Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.04.02 0 0 2045

Sima szétszedhető két vezetékes kapcsoló.. javítható cserélhető ilyesmi..

Előzmény: Piho Piho (2043)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.02 0 0 2044

Legnagyobb százalékban a piros stop kapcsoló a hibás mert ugye ritkán használjuk... első körben ott nézz körül, esetleg lent az oldal sztender kapcsoló.. de mintha arra már jártál volna..

a piros stop kapcsoló áramkört bont illetve azt hiszem a testet veszi el tehát ha szét szeded és rövidre záros ideiglenesen akkor is tudod csekkolni a hibát esetleg. Egyébként mindenben egyeznek a kezelőszervek az összes évjáratban ha cserélni akarsz..

Előzmény: Piho Piho (2043)
Piho Piho Creative Commons License 2020.04.02 0 0 2043

Sziasztok.

 

SW-T 400.

Korabban mar kerdeztem az inditaskapcsolo temaban.

Ugy nez ki hogy

- a bal fekkar behuzasokar hallgato 2 katt resz OK,

- aksi OK,

- igy a START kapcsolo fele fele terelodott a gyanu hogy miatta nem indul

neha a motor. Gondom ez egy egybeontott vmi es kar szetszedni tisztitani

vagy megis nekiessek kontakt spray-vel? 

A masik opcio hogy bontobol az SW-T 600 kapcsoloja ha egyaltalan passzol de a legtutibb egy uj rendelese ami asszem 20e FT korul van. Ha tudtok olcsobbat

koszi a tippet. 

Aki mar szenvedett ezzel varom javaslatat....jon a hvege jon a jo ido ;)

 

Hali

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.31 0 0 2042

Mivel meg van a kiszemelt nc kicsit mérsékelten az eladási árat ha valakit érdekelne..

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.31 0 0 2041

Halad az.. ha lassan is. De látom van máásiiiik is....😂

Előzmény: mlui. (2040)
mlui. Creative Commons License 2020.03.31 0 0 2040

Bárcsak én is már itt tartanék, mármint a fogyasztásnál... de egyelőre még itt tartok. :).    :

Előzmény: Törölt nick (2039)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.24 0 0 2039

Ma sikerült az új és könnyebb görgőszettel lemérnem precízen a fogyasztást nagyjából 70/30% arányban. Mindezt úgy h a vezetési szokásaimon nem változtattam de gyorsabban mentem.. sokkal... nagyon sokkal.

tehát 220Km-re tankoltam 12,41 liter  benyát a jobbikból, így ez nálam 5.64 liter. Ez kurva jó.. és hideg van tehát melegebb időben 5 nél megáll szerintem..

más

láttam Dunakeszin főúton egy fehér swt-t esetleg innen valaki? Nagyon szép volt..

Tygryss01 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 2038

Köszönöm!

 

Holnap megnézem. Remélem nekem is csak egy bizti lesz.

Üdv.

igenis Creative Commons License 2020.03.22 0 0 2037

 

 Szia!

 

 Ahogyan előttem is írták a bal oldalidom alatt az ülésed vonalában van a főbizti. A fb csoportban volt valakinek ilyen atrakciója és szerencsére csak azt sikerült ellőnie.

Előzmény: Tygryss01 (2035)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 0 0 2036

Szia,

ha szerencséd van akkor a fő biztosítékot verte ki ha jól emlékszem 30a nagyságú, és talán a bal oldalidom alatt van de ebben nem vagyok biztos..

viszont itt egy fotó hátha ez segít kicsit.. saját doksi ha kell még valami róla szólj(atok)

Előzmény: Tygryss01 (2035)
Tygryss01 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 2035

Sziasztok

 

Sikerült bikázásnál a polaritást felcserélnem. Most teljes a sötétség.

Van esetleg valahól egy fő biztosíték ilyen védelemre, vagy mi lehet a gond.

Köszi.

mlui. Creative Commons License 2020.03.21 0 0 2034

Hát nekem lett egy felesleges, de elég gyalázat állapotban van. UV- károsult. :) Szóval polírozandó, esetleg fóliázandó. De nem repedt, vagy ilyesmi.

 

Előzmény: koko4061 (2033)
koko4061 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 2033

Ha valakinek lenne fjs-hez plexije eladó érdekelne

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.20 0 0 2032

Az úttörő ahol tud, segít!😃😃

bár ez rám nézve annyira nem igaz legalábbis az úttörő része... anno rövid időn belül az iskola és a csapatzászló előtt rángatták le a nyakamból, annyira jó gyerek voltam. De szép emlék..😂😂

bocsánat az off-ért...😉

az olajmennyiségre kicsit reflektálva... saját vélemény... faszság. Kifejtem..

korábban az Sh 300-nál én is végig túrtam a brosúrát... ott is ugyanezt írja... én próbaképpen feltöltöttem precízen a mennyiséget beíndítottam, hagytam utána állni majd rámértem a pálcával úgy h betekert  állapotban volt. Pont szinten volt egzaktul.. tehát ha a manual szerint mértem volna 3decivel többet kellett volna öntsek ahhoz h szinten legyen..

de persze kinek a pap kinek a papné...

Előzmény: Tiba153 (2031)
Tiba153 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 2031

Köszönöm Atesz!!

Előzmény: Törölt nick (2024)
mlui. Creative Commons License 2020.03.19 0 0 2030

Itt azt írja, teljesen be kell dugni de nem kell becsavarni.

 

Előzmény: Draky74 (2029)
Draky74 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 2029

Sziasztok.

Jól emlékszem hogy az olaj mennyiség ellenőrzéshez  be kell csavarni a nívópálcán koppanás ig a helyére és úgy ellenőrizni természetes miután kivetted?

mlui. Creative Commons License 2020.03.18 0 0 2028

Szuper, köszönöm a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (2027)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.18 0 0 2027

Szia lui,

https://ebcbrakes.hu/fekbetet-fektarcsa-kuplung/motor-honda/honda-fjs-600-1-2-d3-d4-d5-d6-silverwing-non-abs-256mm-front-disc-2001-2006-fekbetet-fektarcsa-kuplung.html

 

csepelen vannak nagyon segítőkészek főleg Karcsi 5490/elöl hátul szinter betét. Fogy mint fagyi nyáron de az kopik nem a tárcsa és megnyerő a fékhatás. Kísérletezni itt vagyok én ti csak vásároljatok

Előzmény: mlui. (2026)
mlui. Creative Commons License 2020.03.18 0 0 2026

Akartam is kérdezni, hogy milyen fékbetétet rendeljek. Az Oem-nél van vagy négyféle hátra. Akkor szinter legyen? Előre viszont csak egyfélét dib ki, és az elég borsos. Van valami jobb beszerzési forrás?

Előzmény: Törölt nick (2025)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.18 0 0 2025

Üdv, mindenkinek,

ígértem egy fogyasztási adatot a 24gr-os görgő szettel.

jelentem a fogyasztásom 100km-ként nagyjából 0,5 l-rel nőtt meg városi használat mellett. De az élmény kárpótolja ezt a minimális többletet.

amit viszont “negatívumnak” hozhatók fel ezügyben az a fék elégtelensége ilyen tempónál. Sajnos a vehemencia miatt nagyon gyorsan érek utol bármit, ami intenzívebb fékezést és nagyobb fékerőt igényel. Mivel az én járgányom abs verzió gyakorlatilag folyamatosan ropog, pedig vatta új EBC szinter betétek vannak elől hátul. Sajnos a súly az súly és nem is kicsi amit meg kell állítani vagy lelassítani, egy ilyen súlyú sport motoron ugyanezt egy min 2x ekkora teljesítményű fékrendszer végzi 2x ekkora kerékátmérővel. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.18 0 0 2024

Szia Tibi,


köszönöm. Az izzó típusa osram nightbreaker, abból is a ‘közúton” nem használható teljesítményű vettem meg. Jó pár helyen árulják megtalálod.👍

Előzmény: Tiba153 (2023)
Tiba153 Creative Commons License 2020.03.17 0 0 2023

Sziasztok!

Atesznak köszönet az esszéért. Ebből kérdeznék egyet, melyik osram égőre gondolsz?

Írd meg lgyszi a típust.

Köszönöm Tibi

Előzmény: Törölt nick (2019)
mlui. Creative Commons License 2020.03.15 0 0 2022

Nekem megjött a Mitsuboshi szíj, görgőkből 27-est rendeltem azokat (meg a csúszkákat) még várom. Egyenlőre fogalmam sincs mi vár rám ha belenézek a hajtásba, mivel az a munkatervem, hogy csak akkor állok neki, ha kész a moci többi része. Nagy baj szerintem nem lehet, induláskor nem remeg, nem hallom, hogy csapkodna a szíj, erős gyorsításkor is szépen halad, meglepően elkönnyül az eleje. :) 

Megvolt a nagytakarítás, kicseréltem a gyertyákat, kipufogó tömítéseket,  megszüntettem egy-két szerintem potenciális zörgési lehetőséget (azokat a kis öntapadós bútorlábra való gumilapokat szoktam beragasztani oda ahol az idom hozzáérhet fémhez vagy egy másik idomhoz) Várom még a teleszkóp szimeringet, addig azt hiszem kicserélem a kerékcsapágyakat, csak úgy a rend kedvéért, elől- hátul. :) Vettem markolatfűtést, azt felteszem, és a fórumtapasztalatok alapján azt hiszem beszerzek egy pár nehezebb kormányvég súlyt is. Alig várom, hogy mehessek vele egy nagyot, de a sajnálatos körülmények miatt most direkt belassítottam, nem  akarom, hogy útra készen várjon a garázsban; gyanítom, hogy a szezon most később fog kezdődni...:(((

Előzmény: Törölt nick (2021)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.15 0 0 2021

Ma már megint nagyon ráértem, elmesélem...

az év legelején végig túrtam a netet, hogy veszek valahol egy Malossi vagy polini variátort ha már úgy is szíjat cserélek gondoltam dobok rá egy lapáttal. De nem találtam “akciósan” sehol a világon így ez elmaradt. Amit viszont megfigyeltem mindenhol 24gr-os görgővel adják. Gondoltam jó magyar szokás szerint Tescos tuning.. veszek egy szettet ilyen súlyú görgőkből és lássuk mire jutunk...

Ma késő délelőtt kisütött a nap jó melegen így gyorsba széthúztam és be dobtam az új görgőszettet.

az eredmény egészen elképesztő lett.... az amúgy is gőzmozdony módon gyorsuló motor konkrétan egy bő lapáttal gyorsabb lett. 0ról nyél gázon olyat gyorsul h nem hittem el emeli az elejét és ha nem vigyázok a szilárd talajon is el forgatja a hátsó kereket. Valami észbontó legalább 1-1,5mp rövidebb idő 100-ig. De a leginkább szembetűnő amikor 30-40 től húzok egy totált.. szó szerint elszabadul a pokol.

ujra kell tanulnom vele mindent mert sokkal hamarabb történik meg bármi amit akarok. Kipróbáltam a “negatív“ oldalát is 163nál kifogyott.

most feltankolom és egy tank benyát kihajtok belőle h mennyit fogyaszt, mert 100km/h-s sebességnél ugyanúgy 5ezret fordul...

mindenképpen írok a fogyasztást illetőleg. Azt tudom mondani h a városban ez a szett kiválóan használható mivel sokkal mozgékonyabb tőle a motor.

mlui. Creative Commons License 2020.03.12 0 0 2020

Tök jó ez az esszé. 👍

Előzmény: Törölt nick (2019)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.12 0 3 2019

Üdv mindenkinek,

elértem a 20 ezer km-t gondoltam kiírom magamból, remelem találtok benne hasznos dolgot.

 

                                 

 

                                     Amikor a Titanic kerékpárrá változik. 

 

                         Avagy Honda  Silverwing    20 ezer km-es tartós teszt.

 

Sziasztok. Utalva a fenti címre, szóval nagyon nagy, nagyon nehéz és jelenleg a második leghosszabb tengelytávú motor/robogó. Egészen addig míg rá nem tudsz ülni és elindulni, de erről majd később. A technikai adatok részébe nagyon nem mennék bele, ezt rommá olvashatjátok a neten. Jómagamról pedig annyit talán, hogy sokéves  “pályasport”  múlttal rendelkező motoros vagyok közel 40 éves aktív múlttal.

Mikor megvenni készültem, nekem több dolog ami fontos volt a nagyrobogóval  szemben.. lehetőség szerint ne legyen egyhengeres a nyugodtabb járás miatt, minél nagyobb kereke legyen az irányíthatóság miatt és menjen mint a mérgezett egér. Ebből a FJS azért hozta a nagy százalékot. Rendkívül finom kultúrált járású kéthengeres kiegyensúlyozott motor ez abszolút pipa, sajnos a kerekei “csak viszonylag” nagyok azaz egy col hátulról nagyon hiányzik, pedig kimérten elférne ez sajnos csak éppen hozta az elvárásaimat, de kicsit illetve nagyon kárpótol az az iszonyatos vehemencia ahogy képes meglódulni nulláról is és gyakorlatilag a legvégső sebesség tartományig. Varió váltás “lukat” visszaesést nem lehet érzékelni végig tol mint egy gőzmozdony. Nagyjából 8mp körül van százon ez városi fordításban azt jelenti h egy jobb 200+le-s járgányt simán otthagy 120-140ig. Ezt sajnos/szerencsére tapasztalom nap mint nap. Ha meglódul a hangja pazar én dörmögő Dömötörnek hívom. Nos ennyit előtérben menjünk végig a motoron.

Eleje teleszkópok kormány világítás:  sajnos itt az első gyenge illetve inkább alultervezettnek mondanám az a két első teleszkóp illetve a kormány. A teleszkópok alapból komfortosra vannak hangolva de ezt bizony vastagon alultervezték a motor első kerekére jutó bitang tömeg nagyon nagy,  plusz a fékező tehetetlenség sokszor felüti a teleszkóp végpontját. Én próbáltam több fajta olajjal illetve mechanikai rugó “pótlással” de értékelhető eredményt nem sikerült elérnem. Talán egy progresszív rugó beépítésével lehetne növelni a feszességét. A kormány a másik gyenge pont, nagyon gyenge vasból és vékonykára fogott alkatrész hirtelen kormánymozdulatoknál hamar ”hajlik rugózik” ami sajnos jelentősen csökkentheti  az irányíthatóság pontosságát. Ez természetesen az első kerékre jutó nagy súlyterhelés egyik “hozománya”. Az első fék egészen jó, persze lehetne erősebb és vagy dupla tárcsás a nagy súly miatt de jól használható a gumi csövek ellenére. Az én motorom ABS verzió, így a nyomáspontját nem érzem mert azonnal ropog, ez nagyon gyakran előfordul velem a városban a tempó/aszfalt minőség miatt, bár a gumicsöveken hiába is keresnék ilyet. Ugye dual-os tehát a hátsó használatakor az első is fog valamennyit, ez jó dolog alig kell az első fékre rányúlni azonnal hatásos. Itt jegyezném meg én lecseréltem a buta és csúnya hosszú karokat  ilyen “alis” pár ojrós mindenfelé állítható cuccra, amit nem is bántam meg sokkal jobban kézreáll. Keréktájon még annyit hogy az első gumi kopása a duplája a hátsó gumihoz képest pedig a hátulján irgalmatlan súly van, hajtás és a Rider súlyának jelentős része oda centralizálódik. Az első világítása jó kicsit alacsonyan van így  sok autó tükrében nehezen észrevehető ami azért fontos lehet hogy lásson ha mögötte közeledsz. Én itt is fejlesztettem kicsit de nem xenont, hanem az osram nagy teljesítményű kb 30%-al nagyobb fényerejű hagyományos izzóját használom ami nem melegebb mint a régi, de viszon bőven “többel” látok mint 30%. Ezt beraktam az országútiba is.. basszus nagyon komoly fényerő árad belőle konkrétan nappali csinál az éjszakában. Melegen ajánlom mindenkinek.

Továbbhaladva érdemes két mondat erejéig a üzemanyag tankról is szólni. Minden tankolásnál emlegettem a tervezőt  aki ilyen faramuci félig nyíló alig hozzáférhető tanknyílást tervezett, űberelve egy rossz belső kialakítással ami minden tankolásnál kicsapódó nem kevés benzint eredményez. végig folyik a fekete műanyagon  csúnya nyomott hagyva maga után. Én dobtam rá egy lapáttal, Tucano lábmelegítő van rajta így bujkálva a takaró alatt fröcsög rám a benzin minden alkalommal. Gratulálok..

Üzemanyag fogyasztás.. nekem 4.8-5.3 között ingadozik nyáron városban kicsit több, országúton kicsit kevesebb, bár jelentősen meghaladom mindenhol a lehetségest.. Télen 5.8-6 között van. Észrevettem hogy nem szereti ha kicsit felmelegítem és úgy indulok el ilyenkor többet fogyaszt, így beindította és megyek vele legfeljebb menet közben melegítem lassan. Olajfogyasztása nincs az elmúlt 20 ezer km alatt 5 olajcsere alatt összesen nem volt egy dl. Itt jegyezném meg hogy ez egy abszolút precíziós motor tehát érdemes azt a “kevés” karbantartást lelkiismeretesen és prémium termékekkel megejteni, higgyétek el hosszútávon meghálálja.  Nálam ez minden 4 ezer km után olaj összes szűrő itt a légszűrő csere fontosságát kiemelném mivel nicasil-os a henger így nagyon érzékeny a bejutó por kosz által keltett felmaródásokra a hengerfalon. Ezek okozzák jellemzően később az olajfogyasztást. A hajtásban a szíj 24 ezrenként kell cserélni gyári minőségű alkatrész esetén az olajjal második cserénél tartok ezt 10 ezrenként eresztem le. De még így is nagyon minimál költségen fenntartható motor.

 

Itt jön egy újabb gyenge pont, mivel a motor alacsonyra van építve és hosszú a nyomtávja bizony vigyázni kell egy padkáról való leugratásnál, mert pont a motorblokk alja ami leér és könnyen odaverődik

a sarokhoz rossz esetben beverheti a kartert amit nagyon drága mulatság megjavítani. Tehát így hogy alacsony és hosszú az egyenes futása egyszerűen kiváló kanyarodás kor viszont minden sokkal hamarabb történik, könnyebb kilendíteni az egyensúlyból ilyenkor egyből 500kilósnak tűnik jobb esetben, rosszabbnál pedig sokkal gyorsabban ér földet velünk együtt. Nagyon figyelni kell a súlyára, mert amilyen könnyed a mozgásában annyira könnyen le is lehet rakni a tehetetlensége miatt.

Könnyedség.. ez itt nagyon összetett az alacsony súlypontból motorerőből kormányállás és távolságból fakadóan már 5km/h sebességnél rettentően stabillá és könnyen vezethetővé válik. Itt utalnék vissza az írás címére amiben a kerékpárt említem. Nem véletlen a hasonlat kb akkora kar és kéz erő szükséges az irányításához vagyis jóformán semmi. Nem volt meg olyan motorom ahol a kormány tartás dekában mérhető.. Menet közben terhelés nélküli szabad tartást tesz lehetővé ami sok sok km után sem tud fárasztó lenni. Ez tehát full pipa.

A szélvédelme egészen jó gyári plekóval ami tíz centivel van a szemmagasságom alatt így élesen látok el felette nem töri sz@rrá a fényt ami sokéves motoroknál borítékolható és a szél sem ér jelentősen. Ez azért változó lehet hiszen én “csak” 174 cm vagyok, magasabb embereknél ez jelentősebb lehet, de több helyen lehet hozzá kapni nagyobb magasabb túra Plexit.                      A Tucano a lábteret kb 80%-ban levédi pluszban, ha közlekedést vele télen.Az ülése elől hátul pazar kényelem egy kis támasza van mögöttem ami stabil biztonság érzetet kelt.

Szerintem egy ülésfűtés beépítésével pár ezer Ft-ból full extrássá lehet tenni már ha valaki(k) használják az átmeneti időszakba is. 

 Az ülés/ülésmagasság alacsonyan van könnyű támaszkodni a földön akár két lábbal is. 

  Nagyon kényelmes mind a vezetőnek mind az utasnak, kényelmes kihajtható hátsó lábtartóval ami gumi felsőrésszel rendelkezik így minden rezonanciát kiszűr. Az ülés alatt lévő úszómedence bőven elégséges egy zár és egy nagyobb nyitott bukósisak befogadására vagy egy A3 méretű tatyó vagy akár egy zsugor fóliás 6os pakk 2l üdítő befogadására tehát nem kicsi hanem kurv@ nagy. Egy méretesebb hátsó doboz felszerelésével akár 2hét motyó is elfér benne persze motoros gondolkodásmóddal..

A hátulja futómű egészen jó főleg 1 személynél 2 nél csontra rá kell állítani. Teszi a dolgát, de ez is mint az eleje nagyon komfortosra van hangolva. Szerencsére a kerék illetve a gumi ballonossága sokat el tud nyelni a kátyúkból. Nálam sokat játszik a két személy,  járjuk az országot balcsit monstre amikor csak lehet. Szép formás hátsója van viszonylag erős hátsó világítással.

Van még rajta egy rögzítő fék is nevezzük kéziféknek jó dolog annyi a gond vele h én nem igen használom de raktam bele új betéteket amik használat nélkül kopnak... fura..

Szóval összességében az egyik legoptimálisabban  használható nagyrobogó finom borzongással ha gyorsra veszed veszitek a figurát, megspékelve az unalomig biztos szabályszerű és életvégig tartó működéssel és abszolút utazó komforttal. Több komolynak mondható nagyrobogó volt a tulajdonomban de azt kell mondjam a honda bőven egy lépéssel előttük halad. 

Remélem tudtam segíteni a gondolataimmal vagy esetleg átlendítenem egy holtponton.

 

mlui. Creative Commons License 2020.03.11 0 0 2018

Köszi, a 4 mm nekem már teljesen elég lesz szerintem. :)

Előzmény: Törölt nick (2017)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.11 0 0 2017

Jó a kérdés... igen bár gumifüggő. Az enyémen most a 2dik legjobb van ez Michelin city grip 1 széria itt 4 milkó maradt az oldalán de a következő a pirelli diablo rosso Scooter ami a legjobb lesz. Jobb eredményt nem várok tőle legalábbis milliméter ben, de jobb hosszabb élettartamot igen a két komponens miatt. És itt el is érkeztünk az egyik gyenge ponthoz.. nagy sebességű kanyarvételnél ha út egyenletlenségnél külön külön kezd el pumpálni a két futómű ráadásul nem is egy amplitúdóban ez olyan oldalirányú billegést eredményez h a hajunk szála égnek áll.. ezt sokszor kipróbáltam a teló olajcserék során a Fradi pályánál lévő felüljárón át kifelé sokkal...

Előzmény: mlui. (2016)
mlui. Creative Commons License 2020.03.11 0 0 2016

És egyébként le lehet koptatni a majrécsíkot, vagy előbb leér a középtámasz? Ha már vehemencia....:D

Előzmény: Törölt nick (2015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!