó link:     https://drive.google.com/file/d/1Q5lNIkDulSqvxV_87dKpKxzG99yDe_m_/view?usp=sharing

 

 

 

 

Beszerzések:

 

 

 M6*0,75mm záródugó Aliról

https://www.aliexpress.com/item/1005002260556209.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

menetjavító Aliról

https://www.aliexpress.com/item/4000196989712.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

12.9-es csavarok:

https://www.aliexpress.com/item/1005001318789751.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.3ad61802i0Nk0z

 

 

szakító szilárdság, jelölésük:

https://info.csavarlak.hu/csavar-szakitoszilardsag/

 

''csiga Creative Commons License 2022.09.22 0 0 6635

Esetleg érdeklehet valakit.

 

Az 560XP henger elég kelendő, de már vannak kínai hengerek is.

 

Nekem még alig 22 magyar királyi pénz felett érkezett az Alis, akciós 560xp henger-dugó.

 

https://www.aliexpress.com/item/1005002876891689.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

 

 Illyen csomag érkezik:

 

   

 

 

 

Amit küldtek gyertya az kínai, és persze nem bele való 10 mm-es menetátmérőjű.  Képen a saját NGK CMR6-ot tettem mellé

 

 

Ezt leszámítva nagyon korrekt. Deko szeleppel ( és helyettesítő csavarral), üza. szűrővel, dugó-gyűrűvel, csapszeggel, tűgörgővel semmi bajom. Sőt. Szerintem meglepően jónak tűnik.

 

 

 

 Dugattyú:

 

 

            

 

 

 

 

Henger:

 

      

 

 

 

 

Majdan valamikor, ha lesz időm, picit faragok belőle, de tényleg csak óvatosan, mert egy   - próba -   hengeren már csináltam,  könnyen át lehet lukasztani bizonyos helyeken. Arról is lesz képsorozat. :)

 

Felhasználás szempontjából a  hengertől nem félnék, a dugó is bizalom gerjesztő, de ezért óvatos vagyok egyenlőre vele, az 560-as azért pörög rendesen.

 

Ha valakinek van már tapasztalata ezzel a szettel, kínai dugóval, ne tartsa magában. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

''csiga Creative Commons License 2022.08.27 0 0 6634

Dugót cseréltem csak a klón 660-ba, a gyári hengere lett piszkálva.

Előzmény: ''csiga (6633)
''csiga Creative Commons License 2022.08.27 0 0 6633

Szia!

 

Én összerakottan vettem MS660 klónt. Meglepően korrekt.

 

Cseréltem rajta henger-dugót, amit picit megpiszkáltam, kipu kicsi megnyitva.

 

Szemtelenül jól indul és jól megy. :) A 7-es csillagkereket 8-asra kellett cserélnem.

 

Ha magamnak raknék össze ilyen gépet, lehet csapágyat komolyabbat tennék bele, szimeringet később is egyszerűen lehet cserélni.

 

Előzmények:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162153014&t=9093927

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160976994&t=9093927

 

Farmertec gép az a Holzforma is.

 

 

Előzmény: ponty25 (6632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!