Lehet, hogy más is alig jár az autóval??? Én Nálam szeptember elején volt a 90ezres szerviz, és most kb 93500 km van benne :) Normális körülmények között 35ezer km lenne évente, de most járvány, home office, stb... volt olyan, hogy két hétig el sem hagyta a garázst.
Ja, és hamarosan meg is válok tőle, mert április végén megérkezik az Octavia 4 CRDI DSG SCR 150LE, ilyen nyalánkságokkal, mint mátrix led fényszórók, vezeték nélküli Apple Carplay, full digit műszerfal, memóriás fűthető ülések, mindenféle idióta assszisztens (adaptív tempomat, adaptív lane assist, traffic jam assist, side assist, park assist, travel assist és még kitudja milyen assist lószar, ami mind jól elromolhat :) )...
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak. Meg azt állította, hogy az alján berozsdaátalakítózta a rozsdafoltokat, közben meg nem volt ott berozsdaátalakítózva semmi.
Hogy csak néhány dolgot említsek. Utána én még vihettem fényezőhöz, meg javítgathattam ezt azt, hogy tényleg meglegyen csinálva. A motorháztetőt nem sikerült beállítania, hogy jól álljon meg hasonló gondok. Ja meg fél évig volt nála. Vicc volt az egész. Állandóan kérdezgettem mi van már vele. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje (szinte javítani se kellett volna)... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/ Nyilván sokan jártak hasonlóan, én is ezt a tábort erősítem sajnos :(
Azóta azért robbantak az árak.Egyik ismerős az 1 éves 330e-jét amiben nem sok hiányzó extra volt 10,2M-ért adta el 2x ezer km-el (18M fölött volt a listaára). Most az ugyanakkor gyártott autók mennek hasonló áron csak 1.5 évvel később.
Az jó áron volt nagyon. Én a 16 millás X1 18d-t akarom 4,5 évesen még 5 hónap garival 97k km-rel elpasszolni, 7-7,5 körül, ami a hahu szerint még csak nem is drága.
Igen, hat valamit valamiert. 13milla volt a listaara, 3.5 evesen 85e kmel vettem 5.2Mert. Es amugy egy kurvajo auto, eppen belefer meg hogy nyomozhassak kocsit. Foleg hogy ma mar suzuki swift sincs ennyiert....
Kartergázszűrő szerintem már nincs az autódban, legalábbis az enyémben már nincs, a tiéd meg egy picivel még fiatalabb is. Enyém szintén Leaseplanes Wallisban szervizelt volt amikor vettem. Erről ennyit :) Ha bármelyikünknek megoldódik, majd ide írjuk meg, hogy mi volt a megoldás.
Ez egy 2015-os auto. Elso 4 evben flottaban egy ugyvezeto hasznalta, 85e km ment bele, osszes szerviz idoben es maradektalanul wallisnal elvegezve.
Hát ennyit ér a "végig vezetett szervízkönyv" kultusza. Inkább szakértővel kell csináltatni, mint minimálbéres márkaszervizessel, aki leszarja, amit csinál.
Itt van a lényeg: céges autó, ügyvezető használta.
Anno emlékszem még olyan tíz éve egyszer amikor egy kollegának megjött a friss céges 3-asa (18D), télen egyik nap mennünk kellett valahova a városban, mondta, hogy menjünk az övével. Kint állt az iroda előtt az autó reggel óta. -4 fok volt még napközben is, az autó már órák óta a hidegen volt. Beültünk, indított a srác, majd az első adandó alkalommal tiltásig forgatta egyesben. Odafordult felém, és vigyorogva közölte, hogy mennyire jól megy. Mondtam neki hogy azért hidegen nem kellene így nyomni, erre közölte, nem érdekli, nem az övé. Na, ennyit a céges autó volt előéletről.
Igen, ez meg N47. Mindenkeppen megyek tovabb, kartergazszuro meg a szelepszarszimering lesz a kovetkezo kor ahogy nezem. Amugy meg eleg gaz :(
Ez egy 2015-os auto. Elso 4 evben flottaban egy ugyvezeto hasznalta, 85e km ment bele, osszes szerviz idoben es maradektalanul wallisnal elvegezve. (Pl komplett kormanymu csere volt gariban....) Azota nalam van, futott garazs, minuszt hidegen meg sose latott, minden karbantartas gyari cuccokkal elvegezve, ha beinditom megyek vele vegyesben minimum 35 km-t, van csapatos resz is ahol tud regeneralni. Es ilyeneket produkal. Arrol nem beszelve hogy senki nem tudja mi a baja. Wallisnal jartam korabban a legtomegmero hiba miatt. Azt mondtak el van tomodve a szivosor az a baja. Csereljem ki....100e kmnel 450k-ert....(elvittem, kitisztitottak, hiba nyilvan nem szunt meg). Olajfogyinak is semmi hibakodja. 2008-ban vettem ujonnan 20d-t ugyanugy N47. Az egy csepett se evett meg 150e km alatt. (Mas kerdes hogy annak meg az agr volt a baja, ki is egett a szivosor oldala....)
1000 km-enként 1 liter olaj az gyakorlatilag minden tank benzinhez egy liter olajutántöltést is jelent. Ez rengeteg, semmiképp sem normális szvsz. Az aggodalom jogos, vidd le egy jó szervizbe.
Igen nekem is eszi 143le 318d. 3000km/1liter. sehol se csöpög, nem füstöl, turbó jó, szelepszárszimering uj, kartergázcső új, minden száraz, de az olaj fogyogat...
Meg 1 dolog, hatha mond valaki okosat. Eszi az olajat az auto, 130e km van benne (318d 143 lovas verzio). Azt mondtak turbo ezert felujitattam (nem volt kb semmi baja....). Olaj nem csopog, motor tiszta viszont megeszik 1litert 1000 km-en. Olajboltban azt mondta az elado hogy csomo ilyen problema van ez “normalis”. A szivosor tisztitasnal viszont azt kaptam hogy durvan tele olajjal minden, ezert szokott egy regeneracional kigyulladni az egesz. Ami picit sem megnyugtato. Masnak is eszi?
Sziasztok. F30 318d 5 eves legtomegmero hibakodot dob a jargany (P115d) viszont nem rangat nem megy rosszul csak vilagit a sarga lampa (nem mindig, hosszabb autopalya menet utan altalaban nem). Elvittem szivosor tisztitasra. Illetve szereztem most egy ugyanolyan Boscht, beraktam es 2 nap utan ujra dobja a kodot. (Friss olaj, legszuro, felujitott turbo van az autoban)
Hol lehet beszerezni gyári BMW fékbetétet/féktárcsákat itthon? Amit márkakereskedésen keresztül vennék, az érdemben drágább? Azt tudom, hogy a "hozott" alkatrészre nem vállal garanciát egy márkakereskedés sem beszerelés esetén.
Üdvözöllek. Egyetértek, max. 15 000 km-ként cserélni fogom a motorolajat és szűrőket. Nem vagyok biztos benne, hogy a betöltött olajat hol pancsolták, sok hamisításról is hallani.
Én 10-12ezrenként cseréltetek olajat és minden szűrőt. Gázolajból csak a drágábbikat tankolom. Az autó idén 8 éves. Hogy ez mind hasznára lesz, volt, van vagy csak égetem a pénzem, az majd kiderül :)
Ez nem a fillértöcskölők miatt lett kitalálva hanem a flotta cégek miatt. Bár ugye végül is ott is a költségek miatt :)
Vajon a két év mennyire problémás, mert nekem 30e nem megy bele az autó motorjába az biztos. Legutóbb is 22e-nél volt olaj csere ami 9 hónapja volt és most van 29e benne. Covid miatt egyre kevesebbet járok az autóval.
Fillértöcskölőknek pont jó a 30k km, még kevés is, az opelnél volt 50k km is egy időben, dízelnél. Az első 150k km-t az autó ki fogja bírni, a többedik tulaj meg kit izgat? Többekközt ezért se ér semmit se a használtautóknál a "vezetett szervízkönyv", meg a "gondos tulajtól" blődlik. Mert szét lehet cseszni egy autót úgy is, hogy betartották a 60k km-es légszűrőcserét, meg a többi ökörséget ...
Ha a két évet venné hamarabb bekövetkezőnek, akkor nem km-t adna meg, hanem időt, igaz?